Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2005, 15:28   #141
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy
[size=2]Nee, maar het betekend wel dat franstaligen exact die taalnationalistische trekjes vertonen die u de Vlamingen verweet. Ik verwacht trouwens nog steeds een antwoord op mijn vraag welke programma's in hun oorspronkelijke vorm worden uitgezonden. U zegt dat de situatie die ik schets volkomen incorrect is, wel maak ons dan wijzer en vertel ons hoe de situatie in de werkelijkheid ineenzit.

[/size]
Wat ik incorrect vind, is wanneer je zegt dat de Franstalige medias alleen interesse hebben voor Franstalige programma's en dat ze alleen in het Frans spreken. Wanneer buitenlandse artiesten uitgenodigd zijn, is er een vertaling. Logisch.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 16:09   #142
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ik ken geen enkel amerikaans of Engels feuilleton dat men niet overdubt op Franstalige zenders..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 16:40   #143
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
ik ken geen enkel amerikaans of Engels feuilleton dat men niet overdubt op Franstalige zenders..
[size=2]Everytime blijkbaar wel, want toen ik hetzelfde stelde zei hij me dat hij genoeg naar franse TV keek om te weten dat het in de werkelijkheid helemaal anders was, op mijn vraag welke programma’s dan wel in het engels werden uitgezonden bleef hij mij het antwoord echter schuldig. Wel, ik heb de programmaties van Eén en La une voor vandaag eens naast elkaar gelegd om te vergelijken, en heb de programma’s waar meer dan een taal te horen zal zijn onderstreept:

donna op één-blokken-het journaal-het weer-thuis-airline-de collega’s-Bergerac-clips-the nanny-vrolijk vlaanderen-buren-het journaal-de rode loper-blokken-het journaal-man bijt hond-het leven zoals het is: spoedgevallen-het weer-thuis-wit in vegas-de laatste show-keno-uitslagen-het journaal laat-pick 3-man bijt hond-de rode loper

Aan Everytime nu om mijn ongelijk te bewijzen en nu hetzelfde te doen bij de franstalige, al denk ik dat hij minder werk zal hebben als mij:

[/size][size=2]JT soir (en boucle)[/size][size=2]-[/size][size=2]Le jardin extraordinaire[/size][size=2]-[/size][size=2]L'aventure Spielberg[/size][size=2]-[/size][size=2]Section K3[/size][size=2]-[/size][size=2]Plus belle la vie[/size][size=2]-[/size][size=2]Le tour des terroirs[/size][size=2]-[/size][size=2]Les feux de l'amour[/size][size=2]-[/size][size=2]Les titres du JT / Météo[/size][size=2]-[/size][size=2]Questions d'argent[/size][size=2]-[/size][size=2]Journal télévisé / Météo[/size][size=2]-[/size][size=2]Télétourisme[/size][size=2]-[/size][size=2]Derrick[/size][size=2]-[/size][size=2]Maigret[/size][size=2]-[/size][size=2]Job Attitude[/size][size=2]-[/size][size=2]Kojak[/size][size=2]-[/size][size=2]Question d'argent[/size][size=2]-[/size][size=2]Brigade des mers[/size][size=2] -[/size][size=2]Le 18h30[/size][size=2] -[/size][size=2]Météo[/size][size=2] - [/size][size=2]Reportage des carnets du bourlingeur[/size][size=2] -[/size][size=2]Terra incognita (6/10)[/size][size=2] -[/size][size=2]Côté santé[/size][size=2] - [/size][size=2]Journal télévisé / Météo[/size][size=2] -[/size][size=2]Un homme d'exception (Inédit)[/size][size=2] -[/size][size=2]Javas[/size][size=2] -[/size][size=2]Autovision[/size][size=2]- [/size][size=2]JT soir / Météo / Cotes et cours[/size][size=2]-[/size][size=2]Questions d'argent[/size][size=2]-[/size][size=2]Le tour des terroirs[/size][size=2]-[/size][size=2]Mon métier, c'est ma vie[/size][size=2]-[/size][size=2]JT soir / Météo / Cotes et cours (en boucle)[/size]

Laatst gewijzigd door Public energy : 28 februari 2005 om 16:41.
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 16:59   #144
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[size=2]Everytime blijkbaar wel, want toen ik hetzelfde stelde zei hij me dat hij genoeg naar franse TV keek om te weten dat het in de werkelijkheid helemaal anders was, op mijn vraag welke programma’s dan wel in het engels werden uitgezonden bleef hij mij het antwoord echter schuldig. Wel, ik heb de programmaties van Eén en La une voor vandaag eens naast elkaar gelegd om te vergelijken, en heb de programma’s waar meer dan een taal te horen zal zijn onderstreept:

donna op één-blokken-het journaal-het weer-thuis-airline-de collega’s-Bergerac-clips-the nanny-vrolijk vlaanderen-buren-het journaal-de rode loper-blokken-het journaal-man bijt hond-het leven zoals het is: spoedgevallen-het weer-thuis-wit in vegas-de laatste show-keno-uitslagen-het journaal laat-pick 3-man bijt hond-de rode loper

Aan Everytime nu om mijn ongelijk te bewijzen en nu hetzelfde te doen bij de franstalige, al denk ik dat hij minder werk zal hebben als mij:

[/size][size=2]JT soir (en boucle)[/size][size=2]-[/size][size=2]Le jardin extraordinaire[/size][size=2]-[/size][size=2]L'aventure Spielberg[/size][size=2]-[/size][size=2]Section K3[/size][size=2]-[/size][size=2]Plus belle la vie[/size][size=2]-[/size][size=2]Le tour des terroirs[/size][size=2]-[/size][size=2]Les feux de l'amour[/size][size=2]-[/size][size=2]Les titres du JT / Météo[/size][size=2]-[/size][size=2]Questions d'argent[/size][size=2]-[/size][size=2]Journal télévisé / Météo[/size][size=2]-[/size][size=2]Télétourisme[/size][size=2]-[/size][size=2]Derrick[/size][size=2]-[/size][size=2]Maigret[/size][size=2]-[/size][size=2]Job Attitude[/size][size=2]-[/size][size=2]Kojak[/size][size=2]-[/size][size=2]Question d'argent[/size][size=2]-[/size][size=2]Brigade des mers[/size][size=2] -[/size][size=2]Le 18h30[/size][size=2] -[/size][size=2]Météo[/size][size=2] - [/size][size=2]Reportage des carnets du bourlingeur[/size][size=2] -[/size][size=2]Terra incognita (6/10)[/size][size=2] -[/size][size=2]Côté santé[/size][size=2] - [/size][size=2]Journal télévisé / Météo[/size][size=2] -[/size][size=2]Un homme d'exception (Inédit)[/size][size=2] -[/size][size=2]Javas[/size][size=2] -[/size][size=2]Autovision[/size][size=2]- [/size][size=2]JT soir / Météo / Cotes et cours[/size][size=2]-[/size][size=2]Questions d'argent[/size][size=2]-[/size][size=2]Le tour des terroirs[/size][size=2]-[/size][size=2]Mon métier, c'est ma vie[/size][size=2]-[/size][size=2]JT soir / Météo / Cotes et cours (en boucle)[/size]
Zeg onnozelaar, in plaat de lul uit te hangen, zou je liever lezen wat ik heb geschreven.
Oud 28 februari 2005, 17:19   #145
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Zeg onnozelaar, in plaat de lul uit te hangen, zou je liever lezen wat ik heb geschreven.
Tja, als je Everytime durft tegenspreken ben je een lul hé. Doet me denken aan het gedrag van een klein kind.
Als er op een Franstalige zender iets in een andere taal wordt getoond, wordt het dan nagesynchroniseerd of wordt er dan getolkt? Ja. Op een Vlaamse zender? Neen.
Hoe zou dat toch komen Everytime? Hebben de Vlamingen te weinig geld om een tolk te betalen, of hebben de Franstaligen te weinig geld om een vertaler te betalen?
Daarover gaat de discussie nu reeds gans de tijd maar jij probeert het antwoord te ontlopen. Bang om geen gelijk te krijgen of zo? Bang om tot het inzicht te komen dat Franstaligen (en ook Duits- of Engelstaligen) over het algemeen nogal bekrompen zijn als het over andere talen gaat?

Laatst gewijzigd door instromaniac : 28 februari 2005 om 17:19.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 17:25   #146
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Tja, als je Everytime durft tegenspreken ben je een lul hé. Doet me denken aan het gedrag van een klein kind.
Als er op een Franstalige zender iets in een andere taal wordt getoond, wordt het dan nagesynchroniseerd of wordt er dan getolkt? Ja. Op een Vlaamse zender? Neen.
Hoe zou dat toch komen Everytime? Hebben de Vlamingen te weinig geld om een tolk te betalen, of hebben de Franstaligen te weinig geld om een vertaler te betalen?
Daarover gaat de discussie nu reeds gans de tijd maar jij probeert het antwoord te ontlopen. Bang om geen gelijk te krijgen of zo? Bang om tot het inzicht te komen dat Franstaligen (en ook Duits- of Engelstaligen) over het algemeen nogal bekrompen zijn als het over andere talen gaat?
Dat blijft uw standpunt, slimme. Als Vlamingen zo graag andere talen hadden, zouden ze niet slecht reageren als ze mensen in een andere taal in Vlaanderen horen spreken................. Uw redenering trekt dus op niets.
Oud 28 februari 2005, 17:26   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat talen betreft, hebben Franstaligen helemaal geen allergie tegenover vreemde talen. Vlamingen voelen zich open voor vreemde talen omdat ze geen andere keuze hebben. Waar ga je met het Nederlands, behalve in Vlaanderen en Nederland? Nergens.
Oud 28 februari 2005, 17:42   #148
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat blijft uw standpunt, slimme. Als Vlamingen zo graag andere talen hadden, zouden ze niet slecht reageren als ze mensen in een andere taal in Vlaanderen horen spreken................. Uw redenering trekt dus op niets.
Vlamingen staan anders, in tegenstelling tot Franstaligen, Engelsen, Spanjaarden, over heel de wereld bekend om hun talenkennis. Ze reageren niet slecht als ze mensen in een andere taal in Vlaanderen horen spreken. Op radio en tv gebeurt haast niks anders. Jouw redenering trekt dus op niks. En waarom?
Omdat het, als het aan jou en je Franstalige soortgenoten lag, de Vlamingen zelfs voor hun eigen taal niet zouden mogen 'open staan' maar alleen nog voor die van anderen. Vooral die van de Franstaligen uiteraard. Die moeten toch de keuze blijven hebben om NIET te hoeven openstaan voor de streektaal van de mensen waar ze zich vestigen. Toch niet als dit de taal is waarmee je nergens anders dan in Vlaanderen en Nederland terecht kunt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 februari 2005 om 17:43.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 17:44   #149
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geef dan eens antwoord hé, als je het toch zo beter weet.
Wie reageert er slecht als ze mensen in een andere taal horen spreken? Zijn het niet vooral de Franstaligen die hier komen een je een boze blik geven als je hen in het Nederlands aanspreekt? Je weet goed genoeg wanneer er slecht gereageerd wordt, je weet maar al te goed dat er over het algemeen niet slecht gereageerd wordt als iemand gewoon een andere taal spreekt omdat die geen Nederlands kent. Indien je dat niet weet moet je dringend eens een kijkje nemen in Vlaanderen zodat je misschien eens beseft wat voor een vooroordelen jij hebt.
Oud 28 februari 2005, 18:04   #150
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef dan eens antwoord hé, als je het toch zo beter weet.
Wie reageert er slecht als ze mensen in een andere taal horen spreken? Zijn het niet vooral de Franstaligen die hier komen een je een boze blik geven als je hen in het Nederlands aanspreekt? Je weet goed genoeg wanneer er slecht gereageerd wordt, je weet maar al te goed dat er over het algemeen niet slecht gereageerd wordt als iemand gewoon een andere taal spreekt omdat die geen Nederlands kent. Indien je dat niet weet moet je dringend eens een kijkje nemen in Vlaanderen zodat je misschien eens beseft wat voor een vooroordelen jij hebt.
Geloof mij, ik heb die ervaringen verschillende keer gekend. Aan de Vlaamse Kust, op zomerfestivals (Werchter, enz.............) en op mijn vroegere jobs waar Franstaligen niet graag welkom zijn, tenzij ze Vlaamsgezind en Vlaamsdenkend zouden zijn. Maar geen paniek. Franstaligen begrijpen meer en meer dat het beter voor hen is Vlaanderen te vermijden en liever naar Frankrijk of Duitsland te gaan (om maar die voorbeelden te nemen). Vandaar dat ik Vlaanderen al als een ander land beschouw. Voor mij kan u uw onafhankelijkheid nemen, met de gevolgen daarvan voor ons, Franstaligen : Vlaanderen boycotten, Vlaamse producten boycotten. U wil de haat creeren tussen de twee gemeenschappen? Neem dan uw onafhankelijkheid. En liefst geen hypocrisie �* la Ijzerbedevaart : "Waalse vrienden, laat ons scheiden". Vrienden? Waarom zijn ze niet eerlijk en waarom zeggen ze niet "vijanden"? Zoals die "Nooit meer oorlog". Door die scheiding zal u wel een "oorlog" creeren. Niet letterlijk natuurlijk, maar een echte haat tussen de twee gemeenschappen. Maar ja, dat is misschien wat u eigenlijk wil. Ik klaag echt de firma's waar Fransaligen en Vlamingen gedwongen zijn samen te werken, terwijl we eigenlijk niet gemaakt zijn om samen te leven.

Laatst gewijzigd door Everytime : 28 februari 2005 om 18:12.
Oud 28 februari 2005, 18:20   #151
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=2]Wat zit jij de zaken toch weer om te draaien!? Mensen die zich hier voor korte termijn zijn komen vestigen of gewoon een bezoekje hebben gebracht aan ons land besvestigen allen dat Vlamingen qua meertaligheid en en tolerantie ten opzichte van anderstaligen hun gelijke in de wereld niet kennen. Die gastvrijheid moet echter niet worden aanzien als een carte blache voor immigranten die van plan zijn om hun heel leven in hun eigen taal te blijven organiseren, het is daartegen dat gereageerd wordt. Niet toevallig richt die reactie zich net tegen sprekers van de taal die zich in het verleden het onverdraagzaamst tegenover de onze hebben getoond, die zodanig van onze gastvrijheid hebben geprofiteerd dat de wij als gastheren ons voor goed dienden aan te passen aan onze gasten. Iets waar jij als franstalige Brusselaar het levende bewijs van bent.

[/size]
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 18:24   #152
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het was idd makkelijker geweest als de Franstaligen gewoon Nederlands hadden geleerd als die ellendige Vlamingen zo 'ambetant' op hun eigen taal stonden in hun eigen streek.
Schandalig is het dat ze zoiets als normaal durven schouwen!
Zo 'n onbeschoft gedrag mag overal als normaal beschouwd, maar toch niet in Vlaams Belgique?!

Maar ach, onze Franstalige vrienden kiezen dus om de dingen op te lossen op de wijze van Everytime en eieren voor hun geld.
Het zij zo.
We zullen ze missen, al die lieve Franstaligen, die veel liever Vlaanderen boycotten, Vlaamse producten boycotten en wat allemaal nog meer om toch maar niet vervlaamst te worden.
Nederlands leren in het Belgische Vlaanderen. Jongens toch! Dat kan niet! Dat mag niet! Met die stomme taal kom je nergens anders dan in Nederland! Toch niet in Vlaams Belgique???
Dat Franstaligen daar die minderwaardige taal moeten leren, SPREKEN zelfs, zover zal iemand hen in de eeuwen der eeuwen niet krijgen!
Amen.
Oud 28 februari 2005, 18:28   #153
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[size=2]Wat zit jij de zaken toch weer om te draaien!? Mensen die zich hier voor korte termijn zijn komen vestigen of gewoon een bezoekje hebben gebracht aan ons land besvestigen allen dat Vlamingen qua meertaligheid en en tolerantie ten opzichte van anderstaligen hun gelijke in de wereld niet kennen. Die gastvrijheid moet echter niet worden aanzien als een carte blache voor immigranten die van plan zijn om hun heel leven in hun eigen taal te blijven organiseren, het is daartegen dat gereageerd wordt. Niet toevallig richt die reactie zich net tegen sprekers van de taal die zich in het verleden het onverdraagzaamst tegenover de onze hebben getoond, die zodanig van onze gastvrijheid hebben geprofiteerd dat de wij als gastheren ons voor goed dienden aan te passen aan onze gasten. Iets waar jij als franstalige Brusselaar het levende bewijs van bent.

[/size]
Oud 28 februari 2005, 18:49   #154
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Allé, opnieuw geen antwoord.
Als ik dit allemaal lees heb ik eerder de indruk dat jij wilt dat beide gemeenschappen vijanden worden. Je moet hier ook niet zitten insinueren wat ik wil, want je zit er nogal ferm naast want ik wil juist dat Walen en Vlamingen vrienden blijven.
Jij hebt wel rare jobs, want bij de mijne wordt er gewoon niet gesproken over zo'n zaken, behalve dan als ik voor de VVB werk maar die zijn niet bepaald anti-Waals maar wel anti-Belgisch.
En wie creëert er haat? Wie probeerde hier alles te verfransen? Wie wil er geen woord Nederlands spreken maar eist wel dat anderen Frans spreken? Jij bent echt wel goed in rollen omdraaien hoor.
Oud 28 februari 2005, 18:52   #155
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
[size=2]Nee, maar het betekend wel dat franstaligen exact die taalnationalistische trekjes vertonen die u de Vlamingen verweet. Ik verwacht trouwens nog steeds een antwoord op mijn vraag welke programma's in hun oorspronkelijke vorm worden uitgezonden. U zegt dat de situatie die ik schets volkomen incorrect is, wel maak ons dan wijzer en vertel ons hoe de situatie in de werkelijkheid ineenzit.

[/size]
wat voor onnozele discussie is dit hier trouwens ?

Hollanders zijn vaak net als fransen... zij dubben ook regelmatig in het nederlands... zij het veel minder, en meer gericht op kinderen. Maar ja, de franstalige markt is dan ook enorm veel groter dan de nederlandstalige.
Trouwens... kijk eens naar de ARD of ZDF ... daar kunt ge soms schitterende cinema zien in de vorm van Pulp Fiction ... gedubd in het Duits
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 18:58   #156
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Vlamingen staan anders, in tegenstelling tot Franstaligen, Engelsen, Spanjaarden, over heel de wereld bekend om hun talenkennis.
onze talenkennis is niet slecht... maar of die zo super is ?

Ja, veel jongeren kunnen Engels... heel velen zelfs niet (heb ik de laatste tijd mij over verwonderd).... onze praktische kennis van Frans is ook niet zo super voor deze die enkele jaren de school uitzijn en het beroepsmatig niet nodig hebben.
Duits is slechts bij een kleine fractie van ons gekend. Andere talen zijn exotische extraatjes...

Ja, Spanjaarden zijn een ramp (spaans, met moeite een woordje frans of engels)... maar 't is niet dat we ons als vlaming moeten ophemelen omdat we nog een notie hebben van twee extra talen ? Er zijn nog veel kleine landen waar dit zo is.
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 19:31   #157
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allé, opnieuw geen antwoord.
Als ik dit allemaal lees heb ik eerder de indruk dat jij wilt dat beide gemeenschappen vijanden worden. Je moet hier ook niet zitten insinueren wat ik wil, want je zit er nogal ferm naast want ik wil juist dat Walen en Vlamingen vrienden blijven.
Jij hebt wel rare jobs, want bij de mijne wordt er gewoon niet gesproken over zo'n zaken, behalve dan als ik voor de VVB werk maar die zijn niet bepaald anti-Waals maar wel anti-Belgisch.
En wie creëert er haat? Wie probeerde hier alles te verfransen? Wie wil er geen woord Nederlands spreken maar eist wel dat anderen Frans spreken? Jij bent echt wel goed in rollen omdraaien hoor.
Vrienden blijven? Door het land te splitsen? Vind je dat niet paradoxaal?
Oud 28 februari 2005, 19:35   #158
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme
wat voor onnozele discussie is dit hier trouwens ?

Hollanders zijn vaak net als fransen... zij dubben ook regelmatig in het nederlands... zij het veel minder, en meer gericht op kinderen. Maar ja, de franstalige markt is dan ook enorm veel groter dan de nederlandstalige.
Trouwens... kijk eens naar de ARD of ZDF ... daar kunt ge soms schitterende cinema zien in de vorm van Pulp Fiction ... gedubd in het Duits
Ja, inderdaad. Maar je weet, als de RTBF of RTL een Franse film of serie draait, is er geen ondertiteling. Maar als VTM hun Hollandse serie draait, is er wel ondertiteling. Toch is het dezelfde taal. Begrijpe wie kan begrijpen.........
Oud 28 februari 2005, 19:35   #159
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme
onze talenkennis is niet slecht... maar of die zo super is ?

Ja, veel jongeren kunnen Engels... heel velen zelfs niet (heb ik de laatste tijd mij over verwonderd).... onze praktische kennis van Frans is ook niet zo super voor deze die enkele jaren de school uitzijn en het beroepsmatig niet nodig hebben.
Duits is slechts bij een kleine fractie van ons gekend. Andere talen zijn exotische extraatjes...

Ja, Spanjaarden zijn een ramp (spaans, met moeite een woordje frans of engels)... maar 't is niet dat we ons als vlaming moeten ophemelen omdat we nog een notie hebben van twee extra talen ? Er zijn nog veel kleine landen waar dit zo is.
We moeten onszelf inderdaad niet ophemelen, we kunnen bvb. nog veel leren van verschillende Oost-Europese landen waar de talenkennis een stuk breder is dan in Vlaanderen.
Maar deze discussie is echter begonnen met Everytime die Vlaamse zenders verwijt tegen andere talen te zijn. Ik geloof dat de meeste mensen het erover eens zijn dat over het algemeen er in Vlaanderen wel meer interesse is in andere talen dan bij de gemiddelde Franstalige, dat onze media er helemaal niet voor terugschrikt anderstaligen aan het woord te laten of anderstalige programma's te tonen. M.a.w., iemand is hier uit op een beetje provocatie of weet helemaal niet waarover hij spreekt.
Oud 28 februari 2005, 19:37   #160
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Vrienden blijven? Door het land te splitsen? Vind je dat niet paradoxaal?
Ah, zijn Tsjechië en Slowakije vijanden?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be