Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2013, 11:18   #141
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Nah, ze splitsen alleen als ze er financieel geen nadeel uit halen. Al uw voorbeelden kosten hen niks.
wie denk je dat er gaat opgezadeld worden met erfenis van de B-staatsschuld ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 11:18   #142
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai, de waalse druifjes zijn zuur

Blij dat ze eindelijk begrepen hebben dat ze absoluut geen vat meer hebben op ons.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 11:19   #143
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

en wat gebeurt er als Franstaligen merken dat Vlamingen zich minder 'gedienstig' opstellen ? (hier komt die geschiedenis)

Hoeveel keer in de geschiedenis hebben Waalse politici al te maken gehad met Vlaamse politici die zich niet gedienstig opstelden? Nog niet zo ongelofelijk veel toch. Ze slagen er wel telkens in om de Vlaamse politieke partijen vakkundig uit elkaar te drijven.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 11:25   #144
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat zegt dat dan volgens jou? Dat het de Walen geen zak interesseert wat er in België gebeurt? Dat ze enkel klaar staan met het handje om te ontvangen zodat ze hun levensstandaard kunnen handhaven en het hen verder geen moer aangaat?
Er is gewoon een dynamisme op de Franse TV die we niet op de RTBF en RTL-TVI vinden. En er is altijd een zeer grote aantrek vanwege de Franstalige Belgen tegenover Frankrijk geweest : niets te maken met rattachsime, het is cultureel. We kennen evengoed de Franse zangers, acteurs, TV-vedettes, enz...............als de Fransen zelf terwijl het gros van uw BV's totaal onbekend bij ons is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 11:25   #145
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht

Blij dat ze eindelijk begrepen hebben dat ze absoluut geen vat meer hebben op ons.
Waar lees jij dat ze dat eindelijk zouden begrepen hebben ?

Ik lees eerder het tegendeel, waar hij stelt dat het net hun taak is om de hypocrisie en de leugens (zijn woorden) in het discours van BDW aan te tonen, omdat niemand aan Vlaamse zijde daar in slaagt.

Het getuigt wel van een nooit geziene hooghartigheid van de editorialist deze taak ook te zien slagen...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 11:25   #146
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

volgens mij vergist ge u compleet.

het artikel legt mi de nadruk op t feit dat de nederlandstalige analyse fout zit.

men weigert te aanvaarden dat franstalige kritiek of onverzettelijkheid BDW sterk maakt. (die gedachtengang is zelfs 'débile')
Oud 8 januari 2013, 11:25   #147
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht

Ik lees eerder het tegendeel, waar hij stelt dat het net hun taak is om de hypocrisie en de leugens (zijn woorden) in het discours van BDW aan te tonen, omdat niemand aan Vlaamse zijde daar in slaagt.

Het getuigt wel van een nooit geziene hooghartigheid van de editorialist deze taak ook te zien slagen...
²
Oud 8 januari 2013, 11:26   #148
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel keer in de geschiedenis hebben Waalse politici al te maken gehad met Vlaamse politici die zich niet gedienstig opstelden? Nog niet zo ongelofelijk veel toch. Ze slagen er wel telkens in om de Vlaamse politieke partijen vakkundig uit elkaar te drijven.
slecht een paar keer, en op die momenten hebben zij telkens het initiatief genomen om te splitsen.
Oud 8 januari 2013, 11:27   #149
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens mij vergist ge u compleet.

het artikel legt mi de nadruk op t feit dat de nederlandstalige analyse fout zit.

men weigert te aanvaarden dat franstalige kritiek of onverzettelijkheid BDW sterk maakt. (die gedachtengang is zelfs 'débile')
Maar mij geeft de gekwetste toon van het artikel net aan dat ze het wel doorhebben.
Ze zijn nog in de ontkenningsfase maar ze hebben het wel door.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 8 januari 2013, 11:28   #150
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wie denk je dat er gaat opgezadeld worden met erfenis van de B-staatsschuld ?
Ik vermoed dat de splitsing van de staatsschuld start vanuit een eerlijke verdeling naar gelang het inwonersaantal (eerlijk? nu ja, verdedigbaar)

Nadien gaat er dan geschipperd en gemarchandeerd worden met percentjes. Want in die gesprekken is deze verdeelsleutel, samen met de definitieve vastlegging van de taalgrens rond de faciliteitengemeenten, het enige waarover toegevingen sowieso mogelijk zijn.

Anyway, zelfs als de staatsschuld gesplitst wordt in het voordeel van wallonie, dan nog gaat de last om die af te lossen zwaarder wegen in wallonie dan in vlaanderen.
Vandaar dat ik uw geschiedenis argument niet volg.
Oud 8 januari 2013, 11:30   #151
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat de algemene waalse mening zou zijn, dan is er geen probleem in Belgie. Ik wou dat het zo was.

Helaas, als ik de krantencommentaren in de franstalige media lees, ben ik nog nooit 1 zo'n mening tegengekomen.
De Franstalige media vertegenwoordige even goed wat er in Wallonie leeft als de Vlaamse media want er in Vlaanderen leeft.
En die media loopt steeds opneiuw achter de feiten aan.

En je zal er misschien verbaast van opkijken, maar de Walen geloven reeds lang hun eigen politici niet meer. En het BHG is voor hen buitenland geworden.
Ook zij voelen zich vreemdeling in eigen hoofdstad.

Er is in Belgie maar 1 probleem, en dat is de arrogantie van de Franstalige Vlamingen in Brussel.

Er is zelfs geen enkele Waal die er wakker van ligt, dat Belgie na juni 2014 een confederatie zou worden. En slechts 1/3 van de walen ligt er wakker van dat morgen de Waalse politici moeten komen verkondigen dat het gedaan is met de ambtenaren economie in Wallonie en de leeflonen onder veel strengere voorwaarden zullen uitgedeelt worden en de werkloosheidsuitkeringen zullen verlagen en minder lang in tijd zullen worden toegekend.

De Werkende Waal is het immers even beu als de Werkende Vlaming door de PS te worden uitgemolken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 11:32   #152
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar mij geeft de gekwetste toon van het artikel net aan dat ze het wel doorhebben.
Ze zijn nog in de ontkenningsfase maar ze hebben het wel door.
daar zit geen gekwetste toon in, daar zit slechts een misprijzende toon in wegens zoveel strategische politieke domheid ...

franstalige politici én journalisten spelen blijkbaar intellectueel een paar leagues hoger dan de Vlamingen ...
Oud 8 januari 2013, 11:41   #153
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zegt dat dan volgens jou? Dat het de Walen geen zak interesseert wat er in België gebeurt?

Het kan hen inderdaad geen zak schelen wat er met Belgie gebeurd.
Zij liggen daar inderdaad niet wakker van.

Citaat:
Dat ze enkel klaar staan met het handje om te ontvangen zodat ze hun levensstandaard kunnen handhaven en het hen verder geen moer aangaat?
Slechts een deel van hen, vooral dhet PS kiesvee.
De rest van de walen wil zijn levenstandaard behouden door behoud van job.
En verdere kan het hen inderdaad geen reet schelen wie er aan de macht is of wat er in de rest van het land gebeurd.

Vlaanderen heeft die reeds enkel jaren geleden kunnen vaststellen met de uitzending Bye Bye Belgie van de rtbf.
De Franstalige media dacht een revolutie en opstand tegen Vlaanderen te ontkettenen, mar de Waal bleef rustig in zijn zetel zitten en trok zich er niets van aan.

We spreken hier wel over Walen, niet over Brusselaars, want dat is een heel ander verhaal.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 11:43   #154
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daar zit geen gekwetste toon in, daar zit slechts een misprijzende toon in wegens zoveel strategische politieke domheid ...

franstalige politici én journalisten spelen blijkbaar intellectueel een paar leagues hoger dan de Vlamingen ...
Misprijzen gevoed door hun gekwetst zielke en/of omdat ze de bui zien hangen?
Mss heb jij gelijk, mss heb ik ongelijk, mss omgekeerd...

We interpreteren het artikel overduidelijk op een andere manier.
Oud 8 januari 2013, 11:52   #155
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misprijzen gevoed door hun gekwetst zielke en/of omdat ze de bui zien hangen?
Mss heb jij gelijk, mss heb ik ongelijk, mss omgekeerd...

We interpreteren het artikel overduidelijk op een andere manier.
Ik denk dat jullie alletwee een beetje gelijk hebben.

Ze zijn absoluut niet akkoord met de analyse van de rtbf, maar ze hebben nu wel eens een ander klokje gehoord. Da's ook al een heel klein beetje vooruitgang.
Oud 8 januari 2013, 13:29   #156
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht

Het feit dat de hooghartigheid een nieuwe piek bereikt heeft, is volgens mij van pure wanhoop. Die walen beginnen écht wel te beseffen dat het hier sneller dan voorzien zou kunnen gedaan zijn.
Drastic times call for drastic measures.

Dat is in elk geval de ondertoon die ik meende te horen in dat artikel.

Zoals ik al zei, ik kan me vergissen.
Oud 8 januari 2013, 13:39   #157
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
ik vind het eerlijk gezegd dom maar soit.
Wel, het blijft consistent wat de Vlamingen betreft.

De Walen zijn daar dan weer inconsistent: Zij willen enerzijds de Vlamingen verplichten in hetzelfde land als henzelf te wonen, maar voor de rest kunnen die Vlamingen, hun taal en hun cultuur hun compleet gestolen worden.
Oud 8 januari 2013, 13:41   #158
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
samen met de definitieve vastlegging van de taalgrens
Die is al eens definitief vastgelegd.
Oud 8 januari 2013, 13:43   #159
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Die is al eens definitief vastgelegd.
wanneer dan?
Oud 8 januari 2013, 13:53   #160
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat de splitsing van de staatsschuld start vanuit een eerlijke verdeling naar gelang het inwonersaantal (eerlijk? nu ja, verdedigbaar)

Nadien gaat er dan geschipperd en gemarchandeerd worden met percentjes. Want in die gesprekken is deze verdeelsleutel, samen met de definitieve vastlegging van de taalgrens rond de faciliteitengemeenten, het enige waarover toegevingen sowieso mogelijk zijn.

Anyway, zelfs als de staatsschuld gesplitst wordt in het voordeel van wallonie, dan nog gaat de last om die af te lossen zwaarder wegen in wallonie dan in vlaanderen.
Vandaar dat ik uw geschiedenis argument niet volg.
De schuld zal zoals alles in Belgie paritair verdeeld worden, hetzij 50/50 tussen Wallonie en Vlaanderen, of, 33/33/33 tussen Wallonie, Vlaanderen, Brussel. Vermits hier toch altijd geroepen wordt dat Brussel onafhankelijk wordt nemen die natuurlijk hun deel van de schuld op zich.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be