Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wil je leven in een onafhankelijk Radicaal Vlaanderen?
Ja - de Vlaams Radicalen hebben hun lesje wel geleerd 34 43,04%
Ja - ik vertrouw hen niet maar het alternatief is nog slechter 8 10,13%
Geen denken aan 37 46,84%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2007, 22:16   #141
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Euh, met permissie, maar als ik echt moet kiezen, gaat mijn voorkeur dan toch eerder naar het omgekeerde uit, hoor.

Ik heb er werkelijk helemaal niks aan een 'klavierkrijger' te zijn.

In 'real life' mag je zoveel nieuwe 'nicks' en 'avatars' maken als je aankan, zolang er achter die 'nicks' en 'avatars' geen ècht mannetje schuilgaat, zal dat allemaal weinig zoden aan de dijk brengen.
Mag ik er wel op wijzen dat er een verschil is tussen een mannetje zijn en een extremist...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 22:16   #142
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Djimi, het ligt natuurlijk ook wel aan al dat water...
Chaudfontaine, I presume ?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 22:17   #143
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De toestand is aan het kantelen.
Dat zullen ze altijd ontkennen, beweren dat het te laat is of afdoen als quantité négligeable.
Past veel beter in hun nationalistische rhetorique.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 22:19   #144
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Een radikaal-links of een radikaal-rechts Vlaanderen?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 22:19   #145
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Chaudfontaine, I presume ?
Misschien zelfs het summum van het Franse imperialisme: Evian!

Oud 1 oktober 2007, 22:20   #146
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Daar was het dat het fout liep bij de vlaminghaters...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 1 oktober 2007, 22:20   #147
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat is toch niet wat de statistieken zeggen.
De statistieken beweren dat er vandaag minder Walen zijn die nederlands spreken dan twintig jaar geleden?
Bron?

Oud 1 oktober 2007, 22:21   #148
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zullen ze altijd ontkennen, beweren dat het te laat is of afdoen als quantité négligeable.
Past veel beter in hun nationalistische rhetorique.
Nee, de Walen beginnen wel degelijk een tweede taal te leren, naast het Frans. Alleen is dat Engels, en geen Nederlands.

En ik verwijt hen dat ook niet. Alleen is het feit dat men in Wallonië Engels belangrijker vindt dan Nederlands, en zoveelste bewijs dat men in Wallonië niet "Belgisch" denkt, maar "Waals". En dat is hun goed recht.

Alleen moeten ze nadien de "goede Belg" niet komen uithangen. Want dat is totaal ongeloofwaardig.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 22:22   #149
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Radicaal-Vlaams.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 1 oktober 2007, 22:22   #150
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Mag ik er wel op wijzen dat er een verschil is tussen een mannetje zijn en een extremist...
Dat mag u zeer zeker, en u heeft bovendien voor de volle honderd procent gelijk.

Er is inderdaad een groot verschil tussen 'zijn mannetje staan' en 'doorslaan'.

Ik hoop (en vertrouw er op) dat u wat dat betreft geen gevaar loopt, ondanks het probleem dat u schijnt te krijgen bij consumptie van water .

M.a.w. : volgens mij zijt gij eigenlijk wel ne toffe, maar wat ge hier op 't forum en heel misschien soms ook in uw eigen hersens 'aanricht' is toch ook niet echt om over naar huis te schrijven. Of wel ?

Doe-hoei,

djimi

PS : ik pleit voor mezelf ook niet 'onschuldig' hoor, als het gaat om de vraag of ik 'virtueel' wel 'in orde' ben.

Laatst gewijzigd door djimi : 1 oktober 2007 om 22:23.
Oud 1 oktober 2007, 22:27   #151
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien zelfs het summum van het Franse imperialisme: Evian!
Als ik rekening houd met de symptomen, zou ik eerder een beschuldigende vinger naar 'Vittel' richten. Straf spul, datte !!
Oud 1 oktober 2007, 22:27   #152
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, de Walen beginnen wel degelijk een tweede taal te leren, naast het Frans. Alleen is dat Engels, en geen Nederlands.

En ik verwijt hen dat ook niet. Alleen is het feit dat men in Wallonië Engels belangrijker vindt dan Nederlands, en zoveelste bewijs dat men in Wallonië niet "Belgisch" denkt, maar "Waals". En dat is hun goed recht.

Alleen moeten ze nadien de "goede Belg" niet komen uithangen. Want dat is totaal ongeloofwaardig.
Met engels loop je in de globalisering dan ook verder dan met nederlands, mijn engels is ook beter...

De goede belg uithangen is voornamelijk weggelegd voor adel en anderen die teren op belgie, verder moet u er ook rekening mee houden dat wij hier niet echt nationalistisch zijn. Het FN ronselt zijn stemmen vooral in de brusselse rand onder de franstalige bourgeoisie.
De Waal is doorgaans ook nogal behoudsgezind. Loyauteit is hier meer de gewoonte, verkiezingsuitslagen zijn bij voorbeeld minder veranderlijk hier.

Oud 1 oktober 2007, 22:29   #153
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De toestand is aan het kantelen.
Ja omdat elke Franstalige partij zo een paar mensen heeft die worden opgevoerd om goed Nederlands te spreken : MR heeft Louis Michel (en zoonlief is in aantocht), CDH heeft Wathelet (vader deed het uitstekend, zoonlief doet het ook goed), PS heeft..Flahaut en Dupont? , en Ecolo heeft Durant.

Inderdaad, de conclusie is duidelijk, binnen vijf jaar zal elke Franstalige politicus perfect Nederlands spreken, Vlaamse politici zullen backstage om bijles Frans bij hen komen, Vlaamse kiezers zullen massaal handtekeningen verzamelen voor Franstalige partijen en bij de volgende verkiezingen blijkt dat Vlaamse politici de postjes door hun eigen taalonkunde zien weggekaapt worden.
Oud 1 oktober 2007, 22:30   #154
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
M.a.w. : volgens mij zijt gij eigenlijk wel ne toffe, maar wat ge hier op 't forum en heel misschien soms ook in uw eigen hersens 'aanricht' is toch ook niet echt om over naar huis te schrijven. Of wel ?
Ik associeer jou als één van de weinigen op het forum meteen met een "echte man". Ofwel heb je het VB slaat iedereen kapot typetje of het linkse softie type, maar kan daar natuurlijk naast zitten. En dit is niet zo plots maar al een tijdje, al wil ik niet dat ze de verkeerde dingen beginnen denken, maar als we toch zijn begonnen met complimentjes rond delen.

Ik richt zeker dingen aan in mijn hersens maar eerder positieve dingen dan slechte, al is dit voor een buitenstaander soms wel moeilijk te verstaan.

Wat ik hier aanricht is virtueel dus zo erg zal het wel niet zijn zeker? Jaja doomdenkenkers zullen altijd wel iets vinden maar ik doe daar nie aan mee, nè!

Oud 1 oktober 2007, 22:35   #155
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ja omdat elke Franstalige partij zo een paar mensen heeft die worden opgevoerd om goed Nederlands te spreken : MR heeft Louis Michel (en zoonlief is in aantocht), CDH heeft Wathelet (vader deed het uitstekend, zoonlief doet het ook goed), PS heeft..Flahaut en Dupont? , en Ecolo heeft Durant.

Inderdaad, de conclusie is duidelijk, binnen vijf jaar zal elke Franstalige politicus perfect Nederlands spreken, Vlaamse politici zullen backstage om bijles Frans bij hen komen, Vlaamse kiezers zullen massaal handtekeningen verzamelen voor Franstalige partijen en bij de volgende verkiezingen blijkt dat Vlaamse politici de postjes door hun eigen taalonkunde zien weggekaapt worden.
U bent een visionair.

Oud 1 oktober 2007, 22:42   #156
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vergelijk de kennis van de andere landstaal bij politici graag met een koppel dat al lang getrouwd is.

De vrouw vraagt aan haar man: "Waarom zeg je nooit dat je mij graag ziet?"
"Awel", zegt haar man, "ik zie je graag. Ben je nu tevreden?"
"Maar neen", antwoordt de vrouw, "je moet dat doen zonder dat ik ernaar vraag."

Ik vraag ook niet aan de Walen dat ze allemaal Nederlands gaan leren. Als zij geloven dat ze met de kennis van het Engels verder geraken, dan mogen zij gerust Engels leren.
Maar het feit dat de Walen Engels belangrijker achten dan Nederlands, bewijst wel dat zij niet (meer) binnen het kader van het tweetalige België denken.
En als er nadien een handvol politici snel-snel een taalbad Nederlands gaat volgen, zullen ze daarmee België niet redden.
De gebrekkige talenkennis is een symptoom, dat België afgedaan heeft. Een ziekte genees je niet door symptoombestrijding.

Het feit dat in Vlaanderen het Engels klaar staat om het Frans te verdringen als meest gesproken tweede taal, bewijst dat ook Vlaanderen zich (in navolging van Wallonië) losrukt van België.
Oud 1 oktober 2007, 22:43   #157
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Ik associeer jou als één van de weinigen op het forum meteen met een "echte man".

2) En dit is niet zo plots maar al een tijdje, al wil ik niet dat ze de verkeerde dingen beginnen denken, maar als we toch zijn begonnen met complimentjes rond delen.

3) Ik richt zeker dingen aan in mijn hersens maar eerder positieve dingen dan slechte, al is dit voor een buitenstaander soms wel moeilijk te verstaan.

4) Wat ik hier aanricht is virtueel dus zo erg zal het wel niet zijn zeker?

5) Jaja doomdenkenkers zullen altijd wel iets vinden maar ik doe daar nie aan mee, nè!
1) Dat kleine piemeltje in mijn avatar nog niet gezien ??

2) Complimentjes geven is wel eens leuk, zolang ik er maar niet teveel terugkrijg. Stop er dus maar mee !!

3) Ik zou in die zin 'soms' ofwel schrappen, ofwel vervangen door 'meestal'. Maar wie ben ik?

4) Nee hoor, zolang de moderatoren niet ingrijpen zijt ge eigenlijk 'goe bezig', denk ik. Al kunnen je medeforummers er natuurlijk wel een andere mening op nahouden.

5) Groot gelijk. Doemdenken is 'so eighties', yuk !!!

Laatst gewijzigd door djimi : 1 oktober 2007 om 22:45.
Oud 1 oktober 2007, 22:48   #158
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
1) Dat kleine piemeltje in mijn avatar nog niet gezien ??

2) Complimentjes geven is wel eens leuk, zolang ik er maar niet teveel terugkrijg. Stop er dus maar mee !!

3) Ik zou in die zin 'soms' ofwel schrappen, ofwel vervangen door 'meestal'. Maar wie ben ik?

4) Nee hoor, zolang de moderatoren niet ingrijpen zijt ge eigenlijk 'goe bezig', denk ik. Al kunnen je medeforummers er natuurlijk wel een andere mening op nahouden.

5) Groot gelijk. Doemdenken is 'so eighties', yuk !!!
1) WHAHAHAHA!!!!!!! LOSER!!!!!!

2)Zie mijn vorige zin!

3) de ondoordringbare gronden van het Bruto Binnenlands Product!

4)Idd, een regeltje voor lastig doen hebben ze nog niet gemaakt, alhoewel sommige moderators daar wel aan denken! (ahum persoon die weet wie ik bedoel ahum )

5)

Oud 1 oktober 2007, 22:50   #159
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) WHAHAHAHA!!!!!!! LOSER!!!!!!

2)Zie mijn vorige zin!

3) de ondoordringbare gronden van het Bruto Binnenlands Product!

4)Idd, een regeltje voor lastig doen hebben ze nog niet gemaakt, alhoewel sommige moderators daar wel aan denken! (ahum persoon die weet wie ik bedoel ahum )

5)
Oud 1 oktober 2007, 23:07   #160
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vergelijk de kennis van de andere landstaal bij politici graag met een koppel dat al lang getrouwd is.

De vrouw vraagt aan haar man: "Waarom zeg je nooit dat je mij graag ziet?"
"Awel", zegt haar man, "ik zie je graag. Ben je nu tevreden?"
"Maar neen", antwoordt de vrouw, "je moet dat doen zonder dat ik ernaar vraag."

Ik vraag ook niet aan de Walen dat ze allemaal Nederlands gaan leren. Als zij geloven dat ze met de kennis van het Engels verder geraken, dan mogen zij gerust Engels leren.
Maar het feit dat de Walen Engels belangrijker achten dan Nederlands, bewijst wel dat zij niet (meer) binnen het kader van het tweetalige België denken.
En als er nadien een handvol politici snel-snel een taalbad Nederlands gaat volgen, zullen ze daarmee België niet redden.
De gebrekkige talenkennis is een symptoom, dat België afgedaan heeft. Een ziekte genees je niet door symptoombestrijding.

Het feit dat in Vlaanderen het Engels klaar staat om het Frans te verdringen als meest gesproken tweede taal, bewijst dat ook Vlaanderen zich (in navolging van Wallonië) losrukt van België.
Waarom moet een taal altijd als het voornaamste teken beschouwd worden van een persoon's nationale identiteit?
Dat Vlaanderen zich in navolging van Wallonie losrukt van Belgie?? Er komen juist mensen bij die nederlands spreken hier, net zoals bij het engels. Uw theorie lijkt mij eerder te bevestigen dat de volkeren zich internationaler beginnen op te stellen in plaats van nationalistischer.

Laatst gewijzigd door Animalman : 1 oktober 2007 om 23:07.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be