Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2007, 12:57   #141
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan heb ik nog duizend maal liever een meisje met Afrikaanse wortels dat Nederlands als Frans heel goed beheerst, dan een of ander eentalige blondine die niet verder geraakt dan "Iek zal de Nederlands lerèn, maar... euh, 't ies moeilijk de Nederlands te lerèn".
Om het zoals Marie Arena te zeggen: 'De nexte keer misschien'.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 13:01   #142
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ze is al tweetalig FR en Tsjechisch.
2-taligen van bij de geboorte blijken vaak hersenen te hebben die iets sneller werken.
Dus waarom geen goeie hoop hebben.
Ze heeft wellicht ook een tunnelvisie die minder ontwikkeld is.
2-talgen leren vanaf hun geboorte dat de ene mens tafel zegt, maar iemand anders een totaal ander woord.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 13:04   #143
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Het is ver gekomen dat zo'n nonevent al tot "politieke discussies" leidt...
Daar kan ik alleen maar uit afleiden dat de meeste mensen te veel tijd en bijzonder weinig zorgen hebben.

Laatst gewijzigd door Edina : 17 december 2007 om 13:07.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 13:09   #144
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Daar kan ik alleen maar uit afleiden dat de meeste mensen te veel tijd en bijzonder weinig zorgen hebben.
Ik wou wedden met mijn vriendin.
'Wedden dat er op politics een topic is waarin er over de taal gezaagd wordt?'

Helaas, ze wou het niet aangaan.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 13:12   #145
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Niet eens zo slecht: in het dialect zeggen we nog steeds "noste kie"
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 13:13   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit draait niet zozeer rond de missverkiezing als dusdanig, maar wordt wel opengetrokken naar een veel belangrijker iets, nl. kan het eigenlijk dat mensen die België vertegenwoordigen - op welke wijze dan ook en voor welke instantie dan ook - slechts het Frans spreken en niet verder komen dan een enkel lullig zinnetje in het Nederlands? Is dat normaal?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 13:14   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ze is al tweetalig FR en Tsjechisch.
En? Als is ze tientalig: Frans, Tsjechisch, Slovaaks, Russisch, Hongaars, Pools..., maar spreekt ze geen Nederlands, dan maakt dit haar niet geschikt voor miss België.
Oud 17 december 2007, 13:17   #148
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit draait niet zozeer rond de missverkiezing als dusdanig, maar wordt wel opengetrokken naar een veel belangrijker iets, nl. kan het eigenlijk dat mensen die België vertegenwoordigen - op welke wijze dan ook en voor welke instantie dan ook - slechts het Frans spreken en niet verder komen dan een enkel lullig zinnetje in het Nederlands? Is dat normaal?
Is Miss België iets 'officieel'?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 17 december 2007, 13:20   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Is Miss België iets 'officieel'?
Ja, binnen de internationale missverkiezing is Miss België iets officieels. Miss België is een soort uitgangsbord. Alleen al publicitair is het dus een blunder van jewelste een eentalige te bekronen.
Oud 17 december 2007, 13:22   #150
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, binnen de internationale missverkiezing is Miss België iets officieels. Miss België is een soort uitgangsbord. Alleen al publicitair is het dus een blunder van jewelste een eentalige te bekronen.
Je verschuift simpelweg de vraag. Is dan de internationale missverkiezing iets officieels? Vind ik ergens een wet terug, waarin staat dat de miss België verkiezing door de uitvoerende macht verzekerd moet worden, of iets dergelijks?

Wat is de link tussen mijn belastingsgeld en Miss België?
Oud 17 december 2007, 13:25   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je verschuift simpelweg de vraag. Is dan de internationale missverkiezing iets officieels? Vind ik ergens een wet terug, waarin staat dat de miss België verkiezing door de uitvoerende macht verzekerd moet worden, of iets dergelijks?

Wat is de link tussen mijn belastingsgeld en Miss België?
???

Miss België vertegenwoordigt België op een internationale missverkiezing. Miss België is een uitgangsbord van België op sommige internationale bijeenkomsten, treedt op als mediafiguur in heel België en daarbuiten. Bijgevolg mogen we toch verwachten van een dergelijk symbool (dat meer vertegenwoordigt dan alleen zichzelf) dat het de talen spreekt van het land waarvoor het staat.
Oud 17 december 2007, 13:26   #152
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe geen moeite, Jan! Je gaat me echt niet verleiden tot een discussie over Miss België... of om het even welke missverkiezing for that matter. Jij gelooft waarschijnlijk echt dat het niet alleen om uiterlijk gaat bij zo'n verkiezingen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 13:28   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe geen moeite, Jan! Je gaat me echt niet verleiden tot een discussie over Miss België... of om het even welke missverkiezing for that matter.
???
Oud 17 december 2007, 13:29   #154
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
???

Miss België vertegenwoordigt België op een internationale missverkiezing. Miss België is een uitgangsbord van België op sommige internationale bijeenkomsten, treedt op als mediafiguur in heel België en daarbuiten. Bijgevolg mogen we toch verwachten van een dergelijk symbool (dat meer vertegenwoordigt dan alleen zichzelf) dat het de talen spreekt van het land waarvoor het staat.
Ik mag mijzelf met een gerust geweten Mister Belgium Irritating Forumfiguur noemen, om maar iets te noemen. Daar heeft de rest van België nu eens niets mee te maken.

Wat is de link tussen mijn belastingsgeld en Miss België? Als daar een link is, gelieve die door te knippen. Voor de rest doet elk privaat initiatief wat het wilt, noemt het zichzelf zoals het wilt. En zover ik weet, is dat de essentie daarvan. Ergo, heb jij misschien wel zaken te vinden (als in 'mening') daarover, maar dat is geenzins relevant, voor het aspect op zich.

De organisatie vindt het geen noodzaak. Het zij dan zo.
Oud 17 december 2007, 13:31   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij gelooft waarschijnlijk echt dat het niet alleen om uiterlijk gaat bij zo'n verkiezingen.
Natuurlijk draait het om schoonheid, maar, zoals de organisatoren vroeger ook altijd stelden, ook om communicatieve vaardigheden.

Citaat:
Wat ooit begon als een kleinschalige verkiezing met slechts 40 meisjes in bikini, groeide uit tot een evenement van wereldklasse. Sinds 1960 wordt de verkiezing uitgezonden op de televisie. De rol van de bikini's werd al vrij snel beperkt, in verband met de vrouwonvriendelijke allure. Schoonheid alleen was ook niet meer voldoende, de dames moesten meer in hun mars hebben: een universitaire graad, een topsportcarrière of een andere opvallende eigenschap.
Oud 17 december 2007, 13:32   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is de link tussen mijn belastingsgeld en Miss België? Als daar een link is, gelieve die door te knippen. Voor de rest doet elk privaat initiatief wat het wilt, noemt het zichzelf zoals het wilt. En zover ik weet, is dat de essentie daarvan. Ergo, heb jij misschien wel zaken te vinden (als in 'mening') daarover, maar dat is geenzins relevant, voor het aspect op zich.
???

U leest blijkbaar hoegenaamd niet wat ik schrijf. Maar goed, u bent duidelijk niet uit op een zinnige discussie.
Oud 17 december 2007, 13:36   #157
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
???

U leest blijkbaar hoegenaamd niet wat ik schrijf. Maar goed, u bent duidelijk niet uit op een zinnige discussie.
Niet onzinnig doen. Ik frame de discussie anders.
Enfin.
Die meid vertegenwoordigt België niet. Die meid is de winares van een wedstrijd, waarbij je de titel 'Miss België' hebt verdiend - maar niets staat mijn vriendin in de weg om zichzelf vanaf morgen ook Miss België te noemen.

Die meid is de winares van een wedstrijd, waarbij er bepaalde maatstaven zijn genomen, etc. Dat de winares toevallig de naam 'Miss België' krijgt, is leuk voor die meid. Maar ze is in ieder geval niet mijn Miss. Enkel de winares van die bepaalde wedstrijd, aan die bepaalde criteria.

Daar heeft België niets mee te maken - behalve de (niet-)toevallig (maar ook niet relevante) semantische overeenkomst.

Immers, 'De Belgen' hebben daar niets mee te maken. Behalve, eventueel, een subsidiering. Die dan ook dient stopgezet te worden, indien het zo is.

Snap je het punt dan nu?
Oud 17 december 2007, 13:42   #158
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enfin, bottom line.

Citaat:

Ik vind niet dat die 'bijgevolg' daar hoort. Privaat intiatief doet wat privaat initiatief wilt. Geen rechten worden geschonden.

Dus, elke 'mogen we toch verwachten' = 'ik vind dat we'. Op geen geval valt dat te extrapoleren naar andere mensen - alhoewel ik zeker wil erkennen dat er mensen zijn die jouw mening delen.

Miss België vertegenwoordigt België niet. Ze is de winares van een bepaalde verkiezing, die toevallig miss België heet. Niet meer dan dat.
Oud 17 december 2007, 13:48   #159
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Enfin, laat het ons eens omdraaien.

Zou niemand zijn voorhoofd fronsen als er een blanke Miss Congo gekozen
wordt????
We kunnen uiteraard discussieren wat een "Miss België" zoal zou moeten inhouden..... maar als 30% en meer van de selectie uit allochtonen bestaan, wat op zich toch een scheefgetrokken situatie is nietwaar*, dan zijn we niet ver meer van een Miss druivenkoningin of Aardbeikoningin die geen druiven en aardbeien lusten.

Positief discrimineren is ook discrimineren.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 13:52   #160
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Enfin, laat het ons eens omdraaien.

Zou niemand zijn voorhoofd fronsen als er een blanke Miss Congo gekozen
wordt????
We kunnen uiteraard discussieren wat een "Miss België" zoal zou moeten inhouden..... maar als 30% en meer van de selectie uit allochtonen bestaan, wat op zich toch een scheefgetrokken situatie is nietwaar*, dan zijn we niet ver meer van een Miss druivenkoningin of Aardbeikoningin die geen druiven en aardbeien lusten.

Positief discrimineren is ook discrimineren.
Zijn er geen belangerijkere zaken om over te zagen dan een missverkiezing?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be