![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie de Belgische nationaliteit niet heeft en nationaliteitsweigeraars die om emotionele redenen van deze nationaliteit balen, hoeven geen pretenties te hebben mbt meebepalen de spelregels, net zoals de Belgen zich ook niet mogen inlaten met hun lokale spelregels. Capito? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mijn familie woont hier minstens al 460 jaar onafgebroken. Christenen... (tiens, nu ik eraan denk misschien trok mijn overoveroverover...grootvader nog wel op richting Jerusalem?) Ik denk dat dit wel enige claim kan doen gelden wat het "autochtoon-zijn" betreft...
En de islam is NIET het probleem. Wel de manier waarop die islam ons ongevraagd door de strot wordt geknepen. Wel het feit dat aan onze belastingbetalers wordt gevraagd om de islam hier te financieren. Wel het feit dat allochtonen nog altijd allochtonen zijn omdat ze zich als allochtonen gedragen. Als ge u gedraagt als een migrant, dan zult ge behandeld worden als een migrant. Logisch toch? En kom alsjeblieft niet zeveren over "kansarmoede" en zo... Les nummer 1 : Kansen maak je zelf; NIEMAND komt u die in de schoot gooien. Dus medelijden met die "kansarme" jongeren die van geen hout pijlen weten snijden heb ik NIET!
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
België heeft geen islamitische traditie : de Belgische belastingbetaler hoeft derhalve niet op te draaien voor de religieuse infrastructuur van een minderheid die uitblinkt in integratie-onwilligheid én door haar meer dan opvallende présence in de criminaliteitsstatistieken, en waarvan de expansionistische religie haatpraat verkondigt en prakijken indoctrineert die indruisen tegen de UVRM. Onze vrijheden mogen niet misbruikt worden om ingevoerde achterlijkheden te institutionaliseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#165 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
België heeft geen bergsport-traditie: de Belgische belastingbetaler hoeft derhalve niet op te draaien voor enige kosten die komen van mensen die bergsporten beoefenen, die uitblinken in onwilligheid om sporten te beoefenen op vlak terrein, én die bovendien nog eens een opvallende présence maken in ongevallenstatistieken, en waarvan de macho "kijk 'ns wat ik kan" haantjespraat praktijken introduceert die indruisen tegen de fundamentele gelijkheid van besmeurde cyclocrossers na een namiddag door het slijk geploeterd te hebben. Onze vlakke mentaliteit mag niet aangetast worden om ingevoerde achterlijke sporten te institutionaliseren !
![]() |
![]() |
#166 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is er een duidelijk voorbeeld van, nationaliteit zou losgekoppeld dienen te worden van de rechtszekerheid. Rechten en plichten zouden afhankelijk dienen te zijn van de samenleving waar men op vrijwillige basis deel van uitmaakt en niet op basis van nationaliteit welke al lang niet meer per definitie correspondeert met de samenleving waartoe men behoort. U verwart volgens mij al te vaak datgene dat is en datgene dat wenselijk is. Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() En wat heeft hun godsdienst er in hemelsnaam mee te maken ![]() Dat christendom van jou, is dat een bewijs van goed gedrag en zeden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
En wat ging je achterover........grootvader dan wel uitspoken in Palestina? Roven, plunderen, brandstichten en verkrachten, en passant Constantinopel aanvallen met hetelfde doel, en maar hopen die goudmijnen van koning Salomon en van koning Midas te vinden ![]() Citaat:
Niemand vraagt je je te bekeren, toch? Citaat:
![]() Er staat wel ergens "Help Uzelve", maar is dat geen leidraad voor het kloosterleven ![]() ![]() ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De arabieren kwamen uit Saoudi Arabie en vielen de rest van het midden-oosten (zelfs bijna tot in Oostenrijk) aan. De geallieerden zijn Europa in 1945 komen bevrijden van de duitsers De kruisvaarders die het midden-oosten hebben willen bevrijden van de invallende arabieren zijn een beetje onverrichter zake teruggekeerd. Ik denk niet ze ZIJ Constantinopel hebben aangevallen! Daarom dat Constantinopel nu Istanboel heet en de Agia Sofia die in 353 gebouwd werd als byzantijnse kerk, nu een moskee is!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ...en zo zijn we er uiteindelijk uitgekomen. 2000 jaar lang heeft het christendom onze cultuur gestalte gegeven; heeft ze ons een besef van "goed en kwaad" bijgebracht, heeft ze onze cultuur en onze geschiedenis bepaald. Europa is wat het is dankzij het christendom. En dat er onderweg fouten zijn gemaakt, gruwelijke zelfs... da's onvermijdelijk (en we mogen die overigens ook niet altijd ex post beoordelen). Uiteindelijk hebben we een evenwicht gevonden tussen kerk en staat en in dat proces is de overeenkomst ontstaan dat de kerk haar ontzaglijke rijkdom voor een groot deel heeft afgestaan aan de gemeenschap (de staat) en in ruil daarvoor mocht rekenen op bescherming en financiering. Overigens, al die kerkgebouwen en kunstwerken behoren tot ons gemeenschappelijk erfgoed; ge moet geen "doopbewijs" kunnen voorleggen om daarvan te mogen genieten. Dus in zekere zin rendeert die subsidiëring zelfs nog beter dan alle cultuursubsidies tezamen geteld. Netto winst voor de gemeenschap (ook de niet-gelovige).
En dan, na 50 jaar ronduit aggressieve aanvallen in de politiek, in de pers, via het onderwijs, ... op alles wat nog maar van ver of nabij het predikaat "religieus" draagt (laat staan Rooms-Katholiek), komt de kers op de taart : het christendom wordt straal genegeerd en zelfs geklasseerd als een ordinaire sekte. En in diezelfde periode kwamen de mensen uit het oosten en brachten de islam mee. Een geloofsovertuiging die hier geen enkele culturele bijdrage van betekenis heeft geleverd en in vele opzichten haaks staat op onze Europese ethiek. Terwijl de vrijzinnigen inhakten op alles wat kerks heette, knuffelden diezelfde hypocrieten de islam. Geen kritiek mogelijk, anders werd je als racist achter één of ander cordon buiten spel gezet. Nu begint het stilletjesaan duidelijk te worden dat het water tussen onze beide culturen wel iets dieper is dan gedacht... En waar gaan de mensen hun toevlucht zoeken wanneer nog dichterbij de bommen slachtoffers beginnen maken? Hoe snel zullen de kerken dan weer vol lopen denk je? Want waar in uw koude rationele wereld gaan mensen dan nog op zoek gaan naar hoop?
![]() |
#170 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ... en nu de feiten?
![]() |
#171 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien waren het niet de Arabieren, maar (nu hier teergeliefde) Koerden olv Salladin die Jeruzalem aanvielen. Jeruzalem werd wel degelijk veroverd (en geplunderd, uiteraard) door de kruisvaarders (Godfried van Bouillon werd er koning) Het waren niet de Arabieren die Wenen aanvielen, maar de Ottomanen, uit Turkije, niet uit Arabië. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Verwaanheid, dat zijn onaangepasten en integratie-onwilligen die dermate vastklampen aan de door hen verlaten cultuur, dat ze hun nieuwe omgeving en de nieuwe cultuur waarin ze terecht gekomen zijn niet respecteren en onder het mom van de daar aanwezige vrijheden, hun oude cultuur willen opleggen aan hun nieuwe cultuur. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#175 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kent u orthodox-joden die met terreuraanslagen dreigen als ze hun keppeltjes niet mogen dragen. Zijn het de orthodox-joden die 50 % van het gevangenisclienteel uitmaken? Zijn de micro-terroristen die betrokken waren in de overvallenplaag die Antwepen teisterde orthodox-joden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
8) ![]()
![]() |
![]() |
#178 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar de rede blijkt het dan toch gehaald te hebben op de koran ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een bom-bezoekje van Osama of één van zijn lokale consoorten. Of erger, de de toorn van Allah die op mij nederdaalt ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het meer iets moest zijn als:"Het Christendom heeft ons een "goed en kwaad" onderscheid bijgebracht waar ik het mee eens ben". Het waarom laten we dan nog maar eventjes in het midden. Citaat:
Nu bon, iets eren en in stand wensen te houden enkel en alleen omwille van het feit dat het ons in het verleden enkele goede zaken heeft opgeleverd, fine by me, maar ik heb er niet echt een boodschap aan. Citaat:
De rest van uw verhaal is dus niet op mij van toepassing. Citaat:
Citaat:
Uw repliek op het feit dat ik zulke houding als verwaand afdeed doet mij echter neigen te zeggen dat het zelfs een wel heel verwaande houding is. Integratie is een drogreden!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||||
![]() |
![]() |