Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2007, 12:40   #141
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
En waarom zou dit gerust mogen van jou?
Je hebt 3 talen in belgique...that's it...de rest praat je maar thuis binnen je 4 muren.
Simpel toch?
Waarom dat zou mogen?Ik heb er geen last van en zou hetzelfde doen moest ik met een Thai samenwerken.
Oud 20 maart 2007, 12:42   #142
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Waarom dat zou mogen?Ik heb er geen last van en zou hetzelfde doen moest ik met een Thai samenwerken.
Aaah, ben jij zo iemand...zolang jij van niks last hebt is alles goed?
Je zou beter met die Thai mooi nederlands praten...zo verbeteren jullie nog de voertaal van het land waar jullie verblijven

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 20 maart 2007 om 12:42.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 12:42   #143
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze : "Hoeveel van die kleine werknemers hebben daadwerkelijk ervaring met allochtone werknemers, denk je?"

Hoeveel denk jij Edina? Allemaal?
Zeer weinig. Doet me denken aan Eurolock. Wat schreef werkgever ook al weer in zijn mail: "Een vreemdeling die beveiliging zal verkopen, dat heb ik nog niet gezien". Veel ervaring zal die dus alvast niet gehad hebben hé
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 12:43   #144
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je zou beter met die Thai mooi nederlands praten...zo verbeteren jullie nog de voertaal van het land waar jullie verblijven
Ik ben autochtoon maar heb er een jaartje gestudeerd, ben geen Thai maar spreek de taal graag.
Oud 20 maart 2007, 12:43   #145
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Als ze aangeworven worden moet je met volgende risico's nog rekening houden :
1. komen ze de eerste dag opdagen
2. houden ze het 1 dag vol
3. melden ze zich de 2de dag ziek
4. werken ze niet
Als ze deze fase doorlopen hebben, wat een kleine minderheid kan dan is er kans dat je er iets aan hebt.

Dit alles is eigenlijk de fout van alle linkse krachten in dit land. Ze hersenspoelen alle allochtonen dat ze niet moeten gaan werken wat je hebt toch geen kans, of je wordt toch uitgebuit, of je werkgever is racistisch, ... en als deze afschrikkingsmethode niet werkt geven de linkse jongens aan dat je beter kan gaan doppen dan te gaan werken.
Zever, Geertje, want ze zeggen zelf dat ze niet eens bereid zijn hen een kans te geven. Ze komen m.a.w. nog niet aan puntje 1 van je lijstje toe.
Oud 20 maart 2007, 12:44   #146
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben autochtoon maar heb er een jaartje gestudeerd, ben geen Thai maar spreek de taal graag.
Kan je dan niet beter je kennis aanwenden om die andere beter nederlands te leren praten?
Oud 20 maart 2007, 12:44   #147
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zeer weinig. Doet me denken aan Eurolock. Wat schreef werkgever ook al weer in zijn mail: "Een vreemdeling die beveiliging zal verkopen, dat heb ik nog niet gezien". Veel ervaring zal die dus alvast niet gehad hebben hé
En omdat je 1 gevalletje kent.......blabla...bla...blaaa
Oud 20 maart 2007, 12:46   #148
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard...moest ik daar als collega tussenlopen dan zou ik het niet op prijs kunnen stellen dat andere mensen een andere voor mij onbegrijpbare taal liggen te spreken.
Noem jij dat integratie?
Precies of om het even wie zou zijn moedertaal niet gebruiken in zo'n omstandigheden. Eisen dat werknemers Nederlands kennen, is niet onredelijk. Verbieden dat ze ook ineens hun moedertaal niet meer mogen spreken, is daarentegen belachelijk!
Oud 20 maart 2007, 12:47   #149
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies of om het even wie zou zijn moedertaal niet gebruiken in zo'n omstandigheden. Eisen dat werknemers Nederlands kennen, is niet onredelijk. Verbieden dat ze ook ineens hun moedertaal niet meer mogen spreken, is daarentegen belachelijk!
Ok, je werkt op een klein bureau en voor of achter of naast jou zitten 2 moslimsvrouwen heel de dag tegen elkaar hun taal te spreken.
Leuk/wenselijk/...?
Oud 20 maart 2007, 12:47   #150
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En omdat je 1 gevalletje kent.......blabla...bla...blaaa
En jij gelooft echt dat het een uitzondering is? Lees dan nog eens wat het Neutrale Syndicaat van Zelfstandigen zei: ze VERWACHTEN problemen. Dat is dus niet gebaseerd op ervaring hé!
Oud 20 maart 2007, 12:49   #151
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, je werkt op een klein bureau en voor of achter of naast jou zitten 2 moslimsvrouwen heel de dag tegen elkaar hun taal te spreken.
Leuk/wenselijk/...?
Ten eerste is leuk of wenslijk iets anders dan toegelaten of niet. En ten tweede lijkt die kans me uiterst klein als zij wel degelijk Nederlands kennen en jij ook de moeite doet om met hen te praten.
Oud 20 maart 2007, 12:53   #152
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat stel je dan voor, een verbod om als bouwvakker in een andere taal te spreken?
En nu ga je mij echt niet wijsmaken dat geen enkele van die werknemers Nederlands kan.
Natuurlijk mag iedereen de taal spreken die hij wenst. Wel minder leuk als men de officiele taal van het land NIET spreekt en dus geen communicatie met je werkgever kan hebben.

Over die ploegen waar ik het over heb: de PLOEGBAAS sprak Nederlands, de ploegleden zelf niet. Misschien kan je het aan mijn dochter vragen: maakte deel uit van zo'n ploeg als studentenjob! Moedig van haar vond ik (maar wel zonder dat we het op voorhand wisten). Mijn dochter die talen studeerde heeft in die maand echter wel een aardig mondje turks bijgeleerd.
Verder verliep de "collegiale" communicatie in het engels (sommigen) en duits (sommigen).... talen die mijn dochter dus ook beide machtig is.
Maar ja... vlamingen hé!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 maart 2007 om 12:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 12:55   #153
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Pfft...
Als ik het gevoel heb uitgebuit te worden door een werkgever ben ik weg.
Daar mag je gif op innemen.
En velen zullen in stilte solliciteren 'op een ander' dat geef ik je op een papiertje
Dan doen ze dat toch
Werknemers die ik echt wil houden, daar zorg ik er wel voor dat ze in de eerste plaats niet met zo'n opmerkingen moeten afkomen; de rest, die moet maar bewijzen dat ze meer waard zijn.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 12:58   #154
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
En los daarvan: denk je nu echt dat de kennis van het Nederlands van allochtonen die hier naar school zijn geweest zo ontoereikend is dat ze de veiligheidsprocedures voor fabireksarbeid niet snappen? Dat geloof jue toch zelf niet, veronderstel ik?
Edoch is het zo; zoals ik al aangaf, vorige week zelf nog meegemaakt en de personen in kwestie buiten gezwierd. Of ze hier uberhaupt een volledige schoolopleiding hebben afgemaakt weet ik niet en dat interesseert me ook niet. Hun taalkennis was gevaarlijk slecht.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 13:00   #155
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kan je dan niet beter je kennis aanwenden om die andere beter nederlands te leren praten?
Hangt er natuurlijk van af in welke mate hij het Nederlands kent, een wisselwerking is ook altijd leuk natuurlijk.
Oud 20 maart 2007, 13:12   #156
Banneling

Standaard

Citaat:
Je weet toch hopelijk wel waarom in die sectoren bijna uitsluitend allochtonen werken, hoop ik?
Weet jij het eigenlijk wel Edina?
Omdat ze niet gefoeterd zijn hun school uit te lopen, omdat ze geen diploma halen en dus voor zichzelf een carrière in 'hamburger-job' kiezen.
Op mijn werk loopt zo'n voorbeeld rond : een Turk die poetst, hij kan geen 2 woorden Nederlands en zijn Frans is ook minder dan minimaal.
Zo'n mensen worden geen CEO Edina.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 13:16   #157
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij gelooft echt dat het een uitzondering is? Lees dan nog eens wat het Neutrale Syndicaat van Zelfstandigen zei: ze VERWACHTEN problemen. Dat is dus niet gebaseerd op ervaring hé!
Dat is net WEL gebaseerd op ervaring.
De wel gekende ervaring :
- gebrekkige taalkennis
- de gekende attitudeproblemen
(dezelfde ervaring waar het odnerwijzend personeel mee te kampen heeft).

Waarom zo volharden in je leugens Edina?
Omdat de werkelijkheid niet klopt met het multiculturele sprookje dat je iedereen op de mouw wil spellen. Wakker worden !
Oud 20 maart 2007, 13:20   #158
Banneling

Standaard

Citaat:
Edina;

De allochtonen van de tweede en derde generatie kunnen perfect communiceren in het Nederlands. Hun taalproblemen situeren zich echt niet op dat niveau.
Ach vandaar dat de universiteiten tegenwoordig speciale taalcursussen voor hen organiseren zodat ze zouden kunnen volgen. Hun "perfecte" taalbeheersing beperkt zich tot het huis-tuin-keuken taaltje.
Oud 20 maart 2007, 13:39   #159
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, veel ervaring zal die vreemdeling nog niet gehad hebben, mits hij reeds in aanraking met het gerecht was geweest, gegeven dat de rooie pers duchtig verzweeg !
Eurolock had alle recht om dat vooroordeel te uiten : werkgevers willen geen kandidaten, en de bevolking wensen geen allochtone lieden in huis met een crimineel verleden om veiligheidsinstallaties te plaatsen. Zeker niet als die allochtoon deel uit maakt van een bevolkingsgroep die opvalt door haar aanwezigheid in de criminaliteit.
Oud 20 maart 2007, 14:05   #160
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dan doen ze dat toch
Werknemers die ik echt wil houden, daar zorg ik er wel voor dat ze in de eerste plaats niet met zo'n opmerkingen moeten afkomen; de rest, die moet maar bewijzen dat ze meer waard zijn.
Bwa, daar kan ik mee leven...
Ik vind dus net als jij blijkbaar dat werknemers moeten 'verleid' worden om te werken, en niet gedwongen
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be