Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2008, 12:18   #161
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

nee, helemaal niet. Ik pleit ervoor om de transfers naar de Belgische heersende klasse en naar het grootkapitaal in het algemeen onmiddellijk stop te zetten.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 14:54   #162
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
nogmaals, de transfers zijn voor Wallonië geen zaak. Hoogstens is het een doekje tegen het bloeden, een doekje dat Waal Modaal zelfs amper bereik. Maar de structurele problemen van belgique liggen niet in transfers, maar in het bestaan van Brussel als gewest en de heerschappij die de Belgische heersende klasse kan blijven volhouden dankzij dat gewest.
Als ge het mij vraagt liggen de structurele problemen in het feit dat Wallonie een economisch kerkhof is, en dat Brussel vol zit met laaggeschoolde werklozen. Maar weet nu niet juist wat ge met Belgische heersende klasse bedoeld. Maar als ge het grote geld bedoeld dan bent ge wel verkeerd. Deze hebben Brussel of Belgie niet nodig.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 14:58   #163
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Ik heb dat dikwijls gezegt he ,als wallonie de "rijke" regio was waren we allang onafhankelijk!
Trouwens de grote vooruitgang in de staatshervorming is gebeurd op het moment dat Wallonie er nog van overtuigd was dat ze het Vlaamse geld niet nodig haddden, en het zelf beter, of toch minstens evengoed zouden kunnen doen. Toen naderhand bleek dat dit helemaal niet waar was, hebben zij het toverwoord "non" uitgevonden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 16:08   #164
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Ik heb dat dikwijls gezegt he ,als wallonie de "rijke" regio was waren we allang onafhankelijk!
Ze zouden zeggen, " Vlaanderen, we weten niet wat we zonder jullie zouden moeten beginnen, maar vannaf morgen willen we het wel eens proberen. Bedankt voor de moeite en da da.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 16:32   #165
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Een samenwerking van VB, N-VA en LDD is het slechtste wat je kan doen. Er zijn veel mensen die nooit op een lijst zullen stemmen waar VB'ers op staan.

In de politiek is 1+1 bijna nooit gelijk aan 2, meestal is het 1,5 of 3. Laat LDD samen met N-VA naar de verkiezing gaan en VB apart, het zal meer stemmen naar de Vlaamsgezinde kant trekken dan als ze samen op 1 lijst gaan staan.
Ja, er zijn toch veel stomme mensen hé, als ik uw opvatting lees. Allee, ik bedoel, domme Vlamingen, want hoe ge het nu draait of keert, het aller beste dat de Vlaming kan doen is juist stemmen op het VB, maaaaaaar…….

Mijn bedovergrootvader was van adel, en hij wou naar Spanje gaan maar hij had een hekel aan te moeten reizen met de koets die hobbelde te veel naar zijn zin en de reis zou te lang duren. Hij besloot een duikboot te laten bouwen. Na drie jaar was die eindelijk af. De eerste duikboot ter wereld, 1834. Toen is hij vertrokken. 14 minuten later was hij verzopen.

Dit verhaal is kompleet verzonnen en natuurlijk niet waar gebeurd en toch is het zo waar als het maarwaar kan zijn.

Als de Vlamingen willen bereiken wat ze zouden willen bereiken, zullen ze moeten tot het besef komen dat ze tegen hun zin de meest directe weg moeten kiezen in plaats van steeds hun heil te zoeken in andere partijen die al honderden keren de sterren, uit de hemel beloofden en nooit iets zullen verwezenlijken.

Al heb je toch zo’n hekel aan die koets………, je kan er wel op rekenen dat ze je naar Spanje brengt en dat je onderweg niet zult verzuipen.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 april 2008 om 16:33.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:37   #166
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Een koets zonder wielen...

Niet gemakkelijk...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be