![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik snap niet waarom je zo hardleers bent. Is dat gewoon uit koppigheid dat je geen moeite doet om een ander te begrijpen? Ik zal het nog éénmaal eenvoudig proberen uit te leggen: de maatschappij (of de cultuur zo je wilt) legt haar leden een aantal waarden op, waarden die verschillen van cultuur tot cultuur. Voorbeelden zijn dat doden verkeerd is of dat mensen gelijkwaardig zijn. Die waarden worden op de leden van de maatschappij overgedragen door maatschappelijke indoctrinatie. Vandaar dat in andere maatschappijen andere waarden heersen. Je trekt het hier wel in het belachelijke dat "iedereen elkaar zou uitmoorden zonder indoctrinatie." Wat wel zo is, is dat de indoctrinatie van de maatschappij zorgt voor waarden die driftimpulsen kunnen uitschakelen en zo nodig bestraffen wanneer ze plaatsvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#144 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je mijn benadering eenzijdig vindt, verklaar dan waarom Als je vindt dat het fenomeen complexer is, leg het dan uit. Ik heb niets aan je uitingen, ik wil argumenten horen. Laatst gewijzigd door lomeanor : 4 juli 2007 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In een draad die over de KUL gaat. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#147 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enkel hier heb ik even iets algemeen gesteld: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=140
![]() |
![]() |
#149 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb te veel respect voor de complexiteit van de vorming van een groep mensen tot een maatschappij dat ik me de pretentie veroorloof dit fenomeen én bevattelijk én volledig te verklaren binnen de context van een forumbericht.
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Even vertaald: "Ik kan je argumentatie niet weerleggen en ik kan de mijne ook niet onderbouwen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar goed, als jij niet wil argumenteren is dat jouw recht.
Ik groet je dus, Morduk. Het was een fijne discussie, al ben je wat koppig. Een tip voor de toekomst: als je minder koppig aan je eigen gelijk vasthoudt, wordt je minder snel vast gepraat. Een vriendelijke groet en tot een volgende keer, Lomeanor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Moorden heeft meestal niets met indoctrinering te maken, meer eerder met de visie van het individu op de waarde van het leven. Hoe vaak blijkt een moordenaar niet een slechte jeugd gehad te hebben. Liegen wordt als slecht ervaren omwille van het knagende schuldgevoel. Nu kan je uiteraard beweren dat dat schuldgevoel geindoctrineerd is. Feit blijft echter dat mensen enkel dat schuldgevoel ervaren wanneer ze liegen tegen iemand die hen dierbaar is. Doen alsof de mens enkel de vrucht is van de indoctrinatie die er op hem wordt uitgeoefend in zijn omgeving gaat voorbij aan de essentie van het menselijk leven. Dit is een leuke denkoefening om de oorsprong van de eigen waarden en normen op te zoeken, maar daar stopt het ook. Indien u enkel indoctrinatie vindt, heb ik medelijden met u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jij bent begonnen over maatschappij en indoctrinatie als verklaring omtrent moord. Ik ga daar niet op in. Sommige katholieken hebben nu eenmaal die pretentie. Daarom dat de K wankelt, zie je.
![]() |
![]() |
#154 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Man toch, tweede zit zeker?
![]() |
![]() |
#155 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=140 't is al de vierde keer dat ik het moet posten. MLaar het zal er niet meer inzitten 'cause we have a winner, too bad he's run away'. Veel succes in tweede zit, verder. Het ga je eveneens goed. Morduk
![]() |
![]() |
#156 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goddelijk van je, Morduk.
Je kan het niet meer uithouden, dus begin je maar op de man te spelen in plaats van op de bal. Alsof ik ooit tweede zit zou hebben... Met mensen die anderen beledigen in plaats van te argumenteren voer ik echter geen discussie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Yeah, whatever dude.
Ik vraag je 4 keer op mijn basisstelling te antwoorden en het maatschappij-indoctrinatiegeleuter achterwege te laten. Je roept jezelf uit tot winnaar, loopt weg, en nu blijk je tenen te hebben zo lang dat ze tot in cyberspace reiken. Pffft ![]() Hier, lees dan een andere opinie. En ga hen dan 'klempraten' met je indoctrinatietheorie: Citaat:
![]() |
![]() |
#158 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uit hun betoog blijkt duidelijk dat de KUL geen katholieke universiteit meer is. Het merendeel van de mensen die eraan verbonden zijn, wil dat ook zo houden. Ik begrijp niet goed waarom men volgens de media dan toch zo bezorgd is om die erkenning kwijt te spelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De R van de RKK wankelt ook af en toen he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
na het lezen van de volledige thread kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat uw interpretatie van indoctrinatie (trouwens een woord uitgevonden om religieuze invloed in onze levens te duiden) niet de algemeen maatschappelijk aanvaarde interpretatie is. Er is toch een serieus verschil tussen het vrijzinnige : "laat anderen leven zoals ze zijn en poog ondertussen ook te zijn. Probeer uw visie aan te passen naarmate uw leven vordert en meer info vergaart" en het religieuze : "wij geloven in het juiste boekje dus wij hebben gelijk en de rest is minderwaardig. Zorg ervoor dat alle info die je in uw leven tegenkomt past binnen uw religieuze visie, lukt dit niet pas de info aan of negeer ze."
![]() |