![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Mag voor u een verbod op hoofddoek in een KATHOLIEKE school? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
81 | 73,64% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
29 | 26,36% |
Aantal stemmers: 110. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() Kruisjes, Vredestekens, Regenboogvlaggen, Jasser Arafet sjaaltjes, T-shirts van Greenpeace, religieuze posters en slogans,...
Zijn toch ook allemaal religieuze of politieke symbolen |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Kijk er zijn 3mogelijke situaties: 1) Alles is toegestaan en dit geval zijn noch hoofddoeken noch petten noch andere hoofddeksels noch T-shirts van Verhofstadt noch Kruisjes en dergelijke meer een probleem. 2) Het is (om God weet welke redenen ook) verboden om een hoofddeksel of dergelijks te dragen. Zodoende is het zowel verboden om een pet te dragen als een hoofddoek of een burka of een bandana, maar het is nog steeds wel toegestaan om een T-shirt te dragen van Verhofstadt of een Kruisje te dragen etc. etc. etc. 3) Het is verboden om religieuze of politieke symbolen te dragen of al wat een verwijzing zou kunnen zijn naar politieke of religieuze overtuigingen. In dit geval is al het bovenstaande dus verboden en is dus alles - van het kleinste Kruisje tot een T-shirt van Verhofstadt en een hoofddoek - verboden wat eventueel in geval 1 en/of 2 nog wel toegestaan zou zijn. Op zich doet het er helemaal niet toe welke van de 3mogelijkheden uw of mijn voorkeur wegdragen, in de realiteit zullen de 3mogelijkheden zich voordoen en het is op het ogenblik dat u ermee geconfronteerd wordt belangrijk dat u er zich naar schikt en anderzijds is het belangrijk dat wanneer er tegen overtreding opgetreden wordt er consequent wordt opgetreden. Wanneer dus bijvoorbeeld in een school de 2de situatie de normale gang van zaken omhelst dient er dus zowel opgetreden te worden tegen het kereltje met de pet als tegen de Moslima met de hoofddoek!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Burgemeester
|
![]() Moslims horen niet in het Katholiek onderwijs
![]() Net zoals katholieken niet thuishoren in een moslimles os een les van zedenleer,als ge voor iets kiest moet ge dat niet opdwingen aan de medemensen,als je naar een school gaat hou u dan aan de regels van de school zoniet ga dan op een ander ![]() ![]() ![]()
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3 a. Het is toegelaten religieuze symbolen te dragen zoals een kruisje. 3 b. Het is niet toegelaten politieke symbolen te dragen. Zelfs in dat geval kan het hoofddoek verboden worden vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() straks ist hier in MEchelen betoging vant AEL.
Ze betogen voor de hoofddoeken in t school. Ben benieuwd of er iet gaat gebeuren. en wat die hoofddoeken betreft ist simpel!! Wat er in het schoolreglement staat, moet toegepast worden. Anders kan iedereen met een vod op zijne kop naart school komen!! Ik mocht vroeger ook geen klak opzetten in de les, of int school. En laat al die marokkanen is naar gemeenschapsonderwijs gaan. Ze zijn toch O zo Moslim. Awel, da ze dan wegblijven uit ONZE KATHOLIEKE SCHOLEN! In de Ursulinen van Mechelen is zeker 50% van de meisjes marokkaanse. Straf he, katholieke moslims.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt tijd dat onze meisjes ook eens een actie op touw gaan zetten!
Als moslimmeisjes (verplicht of niet verplicht door hunne pa of broers) met zo'n kopvod naar school moeten gaan, dan kunnen onze meisjes OOK iets ludieks beginnen dragen: zo'n rode kerstmanmuts bijvoorbeeld, of desnoods de foulard van ons oma! Zien wat de reacties zullen zijn! Geloof is geloof en men moet toch ook niet bewijzen dat men tot de kerstvrouwen-sekte is toegetreden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik zeg nee tegen sluiers en hoofddoeken op school
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
11:6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde, maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke. 11:7 Want de man moet het hoofd niet dekken, aangezien hij het beeld en de heerlijkheid Gods is, maar de vrouw is de heerlijkheid van de man. Uit de eerste brief van de apostel Paulus aan Timotheüs: 2:9 Evenzo ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met zedigheid en matigheid zichzelf versieren, niet in vlechtingen van het haar, of goud, of paarlen, of kostbare kleding. Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nou ja.... de ene is wat trager dan de andere natuurlijk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Hoedanook, zelfs al zou je conclusie de juiste zijn: je kan moeilijk iemand iets verwijten wat je zelf ook hebt gedaan ... Ik had het over de onverdraagzaamheid van de Katholieke Kerk, maar die is niet erg natuurlijk want het is onze onverdraagzaamheid. Ik geef toe dat ik bv. een trage lezer ben: ma ja, ik doe dan ook een inspanning om te begrijpen wat ik lees, of om eventueel tot nieuwe inzichten te komen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Mja Watte ik dacht anders ook wel quasi hetzelfde als Bece toen ik het volgende van uwer hand las:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vergeet dat die nonnetjes in een katholieke school hun eisen stelden. De moslims stellen hun eisen in een katholieke school. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() sommige zelfs heeeeeeeeeeeeel traag maar dan zeg ik beter laat dan nooit en hoop ik dat we ooit eens van die ondeskundige regering afraken hoe zeg je dat hoop doet leven allee hopen dan maar he
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Vroeger waren alle scholen katholiek en werd iedere schoolgaande burger katholiek geïndoctrineerd. Door ons verleden zijn hier dan ook heel veel katholieke scholen die toch voor 30 �* 40 % betaald worden door alle belastingbetalers. Toch is men nog steeds verplicht om katholieke godsdienst te volgen (behalve enkele uitzonderingen). Mijn punt is: het is hypocriet dat katholieke scholen de hoofddoek op dezelfde lijn zetten als bandana of pet, terwijl in hun eigen bijbel ook wordt voorgeschreven dat vrouwen het hoofd moeten bedekken en zich zedig kleden. De hoofddoek benadrukt de zedelijke en sobere levenswijze die christenen behoren te hebben, en dit in tegenstelling tot pet of bandana die eerder uitdrukking geven aan rebelse of materialistische jongerencultuur. Dit is des te meer hypocriet nu we zien dat Rome zich meer en meer fundamentalistisch gaat opstellen, en bv. christendemocraten gaat oproepen zich te verzetten tegen het homohuwelijk. Volgens mij is dit een (de zoveelste) uiting van onverdraagzaamheid. Wat de negerkes betreft: zij hebben er niet om gevraagd om bekeerd te worden. De katholieken lieten hen enkel binnen in hun ziekenhuizen en scholen indien ze zelf katholiek werden. Assimileren of oprotten dus! (niets nieuws onder de zon!) Sommigen noemen dit naastenliefde, ik noem dit chantage. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn 3mogelijke situaties: 1) Alles is toegestaan en dit geval zijn noch hoofddoeken noch petten noch andere hoofddeksels noch T-shirts van Verhofstadt noch Kruisjes en dergelijke meer een probleem. 2) Het is (om God weet welke redenen ook) verboden om een hoofddeksel of dergelijks te dragen. Zodoende is het zowel verboden om een pet te dragen als een hoofddoek of een burka of een bandana, maar het is nog steeds wel toegestaan om een T-shirt te dragen van Verhofstadt of een Kruisje te dragen etc. etc. etc. 3) Het is verboden om religieuze of politieke symbolen te dragen of al wat een verwijzing zou kunnen zijn naar politieke of religieuze overtuigingen. In dit geval is al het bovenstaande dus verboden en is dus alles - van het kleinste Kruisje tot een T-shirt van Verhofstadt en een hoofddoek - verboden wat eventueel in geval 1 en/of 2 nog wel toegestaan zou zijn. Op zich doet het er helemaal niet toe welke van de 3mogelijkheden uw of mijn voorkeur wegdragen, in de realiteit zullen de 3mogelijkheden zich voordoen en het is op het ogenblik dat u ermee geconfronteerd wordt belangrijk dat u er zich naar schikt en anderzijds is het belangrijk dat wanneer er tegen overtreding opgetreden wordt er consequent wordt opgetreden. Wanneer dus bijvoorbeeld in een school de 2de situatie de normale gang van zaken omhelst dient er dus zowel opgetreden te worden tegen het kereltje met de pet als tegen de Moslima met de hoofddoek!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Burger
|
![]() @ bobke
Met "vroeger" bedoel ik: voordat de staatsscholen werden opgericht. Het katholiek onderwijs valt onder het Vrij Gesubsidieerd Onderwijs. @Dies Ik antwoordde op je vraag wat mijn punt was. Nu blijkt dat je mij vroeg jouw standpunt tegen te spreken. Als je dat per se wil: Mijn "punt" ging duidelijk over hetgeen jij de 2° mogelijkheid noemt. Daar ga ik niet akkoord als je zegt dat een reglement om "god weet welke reden" iets oplegt. Een reglement wordt opgesteld in samenspraak met de betrokken partijen (schooldirectie, ouders, leerlingen). Een reglement is er dus niet om de directeur te laten heersen in de school als een dictator, en dus schuilt er achter iedere regel een bedoeling. Bedoeling van het verbod op hoofddeksels is dat men wil dat de leerlingen "deftig" gekleed zijn. Volgens mij is de hoofddoek, integenstelling tot pet of piratenmuts, niet in strijd met de bedoeling van deze regel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() een hoofddoek is en blijft volgens mijn mening niet aanvaardbaar.ik vind het een onrecht naar de vrouwen toe.laat de meisjes zelf kiezen zonder de druk van hun godsdienst of ouders en ze dragen het niet meer.welke vrouw vind het fijn om verscholen te gaan onder een sluier en zichzelf te verstoppen voor de buitenwereld.kom zeg volg de islam en je bent klaar.dan is de vrouw een object en heeft ze geen rechten want dan blijft het niet bij een hoofddoek.als die imbecielen islamventjes het dan zo nodig achten dat ze zichzelf dan verstoppen he .de sluier is en blijft een onrecht naar de vrouw toe en dat is niet aanvaardbaar in vlaanderen .ginds doen ze wat ze willen hier passen ze zich maar aan .en god ja die zal het geweten hebben zeker .zen godinnen hadden ook maar vijgeblad aan zenne en verder niks.en vroeger awel he vroeger liepen ze in hun blote zonder schroom en zonder haat.en katholiek onderwijs daar heb ik al helemaal men bedenkingen bij.als we het daar moeten van hebben en tenslotte verplicht niemand je om je kinderen naar een katholieke school te sturen er zijn genoeg scholen die zedenleer geven.zonder sluier petje of bandana
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Watje, je draait in een rondeke!
Ooit, lang geleden, toen er nog geen auto's of televisies waren, startten de toenmalige kloosters met scholing van de kindjes van de arme lijfeigenen! (nou ja, in feite eerst van de rijke mensen en af en toe mocht er eens een arme bijzitten). In elk geval hadden kloosters toen een zeer belangrijke sociale functie (niet enkel scholen, ook klinieken, weeshuizen etc...) Pas later (véél later) werd het onderwijs door de staat geregeld. Vermits er echter al zoveel christelijke scholen bestonden, konden die blijven bestaan mét hun christelijk gedachtengoed en noemde men dat het VRIJ onderwijs (itt het OFFICIEEL onderwijs). In het OFFICIEEL onderwijs is elke burger welkom ongeacht zijn of haar religieuze overtuiging. Het VRIJ onderwijs is - zoals de naam zegt - VRIJ om te beslissen welke religieuze overtuiging zal onderwezen worden. Vele VRIJE scholen verplichten de leerlingen om een uniform, dan wel bepaald kledingcode te handhaven: op die manier is het voor de leerlingen veel eenvoudiger zich allen als GELIJKEN te beschouwen. Zowel uniformen als kledingcode worden telkens lichtjes aangepast aan de heersende tendenzen. Zo zien de huidige uniformen er helemaal niet meer uit als de uniformen uit de vorige eeuwen (meisjes dragen geen witte kanten mutsjes meer, jongens geen pet) noch lijken die allerminst op de middeleeuwse klederdrachten toen de kloosters opgericht werden (geen punthoeden met sluiers en geen mutsen zoals te bezichtigen op de schilderijen van Breughel!) In tegenstelling tot islam blijkt het christelijke aspect van de scholen aangepast aan het huidige wereldbeeld en blijven enkel de onderliggende waarden behouden. In uw visie zouden alle katholieke meisjes er ondertussen moeten bijlopen als een onze lieve vrouwtje en alle jongetjes met een bruine pij �* la jozef ! Grow up!
![]() |
![]() |