![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Enfin: hier een reactie van Raoul Hedebouw op de vraag "Quelle différence y a t il entre le PTB et le PC?" • Nous appelons �* voter pour le PC dans les communes où il n’y a pas de liste PTB parce que beaucoup de gens dans le PC luttent encore pour les idéaux communistes. • Par contre, nous regrettons que dans divers endroits du pays, les candidats PC se soient présentés sur des listes PS et Ecolo, ce qui démontre qu’il y a, au sein de ce parti, une tendance �* la conciliation avec des partis qui ne sont pas anticapitalistes. • Par ailleurs, nous constatons que le PTB est le seul parti de la gauche non-parlementaire actif sur le terrain au jour le jour, aux côtés des gens. Ce sont, en effet, les élus et candidats du PTB qui ont lutté aux côtés des gens pour la réouverture de la piscine �* Herstal, ou contre la taxe poubelle �* Charleroi. Raoul Hedebouw, porte-parole du PTB reactie van een zekere A. Thomas: "Les avis sont forts diversifiés au PC, mais globalement le PC n'est plus révolutionnaire. Il a une politique qui ressemble plus �* celle d'Ecolo qu�* la nôtre. Cet avis est subjectif et dépend des différantes fédérations du PC. A Herstal, nous somme sur la même longueur d'onde. Dommage qu'on n'ai pas réussi �* se mettre autour de la table �* Liège et Seraing." Dat er geen samenwerking was tussen de PC en de PTB in Seraing (of in Luik) is dus in elk geval niet het gevolg van een gebrek aan goodwill bij de PTB en Praetorian, die toch heel de tijd ligt op te roepen voor eenheid aan linkerzijde, zegt zelf hoe dat dan (waarschijnlijk) wel komt: "denk niet dat ze [PC] momenteel willen samenwerken met de PTB" Op een PS-lijst gaan staan daarentegen... Laatst gewijzigd door tony p : 9 oktober 2006 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je stelt de zaken verkeerd voor. De PC werkt momenteel in een ander alternatief om meer eenheid te verkrijgen, ze kunnen moeilijk zich in twee splitsen. Gelieve de waarheid te spreken, aub. Dat doet niets af aan mijn oproep.
Btw, PC zal zijn partijbelangen opzij zetten om onder een nieuwe koepek de federale verkiezingen in te gaan. Het lijkt mij duidelijk dat dit een beter uitgangspunt is dan iedereen te verplichten te werken onder de PvdA. Een beetje intellectueel eerlijk blijven. Laatst gewijzigd door Praetorian : 9 oktober 2006 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In Anderlecht en in Sint-Jans-Molenbeek stonden er zelfs PC'ers op een PS/sp.a/cdH lijst...
In Herstal: Victor Demunck op plaats 31. Laatst gewijzigd door tony p : 9 oktober 2006 om 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie er niet echt een bepaalde logica in.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 9 oktober 2006 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zoveel media-aandacht was er niet voor (ze hebben nog niet eens de resultaten van het district Hoboken apart vermeld), wél voor de samenstelling van de Antwerpse gemeenteraad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het Nieuwsblad vandaag was er wel een reportage over VB Hoboken en werd de PVDA vermeld. Nja het is inderdaad wat lullig dat Janssens als redder van Antwerpen wordt voorgesteld, de man die het VB stopte, daar waar de commies van de PVDA eigenlijk zijn meubelen hebben gered. Het is immers voor het kleinste kind duidelijk dat zonder het resultaat van de PVDA in Hoboken het VB er een absolute meerderheid had gehad en dat het CS was gebroken. Nou goed. Het is al langer dan vandaag duidelijk dat links niet op de media moeten rekenen, en dan o ironie vooral niet op de "linkse media" (VRT, De Morgen). Nu, het komt misschien nog als de coalitieonderhandelingen beginnen.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 9 oktober 2006 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() In concreto houdt dat in dat je akkoord gaat met de partij, en dat is bij alle gevallen zo. Een koepelorganisatie is daarentegen neutraal, maar dan moet je wel alle ijdelheid laten varen en partijbelangen verzaken tegenover de arbeiders. Dat wordt moeilijk, want PvdA wenst daar niet over te spreken. Alleen maar onder hun eigen organisatie mogen er anderen op de lijst staan.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 9 oktober 2006 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als buitenstaander zegt die 'plus' mij dus niks he. Voor mij is iedereen die op die lijst stond simpelweg ne pvda'er, dan moogt ge daar zeven pluskes achter zetten.
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() Misschien is PVDAa beter?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Denk je echt dat EAP meer dan 0,5 % kan halen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() Ik denk wel dat om het even welk fragmentering links van de Sp.a zorgt voor dergelijke scores. Iets waar PvdA ook zijn verantwoordelijkheid moet dragen ipv nepstatuten voor onafhankelijken uit de mouw te schudden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik vermoed anderzijds dat de PVDA wel openstaat voor wat jij noemt "echte" onafhankelijken. In Herstal stond een lokale verantwoordelijke van de Parti Communiste op hun lijst. In het verleden hebben er in Antwerpen ook van LSP op hun lijst gestaan. En ik denk dat EAP'ers ook welkom zouden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Burger
|
![]() Citaat:
=> trachten samen een beweging te vormen (logisch vermoed ik toch...) maar dat PVDA weigert om daaraan deel te nemen kan ik in een bepaalde hoeveelheid begrijpen, de naam raakt eindelijk wat ingeburgerd samen met de ideeën en dan weigert men om dit op te geven (hoewel een pak ideeën overeen komen) MIJN (noteer: geen verklaring van SAP) standpunt is dat een politiek kartel PVDA/EAP een kans dient te krijgen waarbij EAP zichzelf profileert als beweging maar in samenwerking met PVDA
![]() |
![]() |
#158 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als EAP maar geen onredelijke eisen stelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De bereidheid van de PVDA om kartels en eenheidslijsten aan te gaan rond een klaar en duidelijk programma moet m.i. niet meer bewezen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel helemaal niets voor een "beweging". Op het eerste gezicht ook niets voor een kartellijst in 2007 maar we zullen zien hoe de situatie is binnen een aantal maanden.
|
![]() |
![]() |