Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2019, 17:20   #141
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik voel me in de eerste plaats toch europeaan.
Dan bent u daarin heel uniek. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zich meer Europeaan dan Spanjaard, Italiaan, Nederlander... voelen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 17:22   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dan bent u daarin heel uniek. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zich meer Europeaan dan Spanjaard, Italiaan, Nederlander... voelen.
In Het Oosten zit er nog zo ene.
Oud 26 december 2019, 17:32   #143
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heeft niks met ‘afstraffen’ te maken. Als Vlaanderen zich eenzijdig onafhankelijk verklaart valt het automatisch uit de EU. Het zal dan de procedure voor toetreding moeten doorlopen en wees maar zeker dat alvast Spanje zal dwarsliggen.
Ik heb gelezen dat de EU vanaf 2021 de intelligent speed adaptation verplicht wil maken. Die Vlexit kan er voor mij niet vlug genoeg komen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 17:50   #144
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Wel of niet we moeten maken dat die transfers uit doven op de een of andere manier.
"On n'est demandeur de rien" volgens de Walen dan liefst ook zo voor de centen.
Dat zit er aan te komen, vanaf 2024 dan gaan de transferts richting zuiden stilaan jaar na jaar naar beneden....

Dat was de hooghartigheid van Di Rupo in 2014 die verklaarde dan wallonië vanaf 2024 op eigen benen kan staan en vanaf dan geen transferts meer nodig heeft...

Doch het ziet ernaar uit dat die verkondigde waalse herrijzenis tegen 2024 een scheet in een fles zal blijken te zijn...

Waarom denk je dat diezelfde Di Rupo onlangs nog heeft geprobeerd om de transferts momenteel niet te berekenen op inwonersaantal maar op de grootte van het grondgebied...

Die ziet de bui inderdaad hangen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 17:51   #145
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Spanje kan dat op haar eentje niet tegenhouden. We leven niet meer in de 16e eeuw toen ze brutaalweg een leger met de hertog van Alva op ons dak schoven omdat wij het lef hadden het Calvinisme hier binnen te laten.
In de 16de eeuw was wat kon beschouwd worden als "internationaal recht" helemaal anders dan vandaag, de twee periodes met elkaar willen vergelijken is dus zeker niet de beste strategie...
Oud 26 december 2019, 18:14   #146
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zelfs met verdeeldheid in Europa, is het een zaak die beter toch gebeurt, de splitsing van België. Als het echt erg wordt kunnen we de landsdelen nog altijd verdelen over Nederland en Frankrijk. Dat geniet natuurlijk mijn voorkeur, maar we weten nog niet hoe het zal verlopen. Spanje zou veel minder dwarsliggen in zulk een scenario. Zowel Nederland als Frankrijk zijn erkende EU-lidstaten.

Laatst gewijzigd door Weyland : 26 december 2019 om 18:18.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:18   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Al die scenario's van die bejaarde kringrukkers die erop los fantaseren dat 'Vlaanderen zijn onafhankelijkheid gaat uitroepen' zijn gewoon waardeloos.
Zelfs Heert Bourgeois bevestigde dat dat scenario's van het verleden zijn. https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eeuw~abb962d9/
Ah, en Heert is nu de man waar heel Belgie moet naar luisteren?
Oud 26 december 2019, 18:20   #148
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In een scenario van bij Nederland treden, dan is het nog een kwestie van een interesse erin op te wekken bij onze noorderburen.
Oud 26 december 2019, 18:22   #149
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
In de 16de eeuw was wat kon beschouwd worden als "internationaal recht" helemaal anders dan vandaag, de twee periodes met elkaar willen vergelijken is dus zeker niet de beste strategie...
Inderdaad, het grootste gevaar is nu niet de Spaanse of een ander nationale grootmacht, maar wel degelijk de omschakeling van de bevolking waarna de maffia die Europa met de dag meer en meer wordt vrijelijk het spel heeft...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:24   #150
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zijt gij misschien ook nog opgevoed toen de "gij" vorm nog de norm was ? Gij drinkt altijd t, zinderde ook bij mij nog lang door nadat er overgeschakeld was naar jij. En zelfs nu is het altijd opletten. Het automatisme van het lager onderwijs is er niet meer uit te krijgen.
Oud 26 december 2019, 18:25   #151
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Zelfs met verdeeldheid in Europa, is het een zaak die beter toch gebeurt, de splitsing van België. Als het echt erg wordt kunnen we de landsdelen nog altijd verdelen over Nederland en Frankrijk. Dat geniet natuurlijk mijn voorkeur, maar we weten nog niet hoe het zal verlopen. Spanje zou veel minder dwarsliggen in zulk een scenario. Zowel Nederland als Frankrijk zijn erkende EU-lidstaten.
Ik denk dat Vlaanderen het dan veel beter zou spelen door zich aan te sluiten bij GB en dat er vele noord-Europese landen dan wel eens vlug dat voorbeeld zouden kunnen gaan volgen...
En als de EU iets of wat slim heeft zal ze dat tegen elke prijs willen voorkomen door vb. Vlaanderen niet al te veel stokken in de wielen te gaan spelen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 26 december 2019 om 18:25.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 20:01   #152
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik voel me in de eerste plaats toch europeaan.
Blanke, wil je zeggen ?

Ik ben ook in de eerste plaats een Europeaan hoor. Maar dat heeft niet noodzakelijk iets te maken met de EU structuur. Zich tot een groep voelen behoren, heeft meestal weinig te maken met administratieve structuren zoals staten of zo. Het is een affiniteit met "gelijkaardig volk", "gelijkaardige cultuur" en zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 december 2019 om 20:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 20:22   #153
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Blanke, wil je zeggen ?

Ik ben ook in de eerste plaats een Europeaan hoor. Maar dat heeft niet noodzakelijk iets te maken met de EU structuur. Zich tot een groep voelen behoren, heeft meestal weinig te maken met administratieve structuren zoals staten of zo. Het is een affiniteit met "gelijkaardig volk", "gelijkaardige cultuur" en zo.
Blank en opgevoed in christelijke tradities en waarden.

Amai Fredje, dat wist ik niet dat je zo ene was.
Oud 26 december 2019, 20:32   #154
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Marie als nieuwe onderdaan van de grote francofonie
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 20:51   #155
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Blanke, wil je zeggen ?

Veel meer dan dat ! Filantroop, klimaatactivist, en volgens mij heeft een anarcho-darwinist weinig last van vooringenomenheid inzake rassen & culturen. Is het niet zo dat die eerder achterover gaat leunen, en het spektakel gade slagen als de grote strijd uitbreekt ? De overwinning toont toch aan wie gelijk heeft ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 21:54   #156
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Marie als nieuwe onderdaan van de grote francofonie
Het zijn rare kazakkendraaiers die de Francofonie over de Noorderlingen verkiezen.
Oud 26 december 2019, 22:08   #157
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heeft niks met ‘afstraffen’ te maken. Als Vlaanderen zich eenzijdig onafhankelijk verklaart valt het automatisch uit de EU. Het zal dan de procedure voor toetreding moeten doorlopen en wees maar zeker dat alvast Spanje zal dwarsliggen.
Citaat:
Dat zou inderdaad het beste scenario zijn, Vlaanderen bij Nederland en Wallonië bij Frankrijk. En wat sommige Vlaamse “Ollander”haters betreft zeg ik loud and clear: fuck you!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 22:29   #158
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest je ook maar enigszins weten over wat je probeert te praten, dan zou je weten dat de EU een verdrag is tussen de bestaande lidstaten, en de procedure tot uitbreiding + de voorwaarden daartoe met een nieuwe lidstaat staat glashelder in het verdrag.
En de procedure om er uit te stappen, was bepaald op twee jaar.
Maar toch lichtjes anders gelopen ...

Eens het zo ver is, krijgen zowel Vlaanderen als Wallonië het lidmaatschap op een zilveren plaatje aangeboden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 22:33   #159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest je ook maar enigszins weten over wat je probeert te praten, dan zou je weten dat de EU een verdrag is tussen de bestaande lidstaten, en de procedure tot uitbreiding + de voorwaarden daartoe met een nieuwe lidstaat staat glashelder in het verdrag.
Gaat de EU dan douane-controle organiseren langs de autostrades die Nederland, Frankrijk en Duitsland met mekaar verbinden via Vlaanderen (en ook Wallonië)?
Ik moet daar eens goed mee lachen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 22:35   #160
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En de procedure om er uit te stappen, was bepaald op twee jaar.
Maar toch lichtjes anders gelopen ...

Eens het zo ver is, krijgen zowel Vlaanderen als Wallonië het lidmaatschap op een zilveren plaatje aangeboden.
Het grappig fenomeen Panda poogt zijn belgicistische angst op de Vlamingen af te wentelen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be