Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2006, 00:50   #141
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

[quote=Laya;2121102]owww maar hij is bijlange geen berber hoor, ik val daar trouwens niet op. Misschien zijn er mannen die geen ja-knikkend vrouwtje willen maar eentje met karakter?
En met sommige vrienden gaat het idd moeilijk ja, maar dan niet zoals jij het ziet. Vele zijn zoals ik al zei met Belgische vrouwen getrouwd, tot daar geen probleem, maar andere hebben meer zoiets van 'heeft je vrouw dat wel graag, arabieren in haar huis want Belgische vrouwen hebben dat toch niet graag?' ofwel moet hij hen eerst haarfijn uitleggen hoe ze zich moeten gedragen uit angst dat ik hen 'ongemanierd' ga vinden.. zo'n dingen, vind dat wel grappig... maar je hebt gelijk, heel vaak zie ik die niet, het zijn daar voornamelijk 'mannen onderonsjes' he..
Maar beschimpen, nee, zeker niet, eerder een zeker respect...[/quote]spreekt gij hun taal ook?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 08:37   #142
Laya
Minister

Standaard

[quote=carlgustaaf;2122772]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
owww maar hij is bijlange geen berber hoor, ik val daar trouwens niet op. Misschien zijn er mannen die geen ja-knikkend vrouwtje willen maar eentje met karakter?
En met sommige vrienden gaat het idd moeilijk ja, maar dan niet zoals jij het ziet. Vele zijn zoals ik al zei met Belgische vrouwen getrouwd, tot daar geen probleem, maar andere hebben meer zoiets van 'heeft je vrouw dat wel graag, arabieren in haar huis want Belgische vrouwen hebben dat toch niet graag?' ofwel moet hij hen eerst haarfijn uitleggen hoe ze zich moeten gedragen uit angst dat ik hen 'ongemanierd' ga vinden.. zo'n dingen, vind dat wel grappig... maar je hebt gelijk, heel vaak zie ik die niet, het zijn daar voornamelijk 'mannen onderonsjes' he..
Maar beschimpen, nee, zeker niet, eerder een zeker respect...[/quote]spreekt gij hun taal ook?
Nee, dat is nu net het geheim van onze relatie... ik kan zagen zoveel ik wil, das geen enkel probleem, hij begrijpt er toch niets van want zoals je weet praat geen enkele allochtoon Nederlands. Net daarom zijn ook vele van zijn vrienden met een Belgische getrouwd.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 10:17   #143
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De reden waarom ik, in tegenstelling tot U blijkbaar, wel in de ethniciteit geloof (en minder in de kansarmoede) is dat er een groot verschil is tussen de verschillende allochtonengroepen, die meestal allen vertrekken met dezelfde achterstand. Zo zijn de Chinezen minder crimineel dan de Turken, die op hun beurt minder crimineel zijn dan de Marokanen...
Je beseft toch dat volgens de studie van Van Rossem de meest criminele etnische groepen niet Marokkanen of Turken zijn he? Als jullie dus dan per se willen staan op een wetgeving die onderscheid maakt naar etniciteit (want dat is in mijn ogen de enige reden waarom jullie zo fel de statement 'moslims zijn crimineler' kunnen verdedigen), dan moet er dus eerst een specifiek beleid worden gevoerd naar deze groepen (ex-Joegoslavië, dacht ik).

Ook is het idee dat ze vertrekken met dezelfde achterstand belachelijk. Vaak hebben de inwijkelingen een verschillende scholingsgraad genoten, wat ook zeer belangrijk is voor het aanleren van een nieuwe taal.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 10:17   #144
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pever Bekijk bericht
En daarmee is de "sociaal economische status" weerlegd van Casca!
Guess again.
Oud 31 oktober 2006, 12:02   #145
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu dacht dat we er wel over eens waren dat de gemiddelde Marokaan (allochtoon is hier niet op zijn plaats, is gewoonweg de meetkundige plaats van alle niet-belgen) een stuk (ongeveer tienmaal) crimineler is dan de gemiddeld oude belg (want zelfs belg is hier niet op zijn plaats, want dit is ook de meetkundige plaats van iedereen die een belgisch paspoort heeft).
De reden waarom ik, in tegenstelling tot U blijkbaar, wel in de ethniciteit geloof (en minder in de kansarmoede) is dat er een groot verschil is tussen de verschillende allochtonengroepen, die meestal allen vertrekken met dezelfde achterstand. Zo zijn de Chinezen minder crimineel dan de Turken, die op hun beurt minder crimineel zijn dan de Marokanen...
Uw argumenten zijn echt verpletterend, kuch kuch....

Ah, Bobbie zegt het, dan zal het wel waar zijn zekers?
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 13:43   #146
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik begin me toch stilaan af te vragen wat ik verkeerd doe.
Ik loop als jonge vrouw regelmatig 's nachts alleen op straat. Ik word daarbij eigenlijk zo goed als altijd aangesproken door allochtonen. Ook overdag wordt ik vaak aangesproken. Ik kan eigenlijk niet op een bus of tram zitten zonder een 'aanzoek' te krijgen van (noord-)afrikaans uitziende mannen.
Ik woon in een wijk waar op heel korte termijn héél veel allochtonen zijn komen wonen.
En ik heb geen enkele, maar dan ook geen enkele negatieve ervaring.
Onze wijk is er gezelliger op geworden, er wordt meer met elkaar gepraat. Niet meteen properder, maar dat komt omdat de giga hoeveelheid afval die er rondslingert niet zozeer van de bewoners afkomstig is, maar wel van de scholieren die iedere dag en masse door onze straat moeten.

De (nachtelijke) aanzoeken beantwoord ik met een vriendelijk 'nee', meestal komt daar nog een toffe babbel achter.

Wat is er mis met mij?
Het moet toch aan mij liggen, veronderstel ik?
yep het ligt aan U.
Ze menen het niet echt..... ze zijn eigenlijk blij met uw nee....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 13:48   #147
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Je beseft toch dat volgens de studie van Van Rossem de meest criminele etnische groepen niet Marokkanen of Turken zijn he? Als jullie dus dan per se willen staan op een wetgeving die onderscheid maakt naar etniciteit (want dat is in mijn ogen de enige reden waarom jullie zo fel de statement 'moslims zijn crimineler' kunnen verdedigen), dan moet er dus eerst een specifiek beleid worden gevoerd naar deze groepen (ex-Joegoslavië, dacht ik).
Moslims dat is dan iets nieuw. Heb gewoonweg geen idee of ne Marokaanse moslim meer neiging tot criminaliteit heeft dan ne onglovige moslim, of zelfs als ne katholieke moslim (in hoeverre deze bestaan). Alhoewel het een feit is dat veel terroristen uit het moslimmilieu komen.
Maar wie vraagt er een etnische wetgeving ? Het feit dat de gevangenissen overvol met bepaalde ethnische groepen zitten, is dan wel het bewijs dat de wetgeving momenteel nog zo slecht niet is.
Maar wat wel wordt gevraagd is dat pc, en de voltallige gesubsidieerde media, zijn verstand eens gebruikt, en de zaken zegt zoals ze zijn.
En verder dat het immigratiebeleid (gezinshereniging en schijnhuwelijken inbegrepen) een flink stuk wordt verstrengd, zodat een einde wordt gemaakt aan de aanvoer van laaggeschoolde allochtonen, die dan nog blijken om over een groter criminaliteitsgehalte te beschikken, en waarvan de schoolprestaties ondermaats zijn, en het werkloosheidsgehalte bovenmaats.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 13:50   #148
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Uw argumenten zijn echt verpletterend, kuch kuch....

Ah, Bobbie zegt het, dan zal het wel waar zijn zekers?
In een discussie is het dan wel de gewoonte om argumenten te weerleggen (en niet om kinderachtig gaan te doen)...
Oud 31 oktober 2006, 13:56   #149
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Moslims dat is dan iets nieuw. Heb gewoonweg geen idee of ne Marokaanse moslim meer neiging tot criminaliteit heeft dan ne onglovige moslim, of zelfs als ne katholieke moslim (in hoeverre deze bestaan). Alhoewel het een feit is dat veel terroristen uit het moslimmilieu komen.
Katholieke moslims?

En meer van dat gezever, natuurlijk...

Citaat:
Maar wie vraagt er een etnische wetgeving ?
Doelgroepenbeleid, doet dat een belletje rinkelen?

Citaat:
Het feit dat de gevangenissen overvol met bepaalde ethnische groepen zitten, is dan wel het bewijs dat de wetgeving momenteel nog zo slecht niet is.
Maar wat wel wordt gevraagd is dat pc, en de voltallige gesubsidieerde media, zijn verstand eens gebruikt, en de zaken zegt zoals ze zijn.
Grrr... 'de zaken zeggen zoals ze zijn'... je bedoelt zonder duiding statistiekjes posten zoals jij en de jouwen hier op het forum, zonder de achterliggende oorzaken te trachten formuleren?

Citaat:
En verder dat het immigratiebeleid (gezinshereniging en schijnhuwelijken inbegrepen) een flink stuk wordt verstrengd, zodat een einde wordt gemaakt aan de aanvoer van laaggeschoolde allochtonen, die dan nog blijken om over een groter criminaliteitsgehalte te beschikken, en waarvan de schoolprestaties ondermaats zijn, en het werkloosheidsgehalte bovenmaats.
Er is geen enkele democratisch legitieme reden waarom een Staat toestemming zou hebben om onschuldige individuen toegang te ontzeggen tot de samenleving.
Oud 31 oktober 2006, 16:11   #150
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele democratisch legitieme reden waarom een Staat toestemming zou hebben om onschuldige individuen toegang te ontzeggen tot de samenleving.
Voila. We zijn waar we moeten zijn. Laat ons een referendum houden en we zullen wel zien wat de democratie hierover zegt.
Oud 31 oktober 2006, 16:41   #151
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grrr... 'de zaken zeggen zoals ze zijn'... je bedoelt zonder duiding statistiekjes posten zoals jij en de jouwen hier op het forum, zonder de achterliggende oorzaken te trachten formuleren?
De achterliggende oorzaken veranderen niets aan de feiten zoals ze zijn.
Ik hoor trouwens al jaren de achterliggende oorzaken formuleren en oplossingen aanbrengen maar het gaat blijkbaar van kwaad naar erger. Zijn die oplossingen niet afdoende?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 16:57   #152
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een staat heeft daar alle recht toe. Ik laat ook niet ieder onschuldig individu toe tot mijn privésamenleving (gezin) die zich aandient. Een staat is te vergelijken met een gezin in het groot.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 17:20   #153
Shadowman
Burger

Standaard

Waarom schrijft ge eigenlijk over die "neger"? Hebt gij dan nog nooit een meisje horen vertellen hoe ze door haar autochtoon lief geslagen wordt. Autochtoon zegt ze er uiteraard niet bij, want dat verstandige meisje heeft tenminste door dat misdaad niet door een huidskleur, of een geloofsovertuiging gedetermineerd wordt. Een dergelijke oneerbiedige behandeling van vrouwen gebeurt bij verschillende bevolkingsgroepen. Rob Klop is u onbekend, wellicht?
Shadowman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 17:29   #154
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman Bekijk bericht
Waarom schrijft ge eigenlijk over die "neger"? Hebt gij dan nog nooit een meisje horen vertellen hoe ze door haar autochtoon lief geslagen wordt. Autochtoon zegt ze er uiteraard niet bij, want dat verstandige meisje heeft tenminste door dat misdaad niet door een huidskleur, of een geloofsovertuiging gedetermineerd wordt. Een dergelijke oneerbiedige behandeling van vrouwen gebeurt bij verschillende bevolkingsgroepen. Rob Klop is u onbekend, wellicht?
Altijd rob klop bijhalen, die man heeft NIETS verkeerd gedaan. Hij beschermde zijn gezin tegen zijn EX-vrouw. Trouwens wat kwam zijn ex-vrouw aan zijn huis doen? Zijn ex-vrouw had een verbod om bij hem in de buurt te komen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 17:37   #155
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Altijd rob klop bijhalen, die man heeft NIETS verkeerd gedaan. Hij beschermde zijn gezin tegen zijn EX-vrouw. Trouwens wat kwam zijn ex-vrouw aan zijn huis doen? Zijn ex-vrouw had een verbod om bij hem in de buurt te komen.

Hij heeft niets verkeerd gedaan maar het VB was hem toch liever kwijt dan rijk...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 17:46   #156
Shadowman
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Waaraan is die invasie in Gent te wijten?
Erasmus-studenten
Shadowman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 19:12   #157
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman Bekijk bericht
Erasmus-studenten
De "E" in Erasmus staat voor "European". Het gaat dan ook voornamelijk om Hongaren, Duitsers, Roemenen, Tsjechen,......... Sinds vorig jarig doet Turkije ook mee, en dat was vorig jaar en dit jaar dan ook duidelijk te merken. (Alleen jammer dat die hun Engels toch niet zo goed als het onze te noemen is ).
Oud 31 oktober 2006, 19:44   #158
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

[quote=Laya;2122946]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Nee, dat is nu net het geheim van onze relatie... ik kan zagen zoveel ik wil, das geen enkel probleem, hij begrijpt er toch niets van want zoals je weet praat geen enkele allochtoon Nederlands. Net daarom zijn ook vele van zijn vrienden met een Belgische getrouwd.
ik doelde niet op "jouw" allochtoon, en of die nu Nederlands praat of niet, maar wel op het feit of JIJ zijn taal spreekt en dus kunt verstaan wat er eventueel over u gezegd word als hij met zijn vrienden praat in hun taal.Sorry als ik niet duidelijk genoeg was voor u
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 11:50   #159
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Voila. We zijn waar we moeten zijn. Laat ons een referendum houden en we zullen wel zien wat de democratie hierover zegt.
Neen, aangezien de Staat geen onbeperkte behoefdheden heeft heeft ze niet het recht om individuen de toegang tot haar grondgebied te ontzeggen, net zoals ze ook niet het recht heeft om 49 percent van haar bevolking over de kling te jagen al stemt 51 percent er voor.
Oud 1 november 2006, 11:51   #160
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De achterliggende oorzaken veranderen niets aan de feiten zoals ze zijn.
Ik hoor trouwens al jaren de achterliggende oorzaken formuleren en oplossingen aanbrengen maar het gaat blijkbaar van kwaad naar erger. Zijn die oplossingen niet afdoende?
Uiteraard zijn die oplossingen niet afdoende. Hervormingen van het gerecht en een niet-ethnocentrische afbouw van de sociale voorzieningen, dát zou afdoende zijn.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be