![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik ken geen enkel amerikaans of Engels feuilleton dat men niet overdubt op Franstalige zenders..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
donna op één-blokken-het journaal-het weer-thuis-airline-de collega’s-Bergerac-clips-the nanny-vrolijk vlaanderen-buren-het journaal-de rode loper-blokken-het journaal-man bijt hond-het leven zoals het is: spoedgevallen-het weer-thuis-wit in vegas-de laatste show-keno-uitslagen-het journaal laat-pick 3-man bijt hond-de rode loper Aan Everytime nu om mijn ongelijk te bewijzen en nu hetzelfde te doen bij de franstalige, al denk ik dat hij minder werk zal hebben als mij: [/size][size=2]JT soir (en boucle)[/size][size=2]-[/size][size=2]Le jardin extraordinaire[/size][size=2]-[/size][size=2]L'aventure Spielberg[/size][size=2]-[/size][size=2]Section K3[/size][size=2]-[/size][size=2]Plus belle la vie[/size][size=2]-[/size][size=2]Le tour des terroirs[/size][size=2]-[/size][size=2]Les feux de l'amour[/size][size=2]-[/size][size=2]Les titres du JT / Météo[/size][size=2]-[/size][size=2]Questions d'argent[/size][size=2]-[/size][size=2]Journal télévisé / Météo[/size][size=2]-[/size][size=2]Télétourisme[/size][size=2]-[/size][size=2]Derrick[/size][size=2]-[/size][size=2]Maigret[/size][size=2]-[/size][size=2]Job Attitude[/size][size=2]-[/size][size=2]Kojak[/size][size=2]-[/size][size=2]Question d'argent[/size][size=2]-[/size][size=2]Brigade des mers[/size][size=2] -[/size][size=2]Le 18h30[/size][size=2] -[/size][size=2]Météo[/size][size=2] - [/size][size=2]Reportage des carnets du bourlingeur[/size][size=2] -[/size][size=2]Terra incognita (6/10)[/size][size=2] -[/size][size=2]Côté santé[/size][size=2] - [/size][size=2]Journal télévisé / Météo[/size][size=2] -[/size][size=2]Un homme d'exception (Inédit)[/size][size=2] -[/size][size=2]Javas[/size][size=2] -[/size][size=2]Autovision[/size][size=2]- [/size][size=2]JT soir / Météo / Cotes et cours[/size][size=2]-[/size][size=2]Questions d'argent[/size][size=2]-[/size][size=2]Le tour des terroirs[/size][size=2]-[/size][size=2]Mon métier, c'est ma vie[/size][size=2]-[/size][size=2]JT soir / Météo / Cotes et cours (en boucle)[/size] Laatst gewijzigd door Public energy : 28 februari 2005 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Als er op een Franstalige zender iets in een andere taal wordt getoond, wordt het dan nagesynchroniseerd of wordt er dan getolkt? Ja. Op een Vlaamse zender? Neen. Hoe zou dat toch komen Everytime? Hebben de Vlamingen te weinig geld om een tolk te betalen, of hebben de Franstaligen te weinig geld om een vertaler te betalen? Daarover gaat de discussie nu reeds gans de tijd maar jij probeert het antwoord te ontlopen. Bang om geen gelijk te krijgen of zo? Bang om tot het inzicht te komen dat Franstaligen (en ook Duits- of Engelstaligen) over het algemeen nogal bekrompen zijn als het over andere talen gaat? Laatst gewijzigd door instromaniac : 28 februari 2005 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat het, als het aan jou en je Franstalige soortgenoten lag, de Vlamingen zelfs voor hun eigen taal niet zouden mogen 'open staan' maar alleen nog voor die van anderen. Vooral die van de Franstaligen uiteraard. Die moeten toch de keuze blijven hebben om NIET te hoeven openstaan voor de streektaal van de mensen waar ze zich vestigen. Toch niet als dit de taal is waarmee je nergens anders dan in Vlaanderen en Nederland terecht kunt.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 februari 2005 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wie reageert er slecht als ze mensen in een andere taal horen spreken? Zijn het niet vooral de Franstaligen die hier komen een je een boze blik geven als je hen in het Nederlands aanspreekt? Je weet goed genoeg wanneer er slecht gereageerd wordt, je weet maar al te goed dat er over het algemeen niet slecht gereageerd wordt als iemand gewoon een andere taal spreekt omdat die geen Nederlands kent. Indien je dat niet weet moet je dringend eens een kijkje nemen in Vlaanderen zodat je misschien eens beseft wat voor een vooroordelen jij hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 28 februari 2005 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was idd makkelijker geweest als de Franstaligen gewoon Nederlands hadden geleerd als die ellendige Vlamingen zo 'ambetant' op hun eigen taal stonden in hun eigen streek.
Schandalig is het dat ze zoiets als normaal durven schouwen! Zo 'n onbeschoft gedrag mag overal als normaal beschouwd, maar toch niet in Vlaams Belgique?! Maar ach, onze Franstalige vrienden kiezen dus om de dingen op te lossen op de wijze van Everytime en eieren voor hun geld. Het zij zo. We zullen ze missen, al die lieve Franstaligen, die veel liever Vlaanderen boycotten, Vlaamse producten boycotten en wat allemaal nog meer om toch maar niet vervlaamst te worden. Nederlands leren in het Belgische Vlaanderen. Jongens toch! Dat kan niet! Dat mag niet! Met die stomme taal kom je nergens anders dan in Nederland! Toch niet in Vlaams Belgique??? Dat Franstaligen daar die minderwaardige taal moeten leren, SPREKEN zelfs, zover zal iemand hen in de eeuwen der eeuwen niet krijgen! Amen.
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 |
Staatssecretaris
|
![]() Allé, opnieuw geen antwoord.
Als ik dit allemaal lees heb ik eerder de indruk dat jij wilt dat beide gemeenschappen vijanden worden. Je moet hier ook niet zitten insinueren wat ik wil, want je zit er nogal ferm naast want ik wil juist dat Walen en Vlamingen vrienden blijven. Jij hebt wel rare jobs, want bij de mijne wordt er gewoon niet gesproken over zo'n zaken, behalve dan als ik voor de VVB werk maar die zijn niet bepaald anti-Waals maar wel anti-Belgisch. En wie creëert er haat? Wie probeerde hier alles te verfransen? Wie wil er geen woord Nederlands spreken maar eist wel dat anderen Frans spreken? Jij bent echt wel goed in rollen omdraaien hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Hollanders zijn vaak net als fransen... zij dubben ook regelmatig in het nederlands... zij het veel minder, en meer gericht op kinderen. Maar ja, de franstalige markt is dan ook enorm veel groter dan de nederlandstalige. Trouwens... kijk eens naar de ARD of ZDF ... daar kunt ge soms schitterende cinema zien in de vorm van Pulp Fiction ... gedubd in het Duits ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ja, veel jongeren kunnen Engels... heel velen zelfs niet (heb ik de laatste tijd mij over verwonderd).... onze praktische kennis van Frans is ook niet zo super voor deze die enkele jaren de school uitzijn en het beroepsmatig niet nodig hebben. Duits is slechts bij een kleine fractie van ons gekend. Andere talen zijn exotische extraatjes... Ja, Spanjaarden zijn een ramp (spaans, met moeite een woordje frans of engels)... maar 't is niet dat we ons als vlaming moeten ophemelen omdat we nog een notie hebben van twee extra talen ? Er zijn nog veel kleine landen waar dit zo is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar deze discussie is echter begonnen met Everytime die Vlaamse zenders verwijt tegen andere talen te zijn. Ik geloof dat de meeste mensen het erover eens zijn dat over het algemeen er in Vlaanderen wel meer interesse is in andere talen dan bij de gemiddelde Franstalige, dat onze media er helemaal niet voor terugschrikt anderstaligen aan het woord te laten of anderstalige programma's te tonen. M.a.w., iemand is hier uit op een beetje provocatie of weet helemaal niet waarover hij spreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |