Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat te doen met het flamingantisme?
Belachelijker maken dan ze al zijn 0 0%
Een museum oprichten voor deze bedreigde ideologie 0 0%
Laten doen, ze maken immers toch geen schijn van kans 0 0%
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2005, 18:19   #141
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Dit is er gewoonweg over. Als inwoner van Dilbeek zie ik dit als een echte aanval tegenover mijn taal en mijn volk. Ik ben in Dilbeek geboren, mijn ouders en grootouders zijn er geboren. In de loop der jaren heeft mijn familie langzaam aan de verfransing en de franstalige arrogantie zien oprukken. In de Dilbeekse gemeenteraad hebben alle franstalige partijen samen slechts 1 zetel in de gemeenteraad! Durf ons niet over dezelfde kam scheren als Brussel. Zolang er in Dilbeek nog 1 Vlaming leeft, nog 1 Vlaming ademhaalt, zal de verderfelijke francofonie de Leeuw niet temmen!

Ditzelfde probleem hebben we hier met Nederlanders die hier alles komen inpalmen,lomeanor!Laat je niet kisten!

Het is gedaan met het inpalmen van ons bronsgroen-eikenhout waar onze ouders-grootouders-overgrootouders zo hard voor gewerkt hebben!

Vlaanderen is voor de Vlamingen!

Ordinair,elitair,kapitalistisch gespuis: BLIJF WAAR JULLIE ZIJN,WAAG HET NIET ONZE WELVAART EN STREEK IN TE PALMEN!

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 18:27   #142
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Man, je klinkt als een arme Indiaanse boer in Latijns Amerika die zijn grond ziet in beslag genomen worden door een grootgrondbezitter en daraom in de guerilla gaat. Misschien ben je in het verkeerde land geboren ...
U gaat toch niet denken zeker dat we hier gaan liggen als een geslagen hond hoe het kapitalistisch gespuis ons hier komt wegjagen zeker?Ik heb de riek al klaar staan!

Wij teren op de inspanningen van onze ouders,gootouders,overgrootouders en we zullen blijven strijden tot de laatste snik!

Door de toevloed van rijke Nederlanders hier in het Noorden van limburg is alles onbetaalbaar geworden voor de arbeider,het is gedaan met deze werkwijze

Novalis
Oud 5 april 2005, 18:29   #143
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig

Ditzelfde probleem hebben we hier met Nederlanders die hier alles komen inpalmen,lomeanor!Laat je niet kisten!

Het is gedaan met het inpalmen van ons bronsgroen-eikenhout waar onze ouders-grootouders-overgrootouders zo hard voor gewerkt hebben!

Vlaanderen is voor de Vlamingen!

Ordinair,elitair,kapitalistisch gespuis: BLIJF WAAR JULLIE ZIJN,WAAG HET NIET ONZE WELVAART EN STREEK IN TE PALMEN!
Ik denk dat je het hier over Limburg hebt....

Met nederlanders uit nederlands limburg heb ik geen problemen, en de meeste nederlanders die hier wonen doen ook geen vlieg kwaad. Het zijn inderdaad de rijke "hollanders" die onze grond komen inpalmen, maar de lokale verkopers spelen daar ook mooi op in door prijzen te vragen die hoog boven wat het modale gezin kan uitgeven liggen....het komt dus van twee kanten.

PS: Limburg aan de Limburgers....inclusief allen die in de put hebben gewerkt. Met Vlaanderen hebben wij niks vandoen...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 18:33   #144
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Met Vlaanderen hebben wij niks vandoen...
En waarom niet?Die zitten met hetzelfde probleem.Het zijn ook de rijke Franstaligen die de grond onbetaalbaar maken en systematisch alles inpalmen.

Het wordt terug tijd dat grenzen gerespecteerd worden,of het nu taalgrenzen zijn of landsgrenzen!

Dicht ermee!

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 5 april 2005 om 18:38.
Oud 5 april 2005, 18:36   #145
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

PS: Limburg aan de Limburgers....inclusief allen die in de put hebben gewerkt. Met Vlaanderen hebben wij niks vandoen...
Gaat Limburg zich losscheuren van de rest van Belgie?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 18:38   #146
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Idd,Tavek denkt beetje aan zichzelf.Al kom ik uit het Noorden van Limburg,de Vlamingen in BHV kunnen op mijn volle steun rekenen!!

Novalis
Oud 5 april 2005, 18:41   #147
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom niet?Die zitten met hetzelfde probleem.Het zijn ook de rijke Franstaligen die de grond onbetaalbaar maken en systematisch alles inpalmen.

Het wordt terug tijd dat grenzen gerepecteerd worden,of het nu taalgrenzen zijn of landsgrenzen!

Dicht ermee!
Ik denk eerder aan de EU ambtenaren die rond brussel de prijzen de lucht injagen (wat wil je, ze pakken 7000 euro of meer per maand).

En dat van die franstaligen die in Vlaanderen gaan wonen, snap ik geen reet van. Ik dacht dat in Wallonie die prijzen lager waren....reden waarom zoveel nederlandstaligen naar daar trekken.
Oud 5 april 2005, 18:42   #148
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd,Tavek denkt beetje aan zichzelf.Al kom ik uit het Noorden van Limburg,de Vlamingen in BHV kunnen op mijn volle steun rekenen!!
Mij boeit het echt niet, ik woon in een goed land en al die zever kan me gestolen worden. Tis een vrij hard symbooldossier zonder echte functionele waarde.....
Oud 5 april 2005, 18:46   #149
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, niet van Belgie

8)

Grapje, ik ben voorstander van geen enkele afscheuring, maar wat meer Limburg gevoel mag er wel zijn, ipv altijd maar vlaams dit vlaams dat.....
Oud 5 april 2005, 19:11   #150
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Mij boeit het echt niet, ik woon in een goed land
En hoe komt het dat je in een "goed" land woont?Vergeet wel niet dat we heel fel achteruit aan het boeren zijn!

Novalis
Oud 5 april 2005, 19:33   #151
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Grapje, ik ben voorstander van geen enkele afscheuring, maar wat meer Limburg gevoel mag er wel zijn, ipv altijd maar vlaams dit vlaams dat.....
Voel jij je dan in bv. Leuven 'in het buitenland'?
Oud 5 april 2005, 20:14   #152
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
En hoe komt het dat je in een "goed" land woont?Vergeet wel niet dat we heel fel achteruit aan het boeren zijn!
Oh ja? Op welk vlak dan?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 20:34   #153
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Voel jij je dan in bv. Leuven 'in het buitenland'?
Neen. Evenmin in Antwerpen of Luik. Maar thuis voel ik me er niet....
Oud 5 april 2005, 20:34   #154
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Hoe moeten we omgaan met het flamingantisme?

Ik vind dit een bijzonder actuele vraag, wetende dat:

- 86 % van de Vlamingen, voor wie de flaminganten zogezegd opkomen, tegen het separatisme zijn;
- Het Vlaams-nationaal verenigingsleven aan het uitdoven is: bv.: geen opvolging voor het antieke VNJ
- B-H-V maar niet gesplitst geraakt, alle deadline's, clowneske acties en betogingen ten spijt.

Zeg nee aan het flamingantisme.
65 % van dezelfde Vlamingen is voor meer Vlaamse onafhankelijkheid en wil die mijardenstroom inperken !

het Vlaams Nationalisme kende zijn hoogtepunt vorig jaar in Halle toen 13.000 betogers naar Halle afzakten, verleden maand nog 3.000 in Overijse, 500 Vlaams belang militanten in Dilbeek in de Westrand !
(in Linkebeek waren er amper 1.000 wallinganten)

alds BHV niet gesplitst geraakt op een politieke manier zullen we andere manieren moeten vinden, andere drukkingsmiddelen : de geldkraan dichter draaien !

vous allez payer cher ! très cher !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 20:46   #155
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Steve is al goed bezig... maar dat de Limburgers hem nog lnag gaan volgen is nog de vraag ! Ze zijn gezaag beu !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 10:06   #156
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Hij moet misschien eens naar Leuven gaan , waar franstaligen verbouwereerd aan de kassa's van winkels staan als ze hun in het frans niet kunnen te woord staan.

Of in de treinen, waar je steeds franstaligen hoort klagen, als mededelingen per ongeluk enkel in het nederlands worden gegeven.
Omgekeerd hoor je dit niet, aangezien wij vlamingen het toch al gewend zijn geen of weinig nederlands te horen.
Zijn er zoveel Franstaligen in Leuven? Ik denk van niet, eerlijk gezegd.

Wat moeten we dan zeggen van de Vlamingen die in de treinen klagen omdat ze Franstaligen Frans tussen hen horen spreken? Ze lijken zo nerveus dat we ergens met hen in het Frans zouden willen spreken. Nee, serieus, zo'n reacties vind je zowel op de Franstalige als op de Vlaamse kant.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 10:09   #157
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Dit is er gewoonweg over. Als inwoner van Dilbeek zie ik dit als een echte aanval tegenover mijn taal en mijn volk. Ik ben in Dilbeek geboren, mijn ouders en grootouders zijn er geboren. In de loop der jaren heeft mijn familie langzaam aan de verfransing en de franstalige arrogantie zien oprukken. In de Dilbeekse gemeenteraad hebben alle franstalige partijen samen slechts 1 zetel in de gemeenteraad! Durf ons niet over dezelfde kam scheren als Brussel. Zolang er in Dilbeek nog 1 Vlaming leeft, nog 1 Vlaming ademhaalt, zal de verderfelijke francofonie de Leeuw niet temmen!
Maar wat bedoelt u met verfransing? Veel Franstaligen die besloten naar Dilbeek te gaan wonen? Excuseer maar ik noem dat geen verfransing.
Oud 6 april 2005, 10:09   #158
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Zijn er zoveel Franstaligen in Leuven? Ik denk van niet, eerlijk gezegd.
Sinds 1968 niet meer, nee

Citaat:
Wat moeten we dan zeggen van de Vlamingen die in de treinen klagen omdat ze Franstaligen Frans tussen hen horen spreken? Ze lijken zo nerveus dat we ergens met hen in het Frans zouden willen spreken.
Waar haal je d�*t nu weer?
Oud 6 april 2005, 10:14   #159
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Ik vind van wel, vooral in de Rechten. Als ze Nederlandstalige colleges willen volgen is dat hun goed recht. Ze zijn in ieder geval met meer als bv de Oost-Vlamingen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 10:21   #160
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar haal je d�*t nu weer?
Uit eigen ervaring, Zeno!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be