![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet wel dat de kans dat ik Gent ga bezoeken zeer klein is geworden.
En ja, de verkeerssituatie heeft er mee te maken.
![]() |
#142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben van geboorte Gentenaar en heb kennis zitten in een restaurant op de Korenmarkt. Ik wil er reeds lang eens heen maar weet bij God niet hoe met de wagen? Waarschijnlijk wordt het parkeren ergens rond Flanders expo en met de tram naar Gent maar dat lijkt me omslachtig. En ik ben niet de enige die Gent mijdt als de pest, ik kom er gewoon niet meer. Kassa kassa voor de stad maar kassa leeg voor de handelaars in het centrum.
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat de stad daar momenteel mee kan verdienen, komt grotendeels van die mensen die het nog de moeite vinden om naar Gent te komen. Dat aantal zal alleen maar afnemen. Ten eerste omdat mensen geen tweede keer een boete willen krijgen; ten tweede omdat meer en meer handelszaken de deuren zullen sluiten en aldus de motivatie om naar Gent te komen gaat verkleinen. Bovendien heb ik ook al gelezen dat veel zelfstandigen (loodgieters, elektriciens, ...) Gent vermijden. Dus ook de inwoners zelf dragen er de gevolgen van. Een stad zonder inkomsten (geen toeristen) is een stad met minder middelen. Minder middelen is minder (of slechtere) dienstverlening. Maar goed, ... 'de Gentenaar' heeft gekozen zeker?
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
Ik kom regelmatig in steden waar men al decennia lang een auto-ontradend beleid voert. Waar in de binnenstad parkeren je 12 euro _per half uur_ kost. En waar het in de binnenstad altijd lekker druk is. Tot s'avonds laat zelfs. Als je rond een uur of 8 s'avonds bij het centraal station rondloopt is het daar een drukte van je welste. Vooral veel jongeren. De stad is allesbehalve dood... Integendeel.
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
Dat is het grote nadeel van de auto. Je moet er zelf mee rijden. Je met er een plaats voor vinden op je bestemming. En je moet dan als je klaar bent om terug te keren weer naar waar je die auto achtergelaten hebt. En terwijl je rijdt ben je de slaaf van je auto. Vergeet het om onderweg een boek te lezen, of emails te schrijven, of te texten. En zeker geen alcohol drinken. Geen wonder dat waar ik woon steeds meer jongeren niet eens meer nog een rijbewijs halen. In het OV kan je flirten, in je eigen auto niet...
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan er met andere woorden op vertrouwen.
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar geraak je ook thuis? De laatste trein/bus/tram lijkt alleen voor Assepoester te rijden.
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De volledige stadsring kan je benutten. Afslaan op de franklin Roosevelt's laan en rechtdoor in de parking zuid. Dan ben je al dichtbij. Nog 10 minuten stappen via de vlaanderenstraat altijd rechtdoor en je bent op de Korenmarkt. Of verder op de stadsring en afslaan kortrijksepoortstraat en rechtdoor naar parking kouter. Ook dichtbij.
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() Als dat zo is, waarom is er dan de VAB pechbijstand?
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
In sommige landen is het normaal dat het OV tot na middernacht rijdt (of zelfs 24x7). Je moet dan wel durven consequent een pro OV beleid te voeren.
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- willekeurig vb. met de auto vanuit Wetteren -> "Korenmarkt", Gent: (29 min voor 22,3 km) https://www.google.com/maps/dir/Wett...51.0546034!3e0 - dan 400 meter of 5 minuten te voet van P7 via de Sint-Michielsbrug naar de Korenmarkt: https://www.google.com/maps/dir/Park...51.0546034!3e2 Tarieven, bewaakte P7: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 22 maart 2021 om 16:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We moeten gewoon in alle steden een uitgebreid metro en monorail netwerk aanleggen en dan kunnen we de auto grotendeels buiten krijgen. Alleen gaan we dan ook moeten voorzien dat alle ouderen, gehandicapten, mensen met kinderen, zelfstandigen, ... allemaal op de buiten gaan wonen, want die mensen kunnen meestal niet zonder auto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij (het bedrijf waar ik werk) bouwen onze producten naar onze ontwerpen al jaren in China. En dat gaat echt heel goed. Niks problemen. Wat wel moeilijk is in China dat is om een productontwikkelclub met gedegen productkennis en productervaring op te bouwen. Daar heb je mensen voor nodig die bereid zijn om jaren te investeren in het opbouwen van product- en proceskennis. En dat ligt moeilijk. We hebben het geprobeerd maar op enkele gelukkige uitzonderingen na is dat een duivenkot gebleken. Er zijn in China zoveel opportuniteiten voor ervaren ingenieurs dat het er een komen en gaan werd waardoor je zelfs niet meer de moeite nam om de namen van de mensen te onthouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet het geval. Dus gaat je hele stelling eraan en dat is wellicht moeilijk te aanvaarden, maar het geeft geen zin de realiteit te ontkennen. Bij ons op het bedrijf hebben we zo een aantal spreuken die nog afkomstig zijn van onze productontwikkelstamvaders, en één ervan is: "Als je op het verkeerde paard zit, dan is er maar één weg, en dat is eraf." Tijd, Micele, om van dat paard af te stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Probeer dat maar eens tijdens het OV gebruik.
![]() |
![]() |
#158 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelfs je eigen link is duidelijk genoeg: Citaat:
![]() https://www.irceline.be/nl/luchtkwal...lack-carbon-bc Hoog tijd voor jou van dat paard af te stappen. Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2021 om 20:53. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor grote steden met sterke toeristische troeven kan dat mogelijk wel maar voor de kleinere stadskernen is de auto weren = mensen weren = geen omzet. Die stadskernen gaan dat beleid niet overleven. En dat van die zelfstandigen, dat klopt: ik moest voor een reparatie een electricien laten komen naar het appartement van mijn moeder in binnenstad Mechelen. Was 's avonds, dan deed hij dat wel, maar overdag zou hij niet gekomen zijn tenzij ik een vrije parkeerplaats voor zijn bestelwagen regelde bij de stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch raar dat er meer dan 300 LEZ zones zijn in steden en gemeentes in Europa. Steden met een nog strenger parkeerbeleid en veel grotere gereglementeerde voetgangerszones. Allemaal dood. ![]() Handwerkers en zelfstandigen in Freiburg: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2021 om 21:13. |
||
![]() |
![]() |