Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2005, 12:49   #141
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Waaraan had u dan wel verder gedacht?

Beos maar dat is eigenlijk ook een linux distributie, ik denk dat K9 het vooral over linux distributies heeft zoals

Mandrake, Suze, Redhat, Sun-Unix, Sco-Unix, Berkley-Unix, ...Unix BeOS en dan heb je nog voor de kenners, maar ik weet niet of het nog bestaat

een hardware fabrikant ACORN die vrij exotische machines bouwt en het vroeger PineApple en kloon van Apple en Peacock die een soort grafical workstations bouwden zoals SUN en Silicon Graphics, maar die werken ook allemaal met hun eigen UNIX versie.

Je hebt dan voor HP graphical workstations ook nog HP-UNIX en IBM heeft ook zoiets voor hun graphicial workstations maar die zijn ook niet echt bekend, ik wist pas dat dat bestond toen ik er ergens in de geheime catacomben van een designbureau (autofabrikant) een ben tegengekomen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 12:51   #142
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
2 jaar geleden is moelijk te zien maar de ervaring leert mij dat dell ea meestal even duur zijn maar meer software geven.

Behalve als je echt speciale zaken wil of een specefieke PC (MB, ram, CPU, videokaart in geheugen bent ben je beter af zelf samengesteld.

ik mag dat hier niet luidop zeggen he K9 maar Dell is inderdaad goed, en goedkoop, maar, en ik spreek uit ondervinding, want wij hebben laptops van hen, hun service trekt op geen kloten ...

en dat komt omdat ze te populair zijn, ... en hun supportafdeling gewoon niet kan volgen.
Oud 9 februari 2005, 12:54   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Beos maar dat is eigenlijk ook een linux distributie, ik denk dat K9 het vooral over linux distributies heeft zoals
Dat denk ik niet, daar K9 sprak over OpenSource waaraan MS zou meewerken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 13:09   #144
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet, daar K9 sprak over OpenSource waaraan MS zou meewerken.
Ah zo, ...

Ja het enige dat ik al gehoord heb, is dat MS zou gaan samenwerken om bepaalde zaken open te stellen,...

Ja, als ge goe uwen boterham verdiend met closed black boxes die out of the box werken, (wel ja min of meer toch) waarom zou je dan je source op het net gooien en iedereen maar laten genieten van uw ontikkeling, ...

Steve Jobs doet dat toch ook niet, ja ze hebben hun MAC OS 10 op Newton gezet (een linux distributie die trouwens ook voor PC te downloaden is ) maar hune shell OS 10 of Jaguar of hoe noemt dat beest, nu weer Aqua zeker ? is toch ook niet open ... (ze zouden zot zijn, ... )

En waarom zou je open source soft willen, ?

Trust me als hobbyist, ok, lekker klooien met het os, het is jarenlang mijn hobby geweest ik heb zowat alles gehad, en opengegooid en gecrashtest, op een gegeven moment schroefde ik mijn PC niet meer dicht .

Wij moesten het trouwens allemaal nog zelf doen, er was geen internet om iets op te zoeken, ja met wa sjans nen BBS.

Open Source is comersjeel enkel interessant voor :

Robotica en fabriekanten van industrieële PC's
Conectivity producten
Security producten
Bedrijfs specifieke producten zoals : PLC's Robotica, Labo's enz...
PC's die enkel 1 taak doen, bv, Router of Firelwall spelen,
Applicatieservers
Mailservers

Leger en overheidsinstellingen en multinationals die niet willen dat iemand anders in hun interne keuken rotzooit of daar controle over heeft.

En dat 's it. Zie jij Jan en Piet al hun os zelf samensteken en hun kernel hercompileren telkens ze een programma geinstalleerd, of een stuk hardware hebben toegevoegd, ... 't gaat schoon worden, !

Echt dat wil je niet meekmaken, leken, waarvoor ik nu effe chinees speek. We spreken hier over geheugenadressering, interupt controleres en al dat fraais, waar zelf ik liever zo ver mogelijk vanafblijf ! zelf subneten uitrekenen en routingtables en dat soort spullen, die gelukkig door Cisco al zo eenvoudig mogelijk zijn gemaakt, (en dan nog 1 week intensieve cursus vragen om zo wat het licht te zien schijnen ) zijn al aartsmoeilijk.

En wat meer is, je moet dat eigenlijk maar 1 keer doen, dus vergeet ge dat opnieuw.

Echt Open Source, dat is goed voor developers, zoals K9 of freaks die dat graag doen, en die hebben UNIX al voor dat soort zaken.

en bedrijven zoals wij hebben daar Cisco voor , Firewalls, Routers en Callmanagers, worden voor ons geleverd zoals het moet, eigenlijk zijn dat ook stoeme PC's maar met een eigen OS en geconstrueerd om enkel dat te doen.
Oud 9 februari 2005, 13:31   #145
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wel, dit gaat duidelijk niet over diezelfde openheid die bestaat in de Linux-wereld. Hier stelt MS blijkbaar slechts datgene open om anderen in staat te stellen bepaalde toepassingen daarvoor te schrijven. Slechts bij Linux kan men echt spreken over OpenSource waarbij het iedere gebruiker vrij staat bepaalde wijzigingen of verbeteringen aan te brengen.
Ik zeg dan ok niet dat MS aan open source zelf doet, ze steunen het echter wel en dat is ook wat ik zei.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 13:37   #146
k9

Standaard

Citaat:
Ja, maar K9 als je met 4 verschillende types machines werkt is het al dikke shit om images te maken en auto en unattended installs te creëren.
Ik heb heb het hier over een klein bedrijf, die heeft al dit niet nodig.

Ga jij al die moeite doen om 1 server en enkele PC's? Dan steek je daar meer tijd in dan al het herstelwerk ooit.

Citaat:

Ik heb het ooit meegemaakt bij een vorige werkgever, en die waren rap buiten op het anderhalf jaar dat ik daar gezeten heb, was het aankoopprogramma drastisch veranderd, dit tot spijt van de platselijke rommelboer wiens support op geen kloten trok natuurlijk.
Sorry hoor maar mijn ervaring is dat de meeste merk producten "rommel" zijn. ALs ik iets koop en in elkaar steek is dat meestal veel beter dan de meeste merk PC's.

Support is iets anders dan de hardware zelf .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 9 februari 2005, 13:46   #147
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb heb het hier over een klein bedrijf, die heeft al dit niet nodig.

Ga jij al die moeite doen om 1 server en enkele PC's? Dan steek je daar meer tijd in dan al het herstelwerk ooit.

Ja een bedrijfke met 5 PC's of zo, ja, dan hebde gelijk ik spreek hier over meer dan 100 users, ...

Sorry hoor maar mijn ervaring is dat de meeste merk producten "rommel" zijn. ALs ik iets koop en in elkaar steek is dat meestal veel beter dan de meeste merk PC's.

Support is iets anders dan de hardware zelf .

De meeste merk producten "rommel" Yeah right, ... op een park van meer dan 50 Siemens PC's een uitval van 5 stuks over 2 jaar, dat is verdoeme rommel zulle !

En dan nog stomiteiten als nekeer nen diskcrash, een loszitten videokaartjen en 2 kapotte voedingen, ... peanuts dus. en 2 kapotte systemborden binnen de 2 werkdagen gerepareerd overigens...

Trust me ik kan u verhalen vertellen over witte rommel van de lokale pc boer waarbij een normale klant de haren van uit zijn kop zou trekken.

Ik heb ooit een monitor gehad die 6 maand in Reparatie gezeten had toen ik het beu was belde ik de fabrikant om het serienummer te checken, ... (je kan achter uw leverancier zijn rug rap zien wat hij doet, ... en wat niet... ) ze hadden nooit een call binnengekregen op dat nummer !

Dat witte produktenmasjaneke heeft een sigaar gesmoord van hier tot in Tokyo, een nieuw scherm mogen afzetten en nadien nog af en toe nekeer iets klein mogen leveren, ik kan u zeggen die kon mijn bloed drinken, maar hij moest vriendelijk blijven hé, ...

Iets anders is natuurlijk mijn eigen PC, allemaal componenten, maar alleen dat wat ik ken, wat ik weet dat uitstekend is.
Oud 9 februari 2005, 13:56   #148
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn collega is computerboer in bijberoep, die was in het begin ook gebeten van het zelf asambleren, tot hij teveel miserie kreeg met bepaalde producten.

Die verkoopt enkel nog Acer en op special request stelt die nog dingen samen, maar enkel het beste van 't beste, nen getunede PC met uitgezochte onderdelen kost trouwens meer dan een merkpc. Op die merkpc krijgde dan voor een 50 euro nog een onderhoudscontract van 3 jaar, dat in heel europa geldig is.

En merkpc's, ... het consumer HP ke dat ge voor dumpingprijzen in de macro koopt is niet hetzelfde als de company HP die wij aan bodemprijzen kopen.

Ge moet die technische fiches maar eens naast elkaar liggen, andere processors, andere harddisk, andere grafische kaart, ander scherm enz...

Met Siemens is dat net hetzelfde, het machien dat ik hier onder mijn bureau heb, zulde niet in de winkel vinden.

Dat is een workstation, nen normale mens geeft geen 2000 euro en meer uit aan ne grijzen bak zonder scherm en zonder klavier...

Om u de betrouwbaarheid te bewijzen, wij hebben er zo verschillende als server draaien, Klein servers natuurlijk, de grote jongens zijn Dell en Siemens Rack Mountable spullen.
Oud 9 februari 2005, 15:43   #149
k9

Standaard

Citaat:
De meeste merk producten "rommel" Yeah right, ... op een park van meer dan 50 Siemens PC's een uitval van 5 stuks over 2 jaar, dat is verdoeme rommel zulle !
Siemens geen ervaring mee, wel met dell en HP en daar heb je meer problemen mee dan met een gemiddelde PC in elkaar gestoken door een winkel.

Citaat:
Trust me ik kan u verhalen vertellen over witte rommel van de lokale pc boer waarbij een normale klant de haren van uit zijn kop zou trekken.
IK bedoel dan wel natuurlijk deftige hardware he , niet het goedkoopste van het goedkoopste.

Citaat:
Ik heb ooit een monitor gehad die 6 maand in Reparatie gezeten had toen ik het beu was belde ik de fabrikant om het serienummer te checken, ... (je kan achter uw leverancier zijn rug rap zien wat hij doet, ... en wat niet... ) ze hadden nooit een call binnengekregen op dat nummer !
Wat dus te maken heeft met support, niet met het product zelf.

Citaat:
Dat witte produktenmasjaneke heeft een sigaar gesmoord van hier tot in Tokyo, een nieuw scherm mogen afzetten en nadien nog af en toe nekeer iets klein mogen leveren, ik kan u zeggen die kon mijn bloed drinken, maar hij moest vriendelijk blijven hé, ...

Citaat:
Iets anders is natuurlijk mijn eigen PC, allemaal componenten, maar alleen dat wat ik ken, wat ik weet dat uitstekend is.
Dat bedoel ik juist, stel voor dezelfde prijs: jij steekt een PC in elkaar of Dell doet het, welke PC zou je pakken?

Oud 9 februari 2005, 15:48   #150
k9

Standaard

Citaat:
Die verkoopt enkel nog Acer en op special request stelt die nog dingen samen, maar enkel het beste van 't beste, nen getunede PC met uitgezochte onderdelen kost trouwens meer dan een merkpc. Op die merkpc krijgde dan voor een 50 euro nog een onderhoudscontract van 3 jaar, dat in heel europa geldig is.
Tuurlijk kost die zelf samengestelde PC meer, hij is dan wel ook beter dan de merk PC.

Citaat:
En merkpc's, ... het consumer HP ke dat ge voor dumpingprijzen in de macro koopt is niet hetzelfde als de company HP die wij aan bodemprijzen kopen.
Komen uit dezelfde "fabriek" hoor .

Citaat:
Ge moet die technische fiches maar eens naast elkaar liggen, andere processors, andere harddisk, andere grafische kaart, ander scherm enz...
Normaal kan je die PC wel zelf samenstellen hoor, surf maar een naar www.dell.be

Citaat:
Dat is een workstation, nen normale mens geeft geen 2000 euro en meer uit aan ne grijzen bak zonder scherm en zonder klavier...
Workstations zijn meestal stukken goedkoper dan een thuis gebruikers PC omdat ze al het overbodige eraf slopen.

Wat ga je in zoiets steken dat 2000€ in totaal kost?

Citaat:
Om u de betrouwbaarheid te bewijzen, wij hebben er zo verschillende als server draaien, Klein servers natuurlijk, de grote jongens zijn Dell en Siemens Rack Mountable spullen.
Hier louter IBM en servers zijn een aparte klasse niet te vergelijken met gewone thuis PC's.

Oud 9 februari 2005, 17:14   #151
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Siemens geen ervaring mee, wel met dell en HP en daar heb je meer problemen mee dan met een gemiddelde PC in elkaar gestoken door een winkel.

IK bedoel dan wel natuurlijk deftige hardware he , niet het goedkoopste van het goedkoopste.

Wat dus te maken heeft met support, niet met het product zelf.

Dat bedoel ik juist, stel voor dezelfde prijs: jij steekt een PC in elkaar of Dell doet het, welke PC zou je pakken?

Natuurlijk zou ik mijn PC zelf ineensteken, ik ben zelf jarenlang technieker geweest, ... En ik zou er niet komen met het Dell budget overigens...
Oud 9 februari 2005, 17:19   #152
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk kost die zelf samengestelde PC meer, hij is dan wel ook beter dan de merk PC.

Komen uit dezelfde "fabriek" hoor .

Die komen natuurlijk uit 't zelfde fabriek 't zou er nog aan mankeren ook maar al eens een consumer IBM neffen nen echten gezet, ... al eens nen Thinkpad in uw handen gehad of ne goeiekope ibm laptop voor de bedrijven met geen geld, maar wel IBM ambitie, ... groot verschil zulle !

Normaal kan je die PC wel zelf samenstellen hoor, surf maar een naar www.dell.be

Ja ge kunt een optielijst invullen gelijk of dat ge nen nieuwen BMW koopt, maar dat noem ik geen PC samenstellen, bij mij gaat dat wel een tikje verder, dat is bijna zoals van een fabrieksporche nen 24 u Le Mans versie maken, ...

Workstations zijn meestal stukken goedkoper dan een thuis gebruikers PC omdat ze al het overbodige eraf slopen.

Wat ga je in zoiets steken dat 2000€ in totaal kost?

Ik bedoel hier graffical PC workstations dat zijn bakken met dubbele processor in 2 harddisks, een ton geheugen, DVD/RW + nen DVD player, + extra bay's en expansiesloten, 6 USB poorten on board NIC (gigabit natuurlijk ) enz... enz...

Hier louter IBM en servers zijn een aparte klasse niet te vergelijken met gewone thuis PC's.
Oud 9 februari 2005, 20:30   #153
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Te weten komen hoe dat bill gates (je weet wel die van microsoft de grootste producent van software in de wereld) erover denkt?

(ik ben geen idioot)

Wat doet je dan denken dat Bill anders zou denken over OSS dan de Michelin-baas over Pirelli banden ?

Citaat:
Wat je mag tegen bill ates niks zeggen buiten "windows rulez" ?
1. Wat moest hij in het parlementair halfrond komen doen ?
2. Wat is het interessante aan het uitnodigen van de Michelin baas in het parlement om dan te vragen wat hij over Pirelli banden denkt ? Of fier als een gieter afkomen met de mededeling dat je geen auto kan rijden en of die Michelin baas daar niets aan kan doen in termen van zelfrijdende auto's of zo ?

Citaat:
Toch een duidelijke vraag voor iemand die niet met computers overweg kan, het niet wil leren maar ze toch moet gebruiken? Zo zijn er veel mensen denk ik.
Dus we moeten vragen wat mensen aanmoeten die niet met de auto kunnen rijden, het niet willen leren maar wel de auto nodig hebben ?

tsk tsk...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 21:28   #154
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zou ik mijn PC zelf ineensteken, ik ben zelf jarenlang technieker geweest, ... En ik zou er niet komen met het Dell budget overigens...
en dat niet alleen: vroeger hadden wij ook een del PC, maar die was met een soort "zegel" toegeplakt, met de vermelding dat die zegel enkel door erkende mensen mocht worden opengemaakt omdat de garantie anders verviel. M.a.w. je kon zelf niet in de pc prutsen om bv een harde schijf bij te steken ofzo. je móet naar de winkel , waar je uiteraard ook werkuren betaalt.

ik wil zelf in mijn pc, als er iets kapot is wil ik het zelf eerst proberen te maken.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 22:44   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
en dat niet alleen: vroeger hadden wij ook een del PC, maar die was met een soort "zegel" toegeplakt, met de vermelding dat die zegel enkel door erkende mensen mocht worden opengemaakt omdat de garantie anders verviel. M.a.w. je kon zelf niet in de pc prutsen om bv een harde schijf bij te steken ofzo. je móet naar de winkel , waar je uiteraard ook werkuren betaalt.
Dat is niets bijzonders. Zodra je immers voor het vervallen van de waarborg een bepaalde installatie opent, dan mag je je garantie wel vergeten. Zo informeerde ik indertijd om mijn toen nog nieuwe wagen wat bij te laten stellen in de motor - volkomen legaal - maar daarop kreeg ik een brief van de constructeur dat dit betekende dat ik geen enkele aanspraak kon maken op de overeengekomen waarborg. De aanpassingen zouden nochtans in een garage van het autowerk uitgevoerd worden.

Informeer eens bij een gewone witte computerboer of de garantie nog altijd blijft wanneer je zelf iets erbij steekt... Ik denk dat de garantie eveneens vervalt, daar het product niet meer in de staat verkeert wanneer je het aangekocht hebt. Dat zijn nu eenmaal de wetten van de markt.
Oud 10 februari 2005, 00:07   #156
Ambiorix

Standaard

Citaat:
garantie nog altijd blijft wanneer je zelf iets erbij steekt... Ik denk dat de garantie eveneens vervalt, daar het product niet meer in de staat verkeert wanneer je het aangekocht hebt. Dat zijn nu eenmaal de wetten van de markt.
jeps!had ik toen inderdaad gedaan. Want daar moest ik echt wel zeker van zijn. Ik wil in mijn computer doen wat ik wil, en ik kreeg garantie van die vent da'k er aan mocht sleutelen, behalve het moederbord, daar moest ik afblijven (dus niet overclocken en die toestanden).
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 00:12   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jeps!had ik toen inderdaad gedaan. Want daar moest ik echt wel zeker van zijn. Ik wil in mijn computer doen wat ik wil, en ik kreeg garantie van die vent da'k er aan mocht sleutelen, behalve het moederbord, daar moest ik afblijven (dus niet overclocken en die toestanden).
Met behoud van de garantie?

Indien ja, dan is dat wel heel uitzonderlijk. De meeste handelaars en verkopers zullen dit gewoon niet toestaan onder de bestaande garantievoorwaarden, omdat dit gewoon ingaat tegen de bepalingen in de aansprakelijkheidsverzekering.
Oud 10 februari 2005, 07:22   #158
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ik wil zelf in mijn pc, als er iets kapot is wil ik het zelf eerst proberen te maken.
Zoals ik zei, ben ik zelf technieker geweest, ik was in het begin Technieker op IBM, Toshiba, HP laserprinters, en heb zelf aan IBM dot-matrix printers geprutst.

Dit na 3 dagen "opleiding", waarbij ik welgeteld 2 Toshiba's heb opengeschroefd, en 1 HP 4+ heb gerebuild, (Dat wil zeggen, volledig opengooien, alles schoonmaken, terug in mekaar, nieuwen drum en rollekes erin en hop ge hebt 12000 ballen in uwe zak, zonder spare parts.

Daarna moest ik een computerpark van 500 users gaan beheren, Dus alle mogelijke modellen van Toshiba, IBM en HP en daar had ik er geen enkele ooit van dichtbij gezien laat staan van opengegooid, nu is de basis wel hetzelfde , maar als ge den aan en af knop moet gaan zoeken van ne printer, omdat ge hem nog nooit hebt gezien, dan snapte wel dat ge met klamme handjes zit als ge daar ne laser asembly in moet gaan vervangen, of nakijken, ...

Pas op wij waren authorised reseller en service provider voor al die merken en nog een paar heel bekende computerleveranciers. De enige dag cursus die ik ooit ben gaan volgen voor hardware te herstellen was voor nen thermal wax printer, dat vonden ze toch zelf wat te gortig om daar zomaar aan te gaan knoeien... Pas op die cursus was eigenlijk meer hoe verkoop ik zo'n ding en hoe werkt dat globaal gezien, ... 't waren wel goei sandwichkes, ...

Maw, zo ne sticker wil gewoon zeggen laat er iemand aan knoeien die ervoor verzekerd is, ...
Oud 10 februari 2005, 07:32   #159
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is trouwens niet voor niets, ...

A da is niet goed want dien electronica is daar nie voor gemaakt, ... (superhittegevoelig ... )

B een keer ongeaard aan uw bord komen is goed om het om zeep te helpen. Statische electriciteit, op het eerste zicht is er niks aan de hand, maar onderzoek van Compaq heeft aangetoond dat er kleine haarscheurtjes in electronica kunnen ontstaan.

vb, ne pc die bij het opstarten altijd moeilijk doet, of lastig begint te doen 's avonds ... kleine fouten in de contacten die pas lastig doen als de machine koud of warm staat. (zelf al echt meegemaakt, gene zever ) bord vervangen en probleem opgelost.

Laptops zijn nog erger , in 't begin bouwden ze die op in lagen, gelijk ne lasagna zeg maar. n laag electronica, een laag plastiek, dat bijeengehouden door tientallen vijzen... ik heb laptop's gerepareerd door ze gewoon uit elkaar te halen, de plastiekskes goed te steken, de helft van de vijzen eruit te halen en hem terug dicht te doen...
Oud 10 februari 2005, 08:34   #160
jef
Gouverneur

Standaard

Statische electriciteit kan de electronica ernstig beschadigen, daarom moeten mensen die in de productie werken speciale schoenen dragen en zelfs en armband aandoen die geaard is tijdens het werk.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be