Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2022, 19:34   #141
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Een verdere stap in de richting van de Vlaamse onafhankelijkheid werd vandaag gezet.
De Vlaamse jeugd van 12 tot 18 jaar kan haar boosterprik volgende week gaan halen in de Vlaamse vaccinatie centra.

Dit is niet het gevalvoor de jeugd van Wallo-Brux.,daar boostert men hun jeugd niet.

Daarmee ligt het "tous ensemble" vaccinatiebeleid van de Belgicisten aan
duigen.

https://www.hln.be/binnenland/vlaams...-dak~adb5954d/

Vlaamse tieners (12 tot 18 jaar) mogen vrijwillig een boosterprik gaan halen. Er zullen echter geen uitnodigingen verstuurd worden. Dat heeft de Vlaamse regering beslist. “Het aantal besmettingen in deze groep gaat door het dak”, zo zei Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V) tijdens een persconferentie.
Hopelijk gaat het er in onze vaxcentra er zo niet aan toe :

https://www.blckbx.tv/corona/ggd-rea...-met-de-makers
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 20:16   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zou ik moeten 'kiezen' als ik opmerk dat volgelingen van de politieke partij die overduidelijk de Wappies aanzuigt nu getik-takt reageren omdat ze alleen staan in hun obediëntie en begint te kakken op 'de Vlaams-nationalisten' (= NVA) en zelfs de mythische 'onafhankelijkheid van Vlaendren niet meer wenselijk vinden ?
Omdat we het volgende fenomeen vaststellen:

1) het zo geprezen "Vlaanderen" gaat enorm mee in een gigantische kwakzalverij. Gans het gemaatregel is een enorme kwakzalverij geweest, het vaccineren onder de 30 jaar is kwakzalverij, en het boosten beneden de 50 jaar (eigenlijk 65) is kwakzalverij.

2) het VB verzet zich tegen de dwingelandij die die kwakzalverij doordrukt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 20:30   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ?

Waarom zou ik moeten 'kiezen' als ik opmerk dat volgelingen van de politieke partij die overduidelijk de Wappies aanzuigt nu getik-takt reageren omdat ze alleen staan in hun obediëntie en begint te kakken op 'de Vlaams-nationalisten' (= NVA) en zelfs de mythische 'onafhankelijkheid van Vlaendren niet meer wenselijk vinden ?
U maakt toch een foutje, hoor. Eigenlijk zelfs een enorme fout. De N-VA, Vlaams-nationalisten, zei u...? Waaruit zou dat eigenlijk blijken dat deze partij nu nog Vlaams-nationalistisch is? Zien we de laatste jaren Vlaams-nationalistische accenten in het beleid op de niveaus waar ze de macht hebben of met anderen delen? Ik zie het alvast niet. U wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 20:31   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat die snullen gewoon doen, de amusementsfactor is bijzonder hoog en voorzitter TVG kan zich nog meer dan nu het geval is in alle bochten wringen om het midden te (proberen...) houden tussen de Wappie achterban & de rest van de maatschappij.
Is er iets waaruit moet blijken dat "de rest van de maatschappij" dan voor vaccinatieplicht is?
Oud 5 februari 2022, 21:18   #145
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 5 februari 2022, 21:29   #146
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is er iets waaruit moet blijken dat "de rest van de maatschappij" dan voor vaccinatieplicht is?
De enigen die altijd zitten te zeuren over vaccinatieplicht die er nooit was en ook niet gaat komen zijn de wappies.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 21:32   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De enigen die altijd zitten te zeuren over vaccinatieplicht die er nooit was en ook niet gaat komen zijn de wappies.
Herinnert u het zich dan niet dat er een bepaalde partij was die zich in november van vorig jaar heel duidelijk uitspraak voor de vaccinatieplicht?
Oud 5 februari 2022, 21:33   #148
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Herinnert u het zich dan niet dat er een bepaalde partij was die zich in november van vorig jaar heel duidelijk uitspraak voor de vaccinatieplicht?
Eerlijk gezegd, neen.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Oud 5 februari 2022, 21:35   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd, neen.
U ziet: u mag uw eigen persoon nooit als enige referentie nemen.

https://www.cdenv.be/actua/daarom-is...cinatieplicht/
Oud 5 februari 2022, 21:37   #150
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ah u bedoelt de NVA?

https://businessam.be/n-va-neemt-for...ineren-en-cst/

Maar het is opvallend: eerder uitte onder meer nieuwe leading lady Zuhal Demir (N-VA) zich in december nog als expliciete voorstander van een verplichting, en ook voorzitter Bart De Wever (N-VA) neigde fel in die richting.
Oud 5 februari 2022, 21:38   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah u bedoelt de NVA?

https://businessam.be/n-va-neemt-for...ineren-en-cst/

Maar het is opvallend: eerder uitte onder meer nieuwe leading lady Zuhal Demir (N-VA) zich in december nog als expliciete voorstander van een verplichting, en ook voorzitter Bart De Wever (N-VA) neigde fel in die richting.
Neen, want de N-VA heeft geen partijstandpunt ingenomen ten voordele van vaccinatieplicht. Dat was het grote verschil met bijvoorbeeld de CD&V.
Oud 5 februari 2022, 21:40   #152
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, want de N-VA heeft geen partijstandpunt ingenomen ten voordele van vaccinatieplicht. Dat was het grote verschil met bijvoorbeeld de CD&V.
Bart De Wever = de NVA.
Oud 5 februari 2022, 21:43   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart De Wever = de NVA.
Bart dW heeft nooit gesteld dat hij voor vaccinatieplicht was.
Oud 5 februari 2022, 21:56   #154
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U maakt toch een foutje, hoor. Eigenlijk zelfs een enorme fout. De N-VA, Vlaams-nationalisten, zei u...? Waaruit zou dat eigenlijk blijken dat deze partij nu nog Vlaams-nationalistisch is? Zien we de laatste jaren Vlaams-nationalistische accenten in het beleid op de niveaus waar ze de macht hebben of met anderen delen? Ik zie het alvast niet. U wel?
Ik denk dat zo lang het Vlaams Blok blijft lonken naar de nva, om desgevallend het cordon te doorbreken, die laatste ook door Blokkers beschouwd mag worden als Vlaams-nationalisch. Wat zeg ik? Moet beschouwd worden als Vl-Nat.
Daar staat ge nu met uw klein pietje bloot hé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 21:57   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat zo lang het Vlaams Blok blijft lonken naar de nva, om desgevallend het cordon te doorbreken, die laatste ook door Blokkers beschouwd mag worden als Vlaams-nationalisch. Wat zeg ik? Moet beschouwd worden als Vl-Nat.
Daar staat ge nu met uw klein pietje bloot hé.
U denkt... Aan de rest van de tekst te zien, start deze zin met een leugen.
Oud 5 februari 2022, 21:59   #156
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar moet ik toch een kleine aanvulling op geven.
Sommige Vivaldi-partijen waren al een heel tijdje pro vaccinatie-plicht.
Eerst en vooral voor het zorgpersoneel, en vervolgens voor iedereen.

En wat vernemen we in de media????
Dat voor het zorgpersoneel komt er ten vroegste tegen de grote vakantie.
Hilarisch !!!!!
Mogelijks bedoelen ze dan nog de grote vakantie van 2023 ???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 februari 2022, 22:05   #157
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar moet ik toch een kleine aanvulling op geven.
Sommige Vivaldi-partijen waren al een heel tijdje pro vaccinatie-plicht.
Eerst en vooral voor het zorgpersoneel, en vervolgens voor iedereen.

En wat vernemen we in de media????
Dat voor het zorgpersoneel komt er ten vroegste tegen de grote vakantie.
Hilarisch !!!!!
Mogelijks bedoelen ze dan nog de grote vakantie van 2023 ???
De Croo heeft zich expliciet tegen algemene verplichting uitgesproken. Dus tot daar Vivaldi.
In de individuele partijen (ook buiten Vivaldi) zijn er wel uitspraken geweest van individuele mandatarissen, maar ik interpreteer dat als ‘alle opties openhouden’ laat mandataris x maar eens ‘wit’ zeggen en mandataris y ‘zwart’.

En voor her zorgpersoneel zou die verplichting er al lang mogen zijn. Het is koudwatervrees, ook langs de kant van de Vlaamse regering die dat kan verplichten in rusthuizen.
Oud 5 februari 2022, 22:06   #158
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Schrijnende toestanden. De jeugd die zich totaal nutteloos dient te laten boosteren omdat anders alleen de babyboomers op reis mogen en zij en hun ouders moeten thuisblijven. Wat een WAANZIN ! WAANZIN ! WAANZIN ! Fuck de EU !
Ik dacht dat het niet de EU was die zorgde voor die eis van boostervaccinatie, maar wel een paar landen.
Bovendien is het huidige probleem niet dat de babyboomers wel kunnen, want het gaat vooral over schoolreizen.

Beetje vlug geweest, of wa'd'ist?

Oud 5 februari 2022, 22:09   #159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Euh, moest er op dat vlak vrije keuze zijn, het zou een goede zaak wezen. Een overheid moet mensen niet tegen zichzelf beschermen, maar tegen anderen. Dus wie die spullen verkoopt is dan ook aansprakelijk. En dan wel op die manier dat men kan samenleven m.a.w. zoeken naar een compromis. Een maatschappij waarbij de persoonlijke integriteit niet gewaarborgd wordt is altijd problematisch. Het is een oefening in balans.
Alle wetgeving is inderdaad compromis.
Tegelijk: in alle Democratieën naar Westers model zijn er tal van wetten waar de overheid wel degelijk het individu beschermt tegen zichzelf.

Oud 5 februari 2022, 22:11   #160
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hoeveel Vlamingen zijn de derde spuit gaan halen?
Valt zeer goed mee !! Vooral in Vlaanderen.
https://covid-vaccinatie.be/nl .

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be