![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dingen evolueren. Er was zeker een tijd dat meubelzaken niet open waren op zondag. Winkeljuffrouwen van Oostende hebben hoogstwaarschijnlijk ook kindjes. Misschien moet de distributiesektor wat moderniseren wat betreft parttime en andere zaken. Ik beken dat ik eigenlijk bijna nooit in een winkel of grootwarenhuis kom. Maar ik kan niet begrijpen dat iemand door een wet verboden wordt om iets te doen of te laten omdat het zondag is of omdat het nacht is .... (en ik weet begot goed dat nachtwerk in principe voor vrouwen nog altijd verboden is, en dat dat indertijd door de kaloten is ingevoerd omdat ze schirk hadden voor de maagdelijkheid van de jonge meisjes, en dat dat indertijd zelfs waarschijnlijk een goede maatregel was ;..�* Maar tijden veranderen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Alle luxegoederen worden al snel voorzien van het adjectief pretentie- door zij die het niet kunnen betalen. ![]()
![]() |
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ondertekend. commentaar idem als Pietje, geen VS toestanden hier. Economie is lang niet alles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is pas vanaf 6 september dat ik slim uit de hoek zal moeten (en ook kunnen) komen. Ik kijk er al naar uit ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() steuntrekkers dienen de belastingbetaler te dienen.
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Het woord 'luxe' zegt het toch al, niet ? LE COMFORT REND LE FORT CON ET LE CON FORT REND LE FORT CON ET LE CON FORT REND LE FORT CON ET LE CON FORT ... (ad infinitum) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
in de sociale sector en dergelijke, waar men verplicht is om 24/24 mensen te werk te stellen, zijn de arbeidsomstandigheden helemaal anders. ten eerste omdat het daar neit draait om winst maken, en ten tweede omdat daar de zaken makkelijker in te schatten. de mensen die ik ken werken met min of meer vaste uren. bv een week de vroeg, een week de late, een week thuis. dat is in de distributie onmogelijk. daar werk je de ene dag 3u 's morgens, dan 5u 's avonds, dan 8u vanaf 's morgens, en dan weer 3.5u 's avonds. daar is geen regelmaat in te bespeuren. als je een goede chef hebt, probeert die rekening te houden met ouders die kinderen hebben en mensen die nog een andere deeltijdse job er bij moeten nemen, maar ze zijn daar niet toe verplicht. bovendien hebben ze door de grillen van de klanten nood aan flexibel personeel. zondag is de ene dag dat men flexibel moet zijn. de enige dag waarop men kan rekenen vrij te zijn. de enige zekerheid. is dat dan zo veel gevraagd? dat zondagwerk vrijwillig zou zijn is een fabeltje. door de aard van de sector (de vele tijdelijke en deeltijdse contractjes en de verregaande flexibiliteit die maakt dat je goed bij je chef moet staan wil je soms eens een vrije dag voor bv een familiefeest oid), is men de facto verplicht van op zondag te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, het is bijna gedaan met de dominantie van Koning Auto en de Workaholics en de Xenofoben en ...
<< it's not Eastern Time, it's not Western Time, it's Armagideon Time ! >> Laatst gewijzigd door djimi : 31 augustus 2006 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zielig.
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() On verra!!
![]() |
#158 |
|
![]() seg kindjes, hou jullie geprovoceer en gescheld en off topic gedoe over petroleum eens voor elders aub, ik zou hier graag een deftige thread hebben. voor sommige mensen is dit een serieuze zaak.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook wel een beetje pijn vanwege de manier waarop die ideeën geuit worden. Schrik van de mens zelf : nauwelijks. Behalve als-ie achter 't stuur van z'n auto zit. Ik blijf dan liever uit de buurt. |
|
![]() |
![]() |