![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Burn-out is een reeel beroepsrisico in die branche.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 13 april 2020 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Woonde die jongen bij zijn ouders? Waarom hebben die ouders dan geen toezicht gehouden en hun zoon duidelijk gemaakt dat de maatregels ook voor hem gelden en hij dus de deur niet uit mocht? Vermoedelijk omdat beide ouders gewoon zijn om hun gezag te beperken tot wat binnen gebeurd zonder ooit in vraag te stellen wat die jongen buiten doet? Die gezinsrelaties verander niet zomaar. 2. Goed die jongens was buiten, waarom is hij niet gewoon gestopt? Wanneer hij dan toch een geldige reden voor verplaatsing had, kon hij dat gewoon zeggen. Hij nam doelbewust een risico en dat is hem fataal geworden, dat is erg voor iemand van die leeftijd maar een slachtoffer is hij niet. 3. En dan zie je wat je vaak ziet, oproepen via sociale media om rel te schoppen..en dan gaan al die jongeren gewoon naar buiten! Ouders, hoe zit dit? Toch te gek voor woorden? Die ouders mogen zich echt eens afvragen wat hun opvoeding inhoudt, wanneer je zelfs binnen deze omstandigheden gen enkel gezag over kinderen hebt, ze blijkbaar niet weten hoe gevaarlijk hun gedrag is voor hun moeders, vader en broers en zussen thuis! Wanneer hier iets van te leren valt, dan vooral dat " goede jongens" voor geen meter te controleren vallen en die ouders gewoon geen gezag hebben, wel internet,sommige religieuze organisaties en schimmige moskees die inspelen op haat tegenover deze samenleving. Tijd om dat al jaren gekend probleem eens aandacht te geven, en iedere ouder nu op het matje te roepen waarvan zoonlief mee voor verspreiding van het virus heeft gezorgd! Denk dat je al moet beginnen uitleggen wat een virus is, de meesten weten dat niet eens! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door marie daenen : 13 april 2020 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus zij, die het op die manier verdonkermanen zijn geen racisten en de Vlamingen die rechtuit zeggen waar het probleem zit zijn wel racisten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Soortgelijk incident bij de noorderburen:
"Een aantal jongeren heeft zondag in Utrecht twee motoragenten met stenen en banden bekogeld terwijl zij achter een bestuurder van een gestolen motorscooter aanzaten." https://www.nu.nl/binnenland/6044467...g-utrecht.html Politie zou zich met rubber kogels moeten kunnen verdedigen tegen gewelddadig gespuis.
![]() |
#148 |
Europees Commissaris
|
![]() De bevolking zou zich met stenen moeten verdedigen tegen politiegespuis dat er alleen maar op uit is om boetes wegens het overtreden van 'de regels' aan te smeren.
Ik begin mijn mening over jongeren te herzien.
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En neen, ik vraag niet noodzakelijk dat ordediensten moeten schieten om te doden. Wel wordt het stilaan tijd om de zijden handschoenen op te bergen. Binnen de gegeven context (aldus, ordediensten met projectielen bekogelen) spreken we wat mij betreft niet over kinderen. We spreken over misdadigers. Die jongeren schieten later ook niet met 'rubberen' kogels ...
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik die dacht dat met de komst van het Covid-19 het nu gemakkelijker zou zijn om de grenzen potdicht (hermetisch dicht) te houden en diegenen die in ons land niet moeten zijn om reden van dat zij de boel in bepaalde gevallen alleen maar komen verzieken gelijk terug huiswaarts te sturen?
Ergens heb ik een regel gemist denk ik want men blijft ze toelaten, grenzen open. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 14 april 2020 om 08:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is bij mijn weten nog niemand die zijn leven beterde, tot inkeer kwam, na een zwaar pak slaag. Wel integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Eerst: Oppakken en identificeren, dat zou al een goed begin zijn.
Daarna: - Vergoeden van de schade. - Enkelband, indien voorwaarden enkelband geschonden > celstraf. - Zware veldboetes (eventueel via verbeurd verklaren van eigendom, afhouden van uitkeringen,...) Een combinatie van bovenstaande sancties, afhankelijk van geval tot geval. Ik geloof niet in gedragsverandering ten goede via geweld, wel integendeel. Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 april 2020 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel, ze stijgen alleen in aanzien bij de andere jongeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afhouden van uitkeringen ?? Van leeflonen kan nog maar weinig gaan afgehouden worden.
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|