![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wil je leven in een onafhankelijk Radicaal Vlaanderen? | |||
Ja - de Vlaams Radicalen hebben hun lesje wel geleerd |
![]() ![]() ![]() |
34 | 43,04% |
Ja - ik vertrouw hen niet maar het alternatief is nog slechter |
![]() ![]() ![]() |
8 | 10,13% |
Geen denken aan |
![]() ![]() ![]() |
37 | 46,84% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat zullen ze altijd ontkennen, beweren dat het te laat is of afdoen als quantité négligeable.
Past veel beter in hun nationalistische rhetorique.
![]() |
![]() |
#144 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Een radikaal-links of een radikaal-rechts Vlaanderen?
![]() |
#145 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Misschien zelfs het summum van het Franse imperialisme: Evian!
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De statistieken beweren dat er vandaag minder Walen zijn die nederlands spreken dan twintig jaar geleden?
Bron?
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik verwijt hen dat ook niet. Alleen is het feit dat men in Wallonië Engels belangrijker vindt dan Nederlands, en zoveelste bewijs dat men in Wallonië niet "Belgisch" denkt, maar "Waals". En dat is hun goed recht. Alleen moeten ze nadien de "goede Belg" niet komen uithangen. Want dat is totaal ongeloofwaardig.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Radicaal-Vlaams.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is inderdaad een groot verschil tussen 'zijn mannetje staan' en 'doorslaan'. Ik hoop (en vertrouw er op) dat u wat dat betreft geen gevaar loopt, ondanks het probleem dat u schijnt te krijgen bij consumptie van water ![]() M.a.w. : volgens mij zijt gij eigenlijk wel ne toffe, maar wat ge hier op 't forum en heel misschien soms ook in uw eigen hersens 'aanricht' is toch ook niet echt om over naar huis te schrijven. Of wel ? Doe-hoei, djimi PS : ik pleit voor mezelf ook niet 'onschuldig' hoor, als het gaat om de vraag of ik 'virtueel' wel 'in orde' ben. Laatst gewijzigd door djimi : 1 oktober 2007 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De goede belg uithangen is voornamelijk weggelegd voor adel en anderen die teren op belgie, verder moet u er ook rekening mee houden dat wij hier niet echt nationalistisch zijn. Het FN ronselt zijn stemmen vooral in de brusselse rand onder de franstalige bourgeoisie. De Waal is doorgaans ook nogal behoudsgezind. Loyauteit is hier meer de gewoonte, verkiezingsuitslagen zijn bij voorbeeld minder veranderlijk hier.
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Ja omdat elke Franstalige partij zo een paar mensen heeft die worden opgevoerd om goed Nederlands te spreken : MR heeft Louis Michel (en zoonlief is in aantocht), CDH heeft Wathelet (vader deed het uitstekend, zoonlief doet het ook goed), PS heeft..Flahaut en Dupont?
![]() Inderdaad, de conclusie is duidelijk, binnen vijf jaar zal elke Franstalige politicus perfect Nederlands spreken, Vlaamse politici zullen backstage om bijles Frans bij hen komen, Vlaamse kiezers zullen massaal handtekeningen verzamelen voor Franstalige partijen en bij de volgende verkiezingen blijkt dat Vlaamse politici de postjes door hun eigen taalonkunde zien weggekaapt worden. ![]()
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik richt zeker dingen aan in mijn hersens maar eerder positieve dingen dan slechte, al is dit voor een buitenstaander soms wel moeilijk te verstaan. ![]() Wat ik hier aanricht is virtueel dus zo erg zal het wel niet zijn zeker? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vergelijk de kennis van de andere landstaal bij politici graag met een koppel dat al lang getrouwd is.
De vrouw vraagt aan haar man: "Waarom zeg je nooit dat je mij graag ziet?" "Awel", zegt haar man, "ik zie je graag. Ben je nu tevreden?" "Maar neen", antwoordt de vrouw, "je moet dat doen zonder dat ik ernaar vraag." Ik vraag ook niet aan de Walen dat ze allemaal Nederlands gaan leren. Als zij geloven dat ze met de kennis van het Engels verder geraken, dan mogen zij gerust Engels leren. Maar het feit dat de Walen Engels belangrijker achten dan Nederlands, bewijst wel dat zij niet (meer) binnen het kader van het tweetalige België denken. En als er nadien een handvol politici snel-snel een taalbad Nederlands gaat volgen, zullen ze daarmee België niet redden. De gebrekkige talenkennis is een symptoom, dat België afgedaan heeft. Een ziekte genees je niet door symptoombestrijding. Het feit dat in Vlaanderen het Engels klaar staat om het Frans te verdringen als meest gesproken tweede taal, bewijst dat ook Vlaanderen zich (in navolging van Wallonië) losrukt van België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2) Complimentjes geven is wel eens leuk, zolang ik er maar niet teveel terugkrijg. Stop er dus maar mee !! ![]() 3) Ik zou in die zin 'soms' ofwel schrappen, ofwel vervangen door 'meestal'. Maar wie ben ik? 4) Nee hoor, zolang de moderatoren niet ingrijpen zijt ge eigenlijk 'goe bezig', denk ik. Al kunnen je medeforummers er natuurlijk wel een andere mening op nahouden. 5) Groot gelijk. Doemdenken is 'so eighties', yuk !!! Laatst gewijzigd door djimi : 1 oktober 2007 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
![]() 2)Zie mijn vorige zin! ![]() 3) ![]() ![]() 4)Idd, een regeltje voor lastig doen hebben ze nog niet gemaakt, alhoewel sommige moderators daar wel aan denken! (ahum persoon die weet wie ik bedoel ahum ![]() ![]() 5) ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat Vlaanderen zich in navolging van Wallonie losrukt van Belgie?? Er komen juist mensen bij die nederlands spreken hier, net zoals bij het engels. Uw theorie lijkt mij eerder te bevestigen dat de volkeren zich internationaler beginnen op te stellen in plaats van nationalistischer.
Laatst gewijzigd door Animalman : 1 oktober 2007 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |