Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveeel punten geven jullie Pietje?
1 2 5,56%
2 0 0%
3 0 0%
4 1 2,78%
5 2 5,56%
6 1 2,78%
7 3 8,33%
7.5 4 11,11%
8 5 13,89%
8.5 2 5,56%
9 4 11,11%
9.5 2 5,56%
10 10 27,78%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2007, 17:59   #141
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Vind jij het kunnen dat vakbondswerk mag gecombineerd worden met een politiek mandaat?
Normaal gesproken zie ik die twee dingen liefst gescheiden. Vooral wanneer er vanuit de vakbond acties ontstaan gericht tegen een partij voor dewelke bepaalde délégués een mandaat zouden vervullen, wordt dat enigszins nogal "gênant". Dus politieke mandaten en vakbondswerk liefst gescheiden houden.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 18:01   #142
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Pietje: hoe krijg je 25 VB 'rs in een Citroen 2 PK?
Eén per één. Desnoods een goeie schoenoptrekker gebruiken.
Oud 25 augustus 2007, 18:03   #143
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Stel, je mag drie wensen doen. Wat zou je wensen?
- Een wereld zonder oorlog
- Een wereld zonder onverdraagzaamheid
- Rijkdom en voorspoed voor iedereen.
Oud 25 augustus 2007, 18:04   #144
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Wat is de grootste blunder die je ooit begaan hebt?
Beginnen roken, laat daar geen twijfel over bestaan.
Oud 25 augustus 2007, 18:22   #145
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Pietje, hoe moet de economie volgens u georganiseerd worden?
Ik heb nooit hogere studies gedaan, ik zal hier dus vanuit mijn eigen (beperkte) visie reageren :

De economie zou best ten dienste staan van al de mensen ipv enkele multinationals zoals nu het geval is. Ik kan mij wel vinden in een zekere "vrije markt" maar zeker niet in een ongebreidelde alles overheersende consumptie-dictatuur waar bedrijven elkaar doodconcureren, met dikwijls faillissementen en werkloosheid tot gevolg en waaraan de gewone sterveling eigenlijk niet zoveel heeft. Die "vrije markt" zou imo dus zeker enige controle vanwege de overheid mogen krijgen. Ik hoef in een supermarkt geen keus te hebben uit 25 soorten waspoeder om maar één voorbeeld te noemen van deze "wilde" vrije markt.
En het wordt al helemaal pervers wanneer, om prijzen kunstmatig hoog te houden, goederen worden vernietigd, terwijl een derde vd wereld honger lijdt.
Oud 25 augustus 2007, 18:32   #146
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Beginnen roken, laat daar geen twijfel over bestaan.
Idem dito.
Oud 25 augustus 2007, 18:37   #147
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Pietje, wat moet er verbeterd worden aan de luchtvaart in België?
Ik kan enkel spreken vanuit luchtvaartveiligheid, en die is prima. Het Belgische en ook het volledige Europese luchtruim is veiliger dat de Brusselse Ring of de E40. Niet voor niets heeft Belgocontrol het kwaliteitslabel "ISO-9001" ontvangen. Bij de zeer strenge selectieproeven en daaropvolgende professionele opleiding vd verkeersleiders blijven enkel de allerbesten overeind.
Wat de luchtvaart in het algemeen wel ten goede zou komen is het stoppen van het "steen en been geklaag" over geluisoverlast. Sorry, maar vliegtuigen maken nu eenmaal lawaai : live with it. Trouwens al die bewoners uit de gemeenten rond Zaventem (Steenokkerzeel, Kraainem, Tervuren) die constant de luchtvaart dwarsbomen met hun petities over geluidsoverlast zijn daar gaan wonen toen de luchthaven er al gevestigd was (de luchthaven staat er sinds 1958!!) . Het is hemeltergend dat bepaalde politici uit pure electorale overwegingen dat soort lui volgen en de luchtvaart en de werkgelegenheid zware schade toebrengt.
Oud 25 augustus 2007, 18:46   #148
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Pietje, jij zit hier al meer dan drie jaar op dit forum. Zoals je weet zijn de deelnemers voor 90% rechts (10% lib, cd&v) tot uiterst rechts (80% VB, LDD, N-VA en een paar dozijn neo-nazi's) en dat zijn niet meteen lieverdjes.

Mijn vraag: Jij als zachtaardige maatschappelijk en sociaal kritisch geëngageerde persoon (door de vijand minachtend 'poco' of 'linkiewinkie' genoemd), hoe heb jij dat zolang volgehouden? Wat is jouw geheim?
Het wordt "hier" idd ook voor mij met den dag moeilijker om tussen de populistische en uiterst-rechtse hordes mijn weg te vinden. Maar zolang er een minderheid aanwezig blijft dat daartegen probeert een dam op te werpen blijf ik hopen op een kanteling. Extreem-rechts komt hier uiteindelijk niet discussiëren, maar enkel publiciteit maken voor "een bepaalde partij".
Ik hoop dat het "hier" niet de weg opgaat van www.politicsinfo.net , waar discussie de plaats moest ruimen voor eerder een extreemrechtse collectieve masturbatie, meestal met een vroegtijdige zaadlozing.

Laatst gewijzigd door Pietje : 25 augustus 2007 om 18:46.
Oud 25 augustus 2007, 22:30   #150
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat de luchtvaart in het algemeen wel ten goede zou komen is het stoppen van het "steen en been geklaag" over geluisoverlast. Sorry, maar vliegtuigen maken nu eenmaal lawaai : live with it. Trouwens al die bewoners uit de gemeenten rond Zaventem (Steenokkerzeel, Kraainem, Tervuren) die constant de luchtvaart dwarsbomen met hun petities over geluidsoverlast zijn daar gaan wonen toen de luchthaven er al gevestigd was (de luchthaven staat er sinds 1958!!) . Het is hemeltergend dat bepaalde politici uit pure electorale overwegingen dat soort lui volgen en de luchtvaart en de werkgelegenheid zware schade toebrengt.
Wel is het volgens mij zo dat vele bewoners niet op voorhand wisten dat het nachtlawaai dermate groot ging zijn. We spreken hier ook over afstanden van 10 km en meer. Op zo een afstand verwacht men niet dat iedere leek gaat rekening houden met overvloedig nachtlawaai.
Verder zijn de nachtroutes ondertussen zovele keren veranderd, dat deze stelling niet meer opgaat. Mensen die eerst een grond kochten waar het relatief stil was, kunnen nu met een hoop lawaai opgescheept zitten door de zoveelste verandering.
Ook maakt het niet uit wie er eerst was, grondwettelijk gezien heeft iedereen recht op menswaardig leven, en een relatieve stille nachtrust valt hier onder.
Als laatste punt gaat het over minstens evenveel mensen die geen nachtrust hebben dan dat er mensen op de luchthaven werken. Al deze mensen zijn ook een pak minder productief op hun werk, minder alert op hun werk (veiligheidsaspect) en zorgen ook voor negatieve economische gevolgen. In andere grote luchthavens in deze wereld (Tokyo, bv) geld wel een nachtvluchtenverbod en die draaien nog steeds.

Wel vind ik dat een dergelijk verbod op Europees vlak moet ingevoerd worden, zodat het niet mogelijk is dat lidstaten onderling concurreren.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 22:46   #151
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ben je mordicus tegen een Vlaamse staat?
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 22:48   #152
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Wel is het volgens mij zo dat vele bewoners niet op voorhand wisten dat het nachtlawaai dermate groot ging zijn. We spreken hier ook over afstanden van 10 km en meer. Op zo een afstand verwacht men niet dat iedere leek gaat rekening houden met overvloedig nachtlawaai.
Dat kan je toch wel weten als je in de buurt van een luchthaven gaat wonen. Iedereen weet toch dat zoiets lawaai en drukte met zich meeneemt ...

Citaat:
Verder zijn de nachtroutes ondertussen zovele keren veranderd, dat deze stelling niet meer opgaat. Mensen die eerst een grond kochten waar het relatief stil was, kunnen nu met een hoop lawaai opgescheept zitten door de zoveelste verandering.
Dat is idd lastig, maar dat overkomt meerdere mensen. Ik ken mensen die een huis hadden gekocht in een rustige straat, waar het vrijwel altijd kalm was. Op een dag werd er in die straat een ambiancecafé geopend ... Dat leidt ook tot nachtlawaai, zatlapperij, kots voor de voordeuren, ... Ze hebben er in die straat al verschillende petities en acties tegen proberen te ondernemen, allemaal tevergeefs.

Citaat:
Ook maakt het niet uit wie er eerst was, grondwettelijk gezien heeft iedereen recht op menswaardig leven, en een relatieve stille nachtrust valt hier onder.
Dan moet je maar het verstand hebben om niet langs een luchthaven te gaan wonen ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 22:52   #153
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat kan je toch wel weten als je in de buurt van een luchthaven gaat wonen. Iedereen weet toch dat zoiets lawaai en drukte met zich meeneemt ...

Dat is idd lastig, maar dat overkomt meerdere mensen. Ik ken mensen die een huis hadden gekocht in een rustige straat, waar het vrijwel altijd kalm was. Op een dag werd er in die straat een ambiancecafé geopend ... Dat leidt ook tot nachtlawaai, zatlapperij, kots voor de voordeuren, ... Ze hebben er in die straat al verschillende petities en acties tegen proberen te ondernemen, allemaal tevergeefs.

Dan moet je maar het verstand hebben om niet langs een luchthaven te gaan wonen ...
Eerst en vooral heet jij niet Pietje.

Ten tweede woont er niemand NAAST de luchthaven. We spreken hier over afstanden van 10 km en meer in vogelvlucht. Een leek weet niet dat je in die straal nog steeds last krijgt van landende en stijgende vliegtuigen. Ik zou er bv nooit opkomen tot heel die heisa.
Oud 25 augustus 2007, 22:58   #154
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral heet jij niet Pietje.
Ik gaf gewoon kort een antwoord op uw stelling.

Citaat:
Ten tweede woont er niemand NAAST de luchthaven. We spreken hier over afstanden van 10 km en meer in vogelvlucht. Een leek weet niet dat je in die straal nog steeds last krijgt van landende en stijgende vliegtuigen. Ik zou er bv nooit opkomen tot heel die heisa.
En daarom moeten DHL en co nu al die banen schrappen, omdat die mensen niet 2 keer na dachten? Als je ergens gaat bouwen denk je normaal toch 2 keer na waar je je woning zet en hou je toch een beetje rekening met de omgeving ...

Soit, nu ben ik hier weg, want het is idd Pietje zijn thread
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 23:23   #155
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan enkel spreken vanuit luchtvaartveiligheid, en die is prima. Het Belgische en ook het volledige Europese luchtruim is veiliger dat de Brusselse Ring of de E40. Niet voor niets heeft Belgocontrol het kwaliteitslabel "ISO-9001" ontvangen. Bij de zeer strenge selectieproeven en daaropvolgende professionele opleiding vd verkeersleiders blijven enkel de allerbesten overeind.
Helemaal akkoord. De luchtvaartindustrie doet er alle moeite aan om de geluidshinder te beperken. Op dit moment worden er tientallen ingenieurs ingezet om de geluidscontouren van een nieuw vliegtuig te minimaliseren. Dit kan men doen door bvb het aerodynamisch ontwerp van het vliegtuig en/of het motorontwerp aan te passen.

Overigens heeft men bijvoorbeeld bij schiphol ook vrij veel onderzoek gedaan. Door middel van systemen zoals tunnel in the sky kan de landing en de take off sneller en efficienter gebeuren zodat op dat gebied de geluidsoverlast wordt geminimaliseerd.

Ik vind het altijd grappig om te zien dat mensen steen en been klagen over geluidsoverlast, maar zelf wel graag naar het zuiden gaan met het vliegtuig voor hun vakantie....dat noemt men hypocrisie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 23:42   #156
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wel, gezien het "bedrijf" waarvoor je werkt, zou ik je toch de vraag willen stellen: hoe groot is de kans op een herhaling van 11 september eigenlijk in onze regio's en zijn er hier ook scenario's, voor moest er toch een vliegtuig gekaapt geraken?
En hoe technisch veilig zijn de vliegtuigen die in België optsteigen en landen?

Sorry dat ik zulke drastisch vraag stel, maar ik hen een enorme vliegangst. De kans dat je mij ooit in de lucht krijgt, is kleiner dan 1/1000, geloof ik.
Vliegen is veiliger als autorijden. Een pak veiliger. Technisch gezien gaat een goed onderhouden vliegtuig bijna nooit mankementen vertonen. Die dingen worden ontworpen voor een bepaalde levensduur, en dat betekent dat alle componenten ofwel safe life zijn (bvb de zware delen van de landingsgestellen) ofwel fail safe (alles kan dmv verplichte tussentijdse controles tijdig vervangen worden indien er problemen zijn). Safe life maakt een vliegtuig on-economisch zwaar. Ook worden heel veel systemen zo ontworpen dat er redundancy is. Op zich dus een mooi systeem wat werkt. In bamboelanden wordt nogal eens geknepen op het onderhoud en de vervangstukken en zien we nogal eens het gevolg van fail safe.

Vliegtuigen moeten voldoen aan de JAR en/of FAR, vrij strenge eisen. De autokeuring is er niks bij....

PS: Ik heb ooit een hydraulisch systeem van een vliegtuig gezien waar 4 keer redundancy in zat. Het is statistisch gezien dus vrijwel onmogelijk dat ze allemaal tegelijk falen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 01:15   #157
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En daarom moeten DHL en co nu al die banen schrappen, omdat die mensen niet 2 keer na dachten? Als je ergens gaat bouwen denk je normaal toch 2 keer na waar je je woning zet en hou je toch een beetje rekening met de omgeving ...
Ja, zeker in het huidige klimaat van vastgoed. Waar je de grond misloopt als je niet binnen het uur beslist. Komaan, reality check please.

Bij een Europees verbod van nachtvluchten verdwijnen er geen banen, want dan kunnen ze niet verplaatsen (immers, in heel Europa zijn nachtvluchten niet toegelaten).
Oud 26 augustus 2007, 07:47   #158
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komaan zeg, we spreken hier over een Internationale Luchthaven, niet over het vliegveld van Zwartberg eh.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Ze hebben die grond vooral heel goedkoop gekocht. De reden zal wel duidelijk zijn zeker ?
Citaat:
Ik heb acht jaar vlakbij een Universitair Ziekenhuis gewoond, waar dag en nacht ziekenwagens met loeiende sirenes aan en af reden. Is nog geen Airbus 320, zal je zeggen, maar ik werd soms ook wakker hoor. Maar dat hospitaal stond er al, dus moest ik niet mopperen.
Citaat:
Als laatste punt gaat het over minstens evenveel mensen die geen nachtrust hebben dan dat er mensen op de luchthaven werken. Al deze mensen zijn ook een pak minder productief op hun werk, minder alert op hun werk (veiligheidsaspect) en zorgen ook voor negatieve economische gevolgen. In andere grote luchthavens in deze wereld (Tokyo, bv) geld wel een nachtvluchtenverbod en die draaien nog steeds.

Wel vind ik dat een dergelijk verbod op Europees vlak moet ingevoerd worden, zodat het niet mogelijk is dat lidstaten onderling concurreren.
Geen probleem voor mij, maar eenzijdig enkel de Belgische nachtvluchten afschaffen zou bijzonder nefast zijn.

Laatst gewijzigd door Pietje : 26 augustus 2007 om 07:49.
Oud 26 augustus 2007, 09:37   #159
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Hoe staat u tegenover de legalisatie van een zelfbevrijdingspil zodat mensen die het leven, om welke reden dan ook, niet meer zien zitten, de mogelijkheid krijgen zichzelf te verlossen uit hun ellendig leven ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 10:15   #160
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

Pietje.....Hoe denk je over België?
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be