Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 11 april 2004, 17:18   #141
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

[size=6]Verenigd Limburg Boven !!![/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Op een ander forum gestolen
Ik zei al dat ik liever een onafhankelijk Verenigd Limburg heb in plaats van een onafhankelijk Vlaanderen.
Dat heeft echter niks te maken met meer overeenkomst met Nederland. Wel met Nederlands Limburg.

Als je de geschiedenis eens goed doorneemt, merk je zelfs op dat Limburg meer gemeen heeft met Wallonië en Nederland dan met de rest van Vlaanderen .

Meer info hierover vind je op: http://home.pi.be/~tthijs/intro.html

Zo zie je dat ook limburg de eigenlijke troeven in handen heeft om onafhankelijkheid te eisen. Zou kunnen...
Maar zoals het volgende verduidelijkt: Op de drempel van het nieuwe millennium is de provincie Limburg een dynamische en sterke partner geworden in de Vlaamse economie. Toch heeft ze haar aparte charme bewaard.

[size=2]Limburg Allein

Do, wo ich gebore ben,
Wo min ouwers hoesch nog steit;
De taal die ich toch zo goad kan,
Wo ich how min lijef en leed.

REFREIN:
Limburg, Limburg allein
Do geit niks boven,
Zo is er moar ein

As min olt Limburg
Limburg allein
Do geit niks boven,
Zo is er meor ein.

Gaon ich no de vremden her,
Of wiet oet Limburg weg;
Heur ich immer toch zo ger,
Het gaod, het kaod, het slech
.[/size]

[size=7]Verenigd Limburg !!![/size]
Het Skill Effect is offline  
Oud 11 april 2004, 17:22   #142
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Wat is uw gemeente?
Wat is een 'gewoon' appartement?
Wat is volgens jouw de gemiddelde huurprijs daarvan?
Ik woon in Riemst maar ben van Lanaken en met een appartement bedoel ik bijvoorbeeld
http://www.machon.be/hu22.htm
Eigenlijk al die prijzen op die site zijn om van achterover te vallen
Das daar aan de cinema in lanaken. Ik vind dat nog redelijk weinig eigenlijk, voor die ligging. Ge zit in het centrum van Lanaken en toch vlakbij een belanrijke invalsweg (rijksweg). Dat is een normale prijs. Als ge goeiekoper wilt kunt ge beter wat meer "naar achteren" zoeken in Lanaken. Mss Neerharen eens proberen.

BTW: Ik heb ervaring met Machon. NIET doen. Tzijn klojos.
Olivier is offline  
Oud 11 april 2004, 17:25   #143
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik woon in Riemst maar ben van Lanaken en met een appartement bedoel ik bijvoorbeeld
http://www.machon.be/hu22.htm
Eigenlijk al die prijzen op die site zijn om van achterover te vallen
Klopt wel dat het duur is, maar vergelijk het eens met Antwerpen of Vlaams Brabant.

Leuven is bijvoorbeeld pas een nachtmerrie!
Daar ken ik de prijzen niet van, maar momenteel is in Lanaken 1 op 4 inwoner al ne Hollander, dus die prijzen zullen nòg meer gaan stijgen zodat op den duur geen enkele oorspronkelijke inwoner zich nog een fatsoenlijk huisje of appartementje kan gaan aanschaffen. Men is gewoon de eigen bevolking hier aan het verjagen met dat Hollands geimporteer
Gorefest is offline  
Oud 11 april 2004, 17:27   #144
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
BTW: Ik heb ervaring met Machon. NIET doen. Tzijn klojos.
Ik ken ze ook, pff die stralen ne air af waar ge de kots van krijgt
Gorefest is offline  
Oud 11 april 2004, 17:38   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[size=6]Verenigd Limburg Boven !!![/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Op een ander forum gestolen
Ik zei al dat ik liever een onafhankelijk Verenigd Limburg heb in plaats van een onafhankelijk Vlaanderen.
Dat heeft echter niks te maken met meer overeenkomst met Nederland. Wel met Nederlands Limburg.

Als je de geschiedenis eens goed doorneemt, merk je zelfs op dat Limburg meer gemeen heeft met Wallonië en Nederland dan met de rest van Vlaanderen .

Meer info hierover vind je op: http://home.pi.be/~tthijs/intro.html

Zo zie je dat ook limburg de eigenlijke troeven in handen heeft om onafhankelijkheid te eisen. Zou kunnen...
Maar zoals het volgende verduidelijkt: Op de drempel van het nieuwe millennium is de provincie Limburg een dynamische en sterke partner geworden in de Vlaamse economie. Toch heeft ze haar aparte charme bewaard.

[size=2]Limburg Allein

Do, wo ich gebore ben,
Wo min ouwers hoesch nog steit;
De taal die ich toch zo goad kan,
Wo ich how min lijef en leed.

REFREIN:
Limburg, Limburg allein
Do geit niks boven,
Zo is er moar ein

As min olt Limburg
Limburg allein
Do geit niks boven,
Zo is er meor ein.

Gaon ich no de vremden her,
Of wiet oet Limburg weg;
Heur ich immer toch zo ger,
Het gaod, het kaod, het slech
.[/size]

[size=7]Verenigd Limburg !!![/size]
Chill, de twee Limburgen spreken aan beide kanten van de Maas een erg gelijkluidend dialect. In Hasselt klinkt het echter al heel anders en in Wallonië....
Waar jij dus haalt dat de Limburgers meer gemeen hebben met Wallonië dan met Vlaanderen is mij een raadsel. Misschien heeft jouw link te maken met het Belgisch spoor dat de Limburgers, die naar Maastricht willen, verplicht over Luik te reizen omdat er nog altijd geen korte, rechtstreekse treinverbinding bestaat?
Of heeft jouw vergelijking te maken met de grens van Limburg met Wallonië?
Ik heb anders nooit veel gemerkt van Walen die in Limburg willen komen wonen en werken. Andersom was het ooit anders maar de Vlaamse en Limburgse werkwilligen waren daar niet echt benijdenswaardig.

Jo Erens was trouwens van Sittard, net zoals Toon Hermans, en die twee hebben zeker al niks met Wallonië te maken.
Oud 11 april 2004, 17:51   #146
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ken ik de prijzen niet van, maar momenteel is in Lanaken 1 op 4 inwoner al ne Hollander, dus die prijzen zullen nòg meer gaan stijgen zodat op den duur geen enkele oorspronkelijke inwoner zich nog een fatsoenlijk huisje of appartementje kan gaan aanschaffen. Men is gewoon de eigen bevolking hier aan het verjagen met dat Hollands geimporteer
Och het zijn gewoon de Lanakenaars die zich liever 5% meer laten betalen door ne Hollander.
Bob is offline  
Oud 11 april 2004, 17:54   #147
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Och het zijn gewoon de Lanakenaars die zich liever 5% meer laten betalen door ne Hollander.
Dat wou ik just zeggen.

Ik ken der genoeg die rijk zijn geworden van de hollanders....en niet alleen makelaars, maar echte die hard maaslanders die hun eigendommen nu verpatsen tegen sterprijzen.
Olivier is offline  
Oud 11 april 2004, 17:55   #148
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Even verder kijken dan de knuppel lang is.

Net goed dat je over het spoor begint. Het goederenspoor tussen Lanaken en Maastricht gaat heropend worden, dat staat al vast.
Wij zijn net bezig om op dat spoor ook personenvervoer te krijgen, dus moet je daarover mij niets vertellen.

Vanwaar gij zijt weet ik niet, maar ik heb ook niks met u te maken!
Oud 11 april 2004, 18:05   #149
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Net goed dat je over het spoor begint. Het goederenspoor tussen Lanaken en Maastricht gaat heropend worden, dat staat al vast.
Wij zijn net bezig om op dat spoor ook personenvervoer te krijgen, dus moet je daarover mij niets vertellen.
Ah Chill, dan zijt ge toch al goed bezig want ipv alleen de sporen tussen Lanaken en Maastricht te openen kunnen ze beter direkt de sporen tussen Bilzen en Maastricht heropenen (voor personenvervoer), die 5 kilometer zal het ook niet maken en kan er eindelijk van Hasselt direkt naar Maastricht met de trein gereden worden want gelijk het het nu ineensteekt dat snapt niemand.
De regering maakt voor de meest onbenullige dingen geld vrij, dan kan voor die paar kilometer spoor ook wel wat geld eraf, of moet onder druk van de Walen die trein dan toch persé een omweg maken in Luik?
Gorefest is offline  
Oud 11 april 2004, 18:15   #150
Margrietje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Wrijf die stront uit uw ogen en bekijk het leven als een echte Limburger en niet als een verbitterde zwartkijker!

Of verhuis naar Antwerpen, daar hoor je beter thuis!
Chill Effect, zwakke argumentatie die laat zien dat je niet in Limburg woont, dat je enkel naar de mensen kijkt en niet naar hen luistert ofwel Limburg enkel ziet zoals jij het wil zien.
Ik heb in Antwerpen gewoont en noem me nu met trots een Limburger. Eentje die naar de mensen in mijn (ruime) omgeving luisterd en die zijn dan volgens jouw dus de verbitterde zwartkijkers. Tot mijn verbazing zijn dat het heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel (ja, ik spreek Limburgs ) en de redenen van hun verbittering heb ik reeds aangegeven. Feiten die je zo kan natrekken als je het niet te druk zou hebben met ze te ontkennen.

Lezen kan je blijkbaar ook niet goed want je meent mijn politieke voorkeur te weten terwijl ik schreef: "wordt wakker VOOR de volgende zwarte zondag." Wat is het toch makkelijk om iemand in een hoekje te duwen als zijn mening of wat hij verteld jou niet aanstaat.
Maar droom ook jij rustig verder!
Margrietje
Margrietje is offline  
Oud 11 april 2004, 18:18   #151
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ah Chill, dan zijt ge toch al goed bezig want ipv alleen de sporen tussen Lanaken en Maastricht te openen kunnen ze beter direkt de sporen tussen Bilzen en Maastricht heropenen (voor personenvervoer), die 5 kilometer zal het ook niet maken en kan er eindelijk van Hasselt direkt naar Maastricht met de trein gereden worden want gelijk het het nu ineensteekt dat snapt niemand.
De regering maakt voor de meest onbenullige dingen geld vrij, dan kan voor die paar kilometer spoor ook wel wat geld eraf, of moet onder druk van de Walen die trein dan toch persé een omweg maken in Luik?
De heropening van het spoor lanaken maastricht verbindt meteen ook hasselt met maastricht (en ook bilzen dus). Voorlopig enkel voor goederenvervoer, maar ipv over die 'onbenulligheden' te praten proberen wij eraan te werken. Ik raad het jou ook aan.
Oud 11 april 2004, 18:19   #152
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanwaar gij zijt weet ik niet, maar ik heb ook niks met u te maken
Misschien meer dan je zou willen want ik ben afkomstig van Bree en heb langer dan een halve eeuw in Limburg gewoond. 8)
Oud 11 april 2004, 18:22   #153
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Margrietje
Citaat:

Wrijf die stront uit uw ogen en bekijk het leven als een echte Limburger en niet als een verbitterde zwartkijker!

Of verhuis naar Antwerpen, daar hoor je beter thuis!
Chill Effect, zwakke argumentatie die laat zien dat je niet in Limburg woont, dat je enkel naar de mensen kijkt en niet naar hen luistert ofwel Limburg enkel ziet zoals jij het wil zien.
Ik heb in Antwerpen gewoont en noem me nu met trots een Limburger. Eentje die naar de mensen in mijn (ruime) omgeving luisterd en die zijn dan volgens jouw dus de verbitterde zwartkijkers. Tot mijn verbazing zijn dat het heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel (ja, ik spreek Limburgs ) en de redenen van hun verbittering heb ik reeds aangegeven. Feiten die je zo kan natrekken als je het niet te druk zou hebben met ze te ontkennen.

Lezen kan je blijkbaar ook niet goed want je meent mijn politieke voorkeur te weten terwijl ik schreef: "wordt wakker VOOR de volgende zwarte zondag." Wat is het toch makkelijk om iemand in een hoekje te duwen als zijn mening of wat hij verteld jou niet aanstaat.
Maar droom ook jij rustig verder!
Margrietje
Wouw!

Wat kan jij inhoudelijk weerleggen zeg!
"Ik ken mensen die... en daarmee basta". Simpele weerlegging zeg!
Ga eens in op wat ik zei ipv errond te kwijlen.

Waarvoor zou ik dan wakker moeten worden?
Waar is uw glazen bolleke?
Oud 11 april 2004, 18:22   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Al van Frieda Brepoels gehoord?

Nochtans een kenner op vlak van de Limburgse spoortoestand.

Wel een Vlaams-nationaliste zoals ik en dat maakt een wereld van verschil, zeker?
Oud 11 april 2004, 18:25   #155
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Vanwaar gij zijt weet ik niet, maar ik heb ook niks met u te maken
Misschien meer dan je zou willen want ik ben afkomstig van Bree en heb langer dan een halve eeuw in Limburg gewoond. 8)
Van Bree, amaai!

Nu begrijp ik het wel hoe je denkt, gij zit opgescheept met die Jaak Gabriels!

Innige deelneming.
Oud 11 april 2004, 18:26   #156
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:

Wel een Vlaams-nationaliste zoals ik en dat maakt een wereld van verschil, zeker?
Frieda Brepoels de knuppel?
Oud 11 april 2004, 18:40   #157
Margrietje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Wouw!

Als jij (begrijpend) zou kunnen lezen zou je dat laatste nu wel begrepen hebben, had je gelezen dat ik enkel naar de mensen luisterde en niet dat ik ze kende (waar haal je dat?) had je gelezen dat anderen reeds zijn ingegaan op wat jij zegde en jou wereldvreemde kijk op Limburg hebben weerlegt. Dit hoef ik niet te herhalen.
Of had je graag dat ik zou ingaan op jouw woorden zoals: stront en kwijlen? Geen zin in!
Verder wilde ik enkel waarschuwen maar wat baaten kaars en bril..... en daarmee is voor mij mijn deelname aan deze "discussie" af.
Margrietje
Margrietje is offline  
Oud 11 april 2004, 18:43   #158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zie jij in Frieda dan ook een Knuppel?

In de gemeente waar ik tot voor twee jaar woonde heb ik zelden een ander dan een CVP-gemeentebestuur gekend. Vandaag is dat een coalitie met....ex.VU-ers die zich 'Nieuw' noemden.
De broer van Theo Kelchtermans heeft er ook een tijdlang, vruchteloos, geaast op de burgemeestersjerp.
De dochter van de CVP-burgemeester die er enkele tientallen jaren onafgebroken aan de macht was is echter onlangs voor de VLD opgekomen.

Ze heeft het (nog) niet gehaald.
Oud 11 april 2004, 18:45   #159
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Margrietje
Citaat:

Wouw!

Als jij (begrijpend) zou kunnen lezen zou je dat laatste nu wel begrepen hebben, had je gelezen dat ik enkel naar de mensen luisterde en niet dat ik ze kende (waar haal je dat?) had je gelezen dat anderen reeds zijn ingegaan op wat jij zegde en jou wereldvreemde kijk op Limburg hebben weerlegt. Dit hoef ik niet te herhalen.
Of had je graag dat ik zou ingaan op jouw woorden zoals: stront en kwijlen? Geen zin in!
Verder wilde ik enkel waarschuwen maar wat baaten kaars en bril..... en daarmee is voor mij mijn deelname aan deze "discussie" af.
Margrietje
Merci!

Ik hoopte er al op, want het trek nergens op als je niet wil reageren op inhoud.

Met anderen lukt dat stukken beter, zoals gorefest.

Iemand blinde comapatient noemen (al is het met een laagje vernis) en verrast zijn dat er kwijl en stront aan tepas komt.
Hypocriet!
Oud 11 april 2004, 18:48   #160
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wie is dan het hoenderhok?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be