![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Parlementslid
|
![]() Door mijn apparaten te vervangen door energiezuinige moet niemand daarvoor mee bijdragen, in tegenstelling met zonnepanelen
Ik ga ook zonnepanelen leggen, zonder verplichting van te isoleren, zonder GSC, mijn meter draait gewoon achteruit, en het zal mij nog opleveren ook men verwijt de werkloze te profiteren maar ze doen het zelf Laatst gewijzigd door stropke1000 : 11 maart 2012 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.vandaag.be/binnenland/939...ken-neer-.html
ziezo...het zat er aan te komen,maar nu heeft ook Q-cells,de grootste subsidiepaneelproducent in Duitsland (en van Europa),de boeken neergelegd.... Na het eerder al verscheiden van Solarhybrid, Solar Millennium en Solon is de Duitse fabricage van zonnepanelen zowat afgeschoten.... Met een verlies van bijna 850 miljoen euro in het vorig boekjaar begon die firma een beetje op een Europese bancaire instelling te lijken.... ![]() Duizenden mensen die dachten dat ze een echte job hadden,staan straks op straat,gewoon maar omdat hun echte werkgever,de overheid,de subisidiekraan dichtgevezen heeft... Een duidelijk bewijs dat zonne-energie,met de methode van co-finanaciering door de overheid zoals het de laatste jaren toegepast is,gewoonweg onleefbaar is...de peuter kan nog altijd niet alleen lopen... Laatst gewijzigd door kelt : 2 april 2012 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat is er dus gebeurd: china heeft moeiteloos al onze subsidies binnengerijfd en heeft no dankzij onze research en onze subsidies en haar goedkope arbeidskrachten en haar subsidiebeleid en haar strategie en haar supplychain strategie e grootste producenten van zonnepanelen op haar grondgebied staan. Dus ik ben niet akkoord hoor. U is het blijkbaar ontglipt dat in feite zonnepanelen in Griekenland zogoed als zonder subsidies rendabel zijn. Denk er maar eens over na, welke investering heb je nu dat je 15% opbrengst hebt zonder risico's ? En nogmaals, waarom zou je arbeid om die zonnepanelen te produceren en installeren met 65% belasten, als je in feite uw energie quasi niet belast? Wat is het voordeel van bvb de productie van zonnepanelen samen met de installatie bvb te belasten tot ze dubbel zo duur kosten, en dan te zitten janken dat je zogezegd subsidies zit te geven aan die panelen ? In feite moest je al beginnen met de arbeid, en btw op 0 euro te zetten voor die zonnepanelen zouden diezelfde panelen op uw dak liggen voor amper 7000eruo en zou je moeiteloos 1000euro electriciteit mee produceren. DUs als de zonnepanelen in een wereld zonder LASTEN rendabel zijn ??? Waarom zou je in een wereld met lastenzodanig belasten dat ze niet meer rendabel zijn ???
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 2 april 2012 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat in de zonnige landen die panelen beter op hun plaats zijn waag ik niet eens te betwijfelen.Maar het is in onze mottige Noordse landen dat onze politici helemaal de pedalen kwijt zijn,en de burgers een stuitend gebrek aan burgerzin vertonen(belastingsbetalers tanken elkaar leeg...doelbewust!) o ja.....dat er Chinese panelen op de markt zouden komen,dat was echt niet moeilijk te voorspellen. Binnen enkele jaartjes nu mogen we een gigantisch afvalverwerkingsprobleem tegemoet zien.....Ik ben benieuwd wie dat ook zal betalen.Ik kan alvast een tip geven,het zullen niet de Amerikaanse- en Europese bouwers van dergelijke dingen zijn,want die zullen niet meer bestaan. Iets in mij zegt mij dat de Chinezen dat ook niet zullen betalen.... Het wordt ook een leuk gegeven op de immo-markt :"huis met zonnepaneelinstallatie waar werk aan is"...... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 2 april 2012 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb exact om die reden belist mijn panelen op mijn vrijstaande garage te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet dan niet veel fantasie hebben om te weten dat het breakeven punt in feite bereikt is. Het is jammer dat Qcell bvb nu failliet gaat, want in feite kunnen die zonnepanelen in die context niet veel meer moetendoorzakken om rendabel te worden en blijven, neem nog 5 jaar 10% per jaar, en zijn ze autorendabel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lees eens wat meer economische literatuur jongen, je moet niet altijd van die partijpamfletjes lezen
http://go.bloomberg.com/multimedia/s...-power-closer/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2012 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zonnecellen niet rendabel zijn zeker
Hij heeft gelijk zonnecellen zijn niet rendabel te produceren in Duitsland en voor Duitse economie Maar ik heb ook gelijk, zonnecellen halen in mediterrane zone 15% rendement zonder subsidies afhankelijk van de electriciteitsprijs. Dus in Italie, Brazilie zijn zonnepanelen zonder subsidies rendabel te noemen. zie mijn link http://www.bloomberg.com/video/89320539/ als een arabier al de bui ziet hangen ???
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 3 april 2012 om 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er vallen nogal wat bedrijven in de zonnecel wereld tegenwoordig omdat men de subsidies een beetje overal aan het afbouwen is.
Dat wil niet noodzakelijk zeggen dat het niet rendabel is of kan worden, maar die fantastische boom was een beetje artificieel. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2012 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
vergeet ook niet: ...suffering from low-cost competition from Asia... ('t wordt dus blijkbaar goedkoper) soit
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je geen subsidies hebt, duurt het al 20 jaar voor je ze terugverdiend hebt en dan hou ik nog geen rekening met andere dingen die je met dat geld kunt doen, die wel opbrengen. En dan heb je na 20 jaar nog maar 80% over van je nieuwe installatie van 20 jaar geleden. Elk jaar mindert dat met 1% dus verder. Laatst gewijzigd door Stingray : 3 april 2012 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dank zij de subsidies kan ik na 5 jaar al dik verdienen... zelfs al gaan ze het belasten. Het is gewoon een geforceerde oplossing, die er in feite geen is. Maar ik ben wel zo eerlijk om toe te geven dat ik het louter en alleen voor de poen van de subsidies gedaan heb. Ze hadden dat geld beter in degelijk onderzoek naar alternatieven gestopt. Dan had er ook geen discussie geweest over wie wat nu moet betalen. Een goed voorbeeld zou bijvoorbeeld kernfusie zijn. Laatst gewijzigd door Stingray : 3 april 2012 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Een voorbeeldje :
Installatie kost € 17000,00 (prijs Chinese brolpanelen) voor 5700 kWh per jaar effectieve opbrengst. Besparing aan stroom per jaar € 1050 (dan nog gerekend inclusief abonnementskosten, die je ook blijft betalen als je zonnepanelen hebt. Om de 10 jaar gaat gemiddeld een omvormer kapot. Voor een dergelijke installatie heb je 2 omvormers nodig (7000 kWp). Per omvormer kostprijs ca € 1500. Dus totale kost installatie is 17000 + 1500 + 1500 = 20000. Indien je de zonnepanelen niet plaatst, kan je die 17000 € uitzetten in een kasbon aan laat ons zeggen 2% per jaar. Dit is dus een interest van 340 € per jaar oftewel op 20 jaar van 6800 €; Uw totale installatie kost je dus op 20 jaar 26800 €. Na twintig jaar heb je maar 20 X 1050 = 21000 € verdiend. Dus je komt nog ruim 5800 € te kort, terwijl je panelen wel al maar 80% van 5700 kWh opbrengen = 4560 en je dus 20% van je verbruik van het net moet halen. De interestrekening blijft intussen wel doorlopen. Laatst gewijzigd door Stingray : 3 april 2012 om 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb in maart CNPV panelen geplaatst aan 2.5 Wp (inclusief SMA omvormer en plaatsing), die prijs zal zeker nog dalen richting 2 Wp. Dat zou in dit concrete geval een totaalfactuur betekenen van 15100 Euro, inclusief btw, 20 jaar garantie op panelen en omvormer. De meerprijs voor vervanging van die omvormer kan je dus ook al laten vallen. In mijn concrete geval zijn mijn panelen enkel en alleen al door de Groene Stroom certificaten terugbetaald na 8.5 jaar, nadien nog 11.5 jaar pure winst. Daarnaast is er dus uiteraard het minder (netto ongeveer nul) gebruik van elektriciteit en er zijn abonnementen zoals Nuon Budget die enkel op basis van verbruik zijn en die geen abonnementskost rekenen. Laatst gewijzigd door parcifal : 3 april 2012 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |