![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals je zelf zegt: Citaat:
![]() |
![]() |
#143 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat terzijde, Meervoud noch SFL propageren nationalisatie van alle bedrijven. Citaat:
Managers en aandeelhouders zijn de smeerlappen, tussen haakjes. Zij zetten het werkvolk op straat.
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bwa, die internationale machtscentra houden zich niet echt bezig met die dingen (daarvoor weten ze genoeg dat met het hertekenen van een grens in de praktijk weinig verandert). Het grootste gevaar gaat uit van onze eigen elite die bepaalde krachten mobiliseert en ze belangen voorspiegelt waar ze in mee gaan. Daarom ook moet er met nadruk geëist worden dat Vlaanderen op de internationale fora aanwezig is. Vooral die Unie van Franstalige landen is bijzonder nefast voor ons. |
|
![]() |
![]() |
#145 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Zij weten goed genoeg dat er een neoliberale internationale moet komen wil het grootkapitaal zijn gang kunnen gaan. Het is niet toevallig dat de hele politieke wereld zich achter de europese grondwet schaarde. Citaat:
-De oude Belgische heersende klasse (met de monachie op kop), restant uit de industriële tijd. -De lokale managers van buitenlandse firmas. Van geen van beide elites verwacht ik enig heil. De enigen die ik vertrouw zijn de arbeiders. Citaat:
![]() |
![]() |
#146 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Leidende elites: deels gelijk. De eerste doet er wel alles aan om de tweede mee te krijgen (cfr. Schiltz op Actua TV). De gekende recuperatie. En je moet van beide in globo weinig verwachten. Een aantal individuelen niet te na. 3. Zeg vriend, voor wat hou je mij nu eigenlijk? Kort en goed: vandaag Vlaamse Republiek en als het kan later verenigde Nederlanden. Duidelijk genoeg? |
|
![]() |
![]() |
#147 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik zie dit niet te realiseren binnen België, dus: eerst dat onafhankelijk Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
#149 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [quote=Pelgrim]Jij hebt nog nooit iets van ons gelezen, duidelijk.
Zever. Zonder arbeiders is er geen arbeid. Ondernemers kunnen in principe nog altijd vervangen worden door bvb arbeidersraden of verkozen ambtenaren. Dat terzijde, Meervoud noch SFL propageren nationalisatie van alle bedrijven. Nee, ik draai mee in de slavenmarkt...pardon arbeidsmarkt. Managers en aandeelhouders zijn de smeerlappen, tussen haakjes. Zij zetten het werkvolk op straat.[/QUOTE 1, Arbeiders zijn er in overvloed en Vlaamse arbeiders (en bedienden) worden vandaag, spijtig genoeg, meer en meer vervangen door mensen uit lage loonlanden. Veel productie verhuist naar China en andere lage loonlanden wegens de veel te hoge loonkost in belgië. Ons sociale zekerheidsstelsel wordt onbetaalbaar door het profitariaat in Wallonië en door de massale immigratie van economische "vluchtelingen". (En ook door een aantal Vlaamse profiteurs die liever dop trekken dan te gaan werken...) 2, Ondernemers en goede managers kan je niet vervangen door ambtenaren dat heeft de USSR bewezen. Creativiteit en ondernemingzin vindt je onvoldoende bij ambtenaren. Bekwame ondernemers die innovatief en creatief zijn zijn onmisbaar voor onze welvaart. Zij betalen zichzelf door hun succes op de markt. Zij zorgen voor jobs. De regering moet een klimaat scheppen waarbinnen de ondernemers optimaal kunnen werken. |
![]() |
![]() |
#150 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Praetorian : 28 juli 2005 om 14:22. |
|||||
![]() |
![]() |
#151 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#152 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat onze eigen arbeiders worden vervangen door goedkope slaven van elders heeft alles te maken met het bestaan van de EU, de WTO en andere neoliberale constructies die de grenzen willen slopen om de groei van hun kwartaalwinsten onbeperkt te maken. Een echte nationalist bestrijdt die constructies, in plaats van ons Waals buurvolk te zitten schofferen Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#153 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Pelgrim schrijft:
En de walen, die ocharme duizend euro krijgen van de dop (als het al zoveel is) zijn dikke profiteurs. Tja... Antwoord: Zij die weigeren om werk te zoeken zijn inderdaad profiteurs die parasiteren op de rug van mensen die wel willen werken; Dat geldt trouwens niet enkel voor de walen, ook voor vreemdelingen en sommige Vlamingen... Het is trouwens onrechtvaardig dat de laagste lonen voor ongeschoolde arbeiders in bepaalde sectoren maar een paar procenten hoger liggen dan het stempelgeld van zij die niet (willen of kunnen) werken. Sommigen kiezen voor levenslang stempelen, aangevuld met wat zwartwerk... Ze verdienen uiteindelijk meer dan veel hardwerkende burgers. 1000 € is veel geld voor iemand die teert op de gemeenschap!! |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor krijgen ze net iets te weinig en is de sociale druk net iets te groot. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#155 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit wordt precies eerder een links/rechts debat dan een discussie over het nut van een Vlaamse linkse partij.
|
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt op hetzelfde neer he. Als het gaat om een vlaams-LINKSE en een vlaams-RECHTSE partij is het per definitie een links-rechts debat.
![]() |
#157 |
Staatssecretaris
|
![]() Het links/rechtse debat dient wel ten alle tijden ondergeschikt te zijn aan het gemeenschappelijke doel, namelijk Vlaamse onafhankelijkheid. Het nut van een linkse Vlaamse partij is om linkse Vlaamsnationalisten een politieke thuis te geven en zo het aantal Vlaamse kiezers (in de betekenis dat ze voor een Vlaamsnationalistische partij stemmen) te vergroten. De onderlinge twistpunten zijn voor na de onafhankelijkheid.
|
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Ik denk niet dat een nieuwe links-Vlaamse partij veel kans op slagen zou hebben.
Eerlijk gezegd zie ik maar één scenario dat in mijn ogen enige kans op slagen zou kunnen hebben: dat die nieuwe partij zich in het gat zou werpen dat nu openligt links naast de SP-A en zich zou profileren op de thema's die de linkse partijen (ik spreek hierbij niet over PVDA en consoorten aangezien die al jaren politiek hee weinig voorstellen) nu onaangeroerd laten. Ik denk dan aan zaken zoals de Europese grondwet, Europese thema's in het algemeen, de strijd om het behoud van (universitair) onderwijs in eigen taal, ... gekoppeld aan de klassieke Vlaamse thema's, natuurlijk. Elke andere poging is in mijn ogen op voorhand gedoemd tot mislukken om volgende reden: - De linkse strekking in de politiek is slechts één strekking. Als we er optimistisch vanuit gaan dat links, rechts en centrum gelijk verdeeld zijn, vertegenwoordigd links hooguit 30% van de kiezers. - Het aantal kiezers die zijn stem laat bepalen door communautaire thema's is (we moeten eerlijk zijn) relatief beperkt. Het lijkt mij weinig waarschijnlijk dat dit hoger zou liggen dan 30%. - Niet elke Vlaamsgezinde is links en niet elke linkse is Vlaamsgezind. Als we er opnieuw optimistisch vanuit gaan dat 1 op 3 Vlaamsgezinden links is, komen we, rekening houdend met twee bovenstaande punten, hooguit aan een stempotentieel van 10%. 10% is een relatief beperkt potentieel. Je kan er natuurlijk vanuit gaan dat je een deel van de centrumkiezers kunt meepikken maar zelfs dan blijft er nog één grote bemerking: Nu al zijn er reeds twee Vlaamsnationalistische partijen. is er echt wel ruimte voor een derde Vlaamsgezinde partij? In mijn ogen niet. Bovendien is het geen slechte zaak dat ook de andere partijen een aantal Vlaamsgezinden in hun rangen hebben. |
![]() |
![]() |
#160 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
lonen omlaag van werkgevers uitbetaling op solidaire wijze, dwz conjunctuursgewijs. arbeiders moeten dus profiteren van de 'winst' indien die gemaakt wordt, maar zullen pech hebben bij verlies, net zoals hun baas. Elkeen werkt met zijn kwaliteiten mee aan een maatschappij die ook met iedereen rekening houdt. Zie je? géen marxisme mijn beste. Dat verwoest een natie. |
|
![]() |