![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Vreemdeling
|
![]() de ijzerwake was prima, toen we om 16 uur het nieuws op de VRT hoorden, van 2000 aanwezigen ging er in de bus een schaterlach op.
er stonden 1000 stoelen meer en ze waren bijna allemaal bezet, en wij hadden onze eigen stoel bij. en ondanks de regen, was het goed, en het deed deugt, nog eens vlaamse liederen te horen en mee te kunnen zingen 's avonds zei men om 20 uur op canvas, 4500 dat zal er meer op trekken, alhoewel ? als dat cijfer van de politie komt, kunnen er nog meer geweest zijn, de weide stond vol en die twee onnozelaars met hun belgische vlag op hun lijf, ik hoop dat ze lang moeten schrobben hebben om ze er af te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister
|
![]() Ik zou dat toch gezien willen hebben.
Die zielepiet in het kanaal gegooid ![]() Heeft niémand daar foto's van genomen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vertrouw een ooggetuige ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Vreemdeling
|
![]() ik zou dat anders gedaan hebben, vastgebonden op een stoel, voor gans de plechtigheid, vlak voor het podium,
een suggestie voor volgende keer, want zotten zullen er altijd zijn ik heb hier niet alles gelezen, maar waren er echt Bub's op het terrein? en hadden die een kenteken gekocht ? nou bedankt voor de steun, hé mannen
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, 2000 of 4000, who cares? Ik vind dat zeer weinig. Gisteravond heb ik de laatavondnieuws op VTM gezien : geen woord meer over de Ijzerwake. Maar wel over hun VTM-dag in Oostende die 100.000 mensen aangetrokken heeft. En dat met een slecht weer. Waarom zoveel mensen op de VTM-dag en zo weinig mensen op de Ijzerwake? Omdat de meeste Vlamingen geen interesse hebben voor de Vlaamse zaak. Zo simpel is het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De politiek IN HET ALGEMEEN trekt véel minder volk aan. Relatief gezien (dus tov Belgicistische, of andere partij-manifestaties of bijeenkomsten) is de Ijzerwake nog wél een grote bijeenkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dan ook nog 15 tegen 2... je kunt fier zijn op jullie mannen. Hoeze hoeze hoeze. (Niet dat ik royalist of Buber ben)
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ik u alvast maar het antwoord geven: niet op 1 mei-optochten en -toespreken; niet op partijcongressen (met uitzondering van het Vlaams Belang); niet op belgicistische optochten; niet op belgicistische congressen; en, speciaal voor u, niet op rattachistische bijeenkomsten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik ben een overtuigde Vlaming, maar u zal mij nooit op zo'n gebeurtenissen aantreffen. Ik hou daar niet zo enorm van, en bovendien heb ik zoveel andere dingen te doen. Als er mensen zijn die op die manier hun Vlaming zijn willen uiten, is dat hun goed recht. Ik zal mijn overtuigingen wel laten blijken bij de verkiezingen, net zoals praktisch iedereen die ik ken. Uit zo'n dingen afleiden dat er geen interesse is voor de Vlaamse zaak is wel een zéér simplistische redenering moet ik zeggen. Maar ach, als u zich daardoor beter door voelt, u doet maar.
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Parlementslid
|
![]() Neen. Verklaar eens.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Parlementslid
|
![]() Ah zo. Maar je kunt ook aan de kant van een manifestie zijn en daar het veloop onderbreken of storen.
Is dat dan protesteren of ordeverstoring?
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sta ik aan het gebouw waar prince Philippe de Taaie zijn eredoctoraat zal krijgen en maak ik daar mijn ongenoegen kenbaar, dan protesteer ik. Ga ik evenwel in de zaal, begin tijdens de overhandiging te roepen en storm op het podium af, dan doe ik aan ordeverstoring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Parlementslid
|
![]() Voor mij is "ordeverstoring" al alleen verstored optreden, zonder het binnendringen.
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jullie leden moeten hun eigen daden blijkbaar uitvergroten om zich belangrijk te voelen
![]() |
![]() |