Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2012, 08:06   #141
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Dus de EU afschaffen leidt tot de derde Wereldoorlog?

Niet nodig om de rest van je berichten te lezen, ik heb mijn stempeltje klaar.
Toegegeven dat het wat cru gesteld is, maar enig idee waarom de EU de Nobelprijs voor de vrede gekregen heeft?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 08:12   #142
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als men arbeidstijd als norm neemt, voor iedereen aan dezelfde vergoeding, aangevuld met de kostprijs van kennisvergaring (langer studeren, bijscholing etc.) en nu komt het verantwoordelijkheid, die iedereen inroept om zichzelf rijkelijk te belonen als het goed gaat, maar nooit opneemt als het slecht gaat.
Dus je bedoelt dat iedereen hetzelfde moet verdienen per tijdseenheid, mits een kleine premium voor de kennisvergadering. Ken je één plaats in de wereld waar dit zo is?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 08:20   #143
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Toegegeven dat het wat cru gesteld is, maar enig idee waarom de EU de Nobelprijs voor de vrede gekregen heeft?
uitstekend gelobbyd ?
Oud 28 oktober 2012, 08:23   #144
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dus je bedoelt dat iedereen hetzelfde moet verdienen per tijdseenheid, mits een kleine premium voor de kennisvergadering. Ken je één plaats in de wereld waar dit zo is?
de vergane communistische heilstaat CCCP, alhoewel de premium voor "kennisvergaring" enkel was weggelegd voor de "goede" partijleden

Laatst gewijzigd door rookie : 28 oktober 2012 om 08:23.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 08:35   #145
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Duizenden mensen verliezen in Limburg hun job bij Ford Genk, als gevolg van de overproductie en verzadiging van de automarkt in westelijk Europa + het feit dat de té grote fabriek in Genk nog slechts op de helft van haar capaciteit draaidde, naast nog een reeks andere factoren die aan het management van het bedrijf kunnen wordne toegeschreven.

En toch, de lijkenpikkers van het rechts-liberale zeververhaaltje (oa Dewael van de VLD-bende, woordvoerders bij VOKA, Chris Janssens bij het VB,...) zijn er weer als de kippen bij om te pleiten voor... LOONLASTENVERLAGING.

Dat Ford Genk sluit heeft daar geen sikkepit mee te maken bende rechtse idioten! Het is gewoon een gevolg van een oververzadigde automarkt. Er zijn er gewoon veel te veel. Overproductie dus, die evengoed zou bestaan bij een veel lagere loonkost. Dat men deze leugen maar blijft herhalen is wraakroepend, te meer nu al voldoende is aangetoond dat de loonkost (die idd wel hoog is maar niet té hoog als zijnde dé oorzaak der oorzaken) nauwelijks tot geen rol speelt in de resultaten die bedrijven voorleggen.

Wat had moeten gebeuren is afscherming via invoerrechten en quota's van de nationale markt door de nationale overheid voor alle automerken die hier niet investeren in productie of ontwikkelingscentra. Hoe exotischer de producent, hoe zwaarder de voorwaarden.
De loonkost speelt wel degelijk een grote rol. Dit ontkennen is hetzelfde als het licht van de zon ontkennen. De aziatische producenten strijden met ongelijke wapens, dit is een feit, of je dit nu graag hebt of niet.

Weet u hoeveel het in Europa kost om een wagen te ontwerpen? Deze ontwerpers hebben Europese uurlonen.
Weet u hoeveel het kost om in ezen aziatisch land een auto te ontwerpen? Deze ontwerpers hebben aziatische uurlonen.

Weet u hoeveel het in Europa kost om een fabriek productieklaar te maken (persen, productielijnen, lakstraten, assemblagelijnen, ....), deze mensen hebben Europese uurlonen.
Weet u hoeveel het in aziatische landen kost om een fabriek productieklaar te maken (persen, productielijnen, lakstraten, assemblagelijnen, ....), deze mensen hebben Aziatische uurlonen.

Tot nu toe is er nog geen wagen geproduceerd, de toeleveringsbedrijven in Europa moeten Europese lonen betalen. De toeleveringsbedrijven in Aziatische landen moeten Aziatische lonen betalen, hierdoor worden de componenten in Europa een stuk duurder dan dezelfde componenten in Aziatische landen.

De arbeiders en bedienden in Europa krijgen een Europees loon, die in een aziatisch land krijgen aziatische lonen.

De verschillen in uurlonen binnen Europa swingen al de pan uit, hoeveel is het verschil dan met een Aziatisch land?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 09:53   #146
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Daar heeft niemand iets tegen, maar de winst niet willen delen met diegenen die het produceren en winsten maken zonder iets te produceren, noem ik profiteren.
1. De winst wordt gedeeld met diegenen die het produceren. Men noemt zoiets "loon".

2. Wie maakt dan winst zonder iets te produceren? Volgens mij produceert de baas van zijn bedrijf nog steeds op zijn minst arbeidsplaatsen, zowel in eigen bedrijf als bij leveranciers.

Misschien kunnen we het ook eens omdraaien: "diegenen die het produceren" (sic) krijgen meer winstdeelname als ze ook meer risico lopen, meer investeren, meer lange dagen kloppen, ... ?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 28 oktober 2012 om 09:54.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 10:08   #147
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De loonkost speelt wel degelijk een grote rol. Dit ontkennen is hetzelfde als het licht van de zon ontkennen. De aziatische producenten strijden met ongelijke wapens, dit is een feit, of je dit nu graag hebt of niet.

Weet u hoeveel het in Europa kost om een wagen te ontwerpen? Deze ontwerpers hebben Europese uurlonen.
Weet u hoeveel het kost om in ezen aziatisch land een auto te ontwerpen? Deze ontwerpers hebben aziatische uurlonen.

Weet u hoeveel het in Europa kost om een fabriek productieklaar te maken (persen, productielijnen, lakstraten, assemblagelijnen, ....), deze mensen hebben Europese uurlonen.
Weet u hoeveel het in aziatische landen kost om een fabriek productieklaar te maken (persen, productielijnen, lakstraten, assemblagelijnen, ....), deze mensen hebben Aziatische uurlonen.

Tot nu toe is er nog geen wagen geproduceerd, de toeleveringsbedrijven in Europa moeten Europese lonen betalen. De toeleveringsbedrijven in Aziatische landen moeten Aziatische lonen betalen, hierdoor worden de componenten in Europa een stuk duurder dan dezelfde componenten in Aziatische landen.

De arbeiders en bedienden in Europa krijgen een Europees loon, die in een aziatisch land krijgen aziatische lonen.

De verschillen in uurlonen binnen Europa swingen al de pan uit, hoeveel is het verschil dan met een Aziatisch land?

NOGMAALS, dit hoeft zo niet te zijn. Scherm gewoon de markt af voor alle producten die niet geproduceerd zijn aan dezelfde sociale en ecologische voorwaarden / regels.

En wat betreft de situatie van Ford Genk, de loonkost speelt nauwelijks tot GEEN rol, dat wordt ook door diverse deskundigen gezegd die beroepshalve actief zijn in de wereld van de autoproductie, waaronder de voormalige CEO van Ford Genk, Peter Heller.

Maar blijkbaar kunnen de rechtselingen hier hun dwanggedachte niet loslaten.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 10:14   #148
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een egoist, ge weet wat dat is he, ene die altijd maar aan zichzelf denkt en niet aan mij.
Noem gewoon jezelf als schoolvoorbeeld. Of elke liberaal.

Citaat:
Vrijheid is de vrijheid om de meest fundamentele drijfveer van het menselijke wezen, namelijk egoisme, ten volle kunnen tot uiting te brengen, ja.
Dank u om dit openlijk toe te geven.

Ziedaar de kern van het liberalisme: een ethisch bijzonder lage, verwerpelijke ingesteldheid. Daarom dat ik liberalisme als iets verwerpelijk beschouw en de aanhangers als inferieure mensen. Een mens moet streven naar het goede, het hoogstaande, het rechtvaardige dat het eigen "ik" overstijgt.
Oud 28 oktober 2012, 10:15   #149
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Neen, de EU moet liberaliseren en democratiseren.

Dus je bent tegen Vlaamse onafhankelijkheid?
Oud 28 oktober 2012, 10:15   #150
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Dus de EU afschaffen leidt tot de derde Wereldoorlog?

Niet nodig om de rest van je berichten te lezen, ik heb mijn stempeltje klaar.
²
Oud 28 oktober 2012, 10:17   #151
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Noem gewoon jezelf als schoolvoorbeeld. Of elke liberaal.

Dank u om dit openlijk toe te geven.

Ziedaar de kern van het liberalisme: een ethisch bijzonder lage, verwerpelijke ingesteldheid. Daarom dat ik liberalisme als iets verwerpelijk beschouw en de aanhangers als inferieure mensen. Een mens moet streven naar het goede, het hoogstaande, het rechtvaardige dat het eigen "ik" overstijgt.
We weten allemaal tot wat die platonische experimenten geleid hebben...
Ik ben er alvast geen voorstander van.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 10:20   #152
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U komt af met oude recepten, nl. die van een staat die de bevoegdheid naar zich toetrekt de economie te regelen en, erna, ook andere aspecten van ons leven. 'n Totalitaire staat dus.
Ofwel is er een staat, ofwel geen. indien er geen is, is er chaos. De minimale staat is in het verleden ook al uitgebrpobeerd en de resuiltaten waren er naar: massale armoede, uitbuiting, honger,...

Persoonlijk heb ik geen probleem met een totale staat die mensen van wieg tot graf begeleidt, maar dat is nochtans niet eens dat wat ik hier zeg.

De gemeenschap moet zich actief mengen in het sociaal-economische veld om armoede te bestrijden en sociale zekerheid te kunnen verschaffen. Zoniet geldt het recht van de sterkste en ontstaat een jungle maatschappij, waarvan elk rechtgeaard en ethisch verantwoordelijk handelend menselijk wezen weet dat het compleet verwerpelijk is.
Oud 28 oktober 2012, 10:22   #153
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
We weten allemaal tot wat die platonische experimenten geleid hebben...
Ik ben er alvast geen voorstander van.
Tuurlijk niet, ik geloof dan ook niet in de gelijkheid van alle mensen. Streven naar het goede en rechtvaardige is niet voor iedereen weggelegd. Een liberale mens behoort tot de inferieuren. En dat is uw goed recht. Alleen vind ik dat inferieuren niet aan politiek mogen doen.
Oud 28 oktober 2012, 10:26   #154
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet, ik geloof dan ook niet in de gelijkheid van alle mensen. Streven naar het goede en rechtvaardige is niet voor iedereen weggelegd. Een liberale mens behoort tot de inferieuren. En dat is uw goed recht. Alleen vind ik dat inferieuren niet aan politiek mogen doen.
Wie ligt er nu wakker van wat jij denkt?
Ik doe aan politiek.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 oktober 2012 om 10:27.
Oud 28 oktober 2012, 10:32   #155
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pipi Bekijk bericht
Verkozen of in uw fantasie?
Om u te plezieren zal ik hier stellen dat ik enkel in mijn fantasie aan politiek doe.
Oud 28 oktober 2012, 10:48   #156
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Valt er ergens te lezen dat dit te wijten is aan de loonmatiging?
De discussie ging erover dat sommigen hier menen dat we de BRD moeten volgen in de te nemen maatregelen. Waarop ik stelde dat dit geen goed idee is gezien de toegenomen armoede in Duitsland als gevolg van de genomen maatregelen onder Schröder en Merkel. Daarop vroeg jij om cijfers over die armoede, die ik ook gaf. De oorzaken worden in de tekst genoemd, één ervan is dat de minimumlonen te laag zijn alsook dat mensn die gaan erken in sommige jobs gewoon niet kunnen rondkomen omdat de lonen te laag zijn. Lees eens de tekst.
Oud 28 oktober 2012, 10:49   #157
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie ligt er nu wakker van wat jij denkt?
Wat ik denk is niet van belang. Het enige dat telt is antiliberalisme verspreiden onder de bevolking en een ideeënstroom in de richting van wat wij (niet alleen ik dus) wensen op gang brengen of onderhouden.

Citaat:
Ik doe aan politiek.
Welja dat is uw recht.
We leven dan ook in een liberaal-plutocratie, waarin luizen het recht hebben om leeuwen op te eten.
Oud 28 oktober 2012, 10:54   #158
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen probleem, dan kan je het minst aantal stommiteiten uitrichten, want dat zou anders geen gering risico zijn
Ook goed, pipi.
Oud 28 oktober 2012, 10:56   #159
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik denk is niet van belang. Het enige dat telt is antiliberalisme verspreiden onder de bevolking en een ideeënstroom in de richting van wat wij (niet alleen ik dus) wensen op gang brengen of onderhouden.

Welja dat is uw recht.
We leven dan ook in een liberaal-plutocratie, waarin luizen het recht hebben om leeuwen op te eten.
Zichzelf ongestoord, virtueel als een leeuw omschrijven is nog zo'n liberaal recht waar u van kan genieten.
Oud 28 oktober 2012, 11:01   #160
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij heeft juist aangegeven dat hij in een fantasiewereldje leeft
In datzelfde wereldje maak ik een praatje met mensen die zichzelf "Pipi" noemen...

Wondere wereld toch waarin we leven, vinden jullie niet?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be