![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is ook wat in de rest van de wereld gedaan wordt. De plaatselijke taal en het Engels verplicht onderwijzen . Enkel in Vlaanderen,Luxemburg en enkele kleinere Zwitserse kantons is het Engels niet de eerste vreemde taal die aangeleerd wordt. Maar dit zal na de verkiezingen van 2019 recht gezet worden in Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat NVA er moeite mee heeft om radicaal te kiezen voor een vrije keuze als tweede taal (frans of engels) in het lager/middelbaar onderwijs is blijkbaar wel een feit. Alleen voor het hoger onderwijs spreekt men zich uit voor het engels, als er lessen in een andere taal moeten gegeven worden. Heel de Vlaamse onderwijswereld geeft den indruk dat talenkennis (vooral Frans, waarom begrijp ik helemaal niet) de redding van Vlaanderen is. Doch de werkelijkheid is, dat wanneer we er niet in gelukken van te innoveren, we hopeloos achter geraken, talenkennis of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal toch al wel erg zijn zeker als N-VA zijn eigen desinteresse in taalonderwijs moet gaan relativeren door met de vinger naar niet-communautair geïnteresseerde coalitiepartners te wijzen ? Wie minister van onderwijs is, is daarbij niet eens relevant. Dit is materie die een vakminister niet in zijn/haar eentje beslist maar wel het kernkabinet en de partijvoorzitters. Denk maar aan de hervorming van het secundair die de heer de wever met veel vuur en passie heeft bestreden omwille van zijn liefde voor het latijn. De rol van de minister van onderwijs in dat dossier was die van toeschouwer. De enige taal in het onderwijs waarvoor De Wever en bij uitbreiding zijn partij al haar nek heeft voor uitgestoken is het latijn. Verplicht onderwijs van frans is nooit aan bod gekomen. Il s'en fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vertrouw op mijn mede-Vlamingen dat ze hun toekomst niet op die manier willen verkwanselen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toet, toet... als 't van de Witte afhangt: verkwanselen zullen ze, zulle.
![]() |
#147 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kan uw redenering niet volgen. Waarom nog Nederlands, of gelijk welke andere taal Leren? Als toch iedereen Engels leert lezen en schrijven? Dan kan ik beter overal mijn pintje in de Engelse taal bestellen. De grote tegenstanders van de ene vreemde taal (Frans) zijn tegenwoordig de grote voorvechters om de eigen taal te doen verdwijnen voor een andere vreemde taal (Engels). Logica en flamingantisme zijn precies twee erg tegenstrijdige begrippen. De grote flamingante voorvechters van de eigen cultuur? Ik heb i.v.m. mijn stamboomonderzoek heel wat oude documenten geraadpleegd die in de euregio Maas-Rijn opgesteld werden. De eerste Engelse tekst moet ik nog tegenkomen. Besluit: al uwe zever heeft niks met eigen cultuur of volk te maken, maar enkel met politieke machtshonger en eigenbelang. PS Het feit dat in Vlaanderen niet het Engels op de tweede taal komt maakt dat onze jongeren door hun talenkennis een punt voor hebben op hun leeftijdsgenoten uit andere landen. En gij wilt dat voordeel te niet doen voor......uw flamingante machtsgeilheid. Laatst gewijzigd door pajoske : 24 augustus 2017 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat maakt het mij uit of de richting latijn nu behouden blijft of niet. Er zijn genoeg andere richtingen zonder latijn. Helaas is er geen enkele richting zonder frans als tweede taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar Frankrijk of de Walen verhuizen lost dat probleem op.
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hoe dikwijls krijgen wij nog te horen dat zonder Frans we nergens komen en dat is ook zo wat federaal la Belgique, wat Bruxelles betreft... waar ze nog bij Frans en bij Frans alleen zweren... Dat ze het VB zo haten is niet voor niets want Bruxelles is in hetzelfde bedje ziek maar dan aan de andere kant van de taallijn, nl. Nederlands tegenover Frans of Frans tegenover Nederlands... Het is nog eerder het VB dat de francofonie het licht in de ogen gunt, wat we niet van la Belgique met Bruxelles op kop tegenover de Vlamingen kunnen zeggen... Dat wat de verdraagzaamheid betreft. En jouw fantasietje dat dat niet leeft bij de Vlamingen... jij weet dat door je natte vinger in de lucht omhoog te steken zeker... Zoals je er ook heilig van overtuigd bent dat een grote meerderheid van de Vlamingen voor het cordon sanitair zijn... En natuurlijk sterkt de politiek correcte, maar zelfs zo anti-Vlaams racistisch, jou in jouw overtuigingen... Wie gelooft die media nog??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie de toekomst zwart in, maar ik ben er alles behalve van overtuigd dat de redding uit de grote francofonie komt... In tegendeel, als het erop aankomt verkopen ze de hele wereld, Vlamingen voorop voor hun eigen bekrompen redding... Bekrompen chauvinisme, je weet wel... Ze geraken er niet uit om wereldburgers te worden... Laatst gewijzigd door marie daenen : 24 augustus 2017 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je eigen moedertaal kennen met daarnaast een wereldtaal (een echte, niet het verzopen Frans) dat is multikul... Allemaal verplicht frans doen spreken dat is gaan voor een grote éénheidsworst en kultuur verarmend... Maar dat erkennen de Fransen alleen als ze het hebben over hun eigen taal; de andere talen ondergraven ze waar ze kunnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 24 augustus 2017 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Multicultureel opent een veel bredere wereld. Of om het eenvoudig te zeggen. Bicul zoals gij voorstelt: wat onder uw Vlaamse kerktoren gebeurt kent ge en hetgeen u door de Angelsaksische media ingepompt wordt. Al de rest is voor u de grote onbekende. PS zonder de kennis van de Franse taal gaat ge niet veel met uw eventuele kleinkinderen kunnen praten. Laatst gewijzigd door pajoske : 24 augustus 2017 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister-President
|
![]() Montréal
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enkel de racistische, extremistische, onverdraagzaame, bekrompen Vlaming krijgen dat op hun kop geplakt.
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Engels leert ge vanzelf.
Heb ik nooit een school voor nodig gehad. En ik publiceer toch in het Engels. Internet, tv, enz...hebben me blootgesteld aan zeer veel gesproken en geschreven Engels. |
![]() |
![]() |