Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2005, 19:43   #141
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fietje
Eerste beginsel in de politiek: als de tegenstander iets doet voor een ander, probeer dan van hetzelfde te doen, voor die ander "partij kiest" voor uw tegenstander.
Europa en Amerika zijn twee grote machtsblokken vandaag de dag, en het is algemeen geweten dat Washington niet wild enthousiast is over de nieuwe Europese Grondwet bvb (want een Europa dat eens écht als een eengemaakt Europa zou kunnen handelen is minder makkelijk te manipuleren), laat staan over initiatieven die er vanuit Europa komen zonder eerst het Witte Huis te consulteren.
U zal even goed als ik gemerkt hebben dat het initiatief van Bush er kwam NA dat "onze" Louis Michel financiële hulp had toegezegd en had opgeroepen tot het houden van een donorconferentie en dat Europa opvallend géén deel uitmaakt van zijn "pact"...
We kunnen dit dus zeer duidelijk interpreteren als een tegenzet van Bush, die zijn invloed in het gebied van de Indische Oceaan graag wil behouden na de snelle reactie van Europa...
Dat verhaal verzin je erbij. Ik kan ook zeggen dat Europa enkel steun stuurt omdat ze invloed wil blijven behouden in het gebied. Had je liever gehad dat ze niets deden? Het is nooit goed é.

Laatst gewijzigd door illwill : 2 januari 2005 om 19:43.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 21:26   #142
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
en wat heeft dat ermee te maken.
hoor het al, weer geen enkel begrip voor zieke medemens.
typisch burgerrechts.
dat je het zelf nog niet inziet...

jij vraagt zelf begrip voor jouw situatie, maar je kan het blijkbaar niet opbrengen voor anderen.

en d�*t is wat bij mij die vrij hevige reactie opriep
(niét jouw situatie)

btw, grappig dat je me "typisch burgerrechts" noemt, terwijl ik hier overal als linkiewinkie word versleten, en eigenlijk jóuw eerste stelling (de titel van de topic) van die strekking is.
Oud 3 januari 2005, 12:03   #143
fietje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Dat verhaal verzin je erbij. Ik kan ook zeggen dat Europa enkel steun stuurt omdat ze invloed wil blijven behouden in het gebied. Had je liever gehad dat ze niets deden? Het is nooit goed é.
Heb ik ergens gezegd dat ik liever had dat ze niets deden?
Lezen wat er staat aub...
Ik vind het niet meer dan normaal dat er na zo'n rampen hulp geboden wordt, maar wees aub niet zo naief van te denken dat dit enkel gebeurt uit liefdadigheid.
soy incapaz de imaginar un mundo
sin libros."

Jorge Luis Borges
fietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 12:16   #144
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Ik vind het niet meer dan normaal dat er na zo'n rampen hulp geboden wordt, maar wees aub niet zo naief van te denken dat dit enkel gebeurt uit liefdadigheid.
Voor wat dient het dan wel?

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 12:21   #145
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens gezegd dat jij dat gezegd hebt? Lezen wat er staat aub...ik zei het in vraagvorm.
Idd zou het normaal moeten zijn dat er hulp geboden word. Bij mij gaat het er gewoon om dat meerdere landen hulp bieden, sommigen wat meer dan de anderen en dat mag dan ook gezegt worden alleen word natuurlijk bij amerika weer gezegd dat het bij hen meer met eigen belang heeft te maken. Gaat het daar om? Hoe weet men dat het meer uit eigen belang is en niet gewoon is om hulp aan te bieden? Kan amerika in jou ogen nog iemand steunen zonder dat jij erbij voegd dat het uit eigen belang is?
Oud 3 januari 2005, 12:40   #146
fietje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens gezegd dat jij dat gezegd hebt? Lezen wat er staat aub...ik zei het in vraagvorm.
Idd zou het normaal moeten zijn dat er hulp geboden word. Bij mij gaat het er gewoon om dat meerdere landen hulp bieden, sommigen wat meer dan de anderen en dat mag dan ook gezegt worden alleen word natuurlijk bij amerika weer gezegd dat het bij hen meer met eigen belang heeft te maken. Gaat het daar om? Hoe weet men dat het meer uit eigen belang is en niet gewoon is om hulp aan te bieden? Kan amerika in jou ogen nog iemand steunen zonder dat jij erbij voegd dat het uit eigen belang is?
1. Ik viseer de USA niet. Waar ge dat gehaald hebt, weet ik niet.
2. Dat het ene land meer hulp aanbiedt dan het andere heeft te maken met het budget dat men daarvoor wil vrijmaken, met hoe veel men nodig vindt. Onze regering bvb maakt nu een bijkomende 10 miljoen euro vrij, bovenop de 2 miljoen die er al vrijgemaakt waren. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de vermoedelijke 80 Belgische doden en het feit dat de ramp groter blijkt te zijn dan eerst gedacht.
3. Hulp bieden in deze situatie, zowel door de USA als door Europa, heeft zéker te maken met liefdadigheid, maar niet alleen daarmee. Het behouden van de invloed in de regio speelt mee, en vergeet aub het economische aspect niet!!
En je kan niet weten of het meer te maken heeft met eigenbelang of niet, je kan er alleen maar dingen over veronderstellen - wat wij dan ook beiden deden. Ik hoop alleszins dat hulp bieden in de eerst plaats gebeurt uit liefdadigheid, maar ik kan niet in een ander zijn hoofd kijken.

[size=1]En zou ge volgende keer aub zonder td-vaute kunnen schrijven? Dank u! [/size]
sin libros."

Jorge Luis Borges
Oud 3 januari 2005, 17:54   #147
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Ik viseer de USA niet. Waar ge dat gehaald hebt, weet ik niet.
2. Dat het ene land meer hulp aanbiedt dan het andere heeft te maken met het budget dat men daarvoor wil vrijmaken, met hoe veel men nodig vindt. Onze regering bvb maakt nu een bijkomende 10 miljoen euro vrij, bovenop de 2 miljoen die er al vrijgemaakt waren. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de vermoedelijke 80 Belgische doden en het feit dat de ramp groter blijkt te zijn dan eerst gedacht.
3. Hulp bieden in deze situatie, zowel door de USA als door Europa, heeft zéker te maken met liefdadigheid, maar niet alleen daarmee. Het behouden van de invloed in de regio speelt mee, en vergeet aub het economische aspect niet!!
En je kan niet weten of het meer te maken heeft met eigenbelang of niet, je kan er alleen maar dingen over veronderstellen - wat wij dan ook beiden deden. Ik hoop alleszins dat hulp bieden in de eerst plaats gebeurt uit liefdadigheid, maar ik kan niet in een ander zijn hoofd kijken.

[size=1]En zou ge volgende keer aub zonder td-vaute kunnen schrijven? Dank u! [/size]
Sorry, ik bedoel ook nergens dat JIJ specefiek de VS viseerd. Feit is wel dat dergelijke reacties pas gekomen zijn nadat ik poste dat de VS een vliegdekschip heeft gestuurd. Hiervoor is er geen enkele reactie geweest over Europa of welk ander land dan ook dat ze het eigenlijk doen voor eigen economische belangen. Waarom? De grote hoeveelheid van anti-amerikanen hier? En we kunnen inderdaad niet in anderen hun hoofd kijken, maar wat is er verkeerd aan landen steunen die door deze hulp weer bovenop kunnen geraken en dat men daar achteraf misschien (kan nog lang duren é) een graantje voor terug krijgen? Ik vind dit niet zo'n grote zonde hoor.

Nederlands is niet mijn moedertaal, ben nu wel een Belg maar perfect Nederlands kan ik niet, sorry.
Oud 3 januari 2005, 18:21   #148
fietje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Sorry, ik bedoel ook nergens dat JIJ specefiek de VS viseerd. Feit is wel dat dergelijke reacties pas gekomen zijn nadat ik poste dat de VS een vliegdekschip heeft gestuurd. Hiervoor is er geen enkele reactie geweest over Europa of welk ander land dan ook dat ze het eigenlijk doen voor eigen economische belangen. Waarom? De grote hoeveelheid van anti-amerikanen hier? En we kunnen inderdaad niet in anderen hun hoofd kijken, maar wat is er verkeerd aan landen steunen die door deze hulp weer bovenop kunnen geraken en dat men daar achteraf misschien (kan nog lang duren é) een graantje voor terug krijgen? Ik vind dit niet zo'n grote zonde hoor.

Nederlands is niet mijn moedertaal, ben nu wel een Belg maar perfect Nederlands kan ik niet, sorry.
Kijk naar mijn registratiedatum: ik zit hier sinds gisteren ofzo en ik heb nu eenmaal nog niet zo'n studie gemaakt van het anti-amerikanisme hier...

En mijn felicitaties voor uw Nederlands - afgezien van mijn opmerking van hierboven.
sin libros."

Jorge Luis Borges
Oud 3 januari 2005, 18:24   #149
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Inderdaad: ik ken Nederlanders die aanmerkelijk minder goed de schrijftaal beheersen.
Oud 3 januari 2005, 18:25   #150
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk naar mijn registratiedatum: ik zit hier sinds gisteren ofzo en ik heb nu eenmaal nog niet zo'n studie gemaakt van het anti-amerikanisme hier...

En mijn felicitaties voor uw Nederlands - afgezien van mijn opmerking van hierboven.
Dankjewel. Sommigen apprecieren het niet hier op dit forum en verwachten dat iedereen het perfect moet kunnen, maar dat merk je nog wel. Degene over wie ik het heb weet het zelf wel.
Oud 3 januari 2005, 22:12   #151
victor-jara
Banneling

victor-jara's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Commissie wil hulp voor slachtoffers aardbeving massaal verhogen

De Europese Unie wil haar hulp voor de slachtoffers van de verwoestende aardbeving in Zuidoost-Azië massaal verhogen. Dat heeft eurocommissaris voor Ontwikkelingssamenwerking en Humanitaire Hulp Louis Michel maandag in Brussel laten weten.
Het dagelijks bestuur van de EU maakte zondag een onmiddellijke hulp van drie miljoen euro vrij om de eerste noden te lenigen. Het bedrag zal worden besteed door het internationale Rode Kruis. De Commissie kan op korte termijn echter tot [size=4]30 miljoen euro[/size] hulp mobiliseren.
Volgens Michel zijn experts van de Commissie al in de getroffen gebieden, om met de nationale autoriteiten de noden te evalueren. De tragedie vereist een snelle en grootschalige internationale steunoperatie, aldus de Belgische eurocommissaris.

mooi is dat, zonder inspraak van de belastingbetalende europese burger smijten die volksvreemde vetganzen zomaar eventjes 30 miljoen euro overboord. en dit in een periode waarin europa het financieel zwaar zal krijgen door de slabakkende economie en de nieuwe lidstaten die natuurlijk ook hun begerige poten zullen uitsteken naar de EU om te krijgen, te krijgen en nog eens te krijgen.
welja, laat den oude kelto-germaan maar werken, ontsla hem dan collectief en trek dan zijn uitkering in (de 'profiteur'), want er zijn blijkbaar andere prioriteiten dan het eigen volk.
ethisch snobisme om het ego van enkele dikbetaalde sigarenrokers te verhogen bijvoorbeeld.
en de idioten onder het volk vinden het natuurlijk geweldig dat we zo 'humaan' zijn.
Ik vraag me in godsnaam af waarom de moderators op deze forum dit soort uitlatingen toelaten ??
victor-jara is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 22:27   #152
willem1940NLD

Standaard

Hm, waarom "uitingen niet toelaten"? Ziet er niet on-eerlijk uit of zo, vind ik.
Oud 4 januari 2005, 16:39   #153
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Commissie wil hulp voor slachtoffers aardbeving massaal verhogen

De Europese Unie wil haar hulp voor de slachtoffers van de verwoestende aardbeving in Zuidoost-Azië massaal verhogen. Dat heeft eurocommissaris voor Ontwikkelingssamenwerking en Humanitaire Hulp Louis Michel maandag in Brussel laten weten.
Het dagelijks bestuur van de EU maakte zondag een onmiddellijke hulp van drie miljoen euro vrij om de eerste noden te lenigen. Het bedrag zal worden besteed door het internationale Rode Kruis. De Commissie kan op korte termijn echter tot [size=4]30 miljoen euro[/size] hulp mobiliseren.
Volgens Michel zijn experts van de Commissie al in de getroffen gebieden, om met de nationale autoriteiten de noden te evalueren. De tragedie vereist een snelle en grootschalige internationale steunoperatie, aldus de Belgische eurocommissaris.

mooi is dat, zonder inspraak van de belastingbetalende europese burger smijten die volksvreemde vetganzen zomaar eventjes 30 miljoen euro overboord. en dit in een periode waarin europa het financieel zwaar zal krijgen door de slabakkende economie en de nieuwe lidstaten die natuurlijk ook hun begerige poten zullen uitsteken naar de EU om te krijgen, te krijgen en nog eens te krijgen.
welja, laat den oude kelto-germaan maar werken, ontsla hem dan collectief en trek dan zijn uitkering in (de 'profiteur'), want er zijn blijkbaar andere prioriteiten dan het eigen volk.
ethisch snobisme om het ego van enkele dikbetaalde sigarenrokers te verhogen bijvoorbeeld.
en de idioten onder het volk vinden het natuurlijk geweldig dat we zo 'humaan' zijn.
Ondertussen heeft de hele wereld zich gemobiliseerd en reeds samen rond de 2 milljard euro vrijgemaakt voor de getroffen regio's.

Van de 2 miljard euro's komen momenteel zo'n 300 miljoen van Europa, dus weer eens zo'n 10 keer het bedrag dat jij reeds te hoog vond.

Volgens mij moet jij, samen met je groepje neo-nazi's (of hoe je je ook graag noemt) jezelf gewoon ergens afschieten op een ander planeet waar niemand je nog stoort, maar vooral, waar jij ook niemand anders stoort.
Oud 4 januari 2005, 17:49   #154
willem1940NLD

Standaard

Hooguit 10% van enige liefdadigheids-geldstroom bereikt het eigenlijke doel; gaat het van "gemeenschapsgeld" dan is het rendement vermoedelijk nog een stuk lager. Er gaan enorme salarissen eerst vanaf.
Oud 4 januari 2005, 18:17   #155
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ondertussen heeft de hele wereld zich gemobiliseerd en reeds samen rond de 2 milljard euro vrijgemaakt voor de getroffen regio's.

Van de 2 miljard euro's komen momenteel zo'n 300 miljoen van Europa, dus weer eens zo'n 10 keer het bedrag dat jij reeds te hoog vond.

Volgens mij moet jij, samen met je groepje neo-nazi's (of hoe je je ook graag noemt) jezelf gewoon ergens afschieten op een ander planeet waar niemand je nog stoort, maar vooral, waar jij ook niemand anders stoort.
Hij is waarschijnlijk ook zo'n persoon die niemand wil helpen maar wel vind dat hij stempelgeld moet krijgen waar IEDEREEN voor betaald.
Oud 4 januari 2005, 18:18   #156
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Hooguit 10% van enige liefdadigheids-geldstroom bereikt het eigenlijke doel; gaat het van "gemeenschapsgeld" dan is het rendement vermoedelijk nog een stuk lager. Er gaan enorme salarissen eerst vanaf.
Dat er geld links en rechts verdoezeld word geloof ik zeker maar hoe kom je aan 10%?
Oud 4 januari 2005, 19:23   #157
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

astemblief.
boer Teun kan het nogal eens zeggen hé.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 19:27   #158
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is waarschijnlijk ook zo'n persoon die niemand wil helpen maar wel vind dat hij stempelgeld moet krijgen waar IEDEREEN voor betaald.
neoliberaal 'geroezemoes' in de politieke achterkeuken.

schijnt een mooi woord te zijn, 'geroezemoes'.

ik dacht, ik gebruik het even.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 4 januari 2005 om 19:27.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 19:33   #159
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Ik heb Mitgard al in mijn ignore lijst gezet. Ik doe dit normaal niet maar uit zijn mond komt er toch alleen zever dat ik in de absolute overtuiging ben dat ik niets zal missen.
Oud 4 januari 2005, 21:01   #160
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat er geld links en rechts verdoezeld word geloof ik zeker maar hoe kom je aan 10%?
"Verdoezelen" is niet helemaal het juiste woord, het heet meer "zakelijk".

Reeds minstens 50 jaar komen zulke vergelijkings-cijfers met enige regelmaat in de Media en 10% was steeds een uiterst (en zelfs zeldzaam) maximum, de rest dient om de organisatie in stand te houden.

Afhankelijk van doel-type lukt het soms om een actie op gang te krijgen naar een bankrekening van 1 mannetje dat echt te goeder trouw zelf midden in een ellende-gebied klein-schalig zit te functioneren, dan enorm rendement mogelijk binnen doelgroep maar geen organisatie die daar blij mee is.

Ik weet zo gauw geen website met zulke dingen maar ze zijn er.

Trouwens, zou belastinggeld, subsidie en zo beter "stromen" dan zulks? Wat kost het tussenliggend ambtenaren-apparaat?

Het STIKT overal van de directeuren & kaders, allemaal boten van 1 roeier met 8 stuurmannen.

Charity is big business.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be