Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 november 2004, 15:05   #141
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Die mogelijkheid heb ik wel, alleen ben ik er nog niet zo zeker van.
Bovendien, wie is hier de sukkelaar? Als ik enkele van je posts nalees ben jij meer te beklagen dan ik hoor en in elk geval meer dan papa Morel.
En waarom zou ik dan te beklagen zijn? Of is dit nogmaals een tactiek om de aandacht te verleggen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 28 november 2004, 15:37   #142
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
En waarom zou ik dan te beklagen zijn? Of is dit nogmaals een tactiek om de aandacht te verleggen?
Dat jij slechts voortgaat op het Morel zinnetje is niet tactisch zeker? Goed dat weet ik dan ook weeral.

Het was me zeer verhelderend om nog eens enkele van je posts te lezen.

Lamzakl
George is offline  
Oud 28 november 2004, 15:37   #143
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Het woord racisme is al lang zijn oorspronkelijke betekenis kwijt en den “dikke” allang aan een nieuwe uitgave toe.
Nee niet elke aanval op “de sossen” mag je als racisme beschouwen, alleen als er sprake is van systematisch stigmatiseren. Ze in elke post parasieten, profiteurs, zakkenvullers, geldverbranders, moordenaars, terroristen en fraudeurs te noemen bijvoorbeeld.
Dus je wil een nieuw woordenboek, op maat geschreven voor jullie? En dat moet dan maar voor iedereen gelden?

Het systematische schelden op de "sossen" dat je als voorbeeld geeft komen we hier dus idd tegen...
filosoof is offline  
Oud 28 november 2004, 15:42   #144
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Dat jij slechts voortgaat op het Morel zinnetje is niet tactisch zeker? Goed dat weet ik dan ook weeral.

Het was me zeer verhelderend om nog eens enkele van je posts te lezen.
De rest van dat berichtje was dan ook niet aan mij gericht. Je verwart een reactie op een relevant gedeelte van een bericht met het aanvallen van anderen om het eigen ongelijk te kunnen minimaliseren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 28 november 2004, 15:45   #145
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Dus je wil een nieuw woordenboek, op maat geschreven voor jullie? En dat moet dan maar voor iedereen gelden?
Een woordenboek hoort een weergave van een woordenschat te zijn, niet omgekeerd.

Citaat:
Het systematische schelden op de "sossen" dat je als voorbeeld geeft komen we hier dus idd tegen...
Maar zolang er minstens even hard op het Blok gescholden wordt, hoeft men dus geen juridische gevolgen te vrezen.
Distel is offline  
Oud 28 november 2004, 16:05   #146
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Bij de andere kant hadden we tenminste nog de keuze tussen dwangarbeid of vergassing
Ik zweeg er hier al te lang over:
Mijn tante ontsnapte op 't nippertje aan de vergassing (werd verklikt en mocht "op vacantie" éérst in de Dossinkazerne, later in Ausschwitz)
Mijn oom pleegde zelfmoord tussen zijn deportatie en de bevrijding (omstandigheden onduidelijk, daarom spreek ik eerlijkheidshalve van zelfmoord, ipv moord, maar in feite....)
Hun "misdaad": konden na die verklikking niet bewijzen dat ze géén Joden waren..
Mijn grootvader ging failliet: wilde niet collaboreren
Mijn vader leefde ondergedoken (en ondervoed en hield er tbc aan over)
zijn "misdaad": wilde niet collaboreren.
Mijn schoonvader "kreeg" de dwangarbeid: op 16 jaar met zijn ganse klas uit het atheneum weggevoerd op een "mooie morgen"... zijn misdaad? Hij was Waal... in Wallonnië.
En dan komen er mensen spreken over de "gruwelijke repressie": doe me niet kotsen...:evil: amnestie: NOOIT! Vergeven k�*n, vergeten NIET
filosoof is offline  
Oud 28 november 2004, 16:16   #147
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Is dat zoiets als het Vlaams Behang dat een nieuwe partij is, maar nu niet meer?
Dit is uiteraard ook uit zijn context getrokken?:

[font=Tahoma][size=2]
Citaat:

In de zin van het reglement van het Vlaams Parlement, de wet inzake de beperking en controle van de verkiezingsuitgaven voor de verkiezingen van de Vlaamse Raaden de wet inzake de beperking en de controle van de verkiezingen voor de federale kamers, de financiering en de open boekhouding van de politieke partijen is het Vlaams Belang dezelfde partij als het Vlaams Blok. En dit in dezelfde of zelfs grotere mate als onder meer de VLD dezelfde partij is als de PVV, de MR dezelfde partij is als het kartel PRL/FDF/MCC en de NV-A dezelfde partij is als de Volksunie.

(Frank Vanhecke en Philip Dewinter in een nota aan aan Norbert De Batselier, Voorzitter van het Vlaams Parlement) geciteerd in DM dd 27/11/2004
Kort samengevat:

[/size][/font][font=Tahoma][size=2][/size][/font][font=Tahoma][size=2]
Citaat:
Behanger/volksvertegenwoordiger Filip De Man over zijn nieuwe papborstel: "Uiteraard is het opsmukoperatie. Wat had je gedacht? Dat we een rechtse variant van de VLD zouden worden. Er is eigenlijk niks, of toch héél weinig veranderd.''
[/size][/font]
filosoof is offline  
Oud 28 november 2004, 16:19   #148
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zweeg er hier al te lang over:
Mijn tante ontsnapte op 't nippertje aan de vergassing (werd verklikt en mocht "op vacantie" éérst in de Dossinkazerne, later in Ausschwitz)
Mijn oom pleegde zelfmoord tussen zijn deportatie en de bevrijding (omstandigheden onduidelijk, daarom spreek ik eerlijkheidshalve van zelfmoord, ipv moord, maar in feite....)
Hun "misdaad": konden na die verklikking niet bewijzen dat ze géén Joden waren..
Mijn grootvader ging failliet: wilde niet collaboreren
Mijn vader leefde ondergedoken (en ondervoed en hield er tbc aan over)
zijn "misdaad": wilde niet collaboreren.
Mijn schoonvader "kreeg" de dwangarbeid: op 16 jaar met zijn ganse klas uit het atheneum weggevoerd op een "mooie morgen"... zijn misdaad? Hij was Waal... in Wallonnië.
En dan komen er mensen spreken over de "gruwelijke repressie": doe me niet kotsen...:evil: amnestie: NOOIT! Vergeven k�*n, vergeten NIET
Dat is nu net het verschil tussen de mythe repressie en de feitelijke realiteit. Net of je kan met de repressie van de collaborateurs de misdaad vergoelijken aan wie ze jarenlang hand- en spandiensten hebben verleend. Geen en nooit amnestie. Enkel eerherstel voor spijtoptanten maar die categorie werd al lang geleden 'hersteld'.

Laatst gewijzigd door thePiano : 28 november 2004 om 16:20.
thePiano is offline  
Oud 28 november 2004, 16:19   #149
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Een woordenboek hoort een weergave van een woordenschat te zijn, niet omgekeerd.
Van jouw ZB-woordenschat?? Dan moet het ZB dringend zijn eigen woordenboek uigeven...

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2004 om 16:20.
filosoof is offline  
Oud 28 november 2004, 16:21   #150
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van jouw ZB-woordenschat?? Dan moet het ZB dringend zijn eigen woordenboek uigeven...
Je leest blijkbaar weer dingen die er niet staan. Wat me doet afvragen welke woordenboek jij eigenlijk hebt...
Distel is offline  
Oud 28 november 2004, 16:22   #151
thePiano

Standaard

Citaat:
Dit is uiteraard ook uit zijn context getrokken?:

[font=Tahoma][size=2]Kort samengevat:

[/size][/font]
De Blokkers staan hier wel met hun broek op hun enkels.
Oud 28 november 2004, 16:25   #152
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nu net het verschil tussen de mythe repressie en de feitelijke realiteit. Net of je kan met de repressie van de collaborateurs de misdaad vergoelijken aan wie ze jarenlang hand- en spandiensten hebben verleend. Geen en nooit amnestie. Enkel eerherstel voor spijtoptanten maar die categorie werd al lang geleden 'hersteld'.
in 1952 of 1953 werd er al aan iedereen die het vroeg gratie geschonken...
Zou het kunnen dat een aantal "hardliners", in naam van hun "Grote Gelijk" dit toen niet wilden aanvragen??
filosoof is offline  
Oud 28 november 2004, 16:26   #153
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
De Blokkers staan hier wel met hun broek op hun enkels.
't is geen zicht Haal de kinderen weg van de pc, vlug!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2004 om 16:27.
filosoof is offline  
Oud 28 november 2004, 16:28   #154
thePiano

Standaard

Citaat:
in 1952 of 1953 werd er al aan iedereen die het vroeg gratie geschonken...
Zou het kunnen dat een aantal "hardliners", in naam van hun "Grote Gelijk" dit toen niet wilden aanvragen??
Ik heb zonet de docu van Nachtwacht van gisteravond op Canvas bekeken die ik op video had gezet. Enkele professoren -Lode Wils en M. Van de Wijngaert- en als derde gast Hugo Schiltz, maakten van de mythe van de naieve oostfronter op deskundige wijze brandhout. Die video zouden ze overal moeten afdraaien, erg verhelderend.
Oud 28 november 2004, 20:35   #155
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb zonet de docu van Nachtwacht van gisteravond op Canvas bekeken die ik op video had gezet. Enkele professoren -Lode Wils en M. Van de Wijngaert- en als derde gast Hugo Schiltz, maakten van de mythe van de naieve oostfronter op deskundige wijze brandhout. Die video zouden ze overal moeten afdraaien, erg verhelderend.
Enkel spijtig dat Hugo Schiltz zo laat tot dat inzicht is gekomen...beter laat dan nooit!
filosoof is offline  
Oud 28 november 2004, 20:53   #156
thePiano

Standaard

Citaat:
Enkel spijtig dat Hugo Schiltz zo laat tot dat inzicht is gekomen...beter laat dan nooit!
Schiltz was nog leider bij de Blauwvoetvendels, de jongerenbeweging van het VNV. Vandaar dat hij zo moeilijk afscheid kon nemen van het collaboratiegoed. Maar wijsheid komt met de jaren, daarvan is Schiltz het levend bewijs.
Oud 28 november 2004, 21:13   #157
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie bedoel je met jullie ?
Ik heb geen enkele verdienste aan het bepalen van de nieuwe betekenis van racisme.
Voor mij volstaat de beschrijving in den “dikke” ruimschoots.

Citaat:
Er moet sprake zijn van systematisch stigmatiseren.
Bobke is offline  
Oud 28 november 2004, 23:09   #158
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wie bedoel je met jullie ?
Ik heb geen enkele verdienste aan het bepalen van de nieuwe betekenis van racisme.
Voor mij volstaat de beschrijving in den “dikke” ruimschoots.

Er moet sprake zijn van systematisch stigmatiseren.
van een reeks politieke standpunten? Zo staat dat er niet!!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2004 om 23:11.
filosoof is offline  
Oud 29 november 2004, 00:34   #159
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De rest van dat berichtje was dan ook niet aan mij gericht. Je verwart een reactie op een relevant gedeelte van een bericht met het aanvallen van anderen om het eigen ongelijk te kunnen minimaliseren.
Dat zinnetje ook niet, niet meer of minder dan de rest. Ik richt me in eerste instantie wel tot Piano maar wel voor iedereen om te lezen en bijgevolg kommentaar te geven. Zoniet zou ik Piano wel een pb sturen maar dat doe ik hier niet. Wat ik te zeggen heb mag iedereen hier lezen en bekritiseren want aan die achterbakse ruggespraak doe ik niet mee.

Wat het arrest betreft is het eigenlijk ook heel simpel. Men heeft wetten kunnen maken met een meerderheid, een verkozen meerderheid zonder de grootste partij van vlaanderen desalnietemin een meerderheid. De veroordeling op basis van deze wetten was terecht en duidelijk toegelicht. Voor mij is hier nog geen democratisch vuiltje aan de lucht noch sprake van enige schending van de scheiding der machten. Het kijkt me zelf redelijk absurd dat enige bestrurende politieker druk zou uitoefenen op betreffende rechter aangezien die slecht moet oordelen en veroordelen op basis van de bestaande wetten en dit al voldoende was voor het arrest.

Enerzijds stel ik me ook wel vragen, niet bij de wetten maar wel bij het juridisch vervolgen van een politieke partij van die orde. Dat is ookvolgens mij niet de correcte aanpak van een extremistische basis met zovele volgelingen.

Anderzijds ben ik pricipieel tegen politieke immuniteit ten opzichte de bestaande wetgeving, hoe idioot die vaak ook is.

Stel je maar eens voor dat een extremistische moslimpartij even groot zou zijn als het vb, Een harde kern met nog extremistischere leden en een groot deel misnoegde gematigden. In hun propaganda verdedigen ze de eremoord. Je kan dat veroordelen en terecht maar het is dan een politiek punt. Indien deze partij ooit de macht in handen krijgen kunnen ze de wet wijzigen en eremoord niet strafbaar maken. Maakt dat de zaak dan goed? Zijn de schuldigen dan niet strafbaar voor ze aan de macht zijn en is het nadien wel acceptabel?
Idem met racisme natuurlijk.

Het belangrijkste aspect hierin is de scheiding der machten en ook al besef ik ook dat deze vandaag de dag niet 100% is heb ik toch de indruk dat het de laatste jaren iets verbetert is. De uitspraken van mr. Annemans gaven me een duidelijk beeld van waar ze met hun partij in deze naartoe willen. Rechters die niet in hun voordeel oordelen vervangen door mensen die wel gehoorzamen aan de partij. Goe bezig dus om de scheiding der machten te bevestigen.

Lamzakl
George is offline  
Oud 29 november 2004, 00:40   #160
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Echt een links trekje: de goelags en Siberië wacht andersdenkenden al...
Groot gelijk Jantje, Laat die linkiewinkies hier maar eens zoeken naar onvindbare rechtse dictaturen die enige slachtoffers hebben gemaakt in de geschiedenis.

Lamzakl
George is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be