![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij schijnt daar wel eens op bezoek te gaan? Stuur me bij gelegenheid maar een brochure door.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik lach eens graag. Laatst gewijzigd door Scorpio : 12 juli 2012 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn die mensen speciaal geloofwaardig? De Duve was een aanhanger van de theorie dat het leven uit de ruimte kwam Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Common Descent is geen bewijs voor de evolutie-theorie, aangezien het perfect compatibel is met intelligent design en met andere alternatieve theorieën. 2) de tweede bron begint al direct met gezever over religieuze motieven. Ge MOET in het dogma geloven, want anders zijt ge ne vuile katholiek. Een tekst die zo begint kan je niet ernstig nemen. Zeker niet als de tekst evolutie als begrip en de evolutie-theorie door mekaar haalt (een geliefde truuk van evolutionisten). 3) Talk.origins is de webstek van de diehard fundamentalisten. Zie ook 1), Common Descent is geen bewijs voor de evolutietheorie. 4) en 5) Spijtig toch dat er altijd maar nieuwe fossielen gevonden worden, en die altijd alles terug overhoop gooien. Maar ook hier: fossielen op zich zijn niet in tegenspraak met Intelligent Design of welke andere alternatieve theorie dan ook, dus nul bewijs 6) artificiële selectie heeft niets met de evolutie-theorie te maken. Er is nog nooit een nieuwe soort gemaakt via artificiële selectie. Er zijn wel voor rassen gecreëerd die zo verzwakt zijn dat ze nog amper kunnen overleven in de wrede natuur waar ze aan natuurlijke selectie blootgesteld worden. Selectie leidt tot verzwakking van de aanpasbaarheid aan wijzigende omstandigheden en tenslotte tot uitsterven van soorten. Niet tot nieuwe soorten. Spijtig Driewerf, maar je bent er niet in geslaagd enig bewijs voor de evolutie-theorie aan te brengen. Een Intelligent Design aanhanger zou net dezelfde argumenten kunnen gebruiken om te bewijzen dat hij gelijk heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paus Benedictus XVI heeft zich veel meer in de materie verdiept en op basis van sommige verklaringen lijkt het erop dat hij geneigd is in te stemmen met een theïstisch evolutionisme (maar dan wel een waar hij nog talrijke randbemerkingen bij plaatst), alhoewel hij er toch op drukt dat het evolutionisme een onvoldragen theorie is en blijft. Feit is natuurlijk dat het hier gaat om persoonlijke verklaringen die niet gedragen wordt door de pauselijke autoriteit als uiting van het gewoon leergezag van de Kerk. Wel kan niet geloochend worden dat als deze pausen, aangenomen dat ze inderdaad zouden instemmen met theïstisch evolutionisme, volledig ingaan tegen de ononderbroken traditie van de Kerk waarbij God het begin is van alle leven en waarbij Hij met orde schept. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paus Benedictus XVI heeft zich veel meer in de materie verdiept en op basis van sommige verklaringen lijkt het erop dat hij geneigd is in te stemmen met een theïstisch evolutionisme (maar dan wel een waar hij nog talrijke randbemerkingen bij plaatst), alhoewel hij er toch op drukt dat het evolutionisme een onvoldragen theorie is en blijft. Feit is natuurlijk dat het hier gaat om persoonlijke verklaringen die niet gedragen wordt door de pauselijke autoriteit als uiting van het gewoon leergezag van de Kerk. Wel kan niet geloochend worden dat als deze pausen, aangenomen dat ze inderdaad zouden instemmen met theïstisch evolutionisme, volledig ingaan tegen de ononderbroken traditie van de Kerk waarbij God het begin is van alle leven en waarbij Hij met orde schept. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() Zie je driewerf, zo gaat dat dan bij een goeie creationist: iedere wetenschapper die de evolutietheorie onderschrijft, maakt deel uit van de Grote Boze Samenzwering om de evolutietheorie door onze strot te rammen, en elk bewijs voor de evolutie dat je aanvoert zal zonder veel discussie gewoon 'out of hand' verworpen worden. Zo gaat dat bij creationisten, iedere keer weer. Ze blijven vragen om 'bewijs', maar elk bewijs dat aangedragen wordt verwerpen ze automatisch, omdat het niet voldoet aan de door hen gezette standaard van wat 'bewijs' inhoudt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel tekenend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
-wetenschappers die een nobelprijs winnen aanhalen wordt afgewezen, want die hebben de evolutietheorie alleen maar gebruikt omdat dat moet (de Grote Boze Samenzwering); -alle links door driewerf gepost worden in 1 postje, vijftal lijntjes, droog onder de mat geveegd om de ene drogreden na de andere, gaande van 'zever over religieuze motieven' tot 'die website, dat zijn fundamentalisten', enz. Dat jij de indruk hebt dat zijn berichten van 'goed inzicht' getuigen verbaast me niks. Mij zeggen ze vooral dat hij heel goed de creationistische websites en boekjes bestudeerd heeft, en hun meestal al tientallen malen door échte wetenschappers achterhaalde argumenten mooi uit het hoofd geleerd heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister-President
|
![]() Als hij eens een keer degelijke bronnen aanhaalt (zoals ik hem hier gevraagd heb, maar wat ik nog niet gezien heb) die ondersteunen waarom de evolutietheorie niet klopt, dan kunnen we misschien eens kijken. Maar ik kan je nu al garanderen dat eender welk tegenbewijs dat door eender wie zal worden aangehaald onmiddellijk, zonder zelfs gelezen te worden, zal worden naar de prullenmand verwezen om de een of andere dwaze reden.
Laatst gewijzigd door Scorpio : 12 juli 2012 om 22:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is geen kwestie van weerleggen. Dit is een natuurwetenschappelijk iets. Er is geen discussie over evolutie, die is al lang geleden gevoerd. Slechts over de details wordt nog gediscussieerd. Evolutie IS onweerlegbaar. Het is gewoonweg een feit. Of zoals Dawkins het beter uitlegt:
"One thing all real scientists agree upon is the fact of evolution itself. It is a fact that we are cousins of gorillas, kangaroos, starfish, and bacteria. Evolution is as much a fact as the heat of the sun. It is not a theory, and for pity’s sake, let’s stop confusing the philosophically naive by calling it so. Evolution is a fact."Evolutie ontkennen is zoals het ontkennen van zwaartekracht. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 12 juli 2012 om 22:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een dogma mag niet betwijfeld worden, een feit KAN niet betwijfeld worden. Trouwens ben je zelf een dogmatisch gelovige, dus waar klaag je over? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O jawel, er kan volgens jullie niet aan de evolutietheorie getwijfeld worden. Het wordt geponeerd als een dogma ("het is een feit" - terwijl dat juist verre van bewezen is) en wie er niet mee instemt wordt verketterd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dacht je dat hij die argumenten zelf uit zijn duim zuigt? Tuurlijk niet, hij heeft die ergens gevonden. Wel, ik wil weten waar, zodat ik kan opzoeken wat échte wetenschappers daar zoal over te zeggen hebben. Ik ga echt geen antwoord uit mijn duim zuigen hoor: ik ben een leek op dit gebied, en fonne is een semi-professioneel creationismedebater die al die argumenten vanbuiten kent. Als ik zelf tegenargumenten begin te verzinnen, ga ik ongetwijfeld af als een gieter, amateur zijnde. Dus wil ik zijn bronnen kennen, en de tegenargumentatie overlaten aan de professionals. Zo goed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie evolutie ontkent is ofwel een koppige ignoramus, ofwel een idioot. |
|
![]() |
![]() |