![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Weet jij iets van Het Shmposium Harrie? Xenonphon?
Had Socrates een demon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Goddelijk geweten ?,amai. Zijn verheven ego wellicht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het. Plato was een verheven Geest.
Het ego waren overigens de sofisten, die draaiden om het eigen IK. Ze konden het gelijk van iedereen bewijzen, want voor alles is wel een goede reden te vinden. Plato daar en tegen zocht naar de waarheid die voor allen geldt. In onze tijd hebben we net zo iets: het liberalisme genaamd, oftewel de hebzucht van het eigen IK. Maar de atoomtheorie geldt voor allen, dat is niet het kleine egoïstische IK, maar het ware eeuwige en oneindige IK, God genaamd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onder een wereldlijke leider, een kalief, was een islamitische staat meestal een voorbeeld van tolerantie jegens andersgelovigen. Saoedi Arabië is daarop een uitzondering. In het soennitische SA ontwikkelde zich het Wahabisme, een puriteinse vorm van de islam die de sharia oplegt aan alle ingezetenen en vreemdelingen. Deze intolerante leer, ook wel Salafisme genoemd, is geëxporteerd naar de hele wereld met behulp van oliedollars. Deze moderne opvatting van de islam heeft nog niet alle soennieten in zijn greep. Maar dat is nog slechts een kwestie van tijd. Hierdoor is de positie van de islam in de wereld wezenlijk veranderd. Naast de soennieten zijn er nog andere vormen van islam waarin zich naast gematigde stromingen ook fanatieke stromingen bevinden. Die zijn echter ver in de minderheid vergeleken met de soennieten en vormen momenteel geen gevaar voor de wereldvrede. |
|
![]() |
![]() |