![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het was me zeer verhelderend om nog eens enkele van je posts te lezen.
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het systematische schelden op de "sossen" dat je als voorbeeld geeft komen we hier dus idd tegen... |
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn tante ontsnapte op 't nippertje aan de vergassing (werd verklikt en mocht "op vacantie" éérst in de Dossinkazerne, later in Ausschwitz) Mijn oom pleegde zelfmoord tussen zijn deportatie en de bevrijding (omstandigheden onduidelijk, daarom spreek ik eerlijkheidshalve van zelfmoord, ipv moord, maar in feite....) Hun "misdaad": konden na die verklikking niet bewijzen dat ze géén Joden waren.. Mijn grootvader ging failliet: wilde niet collaboreren Mijn vader leefde ondergedoken (en ondervoed en hield er tbc aan over) zijn "misdaad": wilde niet collaboreren. Mijn schoonvader "kreeg" de dwangarbeid: op 16 jaar met zijn ganse klas uit het atheneum weggevoerd op een "mooie morgen"... zijn misdaad? Hij was Waal... in Wallonnië. En dan komen er mensen spreken over de "gruwelijke repressie": doe me niet kotsen...:evil: amnestie: NOOIT! Vergeven k�*n, vergeten NIET |
|
![]() |
![]() |
#147 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [font=Tahoma][size=2] Citaat:
[/size][/font][font=Tahoma][size=2][/size][/font][font=Tahoma][size=2] Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#148 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Als een hond blaft als hij iets heeft gezien, blaffen alle andere honden mee, ook al hebben ze zelf niks gezien." Laatst gewijzigd door thePiano : 28 november 2004 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2004 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou het kunnen dat een aantal "hardliners", in naam van hun "Grote Gelijk" dit toen niet wilden aanvragen?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2004 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen enkele verdienste aan het bepalen van de nieuwe betekenis van racisme. Voor mij volstaat de beschrijving in den “dikke” ruimschoots. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2004 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
#159 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat het arrest betreft is het eigenlijk ook heel simpel. Men heeft wetten kunnen maken met een meerderheid, een verkozen meerderheid zonder de grootste partij van vlaanderen desalnietemin een meerderheid. De veroordeling op basis van deze wetten was terecht en duidelijk toegelicht. Voor mij is hier nog geen democratisch vuiltje aan de lucht noch sprake van enige schending van de scheiding der machten. Het kijkt me zelf redelijk absurd dat enige bestrurende politieker druk zou uitoefenen op betreffende rechter aangezien die slecht moet oordelen en veroordelen op basis van de bestaande wetten en dit al voldoende was voor het arrest. Enerzijds stel ik me ook wel vragen, niet bij de wetten maar wel bij het juridisch vervolgen van een politieke partij van die orde. Dat is ookvolgens mij niet de correcte aanpak van een extremistische basis met zovele volgelingen. Anderzijds ben ik pricipieel tegen politieke immuniteit ten opzichte de bestaande wetgeving, hoe idioot die vaak ook is. Stel je maar eens voor dat een extremistische moslimpartij even groot zou zijn als het vb, Een harde kern met nog extremistischere leden en een groot deel misnoegde gematigden. In hun propaganda verdedigen ze de eremoord. Je kan dat veroordelen en terecht maar het is dan een politiek punt. Indien deze partij ooit de macht in handen krijgen kunnen ze de wet wijzigen en eremoord niet strafbaar maken. Maakt dat de zaak dan goed? Zijn de schuldigen dan niet strafbaar voor ze aan de macht zijn en is het nadien wel acceptabel? Idem met racisme natuurlijk. Het belangrijkste aspect hierin is de scheiding der machten en ook al besef ik ook dat deze vandaag de dag niet 100% is heb ik toch de indruk dat het de laatste jaren iets verbetert is. De uitspraken van mr. Annemans gaven me een duidelijk beeld van waar ze met hun partij in deze naartoe willen. Rechters die niet in hun voordeel oordelen vervangen door mensen die wel gehoorzamen aan de partij. Goe bezig dus om de scheiding der machten te bevestigen.
![]() |
#160 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat: