![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2-taligen van bij de geboorte blijken vaak hersenen te hebben die iets sneller werken. Dus waarom geen goeie hoop hebben. Ze heeft wellicht ook een tunnelvisie die minder ontwikkeld is. 2-talgen leren vanaf hun geboorte dat de ene mens tafel zegt, maar iemand anders een totaal ander woord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is ver gekomen dat zo'n nonevent al tot "politieke discussies" leidt...
Daar kan ik alleen maar uit afleiden dat de meeste mensen te veel tijd en bijzonder weinig zorgen hebben. Laatst gewijzigd door Edina : 17 december 2007 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Wedden dat er op politics een topic is waarin er over de taal gezaagd wordt?' Helaas, ze wou het niet aangaan. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit draait niet zozeer rond de missverkiezing als dusdanig, maar wordt wel opengetrokken naar een veel belangrijker iets, nl. kan het eigenlijk dat mensen die België vertegenwoordigen - op welke wijze dan ook en voor welke instantie dan ook - slechts het Frans spreken en niet verder komen dan een enkel lullig zinnetje in het Nederlands? Is dat normaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is de link tussen mijn belastingsgeld en Miss België?
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Miss België vertegenwoordigt België op een internationale missverkiezing. Miss België is een uitgangsbord van België op sommige internationale bijeenkomsten, treedt op als mediafiguur in heel België en daarbuiten. Bijgevolg mogen we toch verwachten van een dergelijk symbool (dat meer vertegenwoordigt dan alleen zichzelf) dat het de talen spreekt van het land waarvoor het staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is de link tussen mijn belastingsgeld en Miss België? Als daar een link is, gelieve die door te knippen. Voor de rest doet elk privaat initiatief wat het wilt, noemt het zichzelf zoals het wilt. En zover ik weet, is dat de essentie daarvan. Ergo, heb jij misschien wel zaken te vinden (als in 'mening') daarover, maar dat is geenzins relevant, voor het aspect op zich. De organisatie vindt het geen noodzaak. Het zij dan zo.
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U leest blijkbaar hoegenaamd niet wat ik schrijf. Maar goed, u bent duidelijk niet uit op een zinnige discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin. Die meid vertegenwoordigt België niet. Die meid is de winares van een wedstrijd, waarbij je de titel 'Miss België' hebt verdiend - maar niets staat mijn vriendin in de weg om zichzelf vanaf morgen ook Miss België te noemen. Die meid is de winares van een wedstrijd, waarbij er bepaalde maatstaven zijn genomen, etc. Dat de winares toevallig de naam 'Miss België' krijgt, is leuk voor die meid. Maar ze is in ieder geval niet mijn Miss. Enkel de winares van die bepaalde wedstrijd, aan die bepaalde criteria. Daar heeft België niets mee te maken - behalve de (niet-)toevallig (maar ook niet relevante) semantische overeenkomst. Immers, 'De Belgen' hebben daar niets mee te maken. Behalve, eventueel, een subsidiering. Die dan ook dient stopgezet te worden, indien het zo is. Snap je het punt dan nu?
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin, bottom line.
Citaat:
Dus, elke 'mogen we toch verwachten' = 'ik vind dat we'. Op geen geval valt dat te extrapoleren naar andere mensen - alhoewel ik zeker wil erkennen dat er mensen zijn die jouw mening delen. Miss België vertegenwoordigt België niet. Ze is de winares van een bepaalde verkiezing, die toevallig miss België heet. Niet meer dan dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Burgemeester
|
![]() Enfin, laat het ons eens omdraaien.
Zou niemand zijn voorhoofd fronsen als er een blanke Miss Congo gekozen wordt???? We kunnen uiteraard discussieren wat een "Miss België" zoal zou moeten inhouden..... maar als 30% en meer van de selectie uit allochtonen bestaan, wat op zich toch een scheefgetrokken situatie is nietwaar*, dan zijn we niet ver meer van een Miss druivenkoningin of Aardbeikoningin die geen druiven en aardbeien lusten. Positief discrimineren is ook discrimineren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |