Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2006, 14:50   #141
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hebben wij europeanen hen niet uit hun eigen land naar hier gebracht en hier gebruikt om het vuile werk te doen? En hebben wij hen verder niet gewoon hun plan laten trekken.
En duwen wij hen nu niet even hard in kastjes zoals zij even wel doen met ons.
Worden zij door de Blanken niet even hard gehaat als de blanken door hen.
En dit alles is echt niets nieuw, maar bestond al generatie's voor dat wij geboren waren. Blank tegen zwarte, christen tegen moslim, christen tegen jood, jood tegen moslim geel tegen zwart, enz.....

Dit gedrag, hoewel niet goed te praten, bestaat al van voor de mens bestond en zal nog lang nadat de mens verdwenen is bestaan.
Zuiver natuurlijke en komt zelfs bij de dieren dagelijks voor.
Onderwerpen of onderworpen worden heet zulk gedrag in de wetenschap.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 14:53   #142
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaag, 15:38 #140
Hans..
Burger

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jantje
Hans,

aan je uitleg kan ik opmaken dat je nog nooit verder van huis bent geweest dan de kerk van je gemeente.
Jij zal ook wel je beide ouders en grootouders kennen.
Ga eens een paar maanden naar Japan of China werken en zeg mij daarna nogeens dat een eigen identitiet onzin is.
En er zijn zelfs heel grote verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders.
Maar jij woont niet aan de Belgisch/Nederlandse grens, he!

Leuke conclusies
Ja, en blijkbaar kan je ze ook niet weerleggen.
En in bedoel niet met een paar reisjes van 2 of 3 weken naar het buitenland in een hotel, maar er gaan leven en werken tussen de mensen daar.

Laatst gewijzigd door Jantje : 14 augustus 2006 om 14:54.
Oud 14 augustus 2006, 15:24   #143
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans.. Bekijk bericht
geweld en criminaliteit is niet gebonden aan een cultuur/afkomst/religie.... maar is persoonsgebonden door een sociale situatie.
Hoe gaat men dit beperken ? Een degelijke opleiding en opvoeding !
Dat het een probleem is onder de allochtonen, is niet te wijten aan het feit dat ze allochtoon zijn... maar aan een opvoeding en onderricht !
Waar ligt de fout ? Eerst en vooral bij de ouders.
Ik zou dat niet zomaar uitsluiten! Of kent u onderzoeken die 100% bewijzen dat het niet zo is?

De fout kan idd niet enkel bij die kinderen liggen en kan wijzen op een slechte opvoeding.......een islamitische opvoeding welteverstaan. Dus het kan wel te wijten zijn aan't feit dat ze van islamitische origine zijn eh.

Citaat:
- Het bewijst dat pc'ers naïef zijn wat betreft geweld, niet allochtoon geweld. Je kan enkel maar oplossingen bieden als je de andere(n) waarmee je de oplossing moet bereiken als evenknie en evenwaardig ziet. Dus al diegene die het woord allochtoon gebruiken (yes yes, ook die debiele partij Groen!) kunnen nooit een oplossing bieden voor dit probleem. Beschouw alle inwoners van de staat België (of eventueel Vlaanderen) als Belg (of eventueel Vlaming). Daarna zal er geen discriminatie (God weet of die er hier is) zijn en kunen de mensen nu éénmaal zich ook niet achter het excuus verstoppen, als oorzaak van geweld en marginaliteit !
Niet mee eens! Als blijkt de meerderheid van zo'n incidenten vooral door allochtonen gepleegt worden, moeten er 'gerichte'(naar allochtonen dus) maatregelen genomen worden.
Met algemene maatregel sla je je doel mss voorbij.

bvb; Het is bewezen dat pedofielen in overgrote meerderheid mannen zijn. Wel, dan moet je toch maatregelen/voorzichtigheid nemen tav mannen eh. Als politie ga je je toch ook enkel concentreren op mannen als je een verdachte moet opsporen.
Ik wil maar zeggen: Het kan geen kwaad om een groep te benoemen en een bepaalde aanpak enkel te richten op die groep.

Citaat:
- Het bewijst dat 't misschien godsdienst of cultuur gebonden is.(want zó jong en al zo agressief) ????? Yeah, like hell... dus eigenlijk wil dat zeggen dat ook hooligans (en die zijn wellicht wel gedoopt... de Vlaamse cultuur in gedachte) ook representatief zijn. Ook jong en agressief. Beter argument graag !!!!
Ik ken geen hooligans van 10-12jaar...jij wel?

Mijn punt is dat oa. racisme, uitsluiting od arbeidsmarkt,..etc. (gezien hun leeftijd) niet als redenen voor hun gedrag kunnen worden gezien. Ze zijn net uit hunne pamper, en dan al zo agressief......mss zit de cultuur of godsdienst er voor iets tussen dan!

Citaat:
-Het bewijst dat sommige allochtone ouders het geweldadige gedrag van hun kinderen goedkeuren ( en in dit geval zelf aansporen tot... ) ???? Ok, sommige allochtone ouders keuren hun gedrag goed.... zoals eerst beschreven zijn volgens mij ouders van zulke kinderen de grootste schuldigen!
Maar net zoals het argument hierboven kan je voorbeelden aanhalen, waarbij dit met "echte Vlaamse" ouders ook zo is. En als je dit ontkent........
Klopt wel. Maar 't opvallende is dat allochtonen wat betreft dit soort geweld de kroon spannen.

Citaat:
-Het bewijst dat de media vele geweldsvoorvallen in zwembaden en derg. liever verzwijgt! .....want "Het was het zwaarste incident in een lange rij opstootjes met zwembadbezoekers deze zomer..." (wsl kon de media d�*t niet meer onder de tafel vegen omdat er sprake is van arbeidongeschiktheid en/of vele getuigen)
Media, media, media .... dit vind ik persoonlijk wederom een zwak excuus. Richt dan zelf een krant, tv station op,...... dat wel de waarheid vertelt. Als je toch geboeid bent door de waarheid. Persoonlijk gezien klasseer ik dit onder gezaag en gekanker (maar wat is mijn persoonlijke visie nu eenmaal... hiermee wil ik niet bedoelen dat je zaagt). De media brengt dit zelfs m.i. echt wel genoeg aan bod.
Hier heb ik het over de TV-media! Zowel op't VTM- als VRT journaal weigerde men blijkbaar de afkomst te benoemen.
Ook is dit het eerste wat je hierover hoort terwijl de intimidaties in dat zwembad al heel de zomer bezig zijn.

Een eigen krant oprichten?.....zwakke reactie imo(heb trouwens de fondsen niet. Of sponsor jij me? )
Trouwens zo kan je elke kritiek op een politieke partij elke keer afdoen met een reactie als......'richt dan zelf een partij op'.

Citaat:
-Het bewijst dat de slappe aanpak van dit (cultuurgebonden)geweld niet werkt. Maw. politiek is mede-verantwoordelijk.
Daar ben ik mee eens :de politiek heeft dit volledig verkeerd aangepakt en is verantwoordelijk. Een pamperpolitiek werkt niet.... net zomin het onderscheid allochtoon-Vlaming/Belg ooit zal lukken ! En cultuurgebonden ? Nee, maar dat staat hier al ergens waarom van niet.
Allez....dan zijn we het toch over iets eens eh Hans
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 15:51   #144
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vraagje, wie van jullie is er bereid om te gaan zorgen dat de mensen het in hun eigen land even goed krijgen als hier.
Wie van jullie is er bereid toe te geven dat de Europeanen eeuwen lang de rest van de wereld heeft uitgebuit en zelf op sommige plaatsen de oorspronkelijke bevolking bijna heeft uitgeroeid.
Wie van jullie durft er duidelijk toegeven dat deze jongeren eigenlijk gewoon op zoek zijn naar een eigen identiteit. Want nu worden zij na vele jaren nog steeds behandeld als vreemden, maar ook ginder worden zij behandeld als vreemden. Ja, deze mensen zijn gewoon op zoek naar hun plaats op deze wereld.
Om duidelijk te zijn en opdat ook de minder snelle begrijper het zouden begrijpen. Er is een volksverhuizing bezig en , hoe spijtig ook, die gaan steeds gepaard met geweld en oorlog tot één van beide is overwonnen.

Wat wij nu mee maken is slechts een voorbode van wat gaat komen.
Wat jij alvast kan doen is er mee voor zorgen dat we het hier even slecht krijgen als ginder denk ik.

Wat heeft "identiteit" begot te maken met het zich beleefd gedragen in een zwembad en luisteren naar de opmerkingen van de begeleidende redster????
Moeten ze daarvoor eerst een cursus "wat is mijn identiteit" volgen?

Maar misschien weet jij wèl de oplossing op mijn vraag:

Wie heeft er HIER voor gezorgd dat we het beter hebben dan in Marokko? Sinterklaas?

Ik heb in elk geval nooit geen tien kleine negerkes gezien die voor mijn moeder de was deden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 augustus 2006 om 15:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 16:28   #145
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat jij alvast kan doen is er mee voor zorgen dat we het hier even slecht krijgen als ginder denk ik.

Wat heeft "identiteit" begot te maken met het zich beleefd gedragen in een zwembad en luisteren naar de opmerkingen van de begeleidende redster????
Moeten ze daarvoor eerst een cursus "wat is mijn identiteit" volgen?

Maar misschien weet jij wèl de oplossing op mijn vraag:

Wie heeft er HIER voor gezorgd dat we het beter hebben dan in Marokko? Sinterklaas?

Ik heb in elk geval nooit geen tien kleine negerkes gezien die voor mijn moeder de was deden.
kORTZICHTIGHEID IS HET BEGIN VAN ALLE PROBLEMEN.
En het zijn de vreemden die hier voor onze welstand hebben gezorgd.
Eerst de romeinen en daarna allen die hen versloegen en opvolgden.
Met als laatste de Nazi's die er voor gezord hebben dat alles hier terug moest opgebouwd worden.
Als die hier niet waren komen baas spelen en hun kennis niet hadden meegebracht zouden wij nu nog leven van de jacht en visvangst.

Dus onze welstand danken wij aan oorlogen, geweld en overheersing.
Of denk je nu echt dat alles wat je hier als normaal vind, ook van oorsprong van hier is.
Oud 14 augustus 2006, 16:31   #146
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het wordt tijd dat het terug school wordt.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 16:32   #147
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Zonder die moedige moslimmoeder die de raciste in bedwang hield zouden haar kleine jihadistjes wellicht niet veel hebben kunnen aanrichten.
Ocharme, Allah had beslist dat ze hun leven anders moesten eindigen dan in de klauwen van die redster.
Blijkbaar moeten ze nog van nut zijn door zichzelf op te offeren met explosieven aan hun lijf.
Oud 14 augustus 2006, 16:34   #148
Boadicea

Standaard

Citaat:
Met als laatste de Nazi's die er voor gezord hebben dat alles hier terug moest opgebouwd worden.
Als die hier niet waren komen baas spelen en hun kennis niet hadden meegebracht zouden wij nu nog leven van de jacht en visvangst.

Of denk je nu echt dat alles wat je hier als normaal vind, ook van oorsprong van hier is.
Tja, hoofddoeken en kleurlingen vinden we stilaan zeer normaal. Was dat oorspronkelijk van hier en welke welstand geven ze ons?
Oud 14 augustus 2006, 16:35   #149
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja, dan kan jij gaan leren hoe onze maatschappij werkelijk in elkaar zit en waaraan wij onze luxe hebben te danken.

Volg dan wel de rechtingen menswetenschappen en geschiedenis.
Oud 14 augustus 2006, 16:37   #150
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Mitgard niet gehoord ? Die redster is onbekwaam als ze zich niet tegen 4 personen kan verdedigen.

Dat impliceert meteen dat het gedrag van die allochtonen, dat zo bekend voorkomt, goed is.
De redster zal zoals elke Belg die zich niet tegen een overmacht aan vreemde verzetsstrijders, kan verweren, wel een vuile racist zijn, waar onze maatschappij van gezuiverd moet worden.

Ik denk dat we in dit land etnische zuiveringen krijgen, waarbij de allochtonen hun land van autochtonen ontdoen. Compleet volgens de PC regels van wie Milosevic wou veroordelen.
Oud 14 augustus 2006, 16:37   #151
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Nog eentje met een acute aanval van dhimmitude.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 16:41   #152
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
jaja, lach er maar mee.
ze moeten vooral oppassen als ze met een VB'er of ander rechts gespuis trouwen.
vraag maar aan de ex-vrouw van rob 'vrouwkeklop' verreyken.

maar neem nu eens het tegenovergestelde, mij bijvoorbeeld.
ik ben zacht, teder, lief en attent. en links uiteraard.
daarbij hoeft een vrouw natuurlijk helemaal geen buitenwipper te zijn.
wie zou mij immers buiten willen?
bovendien ben ik nogal uit de kluiten gewassen, dus ik kan ook nog eens zich eventueel aandienende lastposten afwimpelen.

das een heel verschil he.
het hangt dus allemaal van de situatie af.
Sinds wanneer is dit forum een datingsite? Politici verkopen zichzelf ook, maar niet op deze manier.
Oud 14 augustus 2006, 16:44   #153
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Tja, hoofddoeken en kleurlingen vinden we stilaan zeer normaal. Was dat oorspronkelijk van hier en welke welstand geven ze ons?
Kijk eens wat verder.
Jij kijkt duidelijk alleen maar naar wat er direct onder je neus is!
De kunst om het gebouw waar jij in woont komt van hen, het broodbakken komt van hen, het wiel komt van hen en dan noem ik nog niet de dingen op die reeds terug verloren zijn gegaan, maar wel enorm hebben bij gedragen tot de welvaart waar wij nu in leven. Soms vergeten dat de beschaving bij hen is ontstaan.
Oh ja, men mag enkel maar kijken naar de laatste 15 jaar he!
Al de rest vinden wij nu immers normaal.
Oud 14 augustus 2006, 16:53   #154
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Sinds wanneer is dit forum een datingsite? Politici verkopen zichzelf ook, maar niet op deze manier.
Freya wel...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 16:58   #155
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nog eentje met een acute aanval van dhimmitude.
Helemaal niet? Denk dat er zelfs geen grotere racist in België te vinden is dan mij.

Maar het gebruik van logica om de problemen op te lossen is nu eenmaal een noodzaak.

En ik heb nog geen enkele blijvenden oplossing gehoord of gelezen voor het probleem van de volksverhuizingen en het daarbij horende geweld.

Ze gewoon terug sturen zonder meer te doen is zinloos.
ze komen immers nog sneller terug dan de politieagenten die hen begeleiden op hun reis terug. En hebben dan zelfs nog meer familie bij.
Dus wie een betere oplossing heeft dan zorgen dat ze het ginder evengoed hebben als hier, laat maar horen.

Maar niet de onzin van hen dan maar allemaal neer te schieten of te vergassen. Nee, kom nu eens met een echte oplossing.
Het VB, GROEN en de SPA hebben er geen dus laat maar horen.
Oud 14 augustus 2006, 17:02   #156
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
Ja, en blijkbaar kan je ze ook niet weerleggen.
En in bedoel niet met een paar reisjes van 2 of 3 weken naar het buitenland in een hotel, maar er gaan leven en werken tussen de mensen daar.
Jij bent diegene die conclusies trekt en veronderstellingen maakt. Ik beaam noch ontken ze.

Laatst gewijzigd door Hans.. : 14 augustus 2006 om 17:02.
Hans.. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 17:03   #157
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
Is er misschien iets tegen het feit dat hier hoofddoeken kleurlingen ronddartelen ?
Hans.. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 17:08   #158
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeg tegen welke paal zijde gij gelopen?
De nazi's nog bedanken voor de opbouw, goe zot gij.
Dat alles hier moest opgebouwd worden is omdat die idioten het zelf eerst kapot gemaakt hebben.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 17:09   #159
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd en zekrs voor Jantje, terug geschiedenis gaan leren.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 17:10   #160
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dan kunnen we misschien ook eens de autochtone criminelen eruit gooien? Vanaf welke generatie gaan we overigens tellen? 1ste, tweede, derde? Wat als mijn oma Amerikaanse is en ik iets uithaal? Moeten ze mij dan ook buiten gooien?
Ik denk zelfs dat zeer veel "autochtonen" vreemd bloed hebben en daar moet je niet eens gek zoveel generaties voor terug denken. Gaan we die ook allemaal buitengooien?
Voor de autochtone criminelen hebben we onze gevangenissen hier. Al wie nog geen 3 generaties import is, mag zijn straf uitzitten in land van herkomst. Goed compromis?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be