Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2007, 18:02   #141
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Neen, Gods beeld.
Genesis 1,26!
Maar ja, uw mensbeeld komt uit de Koran, die de Bijbel tegenspreekt
(Mohammed had beter wat bijbelstudie gedaan voor hij de redactie deed van zijn Koran: hij pikte alle verhalen maar gaf ze een heel andere toets) Wie in Christus gelooft, Gods Woord bewaart en Christus navolgt, is verbonden met Hem:
1Joh2,5-6:
In een mens die Gods woord bewart, heeft zijn liefde werkelijk haar volmaaktheid bereikt; dan weten we zeker dat we 'in Hem' zijn. Wie aanspraak maakt op verbondenheid met God, moet leven juist zoals Christus geleefd heeft.

Maar euh... Jij gelooft in de Koran, zal er wel niet instaan
God heeft in zijn Liefde de mens geschapen naar Zijn beeld en gelijkenis. Vrijheid is een oorzaak van het menselijke kwaad, maar vrijheid is tevens een VOORWAARDE van liefde (je kunt niemand 'dwingen' om graag te zien.Vrijheid, mijn beste, vrijheid! Vrijheid is een elementair beginsel in het christendom (cfr. het Verbond dat God sluit met Israël)
De term 'Vrijheid' ontbreekt in de Islam(=Onderwerping)Engelen zijn ook vrij. Precies daarom zijn er ook engelen gevallen. Engelen zijn geschapen maar niet naar Gods beeld en gelijkenisHeb je de bijbel überhaupt al gelezen?Het christendom beaamt dit niet. We hebben Hem gehoord en met eigen ogen gezien; we hebben het aanschouwd en onze handen hebben het aangeraakt (1Joh.1,1) God is mens geworden in Jezus Christus.(Joh.1,14)
(maar met moslims kun je hier oeverloos over discussieren, dus bespaar ik me de moeite)Mohammed heeft bij de redactie van de koran zeker bijbelse verhalen gebruikt, maar zeker nooit gelezen vermits hij een gans ander gods- en mensbeeld weergeeft dan er in de Bijbel/Tenach staat.
Komt tot bezinning al te gader.

Indien de mens geschapen is naar Gods beeld, dan zegt dit niet zoveel positiefs over God. Helaas.

Laatst gewijzigd door system : 7 november 2007 om 18:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 18:06   #142
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Neen, Gods beeld.
Genesis 1,26!
Maar ja, uw mensbeeld komt uit de Koran, die de Bijbel tegenspreekt
(Mohammed had beter wat bijbelstudie gedaan voor hij de redactie deed van zijn Koran: hij pikte alle verhalen maar gaf ze een heel andere toets) Wie in Christus gelooft, Gods Woord bewaart en Christus navolgt, is verbonden met Hem:
1Joh2,5-6:
Gelieve te argumenteren, indien u beweert dat de profeet mo7ammed sas de bijbel las en daar ook de texten ervan gepikt heeft zou u dat ook moeten kunne bewijzen,.

Wat natuurlijk het feit tegenspreekt dat de profeet mo7ammed sas noch lezen noch schrijven kan ,en zodus de bijbel niet kunnen herkennen !

Dat u god himself hebt gezien is mij een raadsel !

Citaat:
51. Het is voor een mens niet mogelijk dat Allah tot hem zou spreken anders dan door ingeving of van achter een sluier of door een boodschapper te zenden om door Zijn gebod te openbaren wat Hij wil. Voorwaar, Hij is de Verhevene, de Alwijze.
52. En zo hebben Wij u een woord door ons gebod geopenbaard. Gij wist niet wat het Boek noch wat het geloof was. Maar Wij maakten het tot een licht waarbij Wij leiding verlenen aan diegenen Onzer dienaren die Wij willen. Voorzeker, gij leidt de mens zeker naar het rechte pad,
53. Het pad van Allah, aan Wie hetgeen in de hemelen en op aarde is, toebehoort. Ziet toe, tot Allah is de terugkeer van alle dingen.
Als dat zelfs niet mogelijk was om met hem te spreken enkel in deze bovengenoemde criterium uit de koran, hoe zou dat dan mogelijk zijn om hem te zien !

Citaat:
In een mens die Gods woord bewart, heeft zijn liefde werkelijk haar volmaaktheid bereikt; dan weten we zeker dat we 'in Hem' zijn. Wie aanspraak maakt op verbondenheid met God, moet leven juist zoals Christus geleefd heeft.
Liefd ?? U verwart "liefde" met godzelve ! En ik zie hier boven enkel wat de koran bevestigt !

Citaat:
Maar euh... Jij gelooft in de Koran, zal er wel niet instaan
God heeft in zijn Liefde de mens geschapen naar Zijn beeld en gelijkenis. Vrijheid is een oorzaak van het menselijke kwaad, maar vrijheid is tevens een VOORWAARDE van liefde (je kunt niemand 'dwingen' om graag te zien.Vrijheid, mijn beste, vrijheid! Vrijheid is een elementair beginsel in het christendom (cfr. het Verbond dat God sluit met Israël)
De term 'Vrijheid' ontbreekt in de Islam(=Onderwerping)Engelen zijn ook vrij.
Daarjuist is god liefde nu is hij vrijheid ? hoe doe je dat, liefde en vrijheid zijn kenmerken die aan god "gebonden" zijn en niet god zelve ,u verwart mijn beste het gods woord met uw eigen interpretatie !

Het verbond die allah sloot met de kinderen van israel is om zijn woord na te leven en de orde op aarde te stellen wat ook inhoudt dat er vrijheid van gebondenheid en liefde tot god in het volk moet blijven bestaan, "anders" is die verbondheid vebroken !

Citaat:
We hebben Hem gehoord en met eigen ogen gezien; we hebben het aanschouwd en onze handen hebben het aangeraakt (1Joh.1,1)
Het godswoord wat hiermee de thora wordt bedoeld is niet jezus, trouwens nergens staat er in de bijbel dat jezus de god is en tegelijk de zoon van god,. Zijn woord van jezus is van god, het woord van god en jezus is één en niet de lichaam ! u verwart mijn beste het godswoord met het lichaam !

Citaat:

God is mens geworden in Jezus Christus.(Joh.1,14)
Het woord van god is mens geworden maw, het woord van god wordt door de mensen "uitgesproken" en niet zozeer wordt hier het "lichaam" bedoelt !

Citaat:

(maar met moslims kun je hier oeverloos over discussieren, dus bespaar ik me de moeite)Mohammed heeft bij de redactie van de koran zeker bijbelse verhalen gebruikt, maar zeker nooit gelezen vermits hij een gans ander gods- en mensbeeld weergeeft dan er in de Bijbel/Tenach staat
Niet enkel de koran, de thora spreekt jullie tegen ! Dat u zeker bent dat mo7ammed bijbelse teksten gebruikte, waarom spreekt dan de koran jullie tegen indien hij werkelijk copy/paste uit de bijbel ???

Laatst gewijzigd door Lincoln : 7 november 2007 om 18:13.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 22:52   #143
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Moet plezant zijn discussie te voeren met (en denken je gelijk te halen) mensen die eingelijk geen Reet geven om religie die niet eens religieus zijn en er ook geen zak om geven , islam is echt wel voor Kiekens zonder kop
Oud 8 november 2007, 04:44   #144
Dingo
Vreemdeling

Standaard

Enkele weken geleden schijnen er berichten te zijn verschenen dat de Kerk van Rome de Islam ziet als een "godsdienst" die ook rechten op het koninkrijk der hemelen kan verwerven. Dat is natuurlijk nonsens! Elk mens kan, indien hij of zij dat wil die rechten verwerven. Immers, net zoals Satans leger uit alle taal, natie, stam of volk zal voortkomen, zullen ook mensen uit alle taal, natie, stam of volk voortkomen die hun keuze voor Gods Rijk hebben gemaakt.

Niemand komt buiten Mij om, het hemels Koninkrijk binnen, zegt Jezus. Alle commotie rond de Islam heeft te maken met het feit dat de wereldkerk zich populair wil opstellen t.o.v. van ongeestelijke religies. Dat wil zeggen religies of geloofsrichtingen die vanuit hun basis/fundament mensen tot de eer stellen in plaats van God de Hemelse Vader en indirect de Overste der wereld, Satan (Openbaring 13 stelt dat zij hun macht én kracht van de Draak krijgen)

Mohammed was noch profeet, noch plaatsvervanger of opvolger van Christus.
Mohammed werd opgevoed door zijn 1e vrouw in geloof. Het waren Rooms Katholieke geestelijken die Mohammed begeleidde. Er zijn ook zeer nauwe overeeenkomsten tussen het RK isme en de Islam in de uitvoering van ondersteunende symbolen (rozenkrans bijv.

Hoe e.e.a. historisch aangegeven wordt, vinden we bijvoorbeeld in deze link weergeven:

http://www.reformation.org/vatican-and-islam.html

Het is niet alleen zo dat de Kerk van Rome zich in of op de plaats gesteld ziet van Christus dienstwerk, zij stelt zich ook "hoerig" op door relaties en verbindingen aan te gaan met anti-goddelijke stromingen. Zo staat dus een sterfelijke Mohammes centraal binnen de Islam, en is deze ook niet opgestaan uit de slaap. En zo staat Maria centraal binnen de RKK, als middelpunt van de verlossing. Beiden zijn een voorbeeld van valse doctrines.

Zowel de Kalief als het Pausdom dragen bovendien beiden anti-christelijke elementen in zich die zij bevestigd hebben door "tijden en wetten" van God te veranderen en zowel fysiek als geestelijk geweld te gebruiken om hun eigen macht en invloed op te leggen aan de "wateren der wereld" (landen én volkeren) en dan zeggen dat zij dat in opdracht van God hebben mogen doen.
Deze beweringen zijn onjuist, want het is alleen Christus, door de Heilige Geest die het juiste voorbeeld van Gods wet heeft gegeven voor onze redding en verlossing van de zonde. (Johannes 14:9). Jezus leert juist dat Zijn Evangelie niet door welk geweld dan ook, tot stand kan komen; maar door" Zijn Geest".

Laatst gewijzigd door Dingo : 8 november 2007 om 04:50.
Dingo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 17:14   #145
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Komt tot bezinning al te gader.

Indien de mens geschapen is naar Gods beeld, dan zegt dit niet zoveel positiefs over God. Helaas.
Twee opmerinkingen.

Primo: ik begrijp hieruit ondubbelzinnig dat jij niet gelovig bent - althans in het geheel niet op de wijze waarop ik het ben.

Deze opmerking verraadt een volstrekt gebrek aan geloof in de mens. Wat zou het dan voor zin hebben om in God te gaan geloven?

Wat zou mijn geloof in een Vader, een Zoon en een Geest waard zijn, mocht ik het vertikken om in de mens te geloven? Geloof in God en in de mens zijn, me dunkt, héél sterk - mogelijk zelfs onlosmakelijk - met mekaar verbonden.

Secundo: een foto van jou is ook gemaakt naar jouw beeld, maar die foto is en blijft een (zeer sterke) reductie van het origineel. Jouw foto, wat zegt die over jouw persoon?
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 17:15   #146
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waarom helaas? Je wil dus dat er een god is?
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn
godisanidiot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 17:16   #147
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Zeikers.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 18:03   #148
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot Bekijk bericht
Waarom helaas? Je wil dus dat er een god is?
Daar spreek ik me niet over uit. Maar ik hoor altijd zeggen bij de joden, bij de christenen, enz, dat God de mens schiep naar zijn beeld. Dan moet men consequent zijn. God wordt weerspiegeld met en door de mens. En ja, dan krijgt God geen goed rapport.
Oud 8 november 2007, 18:34   #149
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Daar spreek ik me niet over uit. Maar ik hoor altijd zeggen bij de joden, bij de christenen, enz, dat God de mens schiep naar zijn beeld. Dan moet men consequent zijn. God wordt weerspiegeld met en door de mens. En ja, dan krijgt God geen goed rapport.
Ik wacht op repliek op mijn bovenstaande bijdrage.

En ik ben héél geduldig... ik heb nl. léren dulden.
Oud 8 november 2007, 18:36   #150
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik wacht op repliek op mijn bovenstaande bijdrage.

En ik ben héél geduldig... ik heb nl. léren dulden.
Geloof in een god getuigt van een gebrek aan geloof in de mens...
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn
godisanidiot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 19:04   #151
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot Bekijk bericht
Geloof in een god getuigt van een gebrek aan geloof in de mens...
Nietes.

Geloof in God alléén is niéts waard zónder geloof in de mens. Me dunkt geeft een oprecht geloof in God precies dáárdoor het geloof in de mens een meerwaarde.
Oud 8 november 2007, 19:29   #152
system
Banneling

Standaard

[quote=ElFlamencoLoco;3056376]Twee opmerinkingen.

Citaat:
Primo: ik begrijp hieruit ondubbelzinnig dat jij niet gelovig bent - althans in het geheel niet op de wijze waarop ik het ben.
Het is allemaal niet zo relevant, maar vermits u suggereert (niet echt pejoratief), moet ik antwoorden : ik beschouw mezelf als een religieus mens.

Citaat:
Deze opmerking verraadt een volstrekt gebrek aan geloof in de mens. Wat zou het dan voor zin hebben om in God te gaan geloven?
Ik heb een hekel aan ongerijmdheden. En deze hoeven niet eens van godsdienstige aard te zijn. Wanneer men zegt dat de mens geschapen is naar gods beeld, dan denk ik na over dit gezegde. Want als men de bijbel leest, of de koran of de bhagavad gîta, dan dient dit toch ook om na te denken, om zich even te bezinnen.

Welnu, wanneer ik de mensen beschouw rondom mij en in de wereld, dan bespeur ik heel veel degelijke mensen maar ik merk ook veel miserie veroorzaakt door mensen. En dan zeg ik: indien we de bijbel moeten geloven, die ons voorhoudt dat de mens is geschapen naar Gods beeld, dan is god goed en slecht, zoals zijn beeld dat hij geschapen heeft.

Laatst gewijzigd door system : 8 november 2007 om 19:58.
Oud 8 november 2007, 19:45   #153
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Judokus : 8 november 2007 om 19:47.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 19:46   #154
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln

Het godswoord wat hiermee de thora wordt bedoeld is niet jezus, trouwens nergens staat er in de bijbel dat jezus de god is en tegelijk de zoon van god,. Zijn woord van jezus is van god, het woord van god en jezus is één en niet de lichaam ! u verwart mijn beste het godswoord met het lichaam !

Het woord van god is mens geworden maw, het woord van god wordt door de mensen "uitgesproken" en niet zozeer wordt hier het "lichaam" bedoelt !
Ik verwar niet of vind niet uit, maar vind dit in Joh.1,14: "En het Woord (Logos) is vlees (sarx) geworden en heeft onder ons gewoond."

Het Woord: Joh.1,1: "In het begin was het Woord, en het Woord was bij God en het Woord was God."

Het Woord van God = Jezus = God die mens (letterlijk: vlees) wordt.
M.a.w. Jezus is het vleesgeworden Woord van God. (cfr. ons credo: et incarnatus est.)

Laatst gewijzigd door Judokus : 8 november 2007 om 19:49.
Oud 8 november 2007, 21:22   #155
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dingo Bekijk bericht
Enkele weken geleden schijnen er berichten te zijn verschenen dat de Kerk van Rome de Islam ziet als een "godsdienst" die ook rechten op het koninkrijk der hemelen kan verwerven. Dat is natuurlijk nonsens! Elk mens kan, indien hij of zij dat wil die rechten verwerven. Immers, net zoals Satans leger uit alle taal, natie, stam of volk zal voortkomen, zullen ook mensen uit alle taal, natie, stam of volk voortkomen die hun keuze voor Gods Rijk hebben gemaakt.

Niemand komt buiten Mij om, het hemels Koninkrijk binnen, zegt Jezus. Alle commotie rond de Islam heeft te maken met het feit dat de wereldkerk zich populair wil opstellen t.o.v. van ongeestelijke religies. Dat wil zeggen religies of geloofsrichtingen die vanuit hun basis/fundament mensen tot de eer stellen in plaats van God de Hemelse Vader en indirect de Overste der wereld, Satan (Openbaring 13 stelt dat zij hun macht én kracht van de Draak krijgen)

Mohammed was noch profeet, noch plaatsvervanger of opvolger van Christus.
Mohammed werd opgevoed door zijn 1e vrouw in geloof. Het waren Rooms Katholieke geestelijken die Mohammed begeleidde. Er zijn ook zeer nauwe overeeenkomsten tussen het RK isme en de Islam in de uitvoering van ondersteunende symbolen (rozenkrans bijv.

Hoe e.e.a. historisch aangegeven wordt, vinden we bijvoorbeeld in deze link weergeven:

http://www.reformation.org/vatican-and-islam.html

Het is niet alleen zo dat de Kerk van Rome zich in of op de plaats gesteld ziet van Christus dienstwerk, zij stelt zich ook "hoerig" op door relaties en verbindingen aan te gaan met anti-goddelijke stromingen. Zo staat dus een sterfelijke Mohammes centraal binnen de Islam, en is deze ook niet opgestaan uit de slaap. En zo staat Maria centraal binnen de RKK, als middelpunt van de verlossing. Beiden zijn een voorbeeld van valse doctrines.

Zowel de Kalief als het Pausdom dragen bovendien beiden anti-christelijke elementen in zich die zij bevestigd hebben door "tijden en wetten" van God te veranderen en zowel fysiek als geestelijk geweld te gebruiken om hun eigen macht en invloed op te leggen aan de "wateren der wereld" (landen én volkeren) en dan zeggen dat zij dat in opdracht van God hebben mogen doen.
Deze beweringen zijn onjuist, want het is alleen Christus, door de Heilige Geest die het juiste voorbeeld van Gods wet heeft gegeven voor onze redding en verlossing van de zonde. (Johannes 14:9). Jezus leert juist dat Zijn Evangelie niet door welk geweld dan ook, tot stand kan komen; maar door" Zijn Geest".
Ja ja meneer dingo, je gaat nog bepalen wie wel en wie niet in zijn paradijs binnen gaat !

Zelfs als allah in de koran vertelt dat de ongelovige het hellevuur eeuwig zullen verblijven, heb ik als mens niet te bepalen wie wel of niet gelovig is laat staan te zeggen dat die of zus niet zijn barmhartigheid en zijn paradijs binnen gaat !

Jezus sprak over de boodschap, de weg naar de hemel is enkel door mij, maw in het geloven van godswoord en zijn boodschap ! Als u de boodschap uit de bijbel vergelijkt met die uit de koran (al lijkt het voor sommigen dat de koran ruw en onzachtaardig is) dan zijn de boodschappen gelijk van beide boeken als één druppel water !
Oud 8 november 2007, 21:31   #156
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik verwar niet of vind niet uit, maar vind dit in Joh.1,14: "En het Woord (Logos) is vlees (sarx) geworden en heeft onder ons gewoond."

Het Woord: Joh.1,1: "In het begin was het Woord, en het Woord was bij God en het Woord was God."

Het Woord van God = Jezus = God die mens (letterlijk: vlees) wordt.
M.a.w. Jezus is het vleesgeworden Woord van God. (cfr. ons credo: et incarnatus est.)
De bijbel sprak over het woord en niet over het vlees ,wat u daarvan maakt of je eerbare paus pitius is een heel andere soep !

De rest zijn "uw" eigen 'katholieke' interpretaties ( en daarbij zeg ik nadrukkelijk niet de christelijken en de gnosten, die vertellen dan heel anders dan de katholieken met alle respect !)

Ps: indien god vlees geworden is dan zou hij zich niet laten nagelen aan de kruis, maar ja dat is een heel andere koek !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 8 november 2007 om 21:33.
Oud 8 november 2007, 22:41   #157
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welnu, wanneer ik de mensen beschouw rondom mij en in de wereld, dan bespeur ik heel veel degelijke mensen maar ik merk ook veel miserie veroorzaakt door mensen.
De reden hiervoor ? http://en.wikipedia.org/wiki/Avidya

Met alleen een orthodox religieuze, een agnostische of zelfs een atheistische wetenschappelijk-materialistische instelling tov het leven, krijgt men idd de miserie waarover u het heeft.
Anderzijds ken ik ook enkele mensen die nooit een religieus schrift in handen nemen, noch wetenschappelijk zijn gevormd, maar wel over een belangeloze goedheid en mededogen beschikken tov anderen.

Maar de grondoorzaak van die door mensen voortgebrachte miserie, is vooral de intellectuele onwetendheid (avidya) over het Zelf dat we in ons diepste wezen zijn, het onsterfelijk en onvernietigbare levensbeginsel in ons, dat aan alles wat wij kennen voorafgaat en dus ook aan elke intellectuele benoeming of beschrijving erover.
Om dit Ene te verifieren en rechtstreeks 'aan den lijve' te ervaren, hebben yogi's en spirituele meesters van alle tijden en over de hele wereld, hierover de nodige kennis en technieken ontwikkeld.
Dat de onwetenschappelijke religie en de ongelovige wetenschap dit fenomeen glashard negeren, zegt al veel over de menselijke gang van zaken in de wereld.

Vandaar dat ik nogal gedegouteerd ben over het private bestuur van het Vatican Whorehouse, die er door de eeuwen heen met man en macht aan gewerkt hebben, om de massa moedwillig van deze universele 'bevrijdingskennis' verstoken te houden, desnoods met harde hand.
De gnostici en vrijdenkers (m/v), hebben het persoonlijk mogen ondervinden.

Het achterbakse en wereldse gebruik van dubbelzinnigheid, leugens, listen, intriges, misbruiken, vervolgingen, moord- en lynchpartijen tot regelrechte oorlogsvoering toe, stonden bovenaan het werklijstje van zowat de meeste pausen die, met de exclusieve (geloofs-) macht in de bebloede handen, als Purple Pimps er de rest van hun alle-10-geboden-tegelijk-overtredende leventje uitzaten.

Voeg hieraan toe de eveneens persoonlijke agenda van het grootkapitaal en hun sinistere en eeuwenoude allianties met keizers en koningen, als onscheidelijk verweven partners in crime en je hebt de ingredienten voor een georchestreerde state of mind.
Nogal logisch dat je dan een straffe sociaal-maatschappelijke coctail krijgt, waaraan de doorsnee mens blindelings verslaafd geraakt of er een kater van jewelste overhoudt.
Geen van beide aandoeningen is dan ook aan te bevelen...

De reden voor die moreel-gecorrumpeerde machtsreflex is nogal vrij evident, want aan wie of wat anders zou een 'bevrijd' mens nog rechtstreekse aandacht, eer, respect en liefde kunnen betuigen, dan aan de bij hemzelf en in elk ander levend wezen inwonende godheid ? Tad Tvam Asi.

Avidya dus, begin van alle wijsheid. (begin eh !)

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 8 november 2007 om 22:43.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 23:04   #158
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
De bijbel sprak over het woord en niet over het vlees ,wat u daarvan maakt of je eerbare paus pitius is een heel andere soep !
Benedictus XVI is zijn naam;
Ik spoor u aan om de proloog van Johannes (Joh1,1-14) te lezen.
Citaat:
De rest zijn "uw" eigen 'katholieke' interpretaties ( en daarbij zeg ik nadrukkelijk niet de christelijken en de gnosten, die vertellen dan heel anders dan de katholieken met alle respect !)
Het incarnatie-theologie is zeker zo oud als de Johanneïsche school, m.a.w. stamt uit de eerste eeuw. De vleeswording/incarnatie is later in het OECUMENISCH credo van Nicea terechtgekomen ('et incarnatus est') dat door ALLE christenen wordt aanvaard (katholieken/orthodoxen/lutheranen/calvinisten/anglicanen/...).
Citaat:

Ps: indien god vlees geworden is dan zou hij zich niet laten nagelen aan de kruis, maar ja dat is een heel andere koek !
Natuurlijk! DAAR draait het Christendom allemaal rond. Dat is de KERN!!! Bewijs dat ik dit niet 'uitvind': Fil.2,6-11:

[6] Hij* die de gestalte van God had, hield zijn gelijkheid aan God niet vast, [7] maar deed er afstand van. Hij nam de gestalte aan van een slaaf en werd gelijk aan een mens. [8] En als mens verschenen, heeft hij zich vernederd en werd gehoorzaam tot in de dood – de dood aan het kruis. [9] Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de naam geschonken die elke naam te boven gaat, [10] opdat in de naam van Jezus elke knie zich zal buigen, in de hemel, op de aarde en onder de aarde, [11] en elke tong zal belijden: ‘Jezus Christus is Heer,’ tot eer van God de Vader.

*Hij = Jezus
(of on topic =2de persoon van de triniteit)

Laatst gewijzigd door Judokus : 8 november 2007 om 23:05.
Oud 8 november 2007, 23:34   #159
Lincoln

Standaard

Citaat:
Benedictus XVI is zijn naam;
Ik spoor u aan om de proloog van Johannes (Joh1,1-14) te lezen.Het incarnatie-theologie is zeker zo oud als de Johanneïsche school, m.a.w. stamt uit de eerste eeuw. De vleeswording/incarnatie is later in het OECUMENISCH credo van Nicea terechtgekomen ('et incarnatus est') dat door ALLE christenen wordt aanvaard (katholieken/orthodoxen/lutheranen/calvinisten/anglicanen/...).
Dus je wilt zeggen dat het er niet in de bijbel staat, goed zo !

Het bevestigt dus enkel wat ik beweer !

Citaat:
Natuurlijk! DAAR draait het Christendom allemaal rond. Dat is de KERN!!! Bewijs dat ik dit niet 'uitvind': Fil.2,6-11:

[6] Hij* die de gestalte van God had, hield zijn gelijkheid aan God niet vast, [7] maar deed er afstand van. Hij nam de gestalte aan van een slaaf en werd gelijk aan een mens. [8] En als mens verschenen, heeft hij zich vernederd en werd gehoorzaam tot in de dood – de dood aan het kruis. [9] Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de naam geschonken die elke naam te boven gaat, [10] opdat in de naam van Jezus elke knie zich zal buigen, in de hemel, op de aarde en onder de aarde, [11] en elke tong zal belijden: ‘Jezus Christus is Heer,’ tot eer van God de Vader.

*Hij = Jezus
(of on topic =2de persoon van de triniteit)
Tuurlijk beste judokus, hij die de macht kreeg zoals god, om de doden tot leven te brengen , om de zieken te genezen om te bewijzen dat hij de boodschapper is van god die het godswoord met zich meedraagt in zijn hart ! Wat u hierboven in deze citaat neerprent is niet afkomstig uit de bijbel maar eerder een theologische opvatting !

Lees de koran:Het tafel surat 5 vers 109-->120.

Citaat:
109. Gedenkt de dag, waarop Allah de boodschappers zal verzamelen en zeggen: "Hoe werd gij aangenomen?" Zij zullen zeggen: "Wij hebben geen kennis, Gij alleen zijt de Oerkenner van het verborgene."
110. Wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, gedenk Mijn gunst aan u en uw moeder, toen Ik u met de geest van heiligheid versterkte, dat gij als kind en op middelbare leeftijd tot het volk spraakt en toen Ik u het Boek en de wijsheid en de Torah en het Evangelie onderwees en toen gij door Mijn gebod uit klei de vorm van een vogel maakte, dan er in blies en het een vogel werd door Mijn gebod; en toen gij de blinden en de melaatsen door Mijn gebod hebt genezen en de doden opgewekt; en toen Ik de kinderen Israëls er van weerhield, (u te doden), toen gij met duidelijke tekenen tot hen kwaamt en degenen onder hen die verwierpen, zeiden: "Dit is niets, dan klaarblijkelijke tovenarij."
111. "En toen Ik de discipelen bezielde om in Mij en Mijn boodschapper te geloven, zeiden zij: "Wij geloven en getuigt Gij, dat wij ons hebben onderworpen."
112. Toen de discipelen zeiden: "O, Jezus, zoon van Maria, is uw Heer bij machte, ons een (met voedsel) gedekte tafel van de hemel neder te zenden?", antwoordde hij: "Vreest Allah, als gij gelovigen zijt."
113. Zij zeiden: "Wij verlangen zeer, er van te mogen eten zodat ons hart gerustgesteld moge worden en wij mogen weten dat gij de waarheid tot ons hebt gesproken en wij daarvan getuigen mogen zijn."
114. Jezus, de zoon van Maria, zeide: "O Allah, onze Heer, zend ons een (met voedsel) gedekte tafel van de hemel neder, opdat het voor de eersten en de laatsten onzer een feest moge zijn en een teken van U en tot onderhoud van ons, want Gij zijt de Beste der onderhouders."
115. Allah zeide: "Waarlijk, Ik zal haar (de tafel) tot u nederzenden, maar wie uwer nadien ondankbaar wordt, zal Ik zó straffen als Ik geen ander onder de volkeren gestraft heb."
116. En wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, hebt gij tot de mensen gezegd: 'Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast Allah,'? zal hij antwoorden: "Heilig zijt Gij! Ik zou nooit kunnen zeggen, waarop ik geen recht had. Indien ik het had gezegd zoudt Gij het zeker hebben geweten. Gij weet, wat in mijn innerlijk is en ik weet niet, wat in U is. Gij zijt de Kenner van het onzienlijke.
117. Ik zeide niets tot hen, dan hetgeen Gij mij hebt geboden: "Aanbidt Allah, mijn Heer en uw Heer." En ik was getuige van hen, zolang ik in hun midden verbleef, maar nadat Gij mij deedt sterven, waart Gij de Bewaker over hen en Gij zijt Getuige van alle dingen.
118. Indien Gij hen straft, zijn zij Uw dienaren en indien Gij hen vergeeft, zijt Gij zeker de Almachtige, de Alwijze.
119. Allah zal zeggen: "Dit is een dag waarop waarachtigheid de waarachtigen zal baten. Voor hen zijn tuinen, waar doorheen rivieren stromen; zij zullen daarin voor eeuwig vertoeven." Allah heeft behagen in hen en zij hebben behagen in Hem, dit is de grote zegepraal.
120. Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en wat daartussen is en Hij heeft macht over alle dingen.

Maria: surat 19 vers 1-->36.

Citaat:
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Kaaf, Haa, Jaa, 'Ain, Saad.
2. Dit is een vermelding van de barmhartigheid van uw Heer, betoond aan Zijn dienaar, Zacharia.
3. Toen hij zijn Heer in het verborgene aanriep,
4. Zeide hij: "Mijn Heer, het gebeente in mij is zwak geworden en mijn hoofd glanst met grijze haren, niettemin ben ik niet wanhopig, mijn Heer, bij mijn aanroep tot U."
5. "Maar ik vrees mijn bloedverwanten na mij; mijn vrouw is onvruchtbaar, geef mij een opvolger van U."
6. "Opdat hij mij en het Huis van Jacob tot erfgenaam moge zijn. En maak hem, mijn Heer, U welgevallig."
7. (God antwoordde) "O Zacharia, Wij brengen u blijde tijding omtrent een zoon wiens naam Jahja (Johannes) zal zijn. Wij hebben voordien niemand aan hem gelijk gemaakt."
8. Hij zeide: "Mijn Heer, hoe kan mij een zoon geworden, terwijl mijn vrouw onvruchtbaar is en ik de uiterste grens des ouderdoms heb bereikt?"
9. Hij zeide: "Het zij zo, Uw Heer zegt: 'Het is gemakkelijk voor Mij, Ik heb u voordien geschapen toen gij niets waart.'"
10. Hij zeide: "Mijn Heer, geef mij een teken." (God) zei: "Uw teken is dat gij voor drie opeenvolgende dagen en nachten tot niemand zult spreken."
11. Aldus kwam hij uit de kamer tot zijn volk en beduidde hen God in de morgen en in de avond te verheerlijken.
12. "O Jahja (Johannes), houd u krachtig aan het Boek." Wij schonken hem wijsheid, terwijl hij nog een kind was,
13. En zachtmoedigheid van Ons en reinheid. En hij was vroom,
14. Vriendelijk en goed voor zijn ouders. En hij was trots noch opstandig.
15. Vrede was met hem op de dag zijner geboorte, en op zijn sterfdag, en zal eveneens met hem zijn op de dag waarop hij weer tot leven zal worden gewekt.
16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het Oosten uitziende plaats,
17. En zich aan hlm blikken onttrok, zonden Wij Onze Geest tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man.
18. Zij zeide: "Ik neem mijn toevlucht tot de Barmhartige tegen u, laat mij met rust, indien gij (God) vreest."
19. Hij antwoordde: "Ik ben slechts een boodschapper van uw Heer opdat ik u een reine zoon moge schenken."
20. Zij zeide: "Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?"
21. Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak."
22. En zij ontving hem en trok zich met hem terug in een ver afgelegen oord.
23. En de smarten der bevalling dreven haar naar de voet van een palmboom. Zij zeide: "O, liever zou ik vóór dit geschiedde gestorven en in de vergetelheid geraakt zijn."
24. Dan riep (Gods boodschapper) haar van beneden toe, zeggende: "Treur niet. Uw Heer heeft een beekje aan uw voet doen ontstaan;"
25. "En schud de stam van de palmboom naar u toe, deze zal verse, rijpe dadels op u doen neervallen;"
26. "Eet en drink en koel uw oog. En indien gij iemand ziet, beduid hem dan: 'Ik heb de Barmhartige gelofte gedaan te vasten; derhalve zal ik heden met niemand spreken.'"
27. Alsdan bracht zij het kind tot haar volk. Dit zeide: "O Maria, gij hebt iets vreemds gedaan."
28. "O Zuster van Aäron, uw vader was geen verdorven man noch was uw moeder een onkuise vrouw."
29. Dan wees zij naar het kind. Zij zeiden: "Hoe kunnen wij tot een wiegekind spreken?"
30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"
31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."
32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."
33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."
34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.
35. Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.
36. "Voorwaar, Allah is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."

Laatst gewijzigd door Lincoln : 8 november 2007 om 23:37.
Oud 9 november 2007, 05:01   #160
Dingo
Vreemdeling

Standaard

Hallo Esperanza,

Dank oor je uitgebreide reactie!. Ik ben geen lid van de Pinkstergemeente. Ik ben een Bijbels Christen, dat is heel iets anders. Want waaraan of waardoor, koppelt u de ervaringen met de Heilige Geest, aan de Pinkstergemeente! Als u kritiek hebt om mijn Bijbelstellingen, mij best, maar dan zou u op zijn minst moeten weten dat de Heilige Geest niet tot één speciale kerk of persoon komt, maar "....gaat waar Hij wil" Gods redding is gestelt voor elk mens, niet voor hen die menen God al te kennen.

Gods Geest is de Geest van God en niemand iets verschuldigd. Gods autoriteit staat boven elke verdenking en elk mens (vooral het pausdom, dat met zijn arogante instelling meent van God privileges te hebben ontvangen boven -notabene- Christus uit).

Niemand komt tot de Vader dan door Mij, leert Christus. We hoeven dus niet via een omweg en zeker niet via de Regering van de RKKerkstaat, tot Christus te komen en haar ingewikkelde afgodische systeem. Haar afgod is Maria de zogenaamde Koningin der hemelen. Geloof het niet, het is een valse doctrine die men de eenvoudige mens alleen maar wijs maakt voor haar eigen doelen en wereldse macht.

Ik stel in mijn betoog de plaatsen vast welke de Bijbel aanduidt om de Heilige Geest te herkennen. Indien de Heilige Geest deel is van je dagelijkse leven, krijgt het Schriftwoord het "Levende" karakter in je leven.

Indien het Lichaam van Christus een Tempel van de Heilige Geest is of moet worden, dat heeft de Heilige Geest de leiding in je leven, maar wie struikelt, zal ook weer opstaan. En als een "christen" meent recht te staan, dan moet hij of zij er op toe zien, vooral niet te vallen.

Anders blijft de Bijbel een "dode letter" dat naar ieders inzicht naar hartelust toegepast kan worden. Dagelijks worden we geconfronteerd met kerken en overheidsinstellingen die de Bijbel naar believen toepassen om hun burgers te dwingen, maatstaven en wetten van menselijk maaksel na te volgen en met hun misdadige en oorlogszuchtige hart de macht en kracht van Duivel/Draak/Satan in ontvangst te nemen en na te volgen (Openbaring 13:4. Openbaring 13 geeft duidelijk aan waar het accent ligt.
Zonder de werking van Heilige Geest is de Bijbel dus niet te begrijpen. (Jesaja 8:20), vandaar dat de Heilige Geest ook een persoonlijke relatie met elk mens heeft omdat Hij elk mens als een uniek schepsel ziet met eigen en persoonlijke kenmerken en een persoonlijk leven dat door de zonde, op iedere keer andere wijze, is getekend. Het is de mens die bepaalt of de Heilige Geest toegang heeft tot zijn of haar leven.

Rome en Washington spelen daar, zeker nu, de hoofdrol omdat zij werken aan een Eénheidsstaat die door de Bijbel " Het Grote Babylon" wordt genoemd. Als je ervaringen met de Heilige Geest wilt ervaren of leren kennen, bidt dan tot de Hemels Vader. De heilige Geest gaat waar Hij wil. Wie Hem niet willen kennen, daar zal Hij ook niet verschijnen in het "hart" plaats van denken en doen. (Efeziërs 4:30) God leren kennen, Jezus leren kennen in het voorbeeld van een hemels gezant, als volkomen mens is niet iets wat we "even leren".

Het is zelfs zo dat indien we het Hemels Koninkrijk binnen zijn gegaan, studie en lering doorgaan tot in eeuwigheid. Het hemels Koninkrijk is geen plaats van ledigheid en verveling. Onze mogelijkheden en de relatie met andere werelden krijgt pas de realiteitszin als de aarde verlost is van de zonde en de aarde weer tot dat Hemels Rijk zal behoren.

Als God de Vader een einde heeft gemaakt aan de zondige staat van de aarde en zij die Christus waarlijk erkennen met Hem in het Hemels Jeruzalem het inzicht ontvangen hoe en waarom de wereldgeschiedenis én het Dienstwerk van Christus op de wijze zoals Hij heeft voorzegd, heeft plaatsgevonden. Duizend jaren zal dit duren, daarna zal in bijzijn van de verlosten en Christus, toeziende vanuit het Hemels Jeruzalemn de Draak met zijn legerscharen worden vernietigd. De opstanding der eeuwige doden zal een ultiem bewiijs zijn van Gods overwinning en de waarheid van Zijn (eeuwig) Evangelie.

Verlossing is geen zaak van eigen verdienste nog van de eigengerechtigheid.

Tot slot!

Wie God de Vader persoonlijk wil leren kennen en serieus op zoek gaat naar God zou zich kunnen afvragen:

-Welke geestelijke gaven heeft God mij gegeven en hoe kan ik die tot Zijn eer gebruiken?

-Welke waarborg heeft God gegeven om mij te helpen te ontdekken of de ingevingen die ik krijg, wel van de Heilige Geest komen of niet?

- De Heilige Geest is een gave van God. Hij is een altijd aanwezige vriend die mij hoort en helpt. Ik beheof niet ontmoedigd te zijn, want vik kan weten dat als ik hem vraag in mijn levgen te komen, Hij mij zal vernieuwen. Hij zal mij leiden en kracht geven, net zoals Hij Jezus deed toen Hij op aarde was.

Er is dus geen andere God en Vader in de Hemel dan die van Jezus én ons.
Er is ook geen andere Verlosser dan Jezus alleen. Geen Maria (Koni!ngin der hemelen), geen Allah (maangod) en geen Mohammed. Geen schriftgeleerde, maar ook geen Paus, geen dominee maar ook geen Priester. Geen president maar ook geen aardse koning. Alleen de Heilige Geest kan de mens overtuigen van zonden en verlossing, door Christus om hem of haar van de eeuwige dood redden.

groet

Laatst gewijzigd door Dingo : 9 november 2007 om 05:16.
Dingo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be