Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2007, 15:20   #141
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Hoe meer de Franstaligen de wetten uitmaken, hoe fouter het hier gaat ook. Straks gaan we nog lijken op één of ander ex-Sovjetrepubliekje, waar ze ook de waarde van democratie nog moeten leren kennen.
U wil niet dat Franstaligen de wetten uitmaken maar u wilt wel bijna een miljoen Franstaligen opnemen in de republiek Vlaanderen met hoofdstad Brussel?
Oud 10 februari 2007, 15:23   #142
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
U wil niet dat Franstaligen de wetten uitmaken maar u wilt wel bijna een miljoen Franstaligen opnemen in de republiek Vlaanderen met hoofdstad Brussel?
Hé van mij hoeven ze niet in Brussel te blijven hoor
Als het toch zoveel beter is in Francofonië...mij niet gelaten. Het tijdperk waarin ze de grootste imperialisten konden uithangen sinds de Nazi's en de USSR, ligt dan wel eindelijk achter ons. Want vergis u niet...de echte imperialisten en fascisten...die spreken...: Frans.
Oud 10 februari 2007, 15:29   #143
evilbu

Standaard

Citaat:
Hé van mij hoeven ze niet in Brussel te blijven hoor
Als het toch zoveel beter is in Francofonië...mij niet gelaten. Het tijdperk waarin ze de grootste imperialisten konden uithangen sinds de Nazi's en de USSR, ligt dan wel eindelijk achter ons. Want vergis u niet...de echte imperialisten en fascisten...die spreken...: Frans.
Hoe, die zullen niet vertrekken hoor? En als het echt zulke imperialisten zijn... reden te meer! Ik bedoel : wie zijn het die de anschluss vragen van Vlaamse randgemeenten : Franstalige Brusselaars of Walen. Neen, ik vrees dat ik u niet kan volgen hier.
Oud 10 februari 2007, 15:31   #144
evilbu

Standaard

Citaat:
Begin 2003: Paarsgroen stemde voor. Dus de roden, de blauwen en de groenen en Spirit.
Kunt u iets preciezer zijn? Ik zou immers willen weten welke vergadering het was in deze lijst (dan kan ik ook de resultaten van de stemming zien ):
http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage...ll&legislat=50

Trouwens, stemde men ECHT over de kiesdrempel zelf? Was het niet gewoon een hele nieuwe kieswetgeving waar die kiesdrempel deel van uitmaakte. Als dan een partij daarvoor stemde dan is dat niet hetzelfde als zeggen "die partij was voor een kiesdrempel!"

Kortom : verlicht mij aub.
Oud 10 februari 2007, 15:33   #145
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe, die zullen niet vertrekken hoor? En als het echt zulke imperialisten zijn... reden te meer! Ik bedoel : wie zijn het die de anschluss vragen van Vlaamse randgemeenten : Franstalige Brusselaars of Walen. Neen, ik vrees dat ik u niet kan volgen hier.
De Franstaligen vragen de Anschluss van de Vlaamse gemeenten in de rand rond Brussel. Dat is toch overduidelijk, niet?
Bij een uiteenvallen van België, zullen ze echter moeten kiezen of delen. Een redelijke Franstalige zal hier wel blijven en maken dat hij Nederlands kan. Jobs waarvoor Frans dan gewenst is, zullen zij zeker kunnen betrekken dan. Het zou dus niet eens een nadeel voor hen zijn! Jobs verzekerd voor de Franstalige minderheid.
Oud 10 februari 2007, 15:38   #146
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Franstalige Brusselaars uiteraard. De Walen worden door hen gewoon gebruikt als 'nuttige idioten' in hun strijd voor een Groot-Brussel. Tegenwerking van de Vlamingen wordt door hen gepercipieerd als een aanval gericht tegen alle Franstaligen, waardoor ze de Walen nog steeds voor hun kar weten te spannen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:38   #147
evilbu

Standaard

Citaat:
De Franstaligen vragen de Anschluss van de Vlaamse gemeenten in de rand rond Brussel. Dat is toch overduidelijk, niet?
Bij een uiteenvallen van België, zullen ze echter moeten kiezen of delen. Een redelijke Franstalige zal hier wel blijven en maken dat hij Nederlands kan. Jobs waarvoor Frans dan gewenst is, zullen zij zeker kunnen betrekken dan. Het zou dus niet eens een nadeel voor hen zijn! Jobs verzekerd voor de Franstalige minderheid.
U gaat niet echt in op mijn opmerking. Ja het zijn Franstalige Brusselaars en niet de Walen, dus dat probleem zal blijven bestaan. En het is hier al vaak genoeg gezegd door mensen die zelf Vlaamsnationalist zijn dat Vlaanderen Brussel nodig heeft. Brussel heeft misschien ook Vlaanderen nodig maar wat je dan krijgt is een koppigheidsspelletje, en ik vrees dat hierbij verregaande eisen zullen komen : uitbreiding Brussel met alle faciliteitengemeenten, nieuwe faciliteitengemeenten,......
Oud 10 februari 2007, 15:41   #148
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U gaat niet echt in op mijn opmerking. Ja het zijn Franstalige Brusselaars en niet de Walen, dus dat probleem zal blijven bestaan. En het is hier al vaak genoeg gezegd door mensen die zelf Vlaamsnationalist zijn dat Vlaanderen Brussel nodig heeft. Brussel heeft misschien ook Vlaanderen nodig maar wat je dan krijgt is een koppigheidsspelletje, en ik vrees dat hierbij verregaande eisen zullen komen : uitbreiding Brussel met alle faciliteitengemeenten, nieuwe faciliteitengemeenten,......
Faciliteiten in Vlaanderen? Geen denken aan. Als het aan mij lag: massa's programma's ter bevordering van de integratie en aanpassing van Franstaligen in Vlaanderen en hun sterke punten benutten in onze economie.
Oud 10 februari 2007, 15:43   #149
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De Franstalige Brusselaars uiteraard. De Walen worden door hen gewoon gebruikt als 'nuttige idioten' in hun strijd voor een Groot-Brussel. Tegenwerking van de Vlamingen wordt door hen gepercipieerd als een aanval gericht tegen alle Franstaligen, waardoor ze de Walen nog steeds voor hun kar weten te spannen.
Ja, dat was ook een retorische vraag hoor. Mijn echte vraag was: wat zal daaraan veranderen als Brussel meegaat met Vlaanderen?

Deze vraag blijft ook :
Citaat:
Kunt u iets preciezer zijn? Ik zou immers willen weten welke vergadering het was in deze lijst (dan kan ik ook de resultaten van de stemming zien ):
http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage...ll&legislat=50

Trouwens, stemde men ECHT over de kiesdrempel zelf? Was het niet gewoon een hele nieuwe kieswetgeving waar die kiesdrempel deel van uitmaakte. Als dan een partij daarvoor stemde dan is dat niet hetzelfde als zeggen "die partij was voor een kiesdrempel!"
Oud 10 februari 2007, 16:47   #150
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer precies is die kiesdrempel goedgekeurd? Ik zou graag willen weten wie precies heeft voor en tegen gestemd?

Citaat:
1. Enerzijds stelt dhr. Bourgeois dat zijn partij “er niet aan twijfelt dat het Vlaams Blok de splitsing van het kiesarrondissement B-H-V belangrijk vindt”, maar anderzijds wekt hij op een geslepen manier de indruk dat de Europese kieswet door onze onthouding zou goedgekeurd zijn. De bewering van dhr. Bourgeois is tweemaal flagrant onjuist. Het betrokken wetsontwerp (stuk 581) en de fameuze stemming 37 slaan NIET op de Europese verkiezingen maar WEL op de verkiezing van de Brusselaars in de Hoofdstedelijke Raad en het Vlaams Parlement alsook op de controle van de verkiezingsuitgaven voor gewest- en gemeenschapsraden. Het Vlaams Blok heeft zich hierop inderdaad net als de cdH onthouden, maar het ging NIET om een wet waar een tweederde meerderheid noodzakelijk was (zie bladzijde 72 van het verslag).

Op 22 januari had slechts één wetsontwerp echt betrekking op de Europese verkiezingen, met name wetsontwerp 582, dat de verdeling regelt van het aantal Europese zetels in België. Bij dit wetsontwerp gold evenzeer de gewone meerderheidsregel en geen tweederde regel. CdH stemde samen met de meerderheidspartijen voor en Vlaams Blok én CD&V onthielden zich (stemming 46). Dit ontwerp voorzag inderdaad (in weerwil van de amendementen van CD&V, N-VA en Vlaams Blok) niet in de splitsing voor de Europese verkiezingen, maar anderzijds zorgde het wel voor een correcte zetelverdeling (één Waalse zetel minder, behoud van de Duitstalige), reden waarom de kamerfractie zich onthield. Ook hier had paars dus helemaal geen tweederde meerderheid nodig.

Daarnaast waren er twee wetsontwerpen waar paars wél een tweederde meerderheid nodig had, maar die hadden betrekking op de herinvoering van de opvolgers, de verlaging van de verkiesbaarheid tot 18 jaar en de invoering van de kiesdrempel. Omdat het Vlaams Blok voorstander was van de twee eerste zaken en tegenstander van de drempel, heeft de kamerfractie zich zowel in commissie (net als CD&V) als in plenaire (daar stemde CD&V tegen) onthouden. Maar ook dat maakte geen verschil voor de paarse meerderheid, want er was een politiek akkoord met cdH, die zich hoedanook zou onthouden omwille van de verzekerde Duitstalige zetel.

Oud 10 februari 2007, 18:55   #151
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de kiesdrempel is er gekomen om de N-VA monddood te maken
Nogmaals een bevestiging van de echte reden van het cordon. Daarom dat men voor de N-VA niet één, maar zelfs twee cordons over had: de kiesdrempel en het tsjevenkartel.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 10 februari 2007 om 18:56.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 21:59   #152
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Niets, maar het maakt je programma niet modern en daar gaat het dus over bij een partij.
fuiven hebben niks te maken met al dan niet modern zijn, maar ik vind het toch wel sympathiek dat n-va zoiets eens doet. Het moet niet altijd droge politieke lulkoek zijn eh.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 22:09   #153
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
fuiven hebben niks te maken met al dan niet modern zijn, maar ik vind het toch wel sympathiek dat n-va zoiets eens doet. Het moet niet altijd droge politieke lulkoek zijn eh.
Ziezo, dat vind ik dus ook
Oud 11 februari 2007, 00:56   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Nogmaals een bevestiging van de echte reden van het cordon. Daarom dat men voor de N-VA niet één, maar zelfs twee cordons over had: de kiesdrempel en het tsjevenkartel.
Voor het tsjevenkartel heeft de N-VA zelf gekozen en blijven kiezen.
Oud 11 februari 2007, 15:08   #155
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Why don't you get a job?!
Oud 11 februari 2007, 15:15   #156
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

Mijn gedacht!
Oud 11 februari 2007, 20:54   #157
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Mijn gedacht!
Guido 007 = Balthazar Boma?

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 06:32   #158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Why don't you get a job?!
Kwetst de waarheid zozeer dat je op die manier van mij af probeert te geraken?
Oud 12 februari 2007, 13:59   #159
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kwetst de waarheid zozeer dat je op die manier van mij af probeert te geraken?
Ohw maar Knuppel dat was niet op jou bedoeld hoor. Op dat moment was net hetzelfde liedje vanop die fuif bij mij hier thuis aan het draaien.
Het was een allusie op ons koningshuis.
Ok ok khad duidelijker mogen zijn
Oud 12 februari 2007, 14:28   #160
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Ach, na de verkiezingen smijt de cd&v de overbodige nva buiten en zal BDW wel kiezen voor een ministerpostje bij de tsjeven.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be