Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2007, 13:51   #141
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Zie, Largo; als je denkt dat de notionele aftrek een belastingsverlaging is, dan moet ik je simpelweg teleur stellen. Dat is niet.

Ofwel hebben we 1 miljard tekort in de begroting die we ergens anders moeten gaan halen.
Ofwel kunnen we die 1 miljard gerust compenseren en dan is er géén enkele reden waarom het moet met een aftrekpost, in plaats van gewoon de belastingen voor iedereen te verlagen. Want d�*t discrimineert.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 13:52   #142
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Een overheid die discrimineert vind jij liberaal?
Heb ook bij de Jezuiten gezeten en ik kan je zo blijven antwoorden met vragen tot in het oneindige... Reageer dus maar gewoon op de gequote post, pls .

Citaat:
Nog nooit gehoord van terugverdieneffecten?
Neen!

Citaat:
De notionele aftrek discrimineert. Tenzijjij 'liberalisme' = 'discrimineren' vindt, lijkt me dat niet liberaal.
Liberalisme is helemaal niet gelijk aan discrimineren ik heb dat nergens gezegd...

Citaat:
De notionele aftrek is helemaal géén belastingsverlaging. Het is een belastingsverlaging voor zij die kunnen lobbyen bij de overheid. Al de rest betaalt nog evenveel.
Ah ja? Is dat zo? dus alle bedrijven kunnen goed lobbyen bij de overheid met andere woorden. je leert me zaken bij...
De kmo die door dit systeem meer gaat kunnen investeren (want daar gaat het hem uiteindelijk over[cashflow van bedrijven blijft hoog]!!!) is "een vriendje van de overheid" en de uitbreiding die dit bedrijf hierdoor kan doen is niet van belang?

Ja de rest betaald evenveel for now... je kan moeilijk proberen vliegen als je nog niet kan lopen he...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 13:54   #143
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Liberalisme is helemaal niet gelijk aan discrimineren ik heb dat nergens gezegd...
Waarom vind jij een discriminerende maatregel dan 'neo'liberaal?

Citaat:
Ah ja? Is dat zo? dus alle bedrijven kunnen goed lobbyen bij de overheid met andere woorden. je leert me zaken bij...
De kmo die door dit systeem meer gaat kunnen investeren (want daar gaat het hem uiteindelijk over[cashflow van bedrijven blijft hoog]!!!) is "een vriendje van de overheid" en de uitbreiding die dit bedrijf hierdoor kan doen is niet van belang?
Ah, dus 'selectieve' belastingsverlaging gaat de economie vooruit helpen?
Niet bij stilgestaan dat - ik zeg maar iets - die 1 miljard door een algemene belastingsverlaging hetzelfde effect gaat hebben?
En zelfs beter.

En natuurlijk lobbyen bedrijven. De werknemersbonden doen dat ook.

Citaat:
Ja de rest betaald evenveel for now... je kan moeilijk proberen vliegen als je nog niet kan lopen he...
Voila. Discriminatie. De cirkel is rond.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 13 oktober 2007, 13:55   #144
largo_w

Standaard

Citaat:
Zie, Largo; als je denkt dat de notionele aftrek een belastingsverlaging is, dan moet ik je simpelweg teleur stellen. Dat is niet.
bewijs...pls

Citaat:
Ofwel hebben we 1 miljard tekort in de begroting die we ergens anders moeten gaan halen.
Ofwel kunnen we die 1 miljard gerust compenseren en dan is er géén enkele reden waarom het moet met een aftrekpost, in plaats van gewoon de belastingen voor iedereen te verlagen. Want d�*t discrimineert.
Deze optie was beter want ze zorgt er voor dat bedrijven in België kunnen groeien EN dat bedrijven rapper naar België komen. Daar waar als je bij iedereen af had getrokken je maar een temporele tevredenheid had.

Die eerste zin in nonsense natuurlijk... Wat doe jij als jij te weinig geld hebt?
Oud 13 oktober 2007, 13:57   #145
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bewijs...pls
Dat heb ik al een paar keer aangetoond. Je zegt het zelfs zelf.

Citaat:
Deze optie was beter want ze zorgt er voor dat bedrijven in België kunnen groeien EN dat bedrijven rapper naar België komen. Daar waar als je bij iedereen af had getrokken je maar een temporele tevredenheid had.
Neen, dat is de theorei erachter. In de praktijk klopt dat dus niet. Want wat jij predikt zijn dus de 'terugverdieneffecten'...

'We verlagende belastingen, om meer inkomsten te hebben.'

Citaat:
Die eerste zin in nonsense natuurlijk... Wat doe jij als jij te weinig geld hebt?
Jij weet niet hoe overheden werken als ze geld te kort hebben...?
Ik zou het niet uitgeven. Maar zo werken overheden niet... Ik dacht dat je dat al zou weten.
Oud 13 oktober 2007, 13:59   #146
largo_w

Standaard

Citaat:
Die keuze ligt helaas niet op tafel.
Hehe...uiteraard wel!

Citaat:
Dat is toch evident?
Neen dat is het niet!

Citaat:
Zie.
Iedereen betaalt 70% belastingen. BAM.
Maar dan hebben we de aftrekposten.
Gij moogt wat aftrekken, want wij hebben dat zo bepaalt.
Gij moogt wat aftrekken, want wij hebben dat zo bepaalt.
En gij ook nog, want wij hebben dat zo bepaalt.
Enal de rest? Ja, jullie mogen 70% betalen.

Oej ik wist niet dat je zo slecht de bedoeling van de notionele interestaftrek snapte...
Zie je dan echt het verschil niet met wat jij hier schrijft en wat ze deden?

Citaat:
Iedereen betaalt 50%. Geen aftrekposten.

(Dit gaat over de vorm. Als je een 'belastingshervorming' doet, kan je je ook énkel maar met de vorm bezig houden.)

Een belastingsverlaging kan je niet doen bij een belastingshervorming. Daarvoor moet je eerst alle taken van de overheid afstoten. (Of tegelijk.)
Maar dié keuze ligt - helaas - niet op tafel.
Ik heb ondertussen aldoor dat het je om de vorm te doen is...
Alleen denk ik dat je denkpiste verkeerd is, voor iemand die zich voordoet als liberaal anyway!
Oud 13 oktober 2007, 14:01   #147
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

he jongens
- die notionele aftrek is democratisch en niet discriminerend, want elk bedrijf mag het doen en iedereen mag een bedrijf oprichten... ik zie hier echt geen probleem.

- die aftrek is niet liberaal of anders te noemen, ze is gewoon een maatregel van de laatste regering, en heeft meer succes dan geschat. want de economie werkt efficient ,want iedereen doet het met maximale efficientie dankzij de consultancy
het is niet omdat liberalen van belastingen een punt maken, om in één adem erbij te vertellen dat de overheid ook minder moet ingrijpen in het burgerleven, en je hebt de liberale story, dat deze aftrek nu een voorbeeld is van liberalisme Ik vind het een voorbeeld van een begrotingsmiskleum.

- terugverdieneffect heb je dus hier zeker niet te zoeken, tenzij op lange termijn misschien...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 14:02   #148
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hehe...uiteraard wel!
Neen dat is het niet!
Die keuze ligt op tafel? Ah, ik wist niet dat ze de nachtwakersstaat gingen invoeren. Doeme, ik dacht toch echt dat ik het nieuws volgde.

Citaat:
Oej ik wist niet dat je zo slecht de bedoeling van de notionele interestaftrek snapte...
Zie je dan echt het verschil niet met wat jij hier schrijft en wat ze deden?
Laat me raden.
'Ze hebben de belastingen verlaagd, om bedrijven aan te trekken, zodanig dat de economie aangezwengeld zou worden.'
(Maar énkel de belastingen voor de bedrijven, hé, door die notionele aftrek.)

Wat denk jij van de econoom Keynes?

Citaat:
Ik heb ondertussen aldoor dat het je om de vorm te doen is...
Alleen denk ik dat je denkpiste verkeerd is, voor iemand die zich voordoet als liberaal anyway!
Ik wil je wel eens zien uitleggen hoe je in hemelsnaam de belastingen kunt verlagen, zonder de uitgaven van de overheid kunt beperken.
Als je dat kunt, please tell me so.
Oud 13 oktober 2007, 14:03   #149
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
he jongens
- die notionele aftrek is democratisch en niet discriminerend, want elk bedrijf mag het doen en iedereen mag een bedrijf oprichten... ik zie hier echt geen probleem.
Discriminerend dus.
Ahnee, wacht. Aftrekposten zijn dat niet.
- Iedereen kan geven aan ontwikkelingshulp
- Iedereen kan zijn huis verbouwen
- Etc.

Sure, sure.
Oud 13 oktober 2007, 14:07   #150
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Zijn ze hier nu nog altijd diefstal aan't goedpraten?

Moeten de gangsters van het VBO opgesloten worden als ordinaire criminelen? Het is niet omdat ze een website hebben, folders publiceren, en een kostuum dragen, dat ze geen bende krapuul zijn hé.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 14:11   #151
largo_w

Standaard

Citaat:
Waarom vind jij een discriminerende maatregel dan 'neo'liberaal?
Citaat:
Ik heb liever een systeem inderdaad waar de overheid minder inkomsten heeft om zijn macht uit te oefenen op zijn leden dan een systeem waar iedereen "gelijk" is...
Citaat:
Ah, dus 'selectieve' belastingsverlaging gaat de economie vooruit helpen?
Niet bij stilgestaan dat - ik zeg maar iets - die 1 miljard door een algemene belastingsverlaging hetzelfde effect gaat hebben?
En zelfs beter.

Beter? Zeker en vast niet... Maar als je dit wil aanhangen mag je mij daar ook bewijzen voor leveren!

Citaat:
Voila. Discriminatie. De cirkel is rond.
??

Minder rond dan ervoor want op langere termijn zal het bedrijf zijn werknemen meer betalen die dan meer zal uitgeven... Komkom ik hachte je kennis van de economie wel wat groter!

Citaat:
Dat heb ik al een paar keer aangetoond. Je zegt het zelfs zelf.
Ooooh nee dat heb je niet... Dat heb je in je hoofdje misschien maar zeker nog niet bewezen... Dus doe maar!

Citaat:
Neen, dat is de theorei erachter. In de praktijk klopt dat dus niet.
Uitleg...? je schijnt veel over de praktijk te weten...

Citaat:
Want wat jij predikt zijn dus de 'terugverdieneffecten'...

'We verlagende belastingen, om meer inkomsten te hebben.'
Maar we verlagen de belastingen... Achteraf meer mogelijkheden hebben tot inkomsten is niet gelijk aan meer inkomsten he dat stel jij er gewoon bij!

Citaat:
Jij weet niet hoe overheden werken als ze geld te kort hebben...?
Ik zou het niet uitgeven. Maar zo werken overheden niet... Ik dacht dat je dat al zou weten.
jaja maar kom de publieke opinie telt ook voor iets. Zo zal je de mensen zien stijgeren eind van dit jaar als ze een begroting van -4miljard€ gaan zien... Dat beweegt altijd wat aan de top. En op lange termijn betekent dit dus minder uitgaven!
Oud 13 oktober 2007, 14:19   #152
largo_w

Standaard

Citaat:
Laat me raden.
'Ze hebben de belastingen verlaagd, om bedrijven aan te trekken, zodanig dat de economie aangezwengeld zou worden.'
(Maar énkel de belastingen voor de bedrijven, hé, door die notionele aftrek.)
Ze hebben een originele vorm van belastingsverlaging voor bedrijven gevonden inderdaad, zijn we al zo ver?

Citaat:
Wat denk jij van de econoom Keynes?
Heeft leuke dingen geschreven en zo... Nuja het artificieel in stand houden van de economie door de overheid is uiteraard niet m'n sterkste kant neen!

Citaat:
Ik wil je wel eens zien uitleggen hoe je in hemelsnaam de belastingen kunt verlagen, zonder de uitgaven van de overheid kunt beperken.
Als je dat kunt, please tell me so.
hahahahahaha maar daar heb je het... Ik zeg ook niet dat de overheid zijn uitgaven niet moet beperken in tegendeel ik zeg dat dit de enige optie zal zijn voor de staat als je beetje bij beetje al haar centjes afneemt! Verkopen van overheidsbedrijven is ook belangerijk!
Oud 13 oktober 2007, 14:20   #153
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Discriminerend dus.
Ahnee, wacht. Aftrekposten zijn dat niet.
- Iedereen kan geven aan ontwikkelingshulp
- Iedereen kan zijn huis verbouwen
- Etc.

Sure, sure.
Kijk iedereen mag het doen, dus er is geen discriminatie,
maar anderzijds de discriminatie zit eenvoudigweg hier
1° jehebt een bedrijf: je kunt een notionele aftrek genieten.
je hebt geen bedrijf, dat gaat niet.

2) je hebt een bedrijf en je betaalt maar 30%, je bouwt een vermogensfonds op van 100M, en je verkoopt uw aandelen zonder meerwaardebelasting, en je mag uw inkomsten via interestenuitkeren voor 15% belastinge, en je mag uw inkomsten via huurinkomsten uitkeren met nauwelijks een roerende voorheffing als belasting etc...

Niet elke boekhouding is groot genoeg om in die vorm van een bedrijfsboekhouding te gieten, dus het is een vorm van discriminatie, maar inderdaad een veredelde vorm van...
Oud 13 oktober 2007, 14:21   #154
largo_w

Standaard

Je antwoorde hier nog niet op; wat vindt je hier van:

Citaat:
"vrijheid en diversiteit leiden alleen tot gelijkheid als ze gepaard gaan met verbondenheid, met samenhang, met een maatschappelijke omkadering waar iedereen telt en waar gelijke kansen gewaarborgd worden."
???
Oud 13 oktober 2007, 14:29   #155
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beter? Zeker en vast niet... Maar als je dit wil aanhangen mag je mij daar ook bewijzen voor leveren!
Wel duidelijk dat jij 'de economie' belangrijker vindt dan 'geld aan de mensen teruggeven'.
Ik kan dat niet bewijzen. Net zoals jij dat kan.

Citaat:
??

Minder rond dan ervoor want op langere termijn zal het bedrijf zijn werknemen meer betalen die dan meer zal uitgeven... Komkom ik hachte je kennis van de economie wel wat groter!

Dus. Waarom niet de belastingsverlaging in eerste instantie voor iedereen te laten gelden...

Citaat:
Ooooh nee dat heb je niet... Dat heb je in je hoofdje misschien maar zeker nog niet bewezen... Dus doe maar!
Geniet iedereen van die belastingsverlaging of niet?
Indien ja: dan is het er een.
Indien nee: dan is het er niét een.

Citaat:
Uitleg...? je schijnt veel over de praktijk te weten...
Alé; geef eens de bewijzen dat het in de praktijk heeft gewerkt. Ik ben benieuwd waar je dié gaat vinden. Dan snap je het punt wel.

Citaat:
Maar we verlagen de belastingen... Achteraf meer mogelijkheden hebben tot inkomsten is niet gelijk aan meer inkomsten he dat stel jij er gewoon bij!
Neen, we verlagen geen belastingen. We creeëren er een aftrekpost bij.
Dat individu - die daarvan kan profiteren - betaalt idd minder.
Een belastingsverlaging is dat niet.

Citaat:
jaja maar kom de publieke opinie telt ook voor iets. Zo zal je de mensen zien stijgeren eind van dit jaar als ze een begroting van -4miljard€ gaan zien... Dat beweegt altijd wat aan de top. En op lange termijn betekent dit dus minder uitgaven!
Naïef. (Of ik te sceptisch.)
Maar goed, dat kunnen we enkel op termijn zien.

Citaat:
Ze hebben een originele vorm van belastingsverlaging voor bedrijven gevonden inderdaad, zijn we al zo ver?
Ze hebben een aftrekpost, etc.
Schandalig dat mensen al zover geïndoctrineerd zijn dat ze 'aftrekposten' zien als 'belastingsverlagingen'.

Citaat:
Heeft leuke dingen geschreven en zo... Nuja het artificieel in stand houden van de economie door de overheid is uiteraard niet m'n sterkste kant neen!
Wat dénk je nu feitelijk op wélk principe een 'aftrekpost' is geïnspireerd?
Idd, ja. Keynes.

Citaat:
hahahahahaha maar daar heb je het... Ik zeg ook niet dat de overheid zijn uitgaven niet moet beperken in tegendeel ik zeg dat dit de enige optie zal zijn voor de staat als je beetje bij beetje al haar centjes afneemt! Verkopen van overheidsbedrijven is ook belangerijk!
Mooi zo. Dan snáp je waarom een belastingshervorming enkel gaat naar de vorm. Een belastingsverlaging kan je niet doen op de belastingsbrief (de vorm wel). Een belastingsverlaging kan je (moet je) in elke andere sector doen.

Citaat:
"vrijheid en diversiteit leiden alleen tot gelijkheid als ze gepaard gaan met verbondenheid, met samenhang, met een maatschappelijke omkadering waar iedereen telt en waar gelijke kansen gewaarborgd worden."
Holle slogan.
Oud 13 oktober 2007, 15:54   #156
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Moeten de gangsters van het VBO opgesloten worden als ordinaire criminelen?
Tuurlijk niet.
Het is zelfs schandalig dat die notionele interestaftrek maar 1 miljard kost; 2, 4 of 8 ware beter geweest.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 17:21   #157
largo_w

Standaard

Citaat:
Wel duidelijk dat jij 'de economie' belangrijker vindt dan 'geld aan de mensen teruggeven'.
Ik kan dat niet bewijzen. Net zoals jij dat kan.
Geld aan mensen teruggeven gebeurd op termijn via 'de economie" andersom geldt dat niet!
En neen jij kan dat niet bewijzen inderdaad

Citaat:

Dus. Waarom niet de belastingsverlaging in eerste instantie voor iedereen te laten gelden...
Niet effectief op lange termijn!

Citaat:
Geniet iedereen van die belastingsverlaging of niet?
Indien ja: dan is het er een.
Indien nee: dan is het er niét een.
Iedereen geniet er van (op lange termijn)! Het is er dus één...

Citaat:
Alé; geef eens de bewijzen dat het in de praktijk heeft gewerkt. Ik ben benieuwd waar je dié gaat vinden. Dan snap je het punt wel.
Bedrijven gaan meer risicoprojecten financieren met eigen middelen, ontken je dat?

Citaat:
Neen, we verlagen geen belastingen. We creeëren er een aftrekpost bij.
Dat individu - die daarvan kan profiteren - betaalt idd minder.
Een belastingsverlaging is dat niet.
Dat individu is geen individu maar een organisme dat vele individuën werk en bestaanszekerheid brengt!

Citaat:
Naïef. (Of ik te sceptisch.)
Maar goed, dat kunnen we enkel op termijn zien.
Vergeet niet dat er nu 2 'blauwe' partijen in de regering gaan zitten ... De tsjeven zullen moeten afgeven maar dat lukt wel onder druk!

Citaat:
Ze hebben een aftrekpost, etc.
Schandalig dat mensen al zover geïndoctrineerd zijn dat ze 'aftrekposten' zien als 'belastingsverlagingen'.
Indoctrinatie? Ik wil niet simpel doen maar als ik 100 moet betalen aan de staat en dat de staat mij 10 wil teruggeven dan noem ik dat een belastingsverlaging!

Citaat:
Wat dénk je nu feitelijk op wélk principe een 'aftrekpost' is geïnspireerd?
Idd, ja. Keynes.
leg uit...

Citaat:
Mooi zo. Dan snáp je waarom een belastingshervorming enkel gaat naar de vorm. Een belastingsverlaging kan je niet doen op de belastingsbrief (de vorm wel). Een belastingsverlaging kan je (moet je) in elke andere sector doen.
I didn't get this...

Citaat:
Holle slogan.
Ik zou gedacht hebben dat je ze graag zou hebben "gelijkheid" en zo... Inperking van de individuele vrijheden onder het motto "samenleving"... Nuja we geraken het niet eens dus...
Oud 13 oktober 2007, 17:49   #158
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

largo
heb je dat hier in situ uitgevonden ?

"
vrijheid en diversiteit leiden alleen tot gelijkheid als ze gepaard gaan met verbondenheid, met samenhang, met een maatschappelijke omkadering waar iedereen telt en waar gelijke kansen gewaarborgd worden.
"
Ik vind uw zin nogal moeilijk, dus ik kan er niet snel op antwoorden.
diversiteit is een natuurlijk gegeven. vrijheid is een menselijke wens, eerder een asociaal aspect zelfs
gelijke kansen is een natte droom, je kunt geen gelijke kansen hebben als je geen gelijke talenten hebt
het maatschappelijke kader is de uitvinding van de mens om voornamelijk allerlei oeverloze discussies te vermijden.

Dus ik vind uw zin niet goed.
Oud 13 oktober 2007, 17:52   #159
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geld aan mensen teruggeven gebeurd op termijn via 'de economie" andersom geldt dat niet!
En neen jij kan dat niet bewijzen inderdaad
En jij ook niet. ^^
Een belastingsverlaging noem ik geld teruggeven aan de mensen; jij niet?

Citaat:
Niet effectief op lange termijn!
Wat jij hier zegt is dat een overheidsinmenging in de vrije markt efficienter is dan minder overheidsinmenging in de vrije markt. Niet meer dan dat.

Citaat:
Iedereen geniet er van (op lange termijn)! Het is er dus één...
'Terugverdieneffecten'.

Citaat:
Bedrijven gaan meer risicoprojecten financieren met eigen middelen, ontken je dat?
'Eigen middelen'? Neen. Niét eigen middelen. Dat is de fictie daaraan...
Zij 'mogen' die 'eigen' middelen gebruiken omdat anderen nog steeds betalen. Elke aftrekpost is in sé een subsidie vanuit de overheid. Niet meer dan dat. Omdat ánderen de compensatie betalen.

Citaat:
Dat individu is geen individu maar een organisme dat vele individuën werk en bestaanszekerheid brengt!
Werk en bestaanszekerheid zijn uiteindelijkte herleiden naar de consument die, bij een belastingsverlaging, zelf mag beschiken over zijn geld.

Citaat:
Vergeet niet dat er nu 2 'blauwe' partijen in de regering gaan zitten ... De tsjeven zullen moeten afgeven maar dat lukt wel onder druk!
Ik wil met u nu wedden voor 10 euro dat de komende 4 jaar rooms-blauw de belastingen hoogstens met 1% dalen.

Citaat:
Indoctrinatie? Ik wil niet simpel doen maar als ik 100 moet betalen aan de staat en dat de staat mij 10 wil teruggeven dan noem ik dat een belastingsverlaging!
Als dat niet algemeen is, is dat feitelijk een (vorm van) subsidie. Want anderen betalen dan de uitgaven van de overheid, waar jij een korting op krijgt, die anderen niét krijgen.
Duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Citaat:
leg uit...
Zie. Nog eens.
Iedereen krijgt 70% belastingen. Alleen mogen sommigen op basis van arbitraire (!) (natuurlijk is het arbitrair, het is niét door de markt geïnspireerd) beslissingen minder betalen. Dat betekent niet meer dan dat die 70% nodig is om te zorgen dat sommigen minder dan anderen kunnen betalen.

Dat betekent dus niet meer dan dat de overheid bepaalt waar geld geïnvesteerd moét worden. (Bij de NA: in het bedrijf.) In plaats van - bijvoorbeeld - consumptie. Uiteindelijk is de NA niet meer dan een overheidsinmenging in de markt. Eentje waar Keynes voor stond.

Citaat:
I didn't get this...
Awel. 'Ik ga de belastingen hervormen, zonder de staat te minderen'. Dan kan je toch enkel de vorm en niet de hoogte aanpakken?

Citaat:
Ik zou gedacht hebben dat je ze graag zou hebben "gelijkheid" en zo...
De enige manier om gelijkheid te bereiken, is de vernietiging van de overheid. Enfin; 'k wil nog een kleine overheid behouden. Wie nie van gelijkheid houdt, die behoudt deze maximale overheid.

Citaat:
Inperking van de individuele vrijheden onder het motto "samenleving"... Nuja we geraken het niet eens dus...
Ik moet van geen inperking van vrijheden weten. Enfin; tenzij als het de vrijheid van anderen aanvalt, natuurlijk.
Oud 13 oktober 2007, 18:59   #160
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Tuurlijk niet.
Het is zelfs schandalig dat die notionele interestaftrek maar 1 miljard kost; 2, 4 of 8 ware beter geweest.
Inderdaad, in De Standaard zeggen experts dat de diefstal ons waarschijnlijk 3 miljard zal kosten; 1 miljard is een veel te lage inschatting.

De gangsters van het VBO, van de VLD en de SPa mogen dus blij zijn met levenslang.

In China gaan ze anders om met zo'n criminelen. Herinner u de oplichter met z'n enzyme-bedrijf die omwille van zijn leugens, die duizenden aandeelhouders in de vernieling hebben gestort, iets minder rooskleurig te wachten stond. Daar pakken ze corrupte bureaucraten, bedrijfsleiders en politici veel rechtvaardiger aan.

Laatst gewijzigd door C2C : 13 oktober 2007 om 19:02.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be