Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 05:04   #141
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
... toch maar ubuntu of kubuntu eens proberen. ondanks de debiele namen.
ok.
tot ik er een distributie is onder de naam jazeker zullen we het daarmee stellen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 05:56   #142
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
leve linux

zou tegenwoordig zelfs heel gemakkelijk installeren door distributies zoals:
http://www.ubuntu.com/
en aanverwanten...

EN het is nog gratis ook!!!!
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 06:03   #143
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Vista is gewoon een hoop code die van XP was. Je mag niet denken dat Vista een afkooksel is van mac os X want dat is een linux variant. die twee kan je niet combineren.
Peut.... wrong answer.

Zoals ik al dacht:
http://nl.wikipedia.org/wiki/NeXTSTEP
Citaat:
Bij Apple werden veel onderdelen van de NeXTSTEP interface overgebracht naar Mac OS X, inclusief het "dock". Mac OS X is grotendeels gebaseerd op NeXTSTEP, het besturingssysteem voor NeXT Computers, dat op zijn beurt gebaseerd is op een BSD-kern. De erfenis van NeXT is te zien aan de namen van de GUI-onderdelen zoals die achter de schermen gebruikt worden: deze beginnen bijna allemaal met "NS", voor NeXTSTEP: dus NSTextField, NSButton, NSSlider, enz.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkele...e_Distribution
Citaat:
Berkeley Software Distribution (BSD) is de naam van een afgeleide van UNIX van de Universiteit van Californië - Berkeley die in de jaren zeventig werd verspreid. De naam wordt ook gebruikt voor de moderne afgeleiden van deze distributie. Op dit moment bestaan er 4 hoofdvarianten die onder de BSD licentie worden ontwikkeld. Ook zijn er Operating Systems die zijn gebaseerd op een BSD variant, maar die via andere licenties worden gedistribueerd, te denken valt aan Apple's Mac OS X.
De varianten die ik ken: NetBSD, FreeBSD en OpenBSD, nummer 4 is???
Oud 14 oktober 2007, 06:14   #144
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ja, het is zo erg.
Ik heb vista Business door de maag gesplitst gekregen op m'n nieuwe Vaio notebook en het is inderdaad alsof ik teruggezapt ben in de tijd naar de vroege XP dagen. Ik kwam toen van WIN2000 pro, dat ik nog altijd beschouw als de meest stabiele OS die ik ooit heb gebruikt (op DOS na dan).
Ik hoop dat je dit dan ook letterlijk bedoelt, want anders moet je eens gaan kijken naar echt stabiele OS met honderden dagen en/of jaren van uptime!
De max uptime, die ik ooit had was een linux machientje, met een publieke website en tegelijkertijd mijn eigen desktop machien. Ik zat toen rond de 6 maand (ononderbroken - dus geen reboot), toen ik het spijtig genoeg moest afleggen wegens een te lange stroomonderbreking, die mijn UPS niet meer baas kon.

Alternatieve OS:
Linux in al zijn varianten (lees distributies)
BSD in al zijn varianten (NetBSD, OpenBSD en FreeBSD)
Alle commerciele versies van Unix, zoals SCO, AIX enz.)
De laatste zijn uiteraard niet betaalbaar voor een desktop toepassing.
Alle linuxen en *BSD zijn gratis beschikbaar en downloadbaar.

Niet alleen stabiel, maar ook nog goedkoop!!!
In tegenstelling met winblows.
Hier een paar leuke opmerkingen
This is Penguin Country.
On a quiet night you can hear Windows NT reboot!

Simple : Linux and "Everything is possible, except
having as many bugs as in Microsoft products."

Linux is like a wigwam: no Windows, no Gates, Apache inside Hiroshima 45, Tsjernobyl 86, Windows 95 "Hey it compiles! Ship it!" - Microsoft Windows machines are nice I/O devices for Real Computers .
Oud 14 oktober 2007, 06:23   #145
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
aangezien deze thread toch al af en toe is uitgezwadderd links en rechts naar linux oa.

Jazeker, e.a: welke linux distributie raden jullie aan voor niet-ingewijden...ttz ik wil het ding gewoon _gebruiken_ snapte?

Wat denk je van een dell laptop met ubuntu pre-installed?
zonde van de dell, zonde van ubuntu, van beide, of een goeie deal?

thx
Heb momenteel SUSE draaien...
Een versie die geen updates meer ondersteunt. Dus neen.

Maar ik zou zeker ubuntu proberen! En als het hele boeltje al is geinstalleerd, zoveel te beter.
Raad je aan om mozilla firefox te gebruiken als browser, thunderbird als email client en als je office wil: openoffice werkt perfect, ook met winblows bestanden.
http://www.openoffice.org/

Ga binnenkort -als ik eens veel tijd heb- (k)ubuntu installeren.
Heb ooit debian geinstalleerd op mijn laptop - een vaio, zonder bootable cdrom, omdat ik die uitzuigers geen $500.00 wou betalen voor HUN bootable PCMCIA cd rom. Ben momenteel trouwens nog op zoek naar DOS drivers om een alternatieve PCMCIA aan de gang te krijgen.

Moet terug naar winblows, omdat ik een commercial driver's log programma wil draaien op mijn laptop, en dat programma werkt alleen...
ja op winblows
Oud 14 oktober 2007, 07:17   #146
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik draai straks al 7 jaar opeenvolgende versies van Mandriva-Linux (het vroegere Mandrake).De laatste 4 jaar installeert Mandriva zich als een juweeltje,en voor die belachelijke prijs van een euro of 45 voor de gewone versie heb je eigenlijk alles,(inclusief Office) wat een non-gamer zou kunnen nodig hebben...Dergelijke "commerciele" Linuxen zijn geheel ontdaan van "haken en ogen" en volledig gericht op de USER,en niet meer op "die-hard" fans die ervan houden kernels te compileren,of stukken eigengemaakte code te integreren en zo

De Powerpack edities (ongeveer 75€)zijn dan gevuld met nog meer extraatjes die vooral een ontwikkelaar en semi-professionelen op video- en audio-gebied zullen aanspreken....
Zo content van Mandriva2006 dat het er dit jaar niet zal van komen Mandriva2007 te installeren.....

Ik heb steeds een oude machine (momenteel eentje van 7 jaar oud) in de achtergrond liggen om mee te spelen",daar draait momenteel het (kompleet gratis) Ubuntu 6.06 LTS op.Verbluffend hoe goed en vlot deze distributie van juni 2006 al is.En inderdaad,om de haverklap verschijnt het update-icoontje...helemaal gratis updaten,nog tot juni2009, gezien het een LongTermSupport-versie is!

Iemand die eens wil beginnen met Linux : Ubuntu en Kubuntu kan ik zonder reserves aanraden!

Laatst gewijzigd door kelt : 14 oktober 2007 om 07:22.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 10:02   #147
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
De varianten die ik ken: NetBSD, FreeBSD en OpenBSD, nummer 4 is???
Darwin
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 10:05   #148
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Heb momenteel SUSE draaien...
Een versie die geen updates meer ondersteunt. Dus neen.
over naar openSUSE?
Oud 14 oktober 2007, 23:15   #149
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus op de duur moet je de stekker van je modem uittrekken om te zorgen dat je een medewerker aan de lijn krijgt die je dan eerst (en je zit dan op een betalend nummer) wat afdreigt dat het aan je eigen computer ligt en dan tergend langzaam je gaat leiden doorheen een procedure a la "klik op de knop start. Ga dan naar.." Intussen heb je die pino al vijf keer gezegd wat je IP adres is.
Als je trouwens heel even de moeite zou nemen om te tellen, zou je weten dat de loonkosten een pak hoger liggen dan de inkomsten van dat nummer.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:38   #150
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je dit dan ook letterlijk bedoelt, want anders moet je eens gaan kijken naar echt stabiele OS met honderden dagen en/of jaren van uptime!
De max uptime, die ik ooit had was een linux machientje, met een publieke website en tegelijkertijd mijn eigen desktop machien. Ik zat toen rond de 6 maand (ononderbroken - dus geen reboot), toen ik het spijtig genoeg moest afleggen wegens een te lange stroomonderbreking, die mijn UPS niet meer baas kon.

...
Euh, ik ben niet geïnteresseerd in het dagen, weken, maanden, jaren onafgebroken aan één stuk laten draaien van servers. Een OS is voor mij stabiel als ie op een jaar tijd (courant gebruik) misschien één keer een BSOD geeft en dat ik dan nog weet waarom (dodgy hard- of software bvb.). En Win2000 gaf me dat; XP al véél minder, maar was desondanks nog leefbaar. Vista is nu een totale ramp: minstens tweemaal per week loopt die rommel vast! En maar updates doorpompen.

Ik ken de linux-verhalen wel; zodra je mij een performante en stabiele Photoshop, Illustrator (CS3), Optical, CaptureOne, Wacom tablet ondersteuning, een half dozijn photoprinter-drivers én een goeie office-environment kan garanderen, wil ik er eens over nadenken. Tot dan kan ik enkel bewonderend toekijken, maar heb ik er praktisch niet zoveel aan.

By the way... DOS was wel ultrastabiel hoor!

Laatst gewijzigd door Desiderius : 14 oktober 2007 om 23:39.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 11:20   #151
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Euh, ik ben niet geïnteresseerd in het dagen, weken, maanden, jaren onafgebroken aan één stuk laten draaien van servers. Een OS is voor mij stabiel als ie op een jaar tijd (courant gebruik) misschien één keer een BSOD geeft en dat ik dan nog weet waarom (dodgy hard- of software bvb.). En Win2000 gaf me dat; XP al véél minder, maar was desondanks nog leefbaar. Vista is nu een totale ramp: minstens tweemaal per week loopt die rommel vast! En maar updates doorpompen.

Ik ken de linux-verhalen wel; zodra je mij een performante en stabiele Photoshop, Illustrator (CS3), Optical, CaptureOne, Wacom tablet ondersteuning, een half dozijn photoprinter-drivers én een goeie office-environment kan garanderen, wil ik er eens over nadenken. Tot dan kan ik enkel bewonderend toekijken, maar heb ik er praktisch niet zoveel aan.

Één ding kan ik je al geven voor Linux:
http://nl.openoffice.org
Ik vind het spul praktischer als de Office van MS.
Oud 15 oktober 2007, 11:51   #152
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Één ding kan ik je al geven voor Linux:
http://nl.openoffice.org
Ik vind het spul praktischer als de Office van MS.
Jammer genoeg nog niet 100% compatibel en dus nog niet geschikt voor professioneel gebruik
Oud 15 oktober 2007, 11:57   #153
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
En jij klaagt over de service bij Telenet.

Bel es binnen bij dommel. Daar werkt dus exact ÉÉN persoon voor AL hun klanten. Bij telenet kan je binnenbellen van 8u tot 22u en int weekend van 9 tot 17u30. Bij Telenet werken er rond de 50 man constant, maximum queue is bij ons vier personen, en dan is het druk (rond 17u als iedereen thuis komt van werken).

Neen, serieus. Als je goede service eist, zijn er maar twee bedrijven waar je van op aan kunt dat je die min of meer kunt krijgen in dit land: Skynet en Telenet. De rest is echt crappy op dat vlak (wegens gebrek aan financiële middelen).

wablief??? goede service bij Telenet?? ik heb ondertussen al spijt dat ik Telenet heb, je geraakt er gewoon niet binnen en als je binnen geraakt, is het altijd de fout van je eigen pc, behalve als je blijft zagen.
Oud 15 oktober 2007, 12:12   #154
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En met Norton Commander als shell: who needs Windows?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 17:38   #155
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wablief??? goede service bij Telenet?? ik heb ondertussen al spijt dat ik Telenet heb, je geraakt er gewoon niet binnen en als je binnen geraakt, is het altijd de fout van je eigen pc, behalve als je blijft zagen.
En natuurlijk is het superveel beter bij die mini-ADSL-ISP'tjes, he.

Niet binnen geraken? De drukke momenten zijn op weekdagen tussen 16 en 19u en dan zaterdag at random. Vandaag is het extreem druk omdat afgelopen weekend de boel gesloten was.
Als je geen zin hebt om te wachten, dan bel je op zondag of na 20u. Noppes wachttijd. Door de dag zelf op weekdagen normaal ook niet (behalve maandag), maar daar kan ik geen garantie voor geven.

Het zou me trouwens hard verbazen als ze op een ander zonder boe of ba gratis techniekers rondsturen. Bij Skynet heb je trouwens dikke pech als je modem stuk is, want die is van je eigen en is dus je eigen verantwoordelijkheid. De modem vervangen ze gratis bij Telenet.
Oud 15 oktober 2007, 17:40   #156
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Gebruik je hersens, en TELENET is SUPER!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 18:23   #157
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Alle uitwisselingssoftware (P2P) is illegaal. (zowel Limewire, Imesh, Kazaa......) En je krijgt natuurlijk evenveel spyware binnen als muziek. Ik ben er dan ook mee gestopt.
Euhm, hell no. P2P software is even illegaal als een auto met 500 pk. Zolang je niet sneller als 120 gaat is er niets aan de hand

Enne spyware kun je vermijden door OSX te draaien
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 18:37   #158
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Euhm, hell no. P2P software is even illegaal als een auto met 500 pk. Zolang je niet sneller als 120 gaat is er niets aan de hand

Enne spyware kun je vermijden door OSX te draaien
Spyware is zever... Nooit last mee gehad, en waarvoor dienen al die scanners anders? Niet om nooit iets te vinden!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 18:48   #159
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Ik heb Vista. 0 problemen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 19:07   #160
Ambiorix

Standaard

kheb XP en geen zin om een nieuwe pc te kopen. Wat Vista nochtans eist.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be