![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kan of wil U geen bron vermelden ivm. uw stelling dat mensen misbruik maken van het privégebruik van hun bedrijfswagen ? U kan het niet omdat U niet eens het onderscheid kent tussen een bedrijfswagen en een dienstwagen. En maar naar het Nederlandse systeem verwijzen, maakt uw argumentatie alleen maar zwakker. U verwijst naar een opiniestuk van een doctoraatsstudent, wat geen bewijs inhoudt. Evengoed vind je ook opiniestukken waarin de bedrijfswagen wel verdedigd wordt. Maar als U zo hard tegen subsidie bent, wat wordt dan het volgende ? Afschaffen sociale abonnementen, sociale woningen, studiebeurzen, leeflonen, werkloosheidsuitkeringen, subsidies aan allerhande culturele en sociale organisaties, ... ? Waarom krijgen die wel belastinggeld en anderen niet ? Evengoed zou men dat niet eerlijk kunnen vinden. U hebt zich, door uw gebrek aan kennis in deze materie, vastgereden in uw argumentatie en probeert er nu handig om heen te fietsen. Zwak.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 30 augustus 2019 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Subsidies zijn slecht tenzij voor openbaar vervoer en zonnepanelen zeker
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190830_04583403 ![]() Calvo begon te stamelen en de volledige groene partij stamelde mee ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe? Hoe? Hoe? Ja, maar hoe? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joska of Zoska of zoiets onduidelijks van naam, doet de onduidelijkheid eer aan.
Over de salariswagens. Als kandidaat voorzitter om Almaci op te volgen. 7 keer om duidelijkheid gevraagd: scroll naar het videofragment: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08...salariswagens/
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dan geen loonsverhoging in plaats van heel die constructie?
Die loonsverhoging zou veel minder zijn dan de voordelen die men nu geniet, daarom zijn de betrokkenen natuurlijk geen vragende partij. Dus een verdoken vorm van korting op belasting dus subsidie. Het feit dat ik hier net als Calvo langs alle kanten aangevallen wordt zegt genoeg, er bestaat duidelijk een Salariswagen/bedrijfswagen lobby, met als doel hun onterechte voordelen te waarborgen. Mensen onderaan de sociale ladder hebben niet de mogelijkheid om een lobby te vormen want zijn te financieel/intellectueel/sociaal beperkt, dus op hun subsidies wordt veel gemakkelijker bespaard dan op de subsidies van de "empowered". Maar voor de maatschappij als geheel is dat slecht, een onderklasse brengt heel de maatschappij naar beneden zoals je duidelijk ziet in de VS en in de derde wereld. Daarenboven ook dodelijk voor levensnoodzakelijke sectoren als de verzorgingssector. Laatst gewijzigd door tomm : 1 september 2019 om 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De belastingvoordelen die jullie, in mijn ogen onterecht, krijgen kunnen beter elders gespendeerd worden. Nee, niet iedereen is gelijk, maar waarom jullie meer korting verdienen dan bvb. mensen die in de verzorgende sector werken zou ik echt niet weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat het niet mocht van de regering.... Begrijpt ge die vetgedrukte zin... Ik twijfel eraan... ![]() ![]() Noch gij,noch dat Mechels kalf hebben hier géén recht van spreken,noch het recht om een andermans rekening te gaan maken.... En alzeker het recht niet om dat zomaar te gaan afnemen... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan nog iets hé commie....
Voor iedere 50 euro die erop die kaart maandelijks werden gestort was via de loonbrief al zo'n 27 a 28 euro aan belasting op betaald.... En als je die 50 euro op je kaart op tankt betaal je daarop nog eens een kleine 35 euro aan accijnzen én BTW... Kan jij tellen commie,blijkbaar niet... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Alles wat niet aan 100% belast wordt, is in jouw ogen een subsidie. Beter nog, elke 1000€ of 10000€ die een werkgever niet maandelijks aan een werknemer geeft, is een subsidie. Citaat:
Maar de zoveelste leugen: ze krijgen niet meer korting dan die verzorgende, ze krijgen er minder en dat tonen studies aan. Alleen ga je dat netjes negeren aangezien dat niet in je kraam past. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Subsidies dienen volgens mij om een leefbare wereld leefbaar te houden en niet om een onleefbare wereld nog verder uit te bouwen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minder? Die verzorgende betaalt 100% belasting, U niet, dat hebt U hierboven net toegegeven. Ik betaal 100% belasting. Het enige voordeel dat ik heb, zal ik er eerlijkheidshalve bij zeggen, is dat ik gratis met de trein mag rijden. Maar mijn "korting" is goed voor het milieu en belast de wegen niet, de uwe wel. En is ook minder duur. Woon werk verkeer wordt ook gesubsidieerd door belastingkorting (25 cent per kilometer of zo) in de meeste gevallen. Daar heb ik geen probleem mee, wie bereid is lange afstanden af te leggen omdat in eigen streek weinig werk is, in plaats van te doppen, moet daarvoor beloond worden. Maar de logica achter salariswagen die privé gebruikt wordt of bedrijfswagen snap ik niet echt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een firma beslist van haar personeel op een weekend teambuilding uit te nodigen, is dat 'prive' ? Als die firma vindt dat het personeel ook zijn familie mag meenemen, is dat "prive" ? En als die firma beslist dat de personeelsleden zelf mogen beslissen hoe ze hun weekend teambuilding organiseren, is dat prive ? En als de personeelsleden dat onafhankelijk van elkaar mogen doen, is dat prive ? Als een firma een fitness zaal voor haar personeel ter beschikking stelt, is dat prive ? En als die firma ook de familie leden toelaat om die zaal te gebruiken, is dat prive ? En als die firma daarvoor de diensten inhuurt van een professionele fitness zaal, is dat dan prive ? Als een firma champagne ter beschikking stelt van haar personeel, is dat prive ? En als die firma die champagne ook laat opdienen in een restaurant, is dat prive ? Enz... Je kan geen onderscheid maken tussen prive en "voor het werk" omdat dat vrije overeenkomsten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een soort van redenering: waarom heb ik griep, en jij niet ? Wat geeft jou het recht om geen griep te hebben ?
Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2019 om 13:30. |
![]() |
![]() |