Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2020, 10:03   #141
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het bedrijf dankt u om te blijven bijdragen tot het handhaven of verhogen van haar winsten.
Winsten?
Het zijn vzw's, herinner je?
Verenigingen zonder winstoogmerk.
Allez, ze zorgen ervoor dat ze alles opmaken dus, zoals Staat, waar ze als ze wat overhouden van hun budget aan het eind van de begrotingsperiode, er een dozijn koersfietsen mee gaan kopen voor hun personeel.
Meestal is het de inkomsten gebruiken voor extra personeel. Op den duur zoveel dat je de zotste bezigheden ziet.

Ook, de reden dat ik er kom is omdat sommige met prijslijsten werken die een erg rudimentaire differentiatie tussen producten maken. Anders gezegd: sommige prijzen zijn ridicuul laag, andere dan weer ridicuul hoog. Diegenen die in staat zijn om kwaliteit en rommel te onderscheiden kunnen er dus "een slag slaan". Er ligt veel waar onderdelen van kapot zijn. Als het de moeite is (prijs en werk) koop ik die, en herstel ze, met onderdelen die ik sloop van de bijna dagelijkse sluikstorten voor hun hekkens, en elders. Het personeel is verboden van dat aan te raken, dus het is voor "de straat", en wat over is pakt de vuilkar één keer in de week mee. Dat kan soms (voor mij en andere passanten) mis uitpakken, als het er wordt gedumpt net voor de vuilkar komt. Ik heb nog geweten, op een uitzonderlijke sluitingsdag van deze winkels, dat een dozijn zakken, allemaal met kwalitatieve kledij, zelfs jassen van honderden euro's, lompweg in de molen werden gegooid. Ik heb er maar een paar van kunnen redden.

Je lijkt hier te willen suggereren dat ik ertegen ben dat ze inkomsten hebben. Waarom zou ik? Ik heb baat bij er kopen, of zij dat ook hebben ligt buiten mijn interessesfeer omdat ik er baat noch schaad bij heb, het is hun zaak.
Dus tja, je biologisch afbreekbare "reactie" ligt in de gracht ergens.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 10:32   #142
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Ik pleit voor een nieuwe regel.

Telkens wanneer een jobstudent of winkelbediende die gewoon zijn job wil doen wordt lastiggevallen door een klant met zand in zijn vagina moet een rechtse mokerslag in zijn vies gezicht toegelaten zijn.
Oud 29 juli 2020, 11:00   #143
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik pleit voor een nieuwe regel.

Telkens wanneer een jobstudent of winkelbediende die gewoon zijn job wil doen wordt lastiggevallen door een klant met zand in zijn vagina moet een rechtse mokerslag in zijn vies gezicht toegelaten zijn.
Hey je hebt het omgekeerd.
Het is de jobstudent / winkelbediende die de klant lastig valt.
De SS en Gestapo deden ook gewoon hun job.
Daarnaast, is dit geen persoonlijke addressering.
Ze doen de job voor het geld. Net als ik. That's it that's all.
Ik doe ze nadenken, en dat gebeurt.
Gisteren, met 5 klanten wachtende op het alcoholsproeierke en een mand, en ik een paar meter verder aan het inpakken voor weg (winkel binnengeweest > buiten), de twintiger (dus geen vakantiejobber?) aan de inkom, wachtende op een klant die bezig was met het sproeierke zat te kijken naar mijn rug en vroeg me wat dat was. Ik draaide het helemaal naar hem toe en hij las het. Toen de file gepasseerd was zei hij me dat het klopte, en een volgend komende klant begon er ook over. Het was als een figuurlijke "breek mijn bek niet open", alsof de tekst op mijn tshirt als trigger had gefungeerd om gedachten openlijk te zeggen.
En dit scenario, heb ik 3 op de 10 keer dat ik bij een ingang/uitgang sta. Ik spreek nooit actief mensen aan erover, het is altijd omgekeerd.
Dat is wat ik voor ogen had, en het lijkt te lukken.
Erg hee?

Laatst gewijzigd door Erw : 29 juli 2020 om 11:01.
Oud 29 juli 2020, 11:09   #144
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De derde lap stof zit met velcro vast aan de rug van mijn zwart tshirt.
Erop in zwarte letters op witte stof:
DE DESERTEURS UIT DE ECONOMIE
HET NIEUWE IMMUUNSYSTEEM
HET GEVAARLIJKSTE GELOOF
DWANG GEZAG OVERHEID
En daarmee fiets ik rond en loop ik in winkels.
Een daad van verzet.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 18:03   #145
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Een daad van verzet.
Nee, een woord van verzet.
Overheid is een samenwerking van crapuleuze mensen (zoals een straatbende en maffia), die zich een aanhang van afhankelijke mensen kopen, en de anderen indoctrineren tot gehoorzaamheid.
Die indoctrinatie saboteren, gaat met woorden.
Daden is stap 2, als de laatsten samenwerken tegen de maffia, en de aanhang verloren gaat met de afhankelijkheid.
En die crapuleuze mensen, is een zeer kleine minderheid. In basis een kliek partijbesturen die bij stemmingen partijleden, "volksvertegenwoordigers" dwingen/nopen tot indrukken van zelfde knoppen.
De meest efficiente manier is de afhankelijkheid saboteren. Mensen uit hun afhankelijkheidspositie van overheid halen. Hun zo terug enige keuzevrijheid geven, zodat ze zich kunnen permitteren hun gedacht in woord en daad te brengen. En daarmee is het woord "daad" gevallen.
Althans, dat is hoe ik het bekijk. Bvb, ik lijk hier soms/vaak op staatswinkel personeel te bashen, maar dat is niet persoonlijk - zij zijn uitvoerend personeel in keuze gelimiteerd tussen de BEFEHLEN ovolgen of job en inkomen verliezen. Ik, als klant, aarzel niet om eens te helpen als ik ze zie sukkelen met een zwaar meubel of iets moeilijk manipuleerbaar. Neem nou die verplichte korven, 2 weken terug, een zaterdag, file voor ingang. Het rantsoen was op en de volgende klanten moesten wachten op de terugkomende klant. In de winkel zag ik nochtans niet zoveel volk. Wel zag ik overal achtergelaten korven. Wel, ik heb ze spijts het besmettingsrisico als een toren in elkaar gestapeld en naar de ingang gereden. Want ik kon het niet meer aanzien dat al die mensen daar zonder reden stonden te wachten.
Dito recenter. Ik weet dat als ik niet doe wat het personeel me zegt, dat zij onder hun voeten gaan krijgen van hun baas. En dus zocht en vond ik een middenweg. Ik neem een korf mee, maar ontsmet die niet (als ze verplichten dan moeten ze ook die verantwoordelijkheid nemen) en speel safe via een metalen haak. Ik raak de korf niet aan. Ik laat hem telkens achter in de winkel, en als ik terug naar buiten ga pak ik hem weer mee met de haak.
Zo klopt de telling, krijgt niemand onder zijn voeten, ben ik als klant even safe als zonder korf. En ik heb hun leiding een mail gestuurd met een alternatieve telmethode, die zowel risico als werk sterk reduceert. Ik kreeg antwoord dat ze het voorstel gaan bekijken.

Zie, dat is hoe ik problemen wil oplossen. Ik ben niet overheid, die problemen maakt, die als excuses gebruikt, en mensen tegen elkaar opzet om conflict te hebben, opdat er geen SAMEN TEGEN OVERHEID zou komen.
Oud 10 augustus 2020, 22:30   #146
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Rapport uit 't veld.
De laatste weken merk ik meer Aldi's die ontsmetten karren willen afschuiven op klanten.
1 was een op en af (indertijd bewakingsagent, dan vakantiejobbers, dan een maand terug voor het eerst zelf ontsmetten, dan zo te zien een gepensioneerde.
Vandaag bij arriveren stond er niemand aan de karren.
Ik wilde naar binnen gaan en een vakantiejobber meisje met gele fluo stond IN de sas buiten / binnendeur en zei me een winkelkar te nemen.
Ik ben toen bot en luid geworden:
- wie wordt hier betaald, jij of ik? Moet ik de schappen ook aanvullen straks?
- je steekt je hier weg om niet in de zon te moeten staan terwijl je wordt betaald. Weet je wat sociaal is: mensen helpen, dat is wat tegenover loon staat, dat is wat economie is.
- ik ga elders kopen.
En ik ribbedebie. Tientallen klanten hoorden het, vooral buiten (als de klanten zelf de karren met servetjes moeten ontsmetten duurt dat veel langer dus wachtrij) maar ook binnen.
Toen ik een paar minuten later wegreed zag ik dat de vakantiejobber buiten kwam en bij de karren ging staan. Of dat "beterschap" was, of een specifieke reden had en dus daarna terug staan controleren ipv helpen, geen idee.
Dan in stad, Aldi 2, zelfde verhaal. De vakantiejobber daar stond wel buiten maar een dozijn klanten stond te wachten op een kar dus het viel me niet direct op. Ging direct weg zodra ik zag dat de vakantiejobber de volgende klant instrueerde wat te doen (ja lol, als kleuterleidster tegen kleuters).
Aldi 3, vakantiejobber die ontsmette en aanreikte.
Aldi 4, moest niks kopen maar toch passeren dus piepte eens, dito.
Dus 2 Aldi's waar personeel (allez vakantiejobber) het doet, en 2 Aldi's die het werkje op de klanten wil afschuiven.

Laatst gewijzigd door Erw : 10 augustus 2020 om 22:32.
Oud 10 augustus 2020, 22:51   #147
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Erw. Het minste wat je kon doen is lief blijven tegen dat meisje jobstudent, dat doet wat werd gevraagd.
De rest heb je verbrod door eerst te beginnen roepen.
Sorry hoor.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 22:51   #148
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De meeste kledingwinkels beschikken niet over winkelkarren, de meeste doe-het-zelf zaken wel.
eigenlijk doe ik dit puur uit respect voor de uitbaters,
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 23:17   #149
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

In de maand maart ging ik naar den Aldi met een gewone boodschappentas.
Toen ik aan de kassa kwam zei de kassierster dat ik een karretje moest hebben. Geen discussie mogelijk.
Ik laat mijn tas aan de kassa en loop naar buiten voor een karretje. Daar moest 50 cent in en ik had geen munten op zak.
Terug naar binnen om aan de kassierster 50 cent te vragen. Geen probleem.
Karretje halen, en met karretje langs de file aan de kassa tot aan mijn boodschappentas.
De 50 cent werd verrekend als een opname in contanten van 50 cent.
Moest ik mij toen kwaad maken op de kassierster ?
Oud 10 augustus 2020, 23:24   #150
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In de maand maart ging ik naar den Aldi met een gewone boodschappentas.
Toen ik aan de kassa kwam zei de kassierster dat ik een karretje moest hebben. Geen discussie mogelijk.
Ik laat mijn tas aan de kassa en loop naar buiten voor een karretje. Daar moest 50 cent in en ik had geen munten op zak.
Terug naar binnen om aan de kassierster 50 cent te vragen. Geen probleem.
Karretje halen, en met karretje langs de file aan de kassa tot aan mijn boodschappentas.
De 50 cent werd verrekend als een opname in contanten van 50 cent.
Moest ik mij toen kwaad maken op de kassierster ?
Waarom moest dat karretje nog zo nodig gewoon om naar buiten te wandelen ? Ik heb nog nooit zo slecht afstand kunnen houden sinds wanneer die karrenplicht werd ingevoerd. Ik ben er een stuk minder mobiel mee. Trouwens laat iedereen éénmaal in de winkel die kar toch steeds hier of daar staan om in de rekken de producten te nemen die hij hebben moet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 08:59   #151
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom moest dat karretje nog zo nodig gewoon om naar buiten te wandelen ? Ik heb nog nooit zo slecht afstand kunnen houden sinds wanneer die karrenplicht werd ingevoerd. Ik ben er een stuk minder mobiel mee. Trouwens laat iedereen éénmaal in de winkel die kar toch steeds hier of daar staan om in de rekken de producten te nemen die hij hebben moet.
Omdat je de terechte strafmaatregel van die kassierster moet ondergaan.
Mijn felicitaties voor dat kassa-meisje. Ze doet goed haar job om mijn heksie perfeksie te beschermen tijdens het winkelen.

Eigenlijk spijtig dat met dat goede weer de klanten geen paraplu's mee hebben. Klanten met karretjes zouden het recht moeten hebben om klanten zonder karretjes te poken met de speciaal aangescherpte punten van de regenschermen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 10:53   #152
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Omdat de kassierster haar werk wilde doen. Ik heb daar absoluut geen probleem mee.
Toegegeven, ik was in fout. Aan de ingang hing inderdaad een papierke met de tekst "winkelkarretje verplicht".
Ondertussen, en we zijn ongeveer 5 maanden verder, staat er aan de ingang van den Aldi een meiske in de blakende zon karretjes te ontsmetten en wijst ze op de verplichting een karretje te gebruiken.
Oud 11 augustus 2020, 10:59   #153
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat de kassierster haar werk wilde doen. Ik heb daar absoluut geen probleem mee.
Toegegeven, ik was in fout. Aan de ingang hing inderdaad een papierke met de tekst "winkelkarretje verplicht".
Ondertussen, en we zijn ongeveer 5 maanden verder, staat er aan de ingang van den Aldi een meiske in de blakende zon karretjes te ontsmetten en wijst ze op de verplichting een karretje te gebruiken.
In de Carrefour worden de karretjes al een tijd niet meer ontsmet.
Je moet het nu zelf doen.

Ik wees de winkelverantwoordelijke erop dat ik hier niet mee opgezet ben.
Ze zei dat ze nu op dezelfde manier werken als de concurrerende winkels.

Ik haalde aan dat ik Carrefour klant ben. Als ik naar de goedkope ALDI of LIDL ga zal ik mijn kar zelf moeten ontsmetten.

Als ze zo doordoen bij Carrefour hebben ze mij gezien als klant.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:05   #154
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Ik haalde aan dat ik Carrefour klant ben. Als ik naar de goedkope ALDI of LIDL ga zal ik mijn kar zelf moeten ontsmetten.

Hier in de Carrefour is een winkelkarretje niet verplicht.
En inderdaad, als je er eentje wilt dan dien je het zelf te ontsmetten.
Ik denk dat waar een winkelkarretje verplicht is, die door personeel wordt ontsmet. Anders niet.
Oud 11 augustus 2020, 12:45   #155
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Beseft er iemand hoe absurd deze draad is?
Tis ver gekomen.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 12:56   #156
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Logisch, aangezien:
- het risico op besmetting op die manier zeer laag is
- je na het winkelen je handen sowieso ontsmet
- die winkelbedienden nu al genoeg te beklagen zijn vanwege het risico en allerlei lastige klanten.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 11 augustus 2020 om 12:56.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 13:31   #157
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Logisch, aangezien:
- het risico op besmetting op die manier zeer laag is
- je na het winkelen je handen sowieso ontsmet
- die winkelbedienden nu al genoeg te beklagen zijn vanwege het risico en allerlei lastige klanten.
De winkel moet iemand betalen die niet anders doet dan karretjes ontsmetten en vriendelijk blijven. Dat speelt ook een rol.
Oud 11 augustus 2020, 13:34   #158
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Beseft er iemand hoe absurd deze draad is?
Tis ver gekomen.
Tis misschien van ver gekomen maar tis te warm om diep na te denken.
Oud 11 augustus 2020, 14:41   #159
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard doet dat meisje haar werk en is het niet zij die de regeltjes maakt. Maar ik had het over de regel in het algemeen
Oud 11 augustus 2020, 14:42   #160
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier in de Carrefour is een winkelkarretje niet verplicht.
En inderdaad, als je er eentje wilt dan dien je het zelf te ontsmetten.
Ik denk dat waar een winkelkarretje verplicht is, die door personeel wordt ontsmet. Anders niet.
In de Delhaize Proxy hoeft ook geen kar hier.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be