Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

Discussietools
Oud 2 december 2004, 18:23   #141
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dit natuurlijk in tegenstelling tot het feit dat jij bereid bent te sterven voor een ondemocratische instelling.
Wie zegt dat het ondemocratisch is? Naar mijn inziens staat het merendeel van de Vlamingen nog achter de monarchie. Volgens u niet natuurlijk. Dat zullen we pas weten als er een referendum over gehouden wordt. Onze monarchie is dus onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt.
Oud 2 december 2004, 18:25   #142
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Wie zegt dat het ondemocratisch is? Naar mijn inziens staat het merendeel van de Vlamingen nog achter de monarchie. Volgens u niet natuurlijk. Dat zullen we pas weten als er een referendum over gehouden wordt. Onze monarchie is dus onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt.
Is het daarom democratisch? Het merendeel van de Duitsers stonden ook achter uw geliefde führer.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 2 december 2004 om 18:45.
jOOSt is offline  
Oud 2 december 2004, 18:25   #143
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Is het daarom democratisch? Het merendeel van de Duitsers stond ook achter uw geliefde führer.
Ja dan is het democratisch. Kent u de definitie eigenlijk wel?
Oud 2 december 2004, 18:29   #144
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
De monarchie is ondemocratisch door

1. familiale erfopvolging van politieke macht (zon volgt vader op)

2. geen mogelijkheid tot andere kandidaten voor dit ambt (ik kan geen koning worden, waardoor het gelijkheidsprincipe is geschonden)

3. geen mogelijkheid tot regelmatige verkiezingen van dit ambt (vier-acht jaar, zoals bij een president)

Het is niet omdat een meerderheid van de bevolking voor een dictator is, dat dit daarom een dictatuur democratisch maakt ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 2 december 2004, 18:31   #145
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De monarchie stoelt op erfrecht en is dus niet democratisch. Dat ze bestaat is evenmin democratisch "tot het tegendeel bewezen wordt." Net integendeel. Zonder referendum waarbij een meerderheid voor de monarchie kiest, zal en kan de monarchie als hoogste machtsorgaan van de staat geen democratische legitimiteit genieten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 december 2004, 18:36   #146
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
De monarchie is ondemocratisch door

1. familiale erfopvolging van politieke macht (zon volgt vader op)

2. geen mogelijkheid tot andere kandidaten voor dit ambt (ik kan geen koning worden, waardoor het gelijkheidsprincipe is geschonden)

3. geen mogelijkheid tot regelmatige verkiezingen van dit ambt (vier-acht jaar, zoals bij een president)

Het is niet omdat een meerderheid van de bevolking voor een dictator is, dat dit daarom een dictatuur democratisch maakt ...
De N-VA is in mijn opzicht ook ondemocratisch aan de macht gekomen. Zonder de CDenV stonden ze nu even ver dan twee jaar geleden. Als de NV-a het aandurft om bij de volgende verkiezingen zonder kartelvorming zich aan de kiezer te presenteren, dan duiken ze weer onder de kiesdrempel. Hetzelfde voor Spirit of Vivant. En wat betreft mijn voorspellingen over de N-VA heb ik bijna een Nostradamus-status verworven!

Het Koningshuis wordt gedekt door men mede-Vlaamse landgenoten. Ik pleit dan ook voor een referendum die dat duidelijk moet maken. En wanneer dat bevestigd wordt, zijn al uw bovenstaande argumenten waardeloos.

Laatst gewijzigd door Yann : 2 december 2004 om 18:37.
Yann is offline  
Oud 2 december 2004, 18:41   #147
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dan is het democratisch. Kent u de definitie eigenlijk wel?
Ja, maar de Nazi´s in Duitsland dat was geen democratie. Ze waren aan de macht gekomen door de democratie (zonder absolute meerderheid), maar hebben die dan wel gewoon afgeschaft om op autoritaire wijze te kunnen regeren. Dit allemaal met de goedkeuring van de meerderheid van het volk. Het Nazi-regime was dus geen voorbeeld van een democratie. De naam democratie komt van de Griekse woorden démos=volk en kratein=regeren, en betekent zoveel als 'het volk regeert'. In een democratie wordt de regering door een meerderheid van het volk gekozen en genieten alle burgers gelijke rechten én plichten. Daarenboven zijn de machten, rechten en plichten van de politieke bestuurders expliciet bepaald én beperkt door de wetten. De machten kunnen daarenboven ook niet in één hand gecombineerd worden: de scheiding der machten. Wat misschien nog belangrijker is: als het volk niet tevreden is kan het via wettelijke regelingen een andere regering kiezen. Wat dus niet het geval was bij de Nazi´s.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 2 december 2004 om 18:44.
jOOSt is offline  
Oud 2 december 2004, 18:43   #148
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA is in mijn opzicht ook ondemocratisch aan de macht gekomen. Zonder de CDenV stonden ze nu even ver dan twee jaar geleden. Als de NV-a het aandurft om bij de volgende verkiezingen zonder kartelvorming zich aan de kiezer te presenteren, dan duiken ze weer onder de kiesdrempel. Hetzelfde voor Spirit of Vivant. En wat betreft mijn voorspellingen over de N-VA heb ik bijna een Nostradamus-status verworven!

Het Koningshuis wordt gedekt door men mede-Vlaamse landgenoten. Ik pleit dan ook voor een referendum die dat duidelijk moet maken. En wanneer dat bevestigd wordt, zijn al uw bovenstaande argumenten waardeloos.
Een referendum zoals in 1949 zekers?
jOOSt is offline  
Oud 2 december 2004, 18:44   #149
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, we zijn niet in oorlog, of hebben er geen achter de rug.
Oud 2 december 2004, 18:46   #150
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je werkelijk nog grotere onzin uitkramen dan dit?

De N-VA is ondemocratisch aan de macht gekomen. Ja just. De chocoprince is gekozen door het volk en de N-VA volksvertegenwoordigers niet.

Kim studeert rechten (tenminste dat wordt beweerd) vraag eens naar de inhoud van de term democratie.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 2 december 2004, 18:46   #151
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, we zijn niet in oorlog, of hebben er geen achter de rug.
Wat heeft dit er mee te maken?
jOOSt is offline  
Oud 2 december 2004, 18:47   #152
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Benieuwd of de walen opnieuw tegen de koning zouden stemmen.
Oud 2 december 2004, 18:48   #153
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar de Nazi´s in Duitsland dat was geen democratie. Ze waren aan de macht gekomen door de democratie (zonder absolute meerderheid), maar hebben die dan wel gewoon afgeschaft om op autoritaire wijze te kunnen regeren. Dit allemaal met de goedkeuring van de meerderheid van het volk. Het Nazi-regime was dus geen voorbeeld van een democratie. De naam democratie komt van de Griekse woorden démos=volk en kratein=regeren, en betekent zoveel als 'het volk regeert'. In een democratie wordt de regering door een meerderheid van het volk gekozen en genieten alle burgers gelijke rechten én plichten. Daarenboven zijn de machten, rechten en plichten van de politieke bestuurders expliciet bepaald én beperkt door de wetten. De machten kunnen daarenboven ook niet in één hand gecombineerd worden: de scheiding der machten. Wat misschien nog belangrijker is: als het volk niet tevreden is kan het via wettelijke regelingen een andere regering kiezen. Wat dus niet het geval was bij de Nazi´s.
Wie heeft het nu in godsnaam over nazi-Duitsland. Als ik het over democratie heb, dan heb ik het over democratie, dwz een meerderheid die zich uitspreekt voor het behoud van de monarchie. Daar hebben wij, Belgen, geen achterpoortjes of andere truukjes voor nodig!
Oud 2 december 2004, 18:53   #154
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft het nu in godsnaam over nazi-Duitsland. Als ik het over democratie heb, dan heb ik het over democratie, dwz een meerderheid die zich uitspreekt voor het behoud van de monarchie. Daar hebben wij, Belgen, geen achterpoortjes of andere truukjes voor nodig!
Maar het koningshuis is niet democratisch, dat moet u toch toegeven?
jOOSt is offline  
Oud 2 december 2004, 18:54   #155
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie heeft het nu in godsnaam over nazi-Duitsland.
De BUBbelkes. Altijd hebben ze het over nazi, racist, dolf enz.

Hun redeneren is altijd beperkt. Omdat de voornaam Pros is, is voor de BUBbelkes de achternaam Titué.
Oud 2 december 2004, 18:54   #156
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Het koningshuis is pas democratisch als we de koning om de zoveel jaar kunnen kiezen en er nog andere kandidaten zijn.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 2 december 2004 om 18:55.
jOOSt is offline  
Oud 2 december 2004, 18:59   #157
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het koningshuis is niet democratisch, dat moet u toch toegeven?
Nee want de meerderheid is ervoor.
Oud 2 december 2004, 19:03   #158
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Masturbeer je maar verder
Gargamel is offline  
Oud 2 december 2004, 19:04   #159
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet u ook nooit meer lullen dat het VB anti-democratisch is, want het is de grootste partij van België.
jOOSt is offline  
Oud 2 december 2004, 19:08   #160
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat me raden, jij bent de collega van Raf bij de veiligheidsdienst en mag ook je bronnen niet prijsgeven?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 2 december 2004 om 19:08.
Distel is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be