Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2013, 18:25   #141
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat gedrag is niet normaal, dat weet toch iedereen die zelf kinderen heeft of zijn eigen tijd niet vergeten is of zelfs doodgewoon de wereld rond hemzelf observeert ?
En ja, natuuurlijk dat forumleden van n-va strekking dat gebruiken om hier eens goed in de rapen te kakken van o-vld. Zo werkt het spelleke nu eenmaal. Moest het een lid zijn van de NSJV dan zouden de vlaams blokkers hem een volksheld noemen, een voorbeeld om te volgen. En moest hij niet de offspring zijn van die préparé kop uit Volkegem en uit een blauwe dynastie voortkomen maar bijvoorbeeld de zoon van Jan Jambon dan was er niets aan de hand. Voor hen.
Maar niet voor mij.
Los van al onze partijpolitieke spelletjes ben ik de mening toegedaan dat dit gedrag niet normaal is, en zeer vermoedelijk het resultaat van een doorgedreven conditionering. Ik heb in het middelbaar nog met een meisje in de klas gezeten wiens ouders een religieuze tik van de molen hadden gekregen en bij de getuigen van jehova waren aangesloten. Nog geen zes maande later was dochterlief even zot en kwam er enkel nog maar zever uit die haar isoleerde in de school en finaal zorgde voor iemand die pas jaren later als jong volwassene heel die rugzak durfde afwerpen en een eigen persoonlijkheid ontwikkelde.
Een lang verhaal om te komen tot de essentie : kinderen worden niet zo geboren, die kweekt men zo. En ik denk niet dat ouders die die naam waardig zijn dit zo zouden aanpakken.
Om dezelfde reden gaf ik ook het voorbeeld van die "jeugdbeweging" die daar onder de strenge blik van de knokbaas van Voorpost angstig naar voren schuifden in de rijen, de vervreemding en schaamte kan iedereen wel van hun gezicht aflezen. Je doet zulke dingen gewoon niet met kinderen. Iedereen mag van mijn part zijn idee hebben over de maatschappij, maar je kind als een pipo laten opdraven op jaarmarkten om daar als een 60 jarige boerelul te staan : "oe ést dermee" te laten brallen tegen elke voorbijganger is gewoon fout. Even fout als pipo's die uit frustratie voor ik-weet-niet-wat hun kinderen in hilarische kopie van hitler jugend te laten opdraven op bruine feestjes van Voorpost en andere groupuscules.
Even lamlendig als voetbal-papa's die staan te brullen op zoonlief omdat hij een slechte pass maakte. In werkelijkheid uit onverwerkte frustratie omdat ze zelf zo slecht waren dat ze in hun tijd nooit in de ploeg zijn geraakt en jarenlang gepest zijn op school.
Dat volwassenen doen wat ze willen, maar laat die kinderen gerust met die lulkoek.
Laat kinderen zich ontplooien zoals ze dat zelf willen. Voor zover ze niemand schaden. Dat is ook mijn advies. Maar het is niet omdat een kind eens voor een andere ontwikkeling kiest dan hetgeen wij gewoon zijn voor jongeren van die leeftijd, dat wij onmiddellijk het pejoratieve etiket moeten gaan opplakken van 'abnormaal'. Zoals gij dat nu weer doet. Hoogstens kunnen we zeggen dat het misschien wel 'ongewoon' is. Maar zeker niet 'abnormaal'.

Laatst gewijzigd door system : 28 november 2013 om 18:27.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 18:25   #142
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klappertanden Bekijk bericht
De maker van deze parodie zit zich plat te lachen.
Ik vrees dat het geen parodie is. Hij bestaat echt, en staat op de voorpagina van zijn school.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 18:32   #143
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als je als 12 jarige uw leven moet vullen met in het weekend naar gemiddeld 6 verschillende pensenkermissen te gaan en daar een stuk of 400 keer "helaba oe est" te zeggen , dan mag een mens daar toch mee lachen, nietwaar ?
Vooral dan als men begint te denken dat deze activiteit intellectueel gewichtig zou zijn.
Daar hebt gij allemaal niet over te oordelen! Een jongere die het hele weekend op internet zit te surfen of computerspelletjes zit te spelen, is geen sikkepit beter gesteld. Integendeel zelfs zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 28 november 2013 om 18:35.
Oud 28 november 2013, 18:35   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Daar hebt gij allemaal niet over te oordelen! Een jongere die het hele weekend op internet zit te surfen of computerspelletjes zit te spelen, is geen sikkepit beter gesteld.

En zo zijn er velen. Zéér velen.
Ja, gij om te beginnen.
Oud 28 november 2013, 18:35   #145
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, gij om te beginnen.
Hoor, hoor wie het zegt.
Oud 28 november 2013, 18:42   #146
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ook niet te hard lachen hee Xeno, je bent zelf nog altijd niet bekomen van de aanval van vlaams-nationale romantiek na het lezen van de karamellenverzen van die priester Cyriel Verschaeve. Zulke schotschriften vallen technisch bekeken ook onder de notie : 'een boek'.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 18:44   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook niet te hard lachen hee Xeno, je bent zelf nog altijd niet bekomen van de aanval van vlaams-nationale romantiek na het lezen van de karamellenverzen van die priester Cyriel Verschaeve. Zulke schotschriften vallen technisch bekeken ook onder de notie : 'een boek'.
Elaba! Oe est?

Nu, ik kan me evenwel niet herinneren dat ik Verschaeve heb gelezen om ooit een groot priester te worden...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 november 2013 om 18:45.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 18:47   #148
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Elaba! Oe est?

Nu, ik kan me evenwel niet herinneren dat ik Verschaeve heb gelezen om ooit een groot priester te worden...
Maar helaas, Verschaeve was niet alleen priester. Dat schijnt ge wel wat onder de mat te willen vegen.
Oud 28 november 2013, 18:51   #149
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetgeen ge debiteert is een zeer oppervlakkig hersenspinsel. Eerst en vooral weet ge niet wat iemand zo allemaal vertelt op zulke bijeenkomsten. En zeker niet op basis van enkele minuten video. Tweedens, de persoon is zeer jong en zal veel moeten leren. En �*ls hij gebeten is door de politiek op zo'n jonge leeftijd, dan zal hij dit ook vrij vlug aanleren en ook wel andere dingen gaan vertellen dan deze die ge op dit kort fragmentje hebt menen te horen.

Ge vertelt met andere woorden zo maar wat, ge hebt geen degelijke kennis van de feiten, of met andere woorden: ge vertelt wartaal.
Ik ga kort zijn.
Als je niet ziet dat het gedrag van deze 12 jarige knaap niet normaal is, ondanks alles wat hier naar voren is gebracht, dan bent je van slechte wil of dan heb je een psychiater nodig.
Welke optie zal het zijn ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 18:54   #150
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
In een perfecte wereld trekt de meute na het zien van dat filmpje met hooivorken naar de regering -- stemrecht afschaffen.

In de echte wereld zou men Volkegem nu inkleuren op het Bijzonder Plan van Aanleg als natuurlijk overstromingsgebied voor de Schelde, en de hoger gelegen gebieden herbebossen.
Oud 28 november 2013, 18:55   #151
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar hebt gij allemaal niet over te oordelen! Een jongere die het hele weekend op internet zit te surfen of computerspelletjes zit te spelen, is geen sikkepit beter gesteld. Integendeel zelfs zou ik zeggen.
Die maakt dan toch nog meestal plezier met leeftijdgenootjes en is in ieder geval niet geconditioneerd door zijn ouders.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 18:57   #152
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klappertanden Bekijk bericht
Zien jullie nu echt niet in dat hier met Alexander De Croo de draak wordt gestoken?
Het feit dat je zo reageert, puur partijpolitiek, wijst erop dat je het écht niet snapt. Arme bokkie...
Oud 28 november 2013, 18:57   #153
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga kort zijn.
Als je niet ziet dat het gedrag van deze 12 jarige knaap niet normaal is, ondanks alles wat hier naar voren is gebracht, dan bent je van slechte wil of dan heb je een psychiater nodig.
Welke optie zal het zijn ?
Moest het echt een autist zijn, mogen we dan nog lachen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 19:01   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je als 12 jarige uw leven moet vullen met in het weekend naar gemiddeld 6 verschillende pensenkermissen te gaan en daar een stuk of 400 keer "helaba oe est" te zeggen , dan mag een mens daar toch mee lachen, nietwaar ?
Vooral dan als men begint te denken dat deze activiteit intellectueel gewichtig zou zijn.
Nogmaals, ik weet niet wie dit filmpje maakte en de wereld instuurde, maar dat joch werd daar geen dienst mee bewezen. Toch niet als dat kind écht een politieke carrière ambieert.

Het is wél duidelijk dat de ouders die hun zoon sturen niet van de slimsten zijn, ook al hebben ze politieke mandaten.
Dat joch denkt om een of andere reden dat hem een carriere als "groot" politicus wacht door te doen wat hij doet, namelijk hetzelfde als zijn papa. Maar ook dat is gene vette. Ik zie de jongen, opgedirkt en afgeborsteld, maar in de meest triviale bewoordingen, omgaan met de povere aanwezigen die op de boerenbuiten samenkomen. Ik zie hem stijf achter Sinterklaas postvatten, maar ik hoor nergens iemand iets zinnigs zeggen.

In hetzelfde pakje, en even opgedirkt, zit de jongen aan tafel met zijn ouders een broodje te eten. Er wordt over politiek gepraat, maar veel meer dan "hoe is 't geweest vandaag" en "geweldig goed" komt er niet uit.
Het enige waaruit kan worden afgeleid dat het VLD-ers betreft is een blauw logo dat even in beeld verschijnt. Als dat niet getoond werd zouden het evengoed leden van de plaatselijke boogschuttersclub kunnen zijn.

Waar in het begin van het filmpje, in close up, aandacht aan wordt besteed is het duur ogende polshorloge dat de jongen draagt en de smartphone die hij op zak steekt. Daarmee wordt meteen de, nogal zielige, toon gezet.

Kortom een bar slecht filmpje als het bedoeld is om iemand een dienst mee te bewijzen.
Oud 28 november 2013, 19:01   #155
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Je bent inderdaad opgewonden, zelfs een beetje pissig...

Ik krijg toch zo de indruk dat je voor 25 mei 2014 er niet helemaal gerust in bent.
Als je je rug moet rechten omwille van dergelijke non-events en van daaruit het verlies wil voorspellen van je politieke tegenstanders ben je toch zelf niet al te gerust in de komende resultaten hoor.
Oud 28 november 2013, 19:07   #156
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ben een Vlaams-nationalist maar heb het als eerste voor die jongen opgenomen, en toch heb je niets anders gedaan dan op mij gevit.
Als ik een onnozel grapje maak over een even onnozel spelletje zit je pas goed op je paardje. Het is immers de verkeerde kop naar wiens opengesperde muil ballen worden gemikt. Als het die van De Wever was geweest zou je klaar zijn gekomen van genot, maar met die van Di Rupo mag niet gespot worden. Ik hoor van jou niks anders dan afkeuring en kritiek aan het adres van Vlaams-nationalistische politici én hun sympathisanten. Geef toch gewoon toe ze voor jou nooit iets goed kunnen doen want dat je ze haat als de pest.

Ik zou daarmee kunnen leven als je buiten je kritiek op Vlaams-nationalisten eens iets zinnigs schreef, en je stelling onderbouwde. Peter doet dat, maar dat is voor jou te hoog gegrepen. Verder dan wat getrol van bedenkelijk allooi kom je niet. Het enige dat jij hier komt doen is je frustratie op Vlaamsgezinden afreageren en kritiekloos achter de machthebbers aanlopen.
2
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 19:08   #157
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nogmaals, ik weet niet wie dit filmpje maakte en de wereld instuurde, maar dat joch werd daar geen dienst mee bewezen. Toch niet als dat kind écht een politieke carrière ambieert.

Het is wél duidelijk dat de ouders die hun zoon sturen niet van de slimsten zijn, ook al hebben ze politieke mandaten.
Dat joch denkt om een of andere reden dat hem een carriere als "groot" politicus wacht door te doen wat hij doet, namelijk hetzelfde als zijn papa. Maar ook dat is gene vette. Ik zie de jongen, opgedirkt en afgeborsteld, maar in de meest triviale bewoordingen, omgaan met de povere aanwezigen die op de boerenbuiten samenkomen. Ik zie hem stijf achter Sinterklaas postvatten, maar ik hoor nergens iemand iets zinnigs zeggen.

In hetzelfde pakje, en even opgedirkt, zit de jongen aan tafel met zijn ouders een broodje te eten. Er wordt over politiek gepraat, maar veel meer dan "hoe is 't geweest vandaag" en "geweldig goed" komt er niet uit.
Het enige waaruit kan worden afgeleid dat het VLD-ers betreft is een blauw logo dat even in beeld verschijnt. Als dat niet getoond werd zouden het evengoed leden van de plaatselijke boogschuttersclub kunnen zijn.

Waar in het begin van het filmpje, in close up, aandacht aan wordt besteed is het duur ogende polshorloge dat de jongen draagt en de smartphone die hij op zak steekt. Daarmee wordt meteen de, nogal zielige, toon gezet.

Kortom een bar slecht filmpje als het bedoeld is om iemand een dienst mee te bewijzen.
Gewoonweg die smartphone in zo'n zakje aan je riem, dan ben je al een snul van het zevende knoopsgat.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 19:10   #158
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Gewoonweg het feit dat je de walgelijkheid van dat ventje en zijn ouders niet kan of wil inzien zegt veel over jou. Ventjes van zijn leeftijd moeten spelen en alles doen wat je op die leeftijd normaal doet. Markten afschuimen en daar geforceerd staan doen terwijl je totaal geen besef hebt hoe rot (Belgische) politiek is dat doe je niet op die leeftijd. Dat is wat er mis is met dat ventje.
Hou je commentaar dan wel intellectueel eerlijk door er het woord (Belgische) niet bij te zetten, want dan ben je zelf niet buiten de propaganda geraakt. En of politiek nu rot is of niet, doet ook niet terzake. Een jongen van 12 die nu zo reageert is daar jaren geleden al toe aangezet. Zoiets ontstaat niet plots en spontaan op een maandagmorgen.
Iedereen die dit jammere voorval ge- en vooral misbruikt om zijn eigen partijpolitieke idee te bewieroken of in tegendeel af te branden is volgens mij verkeerd. Kinderen zijn geen munitie in partijpolitieke spelletjes.
Oud 28 november 2013, 19:16   #159
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou je commentaar dan wel intellectueel eerlijk door er het woord (Belgische) niet bij te zetten, want dan ben je zelf niet buiten de propaganda geraakt. En of politiek nu rot is of niet, doet ook niet terzake. Een jongen van 12 die nu zo reageert is daar jaren geleden al toe aangezet. Zoiets ontstaat niet plots en spontaan op een maandagmorgen.
Iedereen die dit jammere voorval ge- en vooral misbruikt om zijn eigen partijpolitieke idee te bewieroken of in tegendeel af te branden is volgens mij verkeerd. Kinderen zijn geen munitie in partijpolitieke spelletjes.
Heeft echt niks met propaganda te maken, politiek zoals die jongen het blijkbaar ambieert is gewoonweg een smerig spelletje en dat zou hem zeker duidelijk gemaakt moeten worden. Het is trouwens hoogst twijfelachtig of hij over de hardheid en de listigheid beschikt om het ver te schoppen in de politiek.

Trouwens, als kinderen volgens jou geen munitie zijn in partijpolitieke spelletjes dan hadden ze hem toch ook niet mogen gebruiken om VLD te promoten? Of zie je dat graag door de vingers?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 19:24   #160
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar weet u niets van. Dat zijn uw hypotheses. Op zijn minst zou u moeten stellen: "het zou wel eens kunnen dat die jongen van 12 door zijn ouders beïnvloed werd om zich zo te gaan gedragen. Maar ik weet het niet echt."

Overigens, als we alle ouders zouden moeten gaan terechtwijzen omdat ze hun kinderen in die of deze zin indoctrineren, dan zijn we nog niet thuis vrees ik.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be