Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2011, 20:38   #1581
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik vrees dat nieuwe bezoekers er over gaan blijven vallen Arbiter.
Hoe het ook bedoeld geweest is, het is en blijft een misplaatste en verwerpelijke post.
Vertel eens, hoeveel nieuwe bezoekers gaan de forumarchieven doorpluizen? En hoeveel van de nieuwe bezoekers die dat eventueel doen, komen uitgerekend bij dat topic en die post uit? En hoeveel daar weer van zullen er net zo hard over vallen als jij?
Ik denk geen eentje.
Oud 4 juli 2011, 20:44   #1582
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ga je serieus nu daarover beginnen doordrammen?

Ik noem je nergens knettergek.
Geef me een link waar ik dat wel doe.

Ik stel wel:

Als je daarin het meest pure racisme ziet, ik herhaal: het meest pure racisme, dan ben je knettergek Artisjok.
Ik dram daar niet over door. Het kan mij niet bommen dat je me knettergek noemt. Het bewijst enkel dat jij niets kan inbrengen tegen wat ik schreef.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1479
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1531

Waar ik wel over doordramde is dat iemand knettergek noemen de ene keer een persoonlijke aanval is en de andere keer niet.

Idem voor "idioot". De ene keer wordt er tegen opgetreden, een andere keer niet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 20:52   #1583
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Maar misschien kunt u uitleggen waarvan de melder en andere forumgebruikers overtuigd moeten zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De "melder" zal pas overtuigd zijn wanneer de forumleiding de visie en wensen van de "melder" integraal overneemt en toepast.
Iets in die aard, ja.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 4 juli 2011 om 20:53.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 20:52   #1584
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Geachte artisjok,

Het is heel simpel. Wij beoordelen een melding en grijpen in indien noodzakelijk. Zo niet, dan niet.

De melder heeft zijn/haar plicht gedaan door iets te melden wat naar zijn/haar mening niet door de beugel kan en dat is genoeg. Andere forummers weten niet eens dat er gemeld is en zijn druk bezig te discussieren, zoals het hoort op een discussieforum.

Maar misschien kunt u uitleggen waarvan de melder en andere forumgebruikers overtuigd moeten zijn.

Met vriendelijke groet,

Arbiter
Geachte Arbiter,

Dat een bepaalde post wel door de beugel kan.
Zolang de melder(s) en andere forumgebruikers niet overtuigd zijn dat een bepaalde post wel door de beugel kan; zelfs geen uitleg krijgen waarom, zal de discussie steeds weer oplaaien.
Voor zover er daarover mag gediscussieerd worden.

Met vriendelijke groeten.

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 juli 2011 om 20:54.
Oud 4 juli 2011, 20:59   #1585
Arbiter
Global Moderator

Arbiter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Geachte Arbiter,

Dat een bepaalde post wel door de beugel kan.
Zolang de melder(s) en andere forumgebruikers niet overtuigd zijn dat een bepaalde post wel door de beugel kan; zelfs geen uitleg krijgen waarom, zal de discussie steeds weer oplaaien.
Voor zover er daarover mag gediscussieerd worden.

Met vriendelijke groeten.
Geachte artisjok,

Het is geheel aan de melder en andere forumgebruikers of zij overtuigd zijn of niet. Als zij graag dáárover verder willen discussieren moeten zij dat vooral doen, dit is per slot van rekening een discussieforum.

Persoonlijk zou ik het zonde van mijn tijd vinden en liever willen discussieren over politieke thema's maar ieder zijn/haar meug.

Met vriendelijke groet,

Arbiter
Arbiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 21:05   #1586
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De melder heeft zijn/haar plicht gedaan door iets te melden wat naar zijn/haar mening niet door de beugel kan en dat is genoeg.
Misschien een verkeerde woordkeuze en bedoelt ge het niet zo, maar het helemaal niet de plicht van de melder.
Als verantwoordelijke uitgever (Maarten?) is het zijn/jullie plicht om er voor te zorgen dat het racisme binnen de perken blijft en binnen de krijtlijnen van de wet.
Het publiceren van racistische teksten is bij wet verboden, en hoewel jullie het gedogen, is en blijft het verboden.

Het is natuurlijk leuk dat mensen jullie helpen om dit te doen, een daarbij is het systeem van het melden een leuke en nuttige tool, maar indien er niet wordt opgetreden, dan zal die tool niet meer gebruikt worden en zullen mensen begrijpelijker wijze andere kanalen zoeken en vinden.

Nee, dit is geenszins een bedreiging.
Ik heb geen namelijk de tijd, noch de goesting om daar mijn energie in te steken, en indien er inderdaad niet wordt opgetreden tegen racisme en persoonlijk aanvallen op dit forum zal ik ook mijn tijd niet meer verdoen om dit forum te helpen indien mijn hulp niet wordt aanvaard.
Dat spreekt vanzelf.

Ik negeer dan gewoon de racisten en laat jullie de boel opruimen, simpel genoeg.
Just say the word.
Oud 4 juli 2011, 21:22   #1587
Arbiter
Global Moderator

Arbiter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien een verkeerde woordkeuze en bedoelt ge het niet zo, maar het helemaal niet de plicht van de melder.
Als verantwoordelijke uitgever (Maarten?) is het zijn/jullie plicht om er voor te zorgen dat het racisme binnen de perken blijft en binnen de krijtlijnen van de wet.
Het publiceren van racistische teksten is bij wet verboden, en hoewel jullie het gedogen, is en blijft het verboden.

Het is natuurlijk leuk dat mensen jullie helpen om dit te doen, een daarbij is het systeem van het melden een leuke en nuttige tool, maar indien er niet wordt opgetreden, dan zal die tool niet meer gebruikt worden en zullen mensen begrijpelijker wijze andere kanalen zoeken en vinden.

Ik heb geen namelijk de tijd, noch de goesting om daar mijn energie in te steken, en indien er inderdaad niet wordt opgetreden tegen racisme en persoonlijk aanvallen op dit forum zal ik ook mijn tijd niet meer verdoen om dit forum te helpen indien mijn hulp niet wordt aanvaard.
Dat spreekt vanzelf.

Ik negeer dan gewoon de racisten en laat jullie de boel opruimen, simpel genoeg.
Just say the word.
Geachte Alboreto,

In mijn eerdere bericht probeerde ik wellevend en genuanceerd te verwijzen naar de volgende gang van zaken:
- Op dit forum zijn forummers actief die zelf verantwoordelijk zijn voor wat zij schrijven en tevens voor het instandhouden van enig niveau.;
- Het is de taak van de moderatoren op te letten dat de wet en het forumreglement worden gehandhaafd,;
- Omdat Moderators niet alles tegelijkertijd kunnen zien stellen wij de hulp van de forummers bij het signaleren van overtredingen zeer op prijs.;
- Bij meldingen bekijkt de moderatie of een melding terecht is of niet en of er ingegrepen moet worden.
- Als er wordt ingegrepen hebben wij de melding als terecht beschouwd, als er niet wordt ingegrepen hebben wij het betreffende bericht niet als strafbaar beoordeeld.
- Bij twijfel wordt er door meerdere moderatoren tegelijkertijd naar gekeken en alsnog een beslissing genomen.;
- Als er verder over gediscussierd dient te worden opent de forumleiding een draad, zoals deze, om één en ander verder in het openbaar te evalueren,;
- Als al deze stappen uitwijzen dat er geen strafbaar bericht is geplaatst dan lijkt het mij de aangewezen weg de beslissing van de moderatie te aanvaarden.
- Wat wij pertinent niet doen is iemand verbannen of bestraffen louter op verzoek van een andere forummer.

Met vriendelijke groet,
Arbiter
Arbiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 21:23   #1588
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
De enige plicht die het forum heeft, is binnen de wet te opereren. Elke uitspraak die binnen het wettelijk kader valt, is dan ook toegestaan.

Citaat:
Misschien is het je ontgaan, maar ik heb intussen toch al een aantal keer gelezen dat het forum de definities en richtlijnen van het CGKR hanteert, en het GCKR op zijn beurt hanteert doorgaans een wat strenger kader dan de wet. Daarbij is er ook ruggespraak van de forumleiding met het CGKR in twijfelgevallen.
Er wordt dus niets onwettelijks gedoogd, hoe graag jij dat er verder ook van wilt maken.

Citaat:
"Een leuke tool" klinkt voor mij een beetje als een stukje kinderspeelgoed...

Daarbij is het niet nodig op te treden als er binnen het kader van de wet gebleven wordt. Denk je dat de wet wordt overtreden, meld je dat. Gebeurt er vervolgens niets, kun je er gerust van uitgaan dat uitspraken binnen de wet gebleven zijn.

Citaat:
Dat spreekt vanzelf.

Just say the word.
De forumleiding zal je ongetwijfeld dankbaar zijn voor de door jouw aangeboden hulp in de vorm van posts melden.
Maar één ding moet me wel van het hart Alboreto, zeker inzake de "persoonlijke aanvallen" zoals jij dat noemt: verbeter de wereld, begin bij jezelf. Want daar is nog een hoop werk aan de winkel.
Oud 4 juli 2011, 21:25   #1589
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is dus een leuk speelgoedje. Allez vooruit. En dat voor iemand die beweert geen meningen van andersdenkenden te willen censureren...
Citaat:
Gezien jij nog maar 1 pagina geleden een medeforummer hebt uitgescholden voor trol wens je dus dat er tegen jezelf wordt opgetreden?
Oud 4 juli 2011, 21:29   #1590
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Is het nog niemand opgevallen dat bepaalde forummers er wééral in geslaagd zijn een topic volledig naar hun hand te zetten?

Hùn grieven, hùn wensen, hùn eisen? Hùn specifiek bezwaar tegen specifieke posts en topics? Hun doordrammen om steeds maar weer dezelfde uitleg. Een uitleg die ze vervolgens categoriek negeren gezien die uitleg hen niet aanstaat? Hùn halsstarrig negeren van posts die aan hen gericht zijn en waar ze klaarblijkelijk geen verweer tegen hebben?

Wat zei ik ettelijke pagina's terug? Dit kón een boeiende discussie zijn geweest? Met de nadruk op 'kón'?
Oud 4 juli 2011, 21:30   #1591
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

"Met vriendelijke groet"

Volgens mij is het een test om te zien hoe lang de mods vriendelijk blijven hoor ...

Laatst gewijzigd door manta : 4 juli 2011 om 21:31.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 21:34   #1592
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus, om samen te vatten, tamtammen mag niet, maar drammen dan wel, en al zeker wanneer het over vermeend racisme gaat...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 21:35   #1593
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Is het nog niemand opgevallen dat bepaalde forummers er wééral in geslaagd zijn een topic volledig naar hun hand te zetten?

Hùn grieven, hùn wensen, hùn eisen? Hùn specifiek bezwaar tegen specifieke posts en topics? Hun doordrammen om steeds maar weer dezelfde uitleg. Een uitleg die ze vervolgens categoriek negeren gezien die uitleg hen niet aanstaat? Hùn halsstarrig negeren van posts die aan hen gericht zijn en waar ze klaarblijkelijk geen verweer tegen hebben?

Wat zei ik ettelijke pagina's terug? Dit kón een boeiende discussie zijn geweest? Met de nadruk op 'kón'?
Gebeurt in helaas bijzonder veel discussies en is heel jammer, steeds dezelfde figuren..
Oud 4 juli 2011, 21:36   #1594
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is dus een leuk speelgoedje. Allez vooruit. En dat voor iemand die beweert geen meningen van andersdenkenden te willen censureren...Gezien jij nog maar 1 pagina geleden een medeforummer hebt uitgescholden voor trol wens je dus dat er tegen jezelf wordt opgetreden?
Goed opgemerkt...
Oud 4 juli 2011, 21:37   #1595
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus, om samen te vatten, tamtammen mag niet, maar drammen dan wel, en al zeker wanneer het over vermeend racisme gaat...
Daar moeten ze dan nog niet zoveel tamtam voor maken hé...

Het enige voordeel van deze wending in de draad is dat nu ook de draadstarter kan zien hoe het komt dat er al eens een harder woordje valt.
Ik denk dat we nu nog effe moeten wachten tot ze de eerste mod kunnen melden voor een persoonlijke aanval, iedereen heeft een breekpunt...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 21:42   #1596
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:

Je hebt volledig gelijk. Voor dit topic te berde kwam, verkeerde ik in de ietwat naïeve veronderstelling dat men hier gezellig over van alles en nog wat kon keuvelen en meningen uitwisselen, maar door dit topic heb ik de ware aard van bepaalde mensen wat beter in de gaten gekregen.
Zelf stellen ze dat "racisme", waarvan de overgrote meerderheid van de forummers, alsook de wet, vindt dat het niet eens racisme is, het forum zou verzieken, maar ik heb intussen heel goed door wie en wat er werkelijk het forum aan het verzieken is, en dat zijn beslist niet die vermeende "racistische" uitspraken.
Oud 4 juli 2011, 21:46   #1597
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Daar moeten ze dan nog niet zoveel tamtam voor maken hé...

Het enige voordeel van deze wending in de draad is dat nu ook de draadstarter kan zien hoe het komt dat er al eens een harder woordje valt.
Ik denk dat we nu nog effe moeten wachten tot ze de eerste mod kunnen melden voor een persoonlijke aanval, iedereen heeft een breekpunt...
U heeft gelijk, al die tamtam en dat gedram van die zelfverklaarde forumpolitie.. enge mensen die daar mee bezig zijn vind ik, die virtuele inquisitie verzuurt en stoort menige discussie!
Oud 4 juli 2011, 21:58   #1598
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat is me nog niet opgevallen.
Dit topic heet toch "Racisme op Politics.be?"

Hier mag toch gediscussieerd worden over wat wettelijk nog mag als racistische uitspraken en wat er als inbreuk beschouwd wordt.

Het is immers in ons aller belang, niet alleen van de oprichters, de moderatie en de andere vrijwilligers, maar ook van degenen die hier wensen te discussiëren, dat er geen uitspraken staan en blijven staan die onwettig zijn.
Oud 4 juli 2011, 22:05   #1599
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte Alboreto,

In mijn eerdere bericht probeerde ik wellevend en genuanceerd te verwijzen naar de volgende gang van zaken:
- Op dit forum zijn forummers actief die zelf verantwoordelijk zijn voor wat zij schrijven en tevens voor het instandhouden van enig niveau.;
- Het is de taak van de moderatoren op te letten dat de wet en het forumreglement worden gehandhaafd,;
- Omdat Moderators niet alles tegelijkertijd kunnen zien stellen wij de hulp van de forummers bij het signaleren van overtredingen zeer op prijs.;
- Bij meldingen bekijkt de moderatie of een melding terecht is of niet en of er ingegrepen moet worden.
- Als er wordt ingegrepen hebben wij de melding als terecht beschouwd, als er niet wordt ingegrepen hebben wij het betreffende bericht niet als strafbaar beoordeeld.
- Bij twijfel wordt er door meerdere moderatoren tegelijkertijd naar gekeken en alsnog een beslissing genomen.;
- Als er verder over gediscussierd dient te worden opent de forumleiding een draad, zoals deze, om één en ander verder in het openbaar te evalueren,;
- Als al deze stappen uitwijzen dat er geen strafbaar bericht is geplaatst dan lijkt het mij de aangewezen weg de beslissing van de moderatie te aanvaarden.
- Wat wij pertinent niet doen is iemand verbannen of bestraffen louter op verzoek van een andere forummer.

Met vriendelijke groet,
Arbiter
Ok, ik had uw woordkeuze verkeerd geïnterpreteerd.
Bedankt voor de toelichting.
Oud 4 juli 2011, 22:06   #1600
Macchiavelli
Minister

Standaard

Wat sommigen graag "discussiëren" willen noemen, noemen anderen dan weer gewoon "doordrammen".

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be