![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Vlaams Belang heeft vooral bij de werkmensen zijn stemmen gehaald, zeker niet bij de kapitalisten !! en waar zit het geld nu ??
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De volgende stap is het failliet van vele productiebedrijven, en wat gaan we met al die werkeloze arbeiders doen, ... en vooral, wat gaan al die werkeloze arbeiders doen, ... Want dat is de grote vraag, nu, ... Gaat machtsgeil guyke nog een reddingspoging doen, door die bedrijven, bv, 20 % kadoo te doen, hun fikken af te houden van de "bedrijfsvoertuigen" en bv, de inschrijftaksen met 10 % te laten zakken, ... of gaat hij halsstarrig verderdoen, want het gaat toch zo goed, ... Guyke gaat zo geen 2 jaar meer verderboeren, anders verhuizen al die superfabrieken gewoon naar Polen, of gaan ze met Poolse subcontractors werken... om een stuk plaatstaal onder een plooibank te leggen hebde geen 3 talige belgische arbeider vandoen hé, ... zelf om die plooibank te repareren hebde geen 3 talige arbeider vandoen, en de ingenieurs zullen wel meeverhuizen, als die genoeg poen krijgen, ... |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar kom als de kop van de loonkost er niet afgaat zal niet alleen de auto sector verdwijnen, maar vanaf dit jaar al beginnen de dienstensectoren die bijna uitsluitend op manuren rekenen ook al verdwijnen. Dat is nog veel meer dan die 22000 man uit de autofabrieken. Zoals het nu is liggen we binnen de 5 jaar ongeveer gans plat. Zelfs de hele grote spelers, de multinationals zullen moeten verhuizen bij gebrek aan personeel hier en aannemers. Mensen genoeg daar niet van, maar de werknemers verdienen te weinig en de werkgevers moeten zoveel betalen dat ze beter zelf terug werknemer worden of beter af zijn met een dop en desnoods een klus in het zwart. -30% en dat is eigenlijk nog te weinig om de boel te redden. Het is al volop bezig! |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik zie hier veel mensen pleiten voor de vermindering van de loonkost, ik zie echter weinig ideen hoe die vermindering van inkomsten betaald zal worden door de overheid.
Of gaan we reagonomics gebruiken? De staatschuld verdubbelen in enkele jaren om toch maar hoge economische groeicijfers/ lage werkloosheidscijfers te kunnen voorleggen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Of niet? En welke ideëen heeft U om die vermindering van inkomsten op te vangen? |
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
K9 , leg mij eens uit waarom de mensen in andere europese landen wel veel minder belastingen betalen ... Waarom er in sommige landen met een flattax kan gewerkt worden ... (en dat zijn daarvoor geen ontwikkelingslanden ... ) waarom we hier zo schandalig veel betalen ... Want het houd niet op bij wat die werkgever moet betalen maar ook met wat die werknemer moet betalen, ... als je loop opgaat aan de helf voor de staat en de rest voor u min 20 % BTW ... wat hou je dan nog over... |
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan gaat de guy pas met een overheidstekort komen te zitten vrees ik, ... + veel minder inschrijvingen van zware bakken, en BTW verlies op nieuwe auto's want die arbeiders kunnen een autoke kopen aan 20 % vermindering van hune werkgever, rekent die kost er ook maar bij ... Ah ja, ge kunt een voituur kopen van uw werk, voor uzelf en uw dichtste familie aan 20 % , dus kunde met uw budget, wa rapper van auto veranderen of ne zwaardere kopen, ... En dan vergeten we nog nevenbedrijven, onderaannemers en bedrijven die services leveren aan die grote jongens, ... Dan klappen we over nog een paar duizend man, ... |
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
|
Citaat:
Je beantwoord trouwens de vraag niet.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
|
|
|
|
|
#150 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
|
|
|
|
|
#151 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Beste onderwijssysteem, voor Vlaanderen is dat zo, ja, de cijfers gezien onlangs gepubliceerd, ? Onze waalse vrienden trekken weeral een ons algemeen gemiddelde flink naar beneden, zo ver zelf dat den belgiek in zijn geheel flink achter de hollanders hangt... goe systeem zou ik zo zeggen.. . sjans dat er ook nog rekening werd gehouden met de regio's en we op die manier de echte score mochten aanschouwen... Gezondheidszorg, ja die is niet slecht, maar onzen oostendse minister van de zee gaat wel nieuw goeie medicamenten verbieden. In Italië bv, is naar den docter gaan gratis ! Je moet wel je eigen dokter kiezen en die kan niet meer dan X patiënten aanvaarden. Simpel , gaat gefoefel tegen... Sociaal opvangnet, ja dankzij dat mogen we OCMW spelen voor de rest van den aardkloot, ik zou dus maar dringend eens iets gaan doen aan dat sociaal vangnet, ipv econoomie ondersteunende bedrijven te steunen door ze wat minder te laten betalen... Worden hier vooral de parasieten van het systeem in leven gehouden, een bijzonder gezonde situatie ... |
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Europa zal er een vette kluif aan hebben, ... Bovendien heeft elk bedrijf en iedere werknemer daar last van. Mijn ex-werkgever wou nog effe een schuchtere poging doen mij te houden, zo van : is't veel meer dat ge gaat verdienen, ... en bla bla... en uwe firmawagen en ... moet toch niet vergeten, ... Ik heb ies goe gelachen, ... om hetzelfde te hebben, als nu weet ik niet hoeveel ze zouden moeten betalen elke maand, ik weet voor mezelf al dat het pak aan belastingsgeld is dak in mijne zak steek, dus ge moet nie vragen wat zij hadden moeten betalen om mij dezelfde voordelen te geven... |
|
|
|
|
|
|
#154 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Kijk de farma industrie werkt zo: ze maken een geneesmiddel patenteren dit en van zodra dit patent bijna verloopt brengen ze een nieuw en "verbeterd" middel op de markt, ze smijten de helft van het budget van het nieuwe naar de artsen als "reclame" en de consument kan weer duur betalen. Wie wint er ? Juist de industrie en de staat+consument verliezen. Waarom denk je dat die industrietak in belgie de laatste jaren als paddestoelen uit de grond schiet? Waarom zijn die bedrijven zo populair? Daar iets aan doen vind ik maar doodnormaal en een duur medicament afraden vind ik normaal als een goedkoper maar ouder alternatief is. Citaat:
Citaat:
||||
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iemand die werkloos is is per definitie geen luie kloot iemand die echt ziek of ivallide is ook niet. U weet best wel waar ik het over heb, ... |
|
|
|
|
|
|
#156 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
|
|
|
|
|
#157 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Ik ken enkele werklozen en ja er zitten luie kloten tussen maar de meeste vinden gewoonweg niks.
||
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik bedoelde dus vooral "gast"-stempelaars en economische vluchtelingen, ... Die de procedures verdomd en verdacht goed blijken te kennen en daar openlijk misbruik van maken. |
|
|
|
|
|
|
#159 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#160 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stempelen zal meer dan ooit een vast gegeven moeten worden, met betere voorwaarden trouwens. Er is geen werk voor iedereen en zo simpel zit het hem tegenwoordig.
Maar gans het systeem van verwenmaatregelen, brugpensioenen, ziekte en invalide etc...moet er toch snel uit nu. Een land waar zovelen aan de ziektekas staan moet internationaal als rampgebied erkent worden. En noodhulp aan de buurlanden vragen. Als we dat eens bijsturen kunnen we best een pak van de loonkost afhalen. Als daar een pak af is dan kan men terug inoverend werken en ontvangen de arbeiders terug een centje meer. De regering moet ook maar eens die tweede en derde auto van hun oprit te koop stellen net zoals wij dat moeten doen! En smijt eens al die vreemdelingen buiten die hier komen aanleunen zonder enige borg op de bank of zonder werk. |
|
|
|