![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eén kleine nuance toch... motiveer mensen door via correct loon. Het stempelgeld haalt de 'armoede grens' nog niet en er zijn jobs die nog minder opleveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ge gaat er ver mee springen met 440 Euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
En ja, je kan al redelijk ver springen met 1600€. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De gemiddelde huurprijs is maandelijks 500 Euro en kosten van levensonderhoud ongeveer 900 Euro per maand. Ge gaat inderdaad ver springen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Staat heeft plichten en verbintenissen op het vlak van voorzieningen, of dat nu voor economisch zwakken of sterken is (die dan ook een veelvoud krijgen). . Belastingen betalen en de sociale zekerheid is voor iedereen. Ik heb mijn pensioen zelf opgebouwd door voldoende carrière. Wat ik niet verwacht van de staat is dat die mij naar de armoede overbelast in een laagsteloonjob, zodat ik minder overhoud netto dan aan de dop. Dat is revolterend en wraakroepend. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2016 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Plus dat ze volgas kunnen ontduiken en dat ook volle petrol -ongestraft - doen. Hoe zou je zelf zijn... Zo een heeft mijn gezin "overgenomen". Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2016 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Hoeveel stempelgeld heeft hier een samenwonende die geen gezinshoofd is? Ergens 700€? En dan doet men nog het onmogelijke om dat af te nemen. Et en plus, niets weerhoud je in Finland om daarbovenop nog een job uit te oefenen. Hier behouden ze liever zo lang mogelijk duizend stelsels waarvoor men honderd duizend ambtenaren nodig heeft om de boel min of meer geregeld te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() Hij had de spreekwoordelijke 'langste'?
![]()
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() Hebben de heren huurders als eens gekeken hoe sommige huurders het gehuurde huis achterlaten als ze, na maanden niet betaald te hebben, met de noorderzon verdwijnen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
ZIJ beslissen wat er met de verhuurder gebeurd indien hij ergens met 'zweem' van discriminatie een huurder weigert. Als je dan een afgebroken huis aantreft na een huurperiode heffen ze gewoon hun schouders. Trek uw plan - procedeer maar. ( hihi, dat brengt opnieuw geld op voor de overheid...) En, waarom zijn huurders 'heren'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sorry voor de onbedoelde discriminatie, het kunnen ook dames zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De tweede keer zette de verhuurder er mij uit na een geschil over de nieuwe overgordijnen die ik aan de straatkant aangebracht had, en die zijn vrouw niet bevielen. Ik liet het appartement achter in perfecte staat en kreeg de huurwaarborg terug. Ik verdween met de Zuiderzon, deze keer zonder dure contractbreuk. Van mijn elf verhuurders had ik nog één echte horrorverhuurder waarover ik hier zwijg. Een andere was een goeie, maar hij verkocht wel zijn krot onder mijn gat voor afbraak toen het begon te scheuren en te verzakken. De koper zette mij eruit via een advocatenbureau met één maand opzeg. Waarna ik voor de rechtbank ging en die gaf mij zes maand. In die zes maand vond ik niets betaalbaars en moest mijn inboedel (betalend) opslaan en tijdelijk in een vakantie-onderkomen intrekken. Mijn huidige verhuurder is totaal ideaal (al vijf jaar). Zie ook de "Nare Huurder Stories" draad van Bembem. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 maart 2016 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Edit:
Een draad die ruimschoots het subforum "Maatschappij" verdient. Maar in K&K mag de boog altijd gespannen staan en wordt de wolk afgeschoten pijlen veel minder gemodereerd. Citaat:
De goeie verhuurders blijven nog in de meerderheid: zes op elf. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 maart 2016 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |