![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: REFERENDUM OVER DE STAATSVORM? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
103 | 93,64% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,45% |
GEEN MENING |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,91% |
Aantal stemmers: 110. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() die marseillaise was idd een goeien lol. nu ja, vergissing of niet, zegt veel.
als leterme dit als vergissing gedaan heeft, wil dit zeggen dat belgie voor hem eigenlijk geen belang heeft ( een goeien zaak vr vlaanderen ) deed hij dit expres, dan wil hij waarschijnlijk laten merken dat het hem menens is, de vlamingen een rad vr de ogen draaien ofwel de walen op stang jagen of beiden. de walen op stang jagen is gelukt, en de vlamingen een rad vr de ogen draaien, zal nog moeten bljiken, hopelijk lukt dat niet, en meent hij wat hij wilde aangeven, nl belgie den boom in !!!
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 17 augustus 2007 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al zal het niet voor vandaag zijn en er zullen toegevingen moeten gebeuren. Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2007 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.amitiesfrancaises.be/Proxiliege2005.htm "merci amis français, mais chez nous �* Liège on fête plus la fête nationale française que la nôtre. Le 14 juillet il y avait un superbe feu d'artifice, par contre le 21 rien" ![]() http://www.webjardiner.com/forum/ind...cat=36&id=2401
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In geval van een referendum denk ik dat de meerderheid van de Vlamingen voor het behoud van België zou stemmen. Dit wordt keer op keer bevestigd in peilingen en nationale enquêtes zoals een tijdje terug nog in de krant verscheen (slechts 1-2 op 10 Vlamingen separatist). Persoonlijk geloof ik niet in zogenaamde kant-en-klare wondermiddelen die sommigen hier presenteren, nl. unitarisme of separatisme. Mocht ik nu eens weten wat unie-federalisme is zou ik er misschien nog voor kunnen opteren. ![]() Ik kies voor een verbeterd model van federalisme. BHV moet gesplitst worden daar dit gewoonweg een oneerlijke situatie is t.o.v. de Vlamingen. De gewesten moeten voldoende ruimte tot zelfontplooiing krijgen. De taalgrens moet voor eens en altijd gerespecteerd worden. Daar tegenover ben ik voorstander van het stimuleren van een betere communicatie tussen Noord en Zuid, nl. het vertonen van duidingsprogramma's van beide staatszenders, het stimuleren van meertaligheid in beide landsgedeelten, vooral Nederlands in 't zuiden ![]() Naast het stimuleren van de communicatie is natuurlijk de inhoud ervan en het bekomen van wederzijds begrip even belangrijk. Het is misschien niet de meest makkelijke weg, maar een uitdaging die m.i. de moeite waard is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Partijlid
|
![]() Wat gaan we er mee doen België splitsen? en daarna WVL en OVL en LIM. enz.. gek wordt ik ervan!
Mss kunnen we daarna nog Gent van de rest van OVL splitsen die hebben een ander acsent dan de rest... of Oudenaarde van Ronse ...dit is nog maar OVL Kan vervolgt worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister
|
![]() Citaat:
kom dan wel niet neuten dat ge geen centen hebt ![]()
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 17 augustus 2007 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Partijlid
|
![]() En dan iets verder ... ge moet alles LEZEN!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister
|
![]() gelijk of vlaanderen onderling wil splitsen, niet zeveren e.
ik versta dat ge heimwee hebt nr het aloude belgiekske, mr de realiteit is dat vlaanderen onafhankelijk beter af is. en dat vlaanderen onderling niet uiteen zal vallen. en als gij gelooft dat vlaanderen intern zoals ge beweert uiteen zal vallen zit ge ferm mis. trouwens, ronse is toch vlaams, dus de oplossing is simpel. bij vlaanderen en enkeltalig nederlands. wallonie ligt in de buurt, dus vr de niet- nederlands- willen -sprekenden: de deur of beter gezegd grens is ginder !!!
![]() |
#152 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik doel echter op affiniteiten. Ge moet eens rondneuzen op websteks als http://www.amitiesfrancaises.be om te begrijpen wat ik bedoel. En dat zijn geen marginalen. Marginalen kunnen niet jaar na jaar een massief vuurwerk ontketenen boven Luik. ![]() Het 14/7 vuurwerk in Luik
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, "het" federalisme kan weldegelijk "efficiënt" zijn. Kijken we maar naar federale landen als Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. In vele opzichten modellanden in vergelijking met menig unitaristische staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Separatisme is een politieke beweging, geen staatsvorm. Confederalisme is een staatsvorm. De twee vergelijken is dus onzin, want het gaat om twee verschillende zaken. Gelieve de discussie inhoudelijk te voeren en dergelijke aanvullingen achterwege te laten. Laatst gewijzigd door Diatonos : 19 augustus 2007 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Jan van den Berghe en Hans *knip*, gaan jullie regelmatig op cafe?
Gelieve dergelijke aanvullingen achterwege te laten. Laatst gewijzigd door Diatonos : 19 augustus 2007 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Diatonos : 19 augustus 2007 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reden: aan een referendum gaat een debat aan vooraf. En aangezien de Vlaams-nationalisten in mijn ogen betere argumenten hebben dan de Belgisch-nationalisten, geloof ik dat de vraag naar separatisme beter zal scoren bij een referendum, dan bij een enquête. Of we een meerderheid halen, is op z'n minst onzeker. Maar het debat wordt zo aangezwengeld. En de Belgische eenheid kan nu eenmaal geen debat of democratie verdragen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Unitarisme werkt ook. Kijk maar naar Nederland en Frankrijk. |
|
![]() |