![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister-President
|
![]() Dat is op zich toch geen reden waarom rilatine geen nut zou hebben bij mensen die voldoen aan de ADHD-voorwaarden.
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een hint, vermorzel het tabletje en kap het verder fijn en je hebt speed. Maar bij een echte ADHD-er werkt het rustgevend omdat alles op 1 lijn (geen lijn speed he) komt te staan.
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() [quote=debbie;4438069]Wat heeft dat er nu mee te maken?[/QUOTE
net alles * › Antidepressiva onderdrukken liefde en romantiek en remmen reproductiviteit * › Antidepressiva maakt mannen onvruchtbaar * › Antidepressiva veroorzaakt blijvende genetische veranderingen in de ongeboren foetus * › Antidepressiva verslechteren de cognitieve vaardigheden * › Antidepressiva remt de botgroei en verzwakt de botten * › Antidepressiva (SSRI's) verdubbelen kans op terugkeer kanker http://www.zielenknijper.nl/?cx=0119...sa=Zoeken#1052 http://forum.weliswaar.be/private2.p...rumpostnr=1033 en als de hoogleraren het zeggen Hoogleraar: "ADHD is boerenbedrog" Hoogleraar psychotherapie prof. dr. Paul Verhaeghe, auteur van het boek "Het einde van de psychotherapie", stelt dat aandoeningen zoals ADHD en PDD-NOS niet bestaan. De symptomen natuurlijk wel: drukke of verlegen kinderen zijn een feit. Het probleem ontstaat wanneer een patient niet als een persoon met een aantal eigenschappen wordt beschouwd, maar als die eigenschappen worden gefilterd tot een paar goed te classificeren afkortingen. Diagnose van zon soort aandoening gebeurt meestal met behulp van de DSM, een diagnostisch handboek dat niet, zoals men zou verwachten, samengesteld werd door onafhankelijke wetenschappers maar eerder een allegaartje van meningen is. De samensteller is de Amerikaanse Psychiatrische Associatie, een belangenvereniging die ooit zelfs met een stemming besloot of homoseksualiteit al dan niet een categorie moest worden. Zo worden ook te pas en te onpas aandoeningen toegevoegd, tot grote vreugde van de farmaceutische industrie. Zo kan er bijvoorbeeld weer een nieuwe pil in de markt worden gezet tegen een abnormaal lange rouwperiode. De DSM methode valt dus moeilijk wetenschappelijk te noemen, en blijkt in de praktijk al helemaal niet bij te dragen aan een structurele oplossing. http://www.youtube.com/watch?v=Wl2y0DJxdiE kindermishandeling... meer niet Laatst gewijzigd door BlueThunder : 12 november 2009 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom stel je hem geen blinde test voor? Dan neem je twee weken rilatine, gaat naar hem toe, doet enkele concentratie-gerelateerde tests om daarna twee weken een placebo te slikken en opnieuw die concentratie-gerelateerde tests te doen. Uiteraard weet jij zelf als patient niet of je nu rilatine slikt of die placebo. Daarna kun je samen met je psycholoog de resultaten van die tests met/zonder rilatine vergelijken en zo misschien tot de conclusie komen dat het middel toch wel een positieve invloed heeft op je concentratie. Op die manier ben je er tenminste zelf van overtuigd dat wat je slikt werkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Alvas : 12 november 2009 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister
|
![]() [quote=BlueThunder;4438112]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Bv. Je bent boos heel boos, je weet, als ik nu een jointje rook is de boosheid over en word ik veel gematigder over het onderwerp waar ik boos om ben. Je vertikt van dat jointje te roken omdat je eigenlijk boos wil blijven. Wel met de inname van Rilatine gaat het ongeveer hetzelfde mijns inziens, eens de pil binnen is zijn ze tevreden dat die pil bestaat, de tijd voor inname is het een tweestrijd die ze met zichzelf voeren. Ze weten dat alles beter gaat met, maar met elke pil die ze nemen gaat hun zelfbeeld een beetje naar beneden en een zelfbeeld is heel belangrijk voor een puber van 15. Ondanks het feit dat hij me het bloed van onder nagels kan halen, hou ik van hem en heb ik medelijden met hem.
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister
|
![]() [quote=BlueThunder;4438112]
Citaat:
Ik vraag me echt wel af wat die hoogleraar met al zijn praatjes zou doen moest hij zelf een kind hebben met ADHD. Het klopt trouwens ook niet dat al die kinderen relatine of andere medicijnen slikken. Er zijn er heel wat die geen medicijnen nemen, net zoals er héél wat kinderen met PDD-NOS helemaal niets van medicijnen nemen. Laatst gewijzigd door debbie : 12 november 2009 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() [quote=debbie;4438195]
Citaat:
Geef je een kind onnodig medicijnen ben je verkeerd bezig. Geef je een kind de medicijnen die het nodig heeft niet, ben je ook verkeerd bezig. Nu is de vraag, heeft een ADHD-er medicijnen nodig? Mijn antwoord is ja, zolang hij zijn levensloop niet zelf kan bepalen, daarmee bedoel ik zolang hij verplicht is naar school te gaan kan hij niet anders omdat de school en de leerlingen zich niet aan hem zullen aanpassen. Na zijn 18 zeg ik laat die rommel en bepaal je eigen leven, zie wat je aankan en wat niet, vermijdt situaties die verwarrend worden en bepaal zelf waar je gaat en staat. Maar zolang ze schoolplichtig zijn bestaat er geen andere oplossing.
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 12 november 2009 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |