Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2014, 20:07   #141
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vrouwen krijgen geen voorkeursbehandeling, op straat zie je een ander beeld dan wat u beweert, je ziet evenveel vrouwen dan mannen rondrijden van politie.

Ik denk niet dat binnen politie " de makkelijke jobs naar vrouwen gaan en mannen gediscrimineerd worden" wel willen veel mannen vooral " actie" en liever niet op den bureau zitten, wat vaak als degradatie wordt aangevoeld.
En ja, hoe je een slachtoffer naar beneden brengt is een bepaalde techniek die je aanleert, wat u bedoeld met " emancipatie moet zijn grenzen hebben" is niet duidelijk, en ik moet de eerste vrouw nog tegenkomen die haar job niet naar behoren doet, omdat ze thuis ook nog het huishouden erbij neemt.

Het is eerder anders, vrouwen zullen sneller omwille van het gezin met vaak jonge kinderen, partime werken, ouderschapsverlof opnemen, wat gevolgen heeft voor hun loopbaan, maar dat nemen vrouwen wel maar mannen niet erbij. Hetzelfde voor zorgverlof wanneer later ouders ondersteuning nodig hebben, vrouwen doen dat veel vaker dan mannen.
Gelijkheid tussen mannen en vrouwen heeft trouwens niets te maken met omwille van fysieke verschillen, uit te sluiten van jobs.
Dan zou je kunnen stellen dat alle chirurgen vrouwen moeten zijn, omdat hun handen kleiner zijn en ze dus precieser kunnen werken dan mannelijke collega's.
Emancipatie betekent wel dat iedere job moet open staan voor mannen en vrouwen, gelukkig is dat doel bereikt.
²!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 20:09   #142
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verschillen betekenen niet dat je voorbestemd bent tot bepaalde rolpatronen, of niet gelijkwaardig wat rechten betreft. En daar gaat emancipatie over, niet over hoeveel vrouwelijke truckschauffeurs of mannelijke kleuterleiders er zijn.
re-²!!
Oud 21 december 2014, 20:20   #143
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dames, ik ben zelf bij de politie geweest in een grootstad en weet waarover ik spreek. Voor de buitenwereld ziet er alles mooi uit. Als buitenstaander hebben jullie weinig zicht op de werking binnen de politiekorpsen en gissen jullie maar wat raak. Toen de eerste vrouwen in het korps kwamen, waren dat meestal vrouwen die 'ballen' aan hun lijf hadden en verbaal sterk waren. Nu zie ik bijvoorbeeld veel frêle meisjes die zich laten intimideren door onze islamitische stieren of ander canaille en liever zo snel mogelijk van straat verdwijnen.
Meneer, ik zat in een vzw waar politie binnenviel, de actie werd geleid door een vrouw, ze liet zich alles behalve intimiderenen ik ken nogal wat dames binnen politie, geen van hem doet onder voor mannelijke collega's laat staan dat ze omwille van Islamitische stieren er nog maar over denken hun job niet meer naar behoren te doen.

Ik wil u niet beledigen, maar uw visie op politie en vrouwen is op zijn zachts gezegd achterhaald.
En ja, af en toe zal er wel een vrouw liever stoppen met bepaalde aspecten van politiewerk, omgekeerd zijn er ook mannen die dit na verloop van tijd doen.Die frêle meisjes waren dan toch maar mooi geslaagd in de fysieke toelatingsproeven, misschien bent u al wat ouder en heeft u moeite met de vervrouwelijking van in het verleden typische mannenbastions?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 20:22   #144
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Wijkagent is dus geen promotie , eerder een titel en job-omschrijving .
Mensen die de fysieke eisen van agent niet kunnen voldoen , die worden wijkagent .
Bij mn laatste nachtje uit ben ik in de bak beland .(khad blijkbaar de allochtone flik gezegd dat ie van mn lijf moest blijven ). (met nog een paar stevige bewoordingen daarbij .)
Och ja , dutje doen , 125 euro betalen .
Trinnétje met begeleiding komt me vrijlaten. (1) ze heeft hulp nodig om de celdeur open te krijgen. (2) ze is bang .(3) de mannelijke flikjes springen om haar te helpen .
Hoe is dat sexy 25 jarig meisje flik geworden ?
Nu is dit geen aanval tegen vrouwelijke flikskes , er zijn situaties waarbij sexy een voordeel is . Maar bij confrontaties heb ik liever mannen zonder nagellak bij mij .
oeioeioeioei een nachtje in de bak

nu wat jij aankaart is een beetje zoals vrouwen die liever geen mannelijke gynaecoloog willen zegt in principe meer over de persoon die het liever niet heeft dan degene die de job doet ....
Oud 21 december 2014, 20:23   #145
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Wijkagent is dus geen promotie , eerder een titel en job-omschrijving .
Mensen die de fysieke eisen van agent niet kunnen voldoen , die worden wijkagent .
Bij mn laatste nachtje uit ben ik in de bak beland .(khad blijkbaar de allochtone flik gezegd dat ie van mn lijf moest blijven ). (met nog een paar stevige bewoordingen daarbij .)
Och ja , dutje doen , 125 euro betalen .
Trinnétje met begeleiding komt me vrijlaten. (1) ze heeft hulp nodig om de celdeur open te krijgen. (2) ze is bang .(3) de mannelijke flikjes springen om haar te helpen .
Hoe is dat sexy 25 jarig meisje flik geworden ?
Nu is dit geen aanval tegen vrouwelijke flikskes , er zijn situaties waarbij sexy een voordeel is . Maar bij confrontaties heb ik liever mannen zonder nagellak bij mij .
Uw " mening " over vrouwen spreekt boekdelen! Misschien hoopt u enkel dat ze bang was van u, en denkt u echt dat sexy zijn mannen niet helpt?
Kan garanderen van wel!
Oud 21 december 2014, 20:24   #146
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht

nu wat jij aankaart is een beetje zoals vrouwen die liever geen mannelijke gynaecoloog willen zegt in principe meer over de persoon die het liever niet heeft dan degene die de job doet ....
Juist!
Oud 21 december 2014, 20:25   #147
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik zou u toch aanraden om even naar dit filmpje te kijken. De eerste vrouwelijk politieagente in Brussel getuigt na een loopbaan van 43 jaar over hoe die jaren verlopen zijn, hoe ze heeft moeten vechten tegen de macho's (haar collega's) en hoe ze haar taak als wijkagente node in de steek laat nu ze met pensioen moet.
http://www.brusselnieuws.be/nl/video...terechtgekomen
Die zal na 43 jaar werk ook wel ouder zijn dan 50
super
Oud 21 december 2014, 20:39   #148
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meneer, ik zat in een vzw waar politie binnenviel, de actie werd geleid door een vrouw, ze liet zich alles behalve intimiderenen ik ken nogal wat dames binnen politie, geen van hem doet onder voor mannelijke collega's laat staan dat ze omwille van Islamitische stieren er nog maar over denken hun job niet meer naar behoren te doen.

Ik wil u niet beledigen, maar uw visie op politie en vrouwen is op zijn zachts gezegd achterhaald.
En ja, af en toe zal er wel een vrouw liever stoppen met bepaalde aspecten van politiewerk, omgekeerd zijn er ook mannen die dit na verloop van tijd doen.Die frêle meisjes waren dan toch maar mooi geslaagd in de fysieke toelatingsproeven, misschien bent u al wat ouder en heeft u moeite met de vervrouwelijking van in het verleden typische mannenbastions?
yep het hoeven niet allemaal Rambo's met XL spierballen te zijn, in gevechtssporten is het zelfs zo dat techniek echt wel primeert, trouwens veel mannen kruipen onder tafel als je er boe tegen zegt, dus yea-haa! girl power indeed!! !
Oud 21 december 2014, 22:35   #149
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
yep het hoeven niet allemaal Rambo's met XL spierballen te zijn, in gevechtssporten is het zelfs zo dat techniek echt wel primeert, trouwens veel mannen kruipen onder tafel als je er boe tegen zegt, dus yea-haa! girl power indeed!! !
https://www.youtube.com/watch?v=r_U86bOk5iE
Oud 22 december 2014, 03:48   #150
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrouwen krijgen geen voorkeursbehandeling,.
In het stukgoed aan de haven wel hoor alice.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 04:36   #151
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Haha.

Veel Russische schepen hebben een vrouwelijke steward aan boord.
Een kapitein zei me daarover: "Wij zijn gezonde mannen."
Oud 22 december 2014, 10:56   #152
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik denk dat daar niet zoveel vrouwen zullen werken, en hoe dan ook, wanneer ze werken, zullen ze net zoals mannen de arbeid verrichten die overeen gekomen is met de werkgever.
Ken wel een vrouw die binnengekomen goederen labelt aan de haven, werken even hard als mannelijke collega's.
Oud 22 december 2014, 10:57   #153
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Haha.

Veel Russische schepen hebben een vrouwelijke steward aan boord.
Een kapitein zei me daarover: "Wij zijn gezonde mannen."
Waarmee u wat wil zeggen?
Oud 22 december 2014, 11:18   #154
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Dees is goe . ++
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 11:21   #155
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe lang is die al wijkagent? Hoelang heeft zij interventie gereden?
Ik zal het haar eens vragen hoor als ik haar zie. Ik zal zeggen dat Lukkas dat moet weten want dat dat de enige manier is om zijn dunk over vrouwelijke agenten iet of wat op te schroeven
Oud 22 december 2014, 11:23   #156
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dames, ik ben zelf bij de politie geweest in een grootstad en weet waarover ik spreek. Voor de buitenwereld ziet er alles mooi uit. Als buitenstaander hebben jullie weinig zicht op de werking binnen de politiekorpsen en gissen jullie maar wat raak. Toen de eerste vrouwen in het korps kwamen, waren dat meestal vrouwen die 'ballen' aan hun lijf hadden en verbaal sterk waren. Nu zie ik bijvoorbeeld veel frêle meisjes die zich laten intimideren door onze islamitische stieren of ander canaille en liever zo snel mogelijk van straat verdwijnen.
Dus die dame in het filmpje heeft 'ballen' aan haar lijf net als enkele anderen van haar leeftijd maar alle later gekomen vrouwelijke politieagenten kunnen zich niet handhaven volgens u! Van vooroordelen gesproken.
Oud 22 december 2014, 11:37   #157
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw " mening " over vrouwen spreekt boekdelen! Misschien hoopt u enkel dat ze bang was van u, en denkt u echt dat sexy zijn mannen niet helpt?
Kan garanderen van wel!
De flikjes die me meenamen wogen meer dan 50 kg en hadden geen gelakte lange nageltjes . Spijtig genoeg was er wel een marokaan bij , de moment dat ik verklaarde niet door makaken aangeraakt te willen worden , liep het mis .
Buiten wat blauwe plekken en een enorme deuk in mn ego , heb ik er niets aan overgehouden . Het kost wel 100 euro om daar te overnachten en je krijgt geen koffiekoeken .
Tip aan mn eigen , noem een makak in uniform geen makak .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 12:07   #158
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee u wat wil zeggen?
Dat er op vrijwelk elk Russisch schip een hoer mee reist.
En dat ik van plan ben om Rus te worden. Lijkt me leuk.

Ik heb je NIET gemist. Zuurpruim.

Laatst gewijzigd door Gamla : 22 december 2014 om 12:24.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 15:13   #159
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Dat er op vrijwelk elk Russisch schip een hoer mee reist.
En dat ik van plan ben om Rus te worden. Lijkt me leuk.

Ik heb je NIET gemist. Zuurpruim.
Ik heb van u zelfs nog nooit gehoord..mogelijk zat u op een schip met Russische hoer?

Allé dan weten we waar u de kerst doorbrengt?
Zijn die dames blij met uw gezelschap
IJzeren wilskracht moet u hebben met die dames
Natuurlijk doet u daar vooral goed werk..
Prima geregeld uw toekomstig gezelschap
Iedereen gelijkkig dit jaar..
Samen gezellig met uw dames op de boot...
Straks worden anderen nog jaloers
En doe Poetin de groeten mocht u Rus worden...
Recht door zee, is vast uw ambitie voor het nieuwe jaar, en nu ik toch bezig ben, de hoofdletters vormen mijn mening over u, lukt u het zelf uit te dokteren ? Beste wensen hoor!

Laatst gewijzigd door alice : 22 december 2014 om 15:19.
Oud 23 december 2014, 00:39   #160
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb van u zelfs nog nooit gehoord..mogelijk zat u op een schip met Russische hoer?

Allé dan weten we waar u de kerst doorbrengt?
Zijn die dames blij met uw gezelschap
IJzeren wilskracht moet u hebben met die dames
Natuurlijk doet u daar vooral goed werk..
Prima geregeld uw toekomstig gezelschap
Iedereen gelijkkig dit jaar..
Samen gezellig met uw dames op de boot...
Straks worden anderen nog jaloers
En doe Poetin de groeten mocht u Rus worden...
Recht door zee, is vast uw ambitie voor het nieuwe jaar, en nu ik toch bezig ben, de hoofdletters vormen mijn mening over u, lukt u het zelf uit te dokteren ? Beste wensen hoor!
Vrouwen moeten voorzichtiger zijn met al dat vechten met of willen domineren van mannen. Als het stof gaat liggen hebben ze pas door dat ze een mooi kopietje zijn geworden van de dominante, agressievere man, met penis en ballen er gratis bij. Van die te geëmancipeerde feministische bitches daar brandt ik liever mijn vingers niet aan, ik krijg schrik....

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be