Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2025, 15:48   #141
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Berichten komen door dat Russisch Kolonel-Generaal Lapin ontslagen is en verwijderd uit militaire dienst(!)

Zijn bijna eindeloze reeks mislukkingen zullen daar wel debet aan zijn...
Momenteel wordt dagelijks zijn "Sumy zomeroffensief" een beetje meer vermalen,pal op hun eigen grens(!!)

Reeds vrij vroeg in deze SMO vroegen Z-bloggers om zijn hoofd,maar het Kremlin bleef hem blijkbaar kansen geven...

Tienduizenden dode Russische soldaten later is het genoeg geweest...
Eigenlijk te weinig dode soldaten.
Erg voor de soldaten, maar Poetin moet beseffen dat deze oorlog Rusland geld kost en veel mensenlevens (dat laatste is voor Poetin waarschijnlijk niets waard)
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2025, 16:35   #142
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ooit las ik een boek waar de naam mij van ontsnapt waar in stond: de leiders moet men aanpakken niet de bevolking.
Ik vraag me af waarom. Denk je dat de doorsnee Duitser niet verantwoordelijk was voor de misdaden van de nazi's? Of dat de doorsnee Rus niet verantwoordelijk is voor de misdaden van zijn leger in Oekraine?

Indien niet, vraag ik me af waarom niet. Het is niet dat de doorsnee Rus het Poetinregime niet steunt hé.
Oud 29 september 2025, 16:36   #143
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Weet dat een minderheid van de Russen achter die oorlog staan, de rest heeft gewoon geen keuze.
Op basis waarvan beweert u dat?
Oud 29 september 2025, 16:56   #144
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De paar 100 000 Russen die nu in Georgië en Kazachstan zitten.
Oud 29 september 2025, 17:28   #145
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af waarom. Denk je dat de doorsnee Duitser niet verantwoordelijk was voor de misdaden van de nazi's? Of dat de doorsnee Rus niet verantwoordelijk is voor de misdaden van zijn leger in Oekraine?

Indien niet, vraag ik me af waarom niet. Het is niet dat de doorsnee Rus het Poetinregime niet steunt hé.
Heeft u daar bewijzen voor of klets u weeral uit uwe nek?
Oud 29 september 2025, 17:30   #146
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik baseer me vooral op de media die het hierover hebben en het kunnen weten.
Oud 29 september 2025, 18:19   #147
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft u daar bewijzen voor of klets u weeral uit uwe nek?
Ja, er worden regelmatig opiniepeilingen gehouden en daaruit blijkt altijd een massale steun bij de Russische burger voor de oorlog tegen Oekraine.
Oud 29 september 2025, 18:22   #148
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik baseer me vooral op de media die het hierover hebben en het kunnen weten.
Dus volgens u beweren "media die het kunnen weten" dat een meerderheid van de Russen tegen de oorlog met Oekraine is?

Interessant. Ik geef toe dat ik sinds enige tijd niet veel Vlaamse media meer consumeer wegens hun compulsieve bias, maar wat jij daar beweert heb ik nog nooit ergens gelezen of gehoord. Ook niet in de buitenlandse media die ik wél volg.

Tot nader denk ik dus dat het eerder iemand anders is die "alweer uit zijne nek kletst".

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 29 september 2025 om 18:23.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:19   #149
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ten tijde van de nazi-dictatuur waren er vele honderden Duitsers die hun land ontvluchtten.

Men zou kunnen zeggen dat ze zodoende hun verantwoordelijkheid ontliepen maar als ze ‘ins Reich’ waren gebleven om oppositie te voeren, waren ze misschien vermoord of anders wel opgesloten in de gevangenissen en kampen waar vele duizenden Duitsers hen gezelschap hadden gehouden.

In het Rusland van Poetin zien we hetzelfde gebeuren: vele honderden Russen ontvlucht(t)en hun vaderland en hun ‘verantwoordelijkheid’ maar als ze dat niet deden/doen, ondergingen/ondergaan ze hoogstwaarschijnlijk het lot van de vele vermoorde of gevangen gezette landgenoten.

En zowel bij de Duitsers toen als de Russen nu waren/zijn er ‘saboteurs’ die onder de radar bleven/blijven; niet veel en blijkbaar lang niet genoeg maar ze waren/zijn er wel.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 18:50   #150
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ten tijde van de nazi-dictatuur waren er vele honderden Duitsers die hun land ontvluchtten.

Men zou kunnen zeggen dat ze zodoende hun verantwoordelijkheid ontliepen maar als ze ‘ins Reich’ waren gebleven om oppositie te voeren, waren ze misschien vermoord of anders wel opgesloten in de gevangenissen en kampen waar vele duizenden Duitsers hen gezelschap hadden gehouden.

In het Rusland van Poetin zien we hetzelfde gebeuren: vele honderden Russen ontvlucht(t)en hun vaderland en hun ‘verantwoordelijkheid’ maar als ze dat niet deden/doen, ondergingen/ondergaan ze hoogstwaarschijnlijk het lot van de vele vermoorde of gevangen gezette landgenoten.

En zowel bij de Duitsers toen als de Russen nu waren/zijn er ‘saboteurs’ die onder de radar bleven/blijven; niet veel en blijkbaar lang niet genoeg maar ze waren/zijn er wel.

Da's allemaal waar en het gaat zelfs niet over vele honderden maar over vele duizenden tot honderdduizenden.

Maar ik begrijp niet wat je punt hiermee is. Moet dit aantonen dat de doorsnee Rus de oorlog niet steunt, of dat de doorsnee Duitsers de nazi-misdaden niet steunde?
Oud Gisteren, 22:30   #151
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's allemaal waar en het gaat zelfs niet over vele honderden maar over vele duizenden tot honderdduizenden.

Maar ik begrijp niet wat je punt hiermee is. Moet dit aantonen dat de doorsnee Rus de oorlog niet steunt, of dat de doorsnee Duitsers de nazi-misdaden niet steunde?
Ik zou enerzijds graag het begrip ‘doorsnee’ beter gedefinieerd willen zien en anderzijds een onderscheid willen maken tussen ‘fanatiekelingen’, ‘opportunisten’, ‘gehersenspoelden’, ‘meelopers’, ‘onverschilligen’, ‘geterroriseerden’, ‘slachtoffers’ en al dan niet stille ‘verzetslieden’ die binnen elke aan een dictatuur onderworpen bevolking bleken/blijken voor te komen.

Uit de paranoia die Poetin steeds vaker aan de dag legt, leid ik af dat de steun van de ‘doorsnee-Rus’ voor de <speciale militaire miserie> vooral niet overschat dient te worden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 02:29   #152
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dus volgens u beweren "media die het kunnen weten" dat een meerderheid van de Russen tegen de oorlog met Oekraine is?
De meerderheid van de Russen sjokt gewoon mee in de leugens die ze gewoon zijn sinds de start van de Sovjet Unie.
Het enige er veranderd is, is de naam en titel van de Secretaris Generaal.

De mensen die voldoende "neutrale" informatie konden hebben, de beter opgeleiden in de belangrijke steden en universiteiten, die zijn ofwel "gebonden aan Rusland -is dit nu door gemakzucht, mee in de top van't systeem zitten, of onder druk-, of zijn gaan lopen.
Oud Vandaag, 07:16   #153
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zou enerzijds graag het begrip ‘doorsnee’ beter gedefinieerd willen zien
Mag ik u verwijzen naar het antwoord van Maddox hierboven?

Citaat:
De meerderheid van de Russen sjokt gewoon mee in de leugens die ze gewoon zijn sinds de start van de Sovjet Unie.
Het enige er veranderd is, is de naam en titel van de Secretaris Generaal.

De mensen die voldoende "neutrale" informatie konden hebben, de beter opgeleiden in de belangrijke steden en universiteiten, die zijn ofwel "gebonden aan Rusland -is dit nu door gemakzucht, mee in de top van't systeem zitten, of onder druk-, of zijn gaan lopen.
Beter kan ik het niet zeggen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be