![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar, tenzij het nodig zou zijn, zie ik daarin eigenlijk geen enkel persoonlijk voordeel, integendeel. Dus, waarom eigenlijk?
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ge moet de humor van de Trump show niet zo onderschatten, Kjoe!
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 12 november 2020 om 04:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Op het risico van over de schreef te gaan, maar ik denk dat er wel meer volk rondloopt dat heel graag een zeker nogal storend deel van de bevolking zou afmaken. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 november 2020 om 04:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. DAT is nu precies waarom ik Trump een ongevaarlijke idioot noem, en waarom hij daar eigenlijk goed op zijn plaats zat. Mensen beseffen dat blijkbaar niet, dat die GEEN Hitler of Stalin of Pol Pot is, maar totaal het omgekeerde. Een 'niks'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de reden waarom ik denk dat het NIET de spuigaten zou uitlopen. Maar wel een aantal problemen oplossen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is inderdaad iets waar ik over nagedacht heb. Maar meestal ben je er dan slecht aan toe, he. Er is waarschijnlijk een groot verschil tussen zich inbeelden hoe dat zou zijn, en werkelijk in die situatie zitten. En er is toch nog altijd die schrik om een boete te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het eigenlijke doel van dit alles is illegaal om te zeggen op een forum. Het zou nadien wel een minder irrationele maatschappij opleveren waar een aantal problemen in verdwenen zijn, laat ons zeggen. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 november 2020 om 04:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor Trump dacht ik al dat er op deze wereld heel veel mensen zonder eigen mening en zonder ruggengraat rondliepen maar toen moest Trump en zijn aanhang nog passeren. Hoe die als kiekens zonder kop achter die idioot aanlopen doet je toch vrezen voor het ergste in de (nabije) toekomst hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet in welke mate mijn houding a-typisch is onder Trump aanhangers. Maar ik vind het in het algemeen beter dat mijn vijanden idioten zijn. Natuurlijk is er inderdaad een grens: het moet een ONGEVAARLIJKE idioot zijn, en geen INTELLIGENTE MANIAK. Ik denk dat Trump het perfecte voorbeeld is van ongevaarlijke idioot. Het kan zijn dat ik mij daar vergis, maar hij is gewoon niet "scherp" genoeg om zelfs maar een poging te ondernemen om de intelligente maniak uit te hangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En komt nu nie af da ge u later gaat laten verassen of uw reputatie is helemaal naar de kleurpotloden.
![]() ![]()
![]() |
#155 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en ik vrees dat het akelig makkelijk is uit te roeien, zonder ook maar enige vorm van gewetensgeknaag het opruimen van de smodder zal het probleem zijn
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() '... Pentagon-putsch doet zorgen over Trumps plannen toenemen
Hij verloor de verkiezingen, maar geeft nog steeds niet op. Donald Trump ging de afgelopen dagen met de grove borstel door de top van het Pentagon. ‘Dit dreigt ronduit gevaarlijk te worden...’ -bron- '...Dat leidt tot steeds meer ongerustheid. Extreemrechtse Trump-getrouwen roepen op tot een manifestatie, zaterdag, in Washington, vlak bij het Witte Huis, om ‘de diefstal een halt toe te roepen’. Wat wil de president finaal? Niet alleen in Democratische rangen vraagt men het zich af. Ook behoorlijk nuchtere mensen, zoals de Amerikaanse historicus Timothy Snyder, trekken aan de alarmbel. Snyder spreekt van een poging tot staatsgreep en roept het middenveld op om de verkiezingsuitslag op straat, met geweldloze demonstraties, te verdedigen....' Ook de top van de CIA & FBI staan op zijn lijstje. Wie kan hem stoppen ?
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het begint meer en meer te stinken....
'...‘Niet opgeven, Trump’ Er zijn ook Republikeinen die Trumps spel niet meespelen, zoals voormalig president George W. Bush en Mitt Romney. Zij feliciteerden Joe Biden. Maar de huidige partijtoppers trekken hun handen voorlopig niet af van Trump. Mitch McConnell, de Republikeinse leider in de Senaat, steunt de vraag van de president om de uitslag grondig te onderzoeken. Lindsay Graham riep Trump op om ‘niet op te geven’. En Mike Pompeo, de ?*minister van Buitenlandse Zaken, maakte een omineus grapje. ‘De machtsoverdracht zal voorspoedig verlopen,’ zei Pompeo, ‘naar een tweede Trump-regering.’ Ook minister van Justitie William Barr helpt Trump. Hij gaf federale speurders de toestemming om ‘ernstige fraudegevallen’ te onderzoeken, ook al is het nog steeds wachten op bewijzen. Het leidde ertoe dat een van zijn topambtenaren meteen ontslag nam. In de rechtbank boekt Trump voorlopig weinig succes. Heel wat zaken zijn ondertussen al afgewezen. In Pennsylvania gaf een advocaat van team-Trump, op vraag van een rechter, toe dat er voorlopig nog ?*altijd geen bewijzen van fraude zijn. En in Georgia komt er dan wel een manuele hertelling, de kans blijft bijzonder klein dat Trump het gat van 14.000 stemmen daarmee dichtrijdt. Voor de Republikeinse partijtop is het echter moeilijk om een president die net meer dan 70 miljoen stemmen heeft gehaald, te laten vallen. Zeker omdat er op 5 januari twee razend belangrijke verkiezingen gepland zijn. In Georgia worden er dan twee Senaatszetels toegewezen. Geen enkele kandidaat haalde er vorige week meer dan 50?procent. Als de Democraten die twee zetels binnenhalen, hebben ze de Senaat de facto in handen. Dat risico willen de Republikeinse toppers niet lopen. Rusland-onderzoek En dus blijft de vraag: waar gaat dit heen? Wat is Trumps plan na zijn Pentagon-putsch? Het meest ?*extreme scenario is dat de president zijn grip op het leger wil vergroten in afwachting van burgerlijke onrust. Tegenover CNN sprak een topambtenaar al van ‘dictato?*riale stappen’. Toch blijft het moeilijk voorstelbaar dat het zover komt, bijvoorbeeld omdat het ?*leger voor 55 procent uit niet-blanken bestaat. Een iets minder vergaand scenario – waar The Washington Post op wees – is dat Trump de komende weken nog geclassificeerde informatie over het Rusland-onderzoek wil lekken. Hij speelt al langer met die gedachte, maar de mensen die nu weg zijn, waren daar tegen. Ze vonden dat het de nationale veiligheid in gevaar dreigde te brengen. Dat was voor Trump geen argument. Hij wil selectief lekken om zo te bewijzen dat het Rusland-onderzoek een ‘hoax’ was. Sowieso blijft de situatie explosief tot 20 januari. Trump kan zelf onverwachte stappen zetten. Hij kan de troepen bijvoorbeeld onvoorbereid terugtrekken uit Afghanistan. Er kunnen ook onverwachte zaken gebeuren waar hij geen vat op heeft, zoals een aanslag. Op dergelijke momenten is een coördinatie tussen de huidige en volgende president cruciaal. Die is er op dit moment niet. Ondertussen duikt het geloof in de democratie verder naar beneden. Uit een peiling van Politico blijkt dat ondertussen al 70?procent van de Republikeinse kiezers van mening is dat de verkiezingen niet vrij en rechtvaardig verliepen....'
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 12 november 2020 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is uw houding enorm atypisch als Trump aanhanger. Velen zijn hersenloze idioten die hem achterna hollen omdat hij een bullebak is, autoritaire trekken heeft, hij de indruk geeft dat hij tegen het establishment is, en vooral omdat de anderen zo tegen hem zijn. Dat hij ongevaarlijk zou zijn, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Dat is precies het gevaar van Trump: iedereen onderschat hem constant omdat hij zo dom overkomt maar vele keren heeft hij vriend en vijand verbaasd. Ik ben tegen Trump puur omwille van zijn stijl, zijn karakter en hoe hij overkomt. Ik moet dat ventje niet en ik zal hem nooit moeten. Trump is niet rechts, sommigen plaatsen hem rechts omdat dit in hun kraampje past maar Trump is niet rechts, Trump is Trump en die geeft alleen om zichzelf en een klein beetje om zijn directe omgeving. Voor de rest heeft die man geen moer met bepaalde politieke strekkingen te maken, hij gebruikt ze gewoon omdat ze in zijn kraampje passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu blokkeert The Orange Man ook alle officiële berichten van buitenlandse staatshoofden aan de president-elect.
https://edition.cnn.com/2020/11/11/p...ges/index.html
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En wat Trump deed en nu vooral mee bezig is past perfect in zijn narcistische persoonlijkheidsstoornis. Voor een groot stuk voorspelbaar en dat begint me nu toch meer en meer zorgen te baren. Op dat gebied zit er wel ergens en graat in de Amerikaanse wetgeving. Hebben ze daar dan nergens en noodrem of zo iets ? Toch iets wat snel kan gebeuren, niet via de normale omslachtige procedure die ze nu hebben. Maar Trump speelt het spelletje slim. Op alle vitale postjes zitten nu mensen die hem trouw zijn gebleven.
![]() |