Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2012, 18:07   #141
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Enkele feiten :

- de grootste "migratie" had plaats na WOII toen men miljoenen Polen en Duitsers oostwaarts verplaatste, weg van Wit-Rusland en weg van Silezië, Oostpommeren enz..

- Duitsland heeft het lopende jaar dringend 200.000 immigranten nodig om zijn economie draaiende te houden (mislukte integratie of niet !)
Waarom zouden ze die nodig hebben ?
Ze zitten zelf nog met een paar miljoen werklozen , dat ze die eerst (verplicht) activeren .
En als dat vanzelf niet kan , moeten ze die maar de uitkering ontnemen .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:28   #142
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De kost vind ik niet direct terug, maar loopt ook in de miljarden euro's.
]
De kost vind je niet terug maar je weet wel dat het miljarden euro's kost.... tja
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:53   #143
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De kost vind je niet terug maar je weet wel dat het miljarden euro's kost.... tja
Ja, omdat het op dit forum al gepost werd.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:57   #144
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, omdat het op dit forum al gepost werd.
Daar dus een linkje van geven zal voor jou geen probleem zijn?
En was het wel de waarheid wat daar gepost werd?

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 april 2012 om 19:58.
Oud 25 april 2012, 20:10   #145
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, Cynara. Wat Kallikles duidelijk aangeeft is dat economen trotse leeuwen zijn die hun prooi afgeven aan een groep gieren.
Vrijwillig, voor de kruimels.

Wat betreft Islamitisch bankieren, kijk naar Noord Afrika en het Midden Oosten, en zie hoe eerlijk de rijkdommen daar verdeeld zijn.
Dat islamitisch bankieren , daar doe ik mijn hoed voor af . ze zijn veel slimmer dan ons beleidsmensen .

Volgens de koran zou intrest vragen verboden zijn . je mag natuurlijk schenkingen doen of kosten betalen .

MAAR het is ander niet moeilijk dat Marokkaanse banken gratis leningen uitschrijven aan hun onderdanen in België . ons land is zo dom om renteloze leningen toe te staan aan Marokko . en met dat geld van die renteloze leningen kopen ze hier huizen .

En hoe betalen ze die leningen terug ? Wel de eigenaar verhuurt de panden aan arme landgenoten , die hun huur niet kunnen betalen en die gaan dus naar het OCMW , die op zijn beurt staat te stoefen dat het in zijn eigen broek schijt . we hebben een goedkopeoplossing voor die sukkelaar gevonden en we betalen zijn huur .

Hoe naief moet je zijn als Belgische overheid . Een renteloze lening toekenen en die zelf laten terugbetalen met het geld hen zelf geeft via het OCMW .

Is het dat wat men noemt Islamitisch bankieren ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:12   #146
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Neen, geen enkele allochtoon is nuttig voor onze economie.
Ofwel trekken ze steun, en zijn ze een zuivere verliespost.
Ofwel werken ze, en dan pakken ze werk van autochtonen af.
Conclusie ligt voor de hand....
ENNNNNNNNNNNN ze dagen via de consumptie geen moer bij aan onze economie , want ze hebben hun eigen winkeltjes , bakkerijen in achterkeukens enz .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:14   #147
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Daar dus een linkje van geven zal voor jou geen probleem zijn?
En was het wel de waarheid wat daar gepost werd?
Als ik het terugvind zal ik zeker de link geven.

Ik vind het wel eigenaardig dat jij een link vraagt.
Oud 25 april 2012, 20:17   #148
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Neen, geen enkele allochtoon is nuttig voor onze economie.
Ofwel trekken ze steun, en zijn ze een zuivere verliespost.
Ofwel werken ze, en dan pakken ze werk van autochtonen af.
Conclusie ligt voor de hand....
Een feit ...

Velen vinden dit echter normaal.

Artisjok zou met plezier haar overheidsfunctie willen afstaan voor een allochtoon obv haar posts te lezen.

Vinden kolonies mieren het aanvaardbaar dat er plots een kolonie binnenvalt en lekker luiert in de netwerken die ze hebben uitgeboord?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 april 2012 om 20:18.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:20   #149
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik het terugvind zal ik zeker de link geven.

Ik vind het wel eigenaardig dat jij een link vraagt.
Gevonden.
jaarlijks krijgen de werkgevers acht miljard euro korting op de RSZ, omwille van de tewerkstelling zogezegd.
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/he...an-je-job.html
Oud 25 april 2012, 20:25   #150
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Deze week kwam iemand aan het woord op het nieuws in verband met de nakende fruitpluk.

Zijn stelling was: Zet morgen alle allochtonen het land uit, en niemand in België eet nog fruit en hand geplukte groenten (sla, tomaten, ...).
Autochtonen willen dat werk niet meer doen.
Omdat het niet meer nodig is gezien de vraag al beperkt is en het aanbod van allochtonen enorm.
Werkgevers weten: twee allochtonen aannemen voor één Belg (mbt werktempo) maar dat heeft men ervoor over.

Van zodra allochtonen het doen voelt de Vlaming zich ook beledigt. Als enige kennis van het Nederlands en cultuur zelfs niet nodig is, trek je je conclusies en kan je enkel vaststellen dat de werknemer zelfs je meest basale capaciteiten niet wil erkennen.
Waarom zou je je ook laten onderschatten en dito laten betalen?
Daarbij kost het je waarschijnlijk belastingsgewijs en later nòg meer om die ene werkwillige allochtoon, al is het een maand of zelfs een paar weken per jaar, één van de weinige jobs waarvoor hij in aanmerking komt niet te laten doen, dan werkloos te zijn ...
In de praktijk zoekt men veelal andere jobs natuurlijk.
Maar ik denk niet dat we achterover moeten stuiten als we vaststellen dat ook iemand die bv beroepsonderwijs heeft gedaan de idee krijgt opgedrongen dat zijn werk evengoed door iemand die - nu ga ik het heel crue verwoorden, maar dat is wel wat zo iemand denkt weet ik uit ervaring - "net uit de jungle komt" dan iemand die wel het culturalisatie proces heeft doorlopen en zijn land en haar geschiedenis of buurt toch tenminste voor een deel kent.

Trouwens iedereen moet ooit onderaan de ladder beginnen en eerst bewijzen dat hij in staat is bepaalde basisvereisten te bekomen: op tijd zijn, discipline hebben, niet stelen van je werkgever, betrouwbaar zijn, respectvol omgaan met de producten en klanten, werkbereid zijn, bereid de handen uit de mouwen te steken, ...

Helaas stelt onze Belgische landbouwsector amper iets voor en kan ze ook nauwelijks het woord boven water houden.
Oud 25 april 2012, 20:25   #151
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Een feit ...

Velen vinden dit echter normaal.

Artisjok zou met plezier .....
Je bent alweer aan het liegen.
Is dat omdat je hier blok staat?
http://forum.politics.be/showthread....12#post6096712
Oud 25 april 2012, 20:29   #152
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom heb je schrik van een publiek debat?

Mijn excuses dat ik even tussenbeide kom maar uw opbod doet me een beetje denken aan

"Wil je vechten?? Awel, we zullen vechten!! Wanneer komen we samen?! Ik maak toch brandhout van je in twee seconden.
Niet een mentaliteit die ik associeer met iemand van het opleidingsniveau dat je beweert te hebben (een opleiding die stukken van mensen kost overigens. ).

Waarom zou het verdorie een verschil uitmaken om je inhoudelijke argumenten te geven op een anoniem online forum of live face-�*-face??
...
Ik vrees dan dat je het niet van de inhoud moet hebben...

Tenzij ... je beseft dat bepaalde argumenten politiek niet correct zijn en andere zeer goed staan of stonden. Voor iedere organisatie die beweert divers te zijn ... en iedereen die genoeg beseft heeft om te weten dat hij enkel anoniem (internet, stemhokje, ...) zijn mening kan geven ...
Oud 25 april 2012, 20:29   #153
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Je bent alweer aan het liegen.
Is dat omdat je hier blok staat?
http://forum.politics.be/showthread....12#post6096712
Waarom sta ik daar blok?

Waarom beschuldig je me van leugens?

Bewijzen aub.

Vind je dit niet een beetje zielig worden? De spoeling wordt hier wel erg dun...

Is er werkelijk één haar op je hoofd dat overigens denkt dat ik die post al gezien had? Ik ben ze systematisch aan het af proberen te gaan ... maar gezien ik werk in een ernstige functie ben ik daar nog niet in geslaagd ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 april 2012 om 20:31.
Oud 25 april 2012, 21:05   #154
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dan zijn we het er alvast over eens dat er allochtonen zijn die bijdragen tot de sociale zekerheid
Er zijn er, ja.
Ik ken er één.
Nooit meer legaal werken, zei 'm nadat 'm zijn belastingsbrief had ontvangen.
Kan jij 'm ongelijk geven?
Hij wou wel zijn vier overgrootouders en 3 broers en 4 zussen met hun kinderen naar hier laten overkomen en maakte zich er hard in dat dat lukte.

Citaat:
en tot de groei van de economie.
Wat is dat voor een rare kronkel?

Is dat iets wat jij op prijs zou stellen? Ik dacht elders te hebben gelezen dat mejuffrouw artisjok van de economie haar grootste ingebeelde vijand had gemaakt?

Sinds wanneer is geld voor de sociale zekerheid goed voor de economie?
Heb je daar een linkje voor?

Citaat:
Wij zijn het er niet over eens hoeveel.
Jij hebt daar blijkbaar cijfers voor. Kan je een link geven naar die cijfers?
Aan wat had je precies gedacht?

Citaat:
De notionele intrest-aftrek kost ons jaarlijks 6 miljard euro.
Wat is de relevantie?

Waarom liever dit afstoten dan allochtonen afstoten?
En waarom klaag je dit niet aan in het desbetreffende topic of in de samenleving?
Ik ga voor mijn idealen hoor. Ik verhul het ene ideaal niet met een Ersatz ideaal dat ik ergens anoniem verbaal loop te verdedigen.
(Je lijkt te suggereren dat je dit doet.)

Vind je da teen samenleving moet investeren in haar zwakkeren, of in haar sterkeren? Bv je hebt de keuze tussen geld geven aan minderbegaafden of meerbegaafden. In welke groep investeer je? En waarom?

Heb je overigens de actualiteit een beetje gevolgd?

Hoogste loonlasten in België volgens de OESO ...
Adecco ceo die bedrijven aanraadt het land te verlaten...

Enig idee hoeveel geld de fordman krijgt toegeschoven uit het Genkse om ervoor te zorgen dat zijn fabriek toch maar daarblijft?
Je begrijpt toch dat de kosten van een sluiting van die fabriek met als gevolg een massa moeilijk inzetbare of omschoolbare laaggeschoolden, met name allochtonen zoals je allicht weet want het is lang niet enkel Antwerpen of Brussel of enig andere hoofdstad waar er een centralisatie van allochtonen is?
Denk je dat de overheid bestaat uit een stel hersenloze idioten? (Massamigratie was van overheidswege nooit een bewuste keuze, zoals ik al heb uiteengezet.)
Je begrijpt toch dat de overheid de berekening maakt en zolang de grillen van de fordtopman goedkoper uitvallen dan de massa werkloosheidsuitkeringen, tewerkstellingspremies, misgelopen belastingen op RSZ en wat het ook moge zijn?

Citaat:
Werkgevers krijgen een korting op de RSZ die ze moeten betalen, bij aanwerving van bepaalde groepen werklozen.
Wist je dat niet?
Ik heb het vaak zelf aangehaald.

Citaat:
Je kan zelf opzoeken welke kortingen een werkgever voor jou kan krijgen.
http://www.aandeslag.be/
De kost vind ik niet direct terug, maar loopt ook in de miljarden euro's.
Inderdaad, de positieve discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt is zeker aan te klagen, maar netto leidt ze wel tot een kostenbesparing.
Als die premies er waren, was het percentage allochtone werklozen nog veel hoger.

Probleem is dat veel van die zogenaamde arbeidsposities een kwestie van "ons betaalt ons" zijn. De overheid stelt ze te werk. Al eens in een OCMW geweest? Of in een ad random gekozen overheidssector? Hoeveel allochtonen heb je daar gezien? Of beter: tel de 'rasechte' (excuseer mij voor de mogelijke connotatie), dat zal sneller gaan...

Citaat:
Volgens mij moet iedereen eerlijk belast worden.
Doet er me aan denken dat er een resem bedrijven zijn die geen of zo goed als geen vennootschapsbelastingen betalen.
bij 50 grote ondernemingen 8,9 miljard euro niet-betaalde belastingen. En 16,1 miljard als de 1.000 grootste vennootschappen tegen het normale tarief zouden worden belast.
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/do...lastingen.html

Ik hoop het, dat al die kosten die we maken voor de economie, ook nog iets opbrengt. Dat we er toch iets aan terugverdienen.

Jij had toch ook een maandelijks inkomen uit gewerkte arbeid dacht ik?
Vind jij dat er niets verdiend wordt aan "de economie"?
Pardon, maar ik ben even in shock.

P.S.: partij-gerelateerde artikels zijn gekleurd, die aanvaard jij ook niet (hoop ik).

Citaat:
Jij beweert dat onze sociale zekerheid opgesoupeerd wordt door migranten.
Ik zie anderen die nog veel meer opsouperen.
Zoals?

En wat is de relevantie?

Keur jij ook de ene fout die je volgens jou maakt goed door te stellen dat je ook nog een andere maakt?

Je kan toch nooit fanatiek een beleid beginnen voor te vechten als je niet eens één argument kan aanhalen vóór dit beleid.
Je blijft steken bij "er is een beleid dat volgens mij nog veel slechter is".

Nogmaals, wat is de relevantie?

Citaat:
Dan moet je geen economische argumenten aanhalen.
Ik mag toch nog antwoorden op je argumenten.
Migratie en economie zijn twee verschillende thema's, dat zie je hopelijk toch?
Neemt niet weg dat de thema's van invloed zijn op mekaar. Ik hoop dat je ook nog mee bent als ik zeg dat geldstromen (of dienstenstromen die in se hetzelfde betekenen, bij mijn weten kan je kapitaal of het nu uit het rechtstreeks en voor mijn part gratis leveren van diensten bestaat, maar eenmaal inzetten) een invloed hebben op "de portemonnee", als je mij zo beter begrijpt?
Het gaat hier over immigratie en integratie. Bijgevolg wordt de invloed hiervan op "de portemonnee" besproken.
Dat sluit uiteraard niet dat er nog andere invloeden op "de portemonnee" zijn.

Er is een reden waarom de minister van begroting een zeer zware verantwoordelijkheid heeft ... en er portefeuilles verdeeld moeten worden bv.

Om wat te rechtvaardigen en als norm uit te dragen?

Je schreef "'t Is sneu en zeer zwart-wit."
Als je zelf zegt dat het "zeer zwart-wit" is, kan ik dat alleen maar bevestigen.

Citaat:
500 euro per dag = 182.500 per jaar (aan 365 dagen)
De mijnheer van Adecco (die er voor pleit om vakantiegeld en eindejaarpremie af te schaffen = 1/7 van het loon) verdient 3,2miljoen euro per jaar.
Daar moet de gemiddelde Belgische werknemer 114 jaar voor werken!
Die komt nog niet uit zijn kot voor 500 euro per dag!

De man van adecco creëert?
Oa tewerkstelling van allochtonen.
Die man is niet gek als hij zegt dat we best de benen kunnen nemen uit België...
Werken loont nu eenmaal naargelang prestatie. Dat is de essentie van economie. De sociale zekerheid creëert daarmee ook een soort van nimmerophoudend inflatiegevaar met gevaar voor implosie, zoals we gezien hebben bij de huizenprijzen:
het is heel tof als je morgen door iemand betaalt wordt om te ademen. Maar dat kan nogal heel duur oplopen op termijn... Zie Griekenland.
(Geld geven zonder economische meerwaarde te creëren is een bubbel creëren. Zie de witte woede: door het feit dat de productie van vpk'en moeilijk kan stijgen - een probleem waar de niet industrieelbare diensten of productenvervaardiging mee te maken krijgt - kan men ze morgen niet zomaar 10% meer geven... Het ziekenhuis verdient namelijk in verhouding geen cent meer aan ze. Bijgevolg is het het mes in eigen vlees aan het snijden met op termijn als gevolg dat iedereen, incluis de verpleegkundigen, op straat zullen gezet worden...

Citaat:
Wat is er fundamentalistisch en extremistisch aan mijn mening?
In de praktijk dat ze een minderheid uitmaakt.

Moest de gematigde Islam geen miljard aanhangers hebben, maar slechts twee, vonden we die terug in de psychiatrie of bij een sekte... dat noemen we extremistisch of fundamentalistisch dan. (of "geestelijk ziek" ).

Citaat:
Mijn mening over migratiebeleid :
Iedere migrant is een mens.
We kunnen niet heel de wereld opvangen
Dat is iets waarover we het eens zijn.
Begrijp me overigens niet verkeerd Artisjok, als we alle mensen ter wereld zouden kunnen helpen zonder zelf zwaar in te boeten voor iets dat we zelf opgebouwd en voor gevochten hebben, zou ik dat graag doen.

Maar het is niet omdat ik bv akkoord zou zijn met de helft van mijn huis aan eender wie ter wereld (niet crimineel dan wel liefst en liefst ook met ideeën en gebruiken die ik niet als te vreemd ervaar zodat ik me geen bult schrik of aanpassingsproblemen ga hebben), dat ik vind dat de hele wereld dat daarom per se moet zijn.
Het gaat er niet enkel om dat je bepaalde dingen verplicht deelt en iedereen dat moét doen, het gaat er ook in dat je zelf bepaalde dingen afstaat en het gaat zelfs verder: je vraagt mensen om zeer elementaire positieve dingen (bv geld) te ruilen voor iets negatief (bv meer onveiligheid, vervreemding van hun eigen buurt, ...).

Dat is een afruil waar veel mensen het niet eens mee zullen zijn. Dat wil niet zeggen dat het daarom vuile egoïstische racisten zijn. Ik maakte eerder al de oneerbiedige vergelijking met een kolonie mieren...

De meeste van deze forummers zullen een arm iemand in nood dan ook graag met eigen middelen en een warm hart opvangen, maar als er de volgende dag duizend mensen aan hun deur staan, begrijp je ook dat ze de eigen middelen of gelden beginnen te beschermen en op den duur zelfs de zeer primaire reflex hebben om gewoon uit bescherming te ageren tegen al deze vragers en uit frustratie te zeggen dat deze mensen zelf verantwoordelijkheid hebben van voor hun situatie en dan ook maar zelf iets moeten doen om deze te veranderen. En dat is niet gaan aankloppen bij de volgende deur en hopen dat men zich daar over hun ontfermt ...
Hoezeer ik ook besef dat het een verdomde realiteit is dat er dingen zijn die zeer ongelijk verdeeld zijn in deze wereld en er heel veel bepaald wordt door je geboorteland. Voor hetzelfde geld had jij een hoofddoek en wist je niet wat internet was. Hetzelfde geld voor mij.
Misschien was ik omgekomen bij de Arabische lente.

Overigens, als dit het allemaal wat meer aanvaardbaar voor je maakt: hetgeen waarop nog het ergste geschift wordt in de wereld, is gezondheid... De ene heeft het, de andere niet. Toch moeten we allemaal door met dat gegeven. Vaak valt er maar weinig aan te veranderen, hoe hard we ook willen of hoe moeilijk het ook door onze geest te aanvaarden is dat ons lichaam (ergens of grotendele) "kapot" is en de machinerie hapert. Vaak heeft dat een ernstige inboeting aan levenskwaliteit tot gevolg en zelfs verloren levensjaren

Al bij al kom ik tot de conclusie dat het doel wat jij kan bereiken zeer nobel is, maar dat je het volgens mij beter kan bereiken door te zorgen dat iedereen in je eigen land al gelukkig is omdat dit ook makkelijker en evidenter is. Als je dit bereikt hebt, zullen deze mensen zich ook minder snel bedreigd voelen en is het ook makkelijker om een deel af te staan. Het is dan namelijk veel rechtvaardiger... Als je een luxe leeft, maakt het je niet uit om een brood voor een ander te kopen.
Daarbij kan men welvaart creëren en ontwikkelingshulp, en van daaruit iets opbouwen in de landen van herkomst.
Nogmaals, mijn ideaalbeeld is alle grenzen open en alle culturen en volkeren die met de brede glimlach en zeer behulpzaam voor mekaar naast en door mekaar leven.
Maar vandaag de dag weet ik niet of dat realistisch is ... Of het niet in de natuur van de mens ligt dat dit zeer moeilijk is... en dat je natuurlijk geen groep mensen kan forceren om de eigen cultuur los te laten of op te geven. Voor je een voorspelbaar argument gebruikt: dit geldt evenzeer voor Belgen die ongevraagd hun cultuur moeten opgeven dan voor migranten die dit "moeten" doen, bij deze laatste groep is het echter een keuze om ver van het land van herkomst te gaan wonen ... Dat is bij de Belg die bij zijn bakermat blijft (en een onder de kerktoren-cultuur heeft) niet het geval ...

Citaat:
, maar het is beter om te investeren in migranten die hier zijn zodat ze kunnen meedraaien in de maatschappij dan hen te dumpen.
De oorzaak van migratie is : politieke situatie in het land van oorsprong en/of ons onrechtvaardig economisch systeem op wereldvlak.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=167388
Ik denk dat het voor een zeer groot deel van de migranten geldt dat ze een betere levenskwaliteit hadden gekend moesten ze in eigen land zijn kunnen blijven. Ze moesten zich dan niet ergeren aan andere wetten, regels en gebruiken, aan hoofddoekdebatten, Kerstbomen, Paaseieren, het impliciete verbod om op staat te spuwen, de rechtstaat, vrouwenrechten, andere kleding, alcohol, andere voeding, andere huisinrichting en woonstijl, ... en weet ik veel wat allemaal ...

Een migratie ontwortelt een mens. Het is al voldoende gebleken dat dit nefast is voor de psyche...
Ze zou dan ook noooooooooooooit of te nimmer mogen plaatsvinden op gronde van wat je economische drang of dwang zou kunnen noemen, in zijn meest ernstige vorm een gebrek aan voedsel (of een dreigend gebrek) (in de praktijk is dit niet mogelijk zoals al is aangehaald... cynisch genoeg zal het aantal vreemdelingen dat anders een hongerdood gestorven zou zijn in pakweg de Sahel een ontzettende minderheid uitmaken. Als je geen eten hebt, kan je nooit de overtocht aan, niet fysiek en al zeker niet financieel!!!, zouden mensen nooit een land mogen verlaten.
Dit zou enkel mogen gebeuren onder voorwaarde van volledig vrije keuze en als men er zeker van is dat men kan aarden aan de cultuur van het land van herkomst en dat men daar dan ook ten volle voor kiest.

Een elementaire beleefdheidsvorm is bij een eventuele migratie of zelfs reis sowieso altijd aan te raden: het leren van de taal en de lokale culturele gebruiken respecteren, alsook de eigen cultuur niet willen opdringen aan het gastland. In het algemeen is het het best om ervoor te zorgen dat je in het gareel blijft en zeker niet in het oog springt, daar je dit door je vreemde afkomst al genoeg zal doen... Mensen kenden vroeger mekaar namelijk, en beginnen al snel te stereotyperen als er een vreemde eend in de bijt is. (Dat kan zeer ver gaan. Geef iedereen van politics een wit blad papier en één iemand een paars, en guess what ... het wordt gepercipieerd als twee verschillende groepen met twee verschillende kenmerken (niet zo gek ook natuurlijk)).

Hopelijk heb je iets aan mijn ellenlang betoog

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 april 2012 om 21:17.
Oud 25 april 2012, 21:09   #155
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Bovendien , als je pas een eigen zaak in consultancy hebt opgericht , heb je normaal voor dergelijke zaken de tijd niet, tenzij je geen werk hebt natuurlijk.

Kom naar het debat, hé. En dan zullen we zien wie er het laatst zal lachen.

Maar dat durf je dus niet. Van zodra men met de ratio moet strijden, is er niemand meer aanwezig.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 21:10   #156
Groentje-18

Standaard

*

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 april 2012 om 21:11.
Oud 25 april 2012, 21:11   #157
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gevonden.
jaarlijks krijgen de werkgevers acht miljard euro korting op de RSZ, omwille van de tewerkstelling zogezegd.
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/he...an-je-job.html
Dat is inderdaad een link, dank je.
Maar je verwacht toch niet van mij dat ik die rood gekleurde afzeik ga geloven?
Oud 25 april 2012, 21:11   #158
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Kom naar het debat, hé. En dan zullen we zien wie er het laatst zal lachen.

Maar dat durf je dus niet. Van zodra men met de ratio moet strijden, is er niemand meer aanwezig.
Dit vind ik een beetje spierballengerol wat afdoet aan de doch appreciabele inhoud van je anders goed onderbouwde posts.
Oud 25 april 2012, 21:16   #159
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mijn excuses dat ik even tussenbeide kom maar uw opbod doet me een beetje denken aan

"Wil je vechten?? Awel, we zullen vechten!! Wanneer komen we samen?! Ik maak toch brandhout van je in twee seconden.
Niet een mentaliteit die ik associeer met iemand van het opleidingsniveau dat je beweert te hebben (een opleiding die stukken van mensen kost overigens. ).

Waarom zou het verdorie een verschil uitmaken om je inhoudelijke argumenten te geven op een anoniem online forum of live face-�*-face??
...
Ik vrees dan dat je het niet van de inhoud moet hebben...

Tenzij ... je beseft dat bepaalde argumenten politiek niet correct zijn en andere zeer goed staan of stonden. Voor iedere organisatie die beweert divers te zijn ... en iedereen die genoeg beseft heeft om te weten dat hij enkel anoniem (internet, stemhokje, ...) zijn mening kan geven ...
Het gaat dus niet om vechten en schelden, zoals jullie hier de hele tijd doen, maar om beschaafd, in maatpak en das, in een panel te gaan zitten achter een tafel, in een aula van de universiteit, dan om beurten een interventie te houden en dan vragen vanuit de zaal te beantwoorden.

Maar om dat te doen moet je natuurlijk wel de Nederlandse taal een minimum beheersen en een minimum aan zelfvertrouwen hebben. Net daaraan schort het bij mensen die zich achter een forumpersonage verschuilen en niet voor een publiek durven spreken. Ze geloven zelf niet in wat ze zeggen, en zouden zich dus voor een publiek onsterfelijk belachelijk maken.

En net daarom verzinnen ze de ene uitvlucht na de andere om niet te debatteren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 21:20   #160
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Het gaat dus niet om vechten en schelden, zoals jullie hier de hele tijd doen, maar om beschaafd, in maatpak en das, in een panel te gaan zitten achter een tafel, in een aula van de universiteit, dan om beurten een interventie te houden en dan vragen vanuit de zaal te beantwoorden.

Maar om dat te doen moet je natuurlijk wel de Nederlandse taal een minimum beheersen en een minimum aan zelfvertrouwen hebben. Net daaraan schort het bij mensen die zich achter een forumpersonage verschuilen en niet voor een publiek durven spreken. Ze geloven zelf niet in wat ze zeggen, en zouden zich dus voor een publiek onsterfelijk belachelijk maken.

En net daarom verzinnen ze de ene uitvlucht na de andere om niet te debatteren.
Uit niets van je premissen kan de conclusie getrokken worden over de inhoud van dat debat. Geen universiteit, geen aula, geen maatpak en geen das en ook geen publieke opninie, noch het aantal gelijkgestemden of een minimale beheersing van het NL (?) of de hoogte van het zelfvertrouwen ... doen er in feite toe ...

Dat zijn allemaal kwaliteiten die los staan van de inhoud.

Als ik het goed heb ben jij tegen discriminatie, waardoor je ook fictief het besluit van overheidswege goedkeurt dat je niet mag eisen dat je poetshulp Nederlandstalig, laat staan Vlaams of katholiek is ...
Als jij me duidelijk maakt hoe ik mijn ZuidOostChinese poetshulp kan duidelijk maken dat ze mijn nieuwe jacuzzi niet mag wassen met een schuurspons omdat dit krassen na zal laten die er niet meer uitgaan en ze daarin de vuile tobben niet mag leeggieten omdat de boel anders verstopt ... ?

Moeilijk rijmbaar met de implicaties van je vorige betoog, niet?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 april 2012 om 21:22.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be