![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 2 augustus 2024 om 00:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Den bakker op den hoek heeft het al moeilijk genoeg een rolstoeler binnen te laten, want de toelating om een schuin stukje op de gemeentelijk stoep te mogen hebben is na 8 jaar nog niet goedgekeurd
![]() |
![]() |
#144 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb later zelfs 3 keer bij dat maatwerkbedrijf gesolliciteerd om er als coach aan de slag te gaan. Met mijn jarenlange ervaring in de grafische industrie zag ik mezelf als prima kandidaat. Ze werkten immers met de producten die ik van binnen en van buiten kende. Ik was toen 5 jaar jonger en had geen medische voorgeschiedenis. Ik werd er drie keer, op basis van mijn CV afgewezen wegens 'onvoldoende sociale vaardigheden'. Noem me koppig maar ik verrek het om er nog eens een vierde keer te solliciteren. Mijn sociale vaardigheden zijn immers onveranderd sinds de laatste keer.
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk ook dat het nuttig is om eens te kijken wat er gaat gebeuren met mensen die na 2 jaar nog steeds geen job hebben. Want je kan die van de dop afgooien maar ergens moeten die toch een inkomen hebben.
Ze kunnen richting leefloon maar dan straf je het hele gezin. Want als de partner wel werkt gaat dat niet dus dan veroordeel je het gezin tot het leven op basis van 1 loon. Ik ben eens benieuwd wat men daar op gaat verzinnen. Want het is natuurlijk makkelijk om te roepen dat we meer werklozen aan het werk willen krijgen maar ik moet nog altijd horen hoe men dat juist wil gaan doen. Het lukt al jaren niet en nu zou BDW plots als een wit konijn uit zijn hoed gaan toveren. Ik denk dat er nog heeeel veeeel water naar de zee gaat stromen vooraleer zijn plannen werkelijkheid worden. Ze worden nu ook al regelmatig teruggeketst. De Wever kan voorstellen wat-ie wil, zolang hij niet de keizer van dit land is zijn het ook niet meer dan voorstellen.
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men spreidt bij elke stap, keer op keer, het VB-bedje.
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want die kunnen ten allen tijde roepen dat zij het anders (en beter) zouden doen, zonder dat ze dat ooit moeten bewijzen.
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongens toch! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze sociaal assistenten zijn echter niet van gisteren hoor. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja inderdaad, het hele gezin wordt gestraft. Dat is nog altijd beter dan dat de hele maatschappij gestraft wordt (moet opdraaien voor zij die niet willen werken). Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 augustus 2024 om 14:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ze dan maar in de oppositie zitten, Belgie gaat ook zonder het VB - en N-VA trouwens - kapot.
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat hebben we geleerd? Beter meteen naar ziekenkas gaan. We zijn als Belgen zot genoeg dat als recht op te eisen.
En dat is hoe NVA werkt, niets oplossen maar verplaatsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ BigF:
Ik begrijp niet waarom jij op werkloosheid (den dop) staat. Echt hé! Zoals ik begrepen heb hebt gij een beroepsziekte opgelopen die erkend werd door Fedris. Jij ontvangt dus elke maand een uitkering (terecht!) en dit levenslang. Let wel: eens ge op pensioen gaat wordt die uitkering van Fedris gehalveerd. Een erkende beroepsziekte betekent dat je een beperking hebt. Maakt niet uit welke beperking. Het is wel ZO dat je uw beroep niet meer kunt uitoefenen! Normaal gezien zou jij op Mutualiteit/ ziekenkas moeten staan. Na 1 jaar zou je dan op invaliditeit belanden. Ben je lid van de vakbond? Indien JA: maak een afspraak en neem alle documenten mee betreffende de uitspraak van Beroepsziekte. Het is echt niet normaal dat je tot aan je pensioen op den dop blijft en dat je verplicht moet blijven solliciteren. |
![]() |
![]() |