![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In uw stelling zit besloten dat men zich moet verantwoorden als men om 4 u op straat is. Een gedachte waarin de kiem zit van de overheidsbemoeienis waar je je in andere contexten radicaal tegen afzet.
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vooral als het over simpele vanzelfsprekendheden gaat zoals wat mensen doorgaans 's nachts wel doen. ![]()
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er mensen in de buurt van die bedrijven rondliepen, vonden wij dat verdacht, en hielden we die extra in de gaten (niet ieder bedrijf heeft brigadiers hé). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit weten we ondertussen wel hoor. Maar hoe het voor deze zaak relevant is? Dat blijven we het raden naar hebben. Nu liepen ze 'verdacht' door de straten en zijn verongelukt. Wat als ze voor ze in die paal kropen niet verdacht door de straten hadden gelopen? Als ze het overdag hadden gedaan? Als ze zich met een auto tot vlak bij het muurtje hadden laten afzetten. Wat zou dat voor verschil gemaakt hebben? Welke invloed heeft iemands gedrag voorafgaand aan een misdrijf op dat misdrijf zelf? Is een misdrijf 'zwaarder' als er 'verdacht gedrag' aan vooraf ging? Dat is wat ik nu al twee pagina's of langer te weten probeer te komen maar geen kat kan me dat vertellen.
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besluit, ze zijn dood, goei zaak voor deze potentiële criminelen.
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we het daar maar op houden ja.
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Voor "mijn" stelling die tussen jouw oren zit. ![]()
![]() |
![]() |
#151 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En als die buurtwachters als 'normale mensen' 's nachts liggen te slapen, wat heb je er dan aan?
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 30 juli 2024 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die lopen daar net omdat er van dan bruin gespuis op rooftocht gaat, maar dat wist je zelf wel. Je post dit enkel om te provoceren.
![]() |
#153 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die pipo's zijn dood omdat ze in die mast kropen. Niet omdat het 4 uur 's nachts was.
Er valt af en toe een dode wanneer een dronken student 's nachts van een muurtje tottert of door een koepel van een dak valt. Waren die dan niet verdacht omdat het een student waren? Of omdat ze dronken waren? Wat als het studenten waren met een kleurtje? Zijn ze dan weer wel verdacht ondanks dronkenschap?
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan mensen genoeg gaan opnoemen die 's nachts op straat zijn zonder dat daar iets verdacht aan is: -Ga rondlopen in een uitgaansbuurt. Volop volk op straat. -Loop in een grote stad eens 's nachts rond, volop volk op straat. -Ik werkte ooit in een nachtploeg waarbij wij de nacht van vrijdag op zaterdag stopten als het werk klaar was. Met als gevolg dat ik vaak rond 3u 's nachts aankwam. Vaak ging ik dan nog een wandeling maken omdat ik mijn vrouw op dat uur niet wakker wou maken. Aankomen van het werk deed ik overigens vaak per fiets. Is dat ook verdacht of zijn enkel wandelaars dat? -Tik in Google " 's nachts wandelen" en je krijgt tientallen tips, aanraders, do and don'ts... Zijn dat dan allemaal sites die aanzetten tot 'verdacht gedrag'? -Kijk op de website van de politie in welk soort situaties zij aanraden om 101 te bellen en verdacht gedrag te melden. "Een onbekende loopt 's nachts op straat rond." staat daar NIET tussen. Volgens mij weer zo'n typisch voorbeeld van een verzuurde, bang gemaakte maatschappij. "Ik kom 's nachts niet buiten dus iedereen die dat wel doet is 'verdacht'." of "Ik kom 's nachts niet buiten dus eenieder die dat wel doet is abnormaal." Dat wordt hier gewoon letterlijk verkondigd. Met als gevolg dat mensen nog banger worden, niemand nog buiten durft komen, en degenen die dat wel durven plots scheef aangekeken worden. Kotsbeu word ik heel die azijnpisserige bangmakerij. Geen haar beter dan de Verisure-reclames. ("Hebben jullie geen alarm??? Onbegrijpelijk!!!! Alle buren hebben er één!!!)
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik het probeer blijf ik "om 4:00 op straat rondlopen is verdacht" naar mijn hoofd geslingerd krijgen. Geen kat die me uit kan leggen wat dat met de zaak te maken heeft maar dat is het enige wat ik als 'uitleg' krijg. ![]() Ik geef het dus op. Als jij je geroepen voelt... ![]()
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze gingen mochten ze het overleefd hebben, toch minstens 10 a 20 jaar geduld moeten hebben voor het op Asbestose te kunnen steken, trouwens bewijs maar eens wat de bron is dan. (tenzij je in zo een fabriek gewerkt hebt, ) is dat heel moeilijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die overleden "jongeren" zijn gelukkig nu. Waarschijnlijk terug naar Marokko bij hun geliefde broeders. Weg uit het koude kikker land waar ze geen toekomst hadden.
|
![]() |
![]() |