Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2008, 15:48   #161
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
1)anti-amerikanisme? indien het zo zou zijn dan nog is anti amerikanisme niet per definitie links. Trouwens voor linkse presidenten als Chavez zijn ze nog 100x kritischer
2)Als gij een ongeluk waar 30000liter radioactief afval weglekt + het dan nog een tijdje verzwegen wordt klasseert als "incidentje", dan vind ik dat dingen niet in perspectief zien, zeker nadat we van alle kanten te horen krijgen 'hoe veilig kerncentrales wel niet zijn". Ik vraag me trouwens af wat links is aan raporteren over een ongeval? Zeker als het als gevolgen heeft dat grote recreatie gebieden worden afgesloten, visvangst verboden wordt en dat men geen water uit dat gebied meer mag gebruiken voor landbouw
3) tot twee jaar geleden las ik de teletekst berichten wat is er dan zo fout aan?
1)anti-amerikaans, ten tijde dat bush president is, is nu eenmaal links. Links sympatiseert nu eenmaal met de democraten, en rechts met de republikeinen. Zo simpel is dat. Wat Chavez betreft, het gaat uiteindelijk wel over de objectiviteit van de berichtgeving. Houd men zich daar ook bezig met halve waarheden en halve leugens te vertellen ;
2)het is nu eenmaal geklasseerd op de laagste incidentenschaal (schaal 1), dus veronderstel dat het eerder een miniem incident is. Alleen gelukte de vrt er weeral in, om iemand te vinden die kwam verklaren "het moet wel een zeer ernstig accident zijn, want het is wel geklasseerd op schaal 1". Nu een schaal 1 incident opblazen tot een ernstig nucleair accident, is paniekzaaierij ;
3)lees eens parallel de teltetekstberichten van de vrt en de nos (over het buitenland wel te verstaan).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 15:50   #162
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
.............................

Als jullie een duidingsprogramma willen waar de presentator met een Vlaamse leeuwenvlag in zijn pollen luidkeels de Vlaamse leeuw begint aan te heffen en daarna schreeuwt dat de Walen zullen moeten plooien ... dat is geen duidingsprogramma meer van een openbare zender , maar propagandatelevisie.
Ik zou wel graag een duidingsprogramma hebben waar de presentatrice enige affiniteit heeft met haar eigen "roots" (daar draait het tegenwoordig toch allemaal om) in plaats van een agressiviteit tegenover haar eigen land en taal uit te stralen. Ik heb het hele programma niet gezien maar dit was zo opvallend bij Annelies dat ik het gewoon niet kon verdragen en maar naar iets anders gezapt ben.
Wat mankeert er aan Vlaanderen? Zijn Vlamingen niet evenveel waard als Walen, Zwitsers, Marokkanen en Oegandezen? Ik bedoel maar, als er over gelijk welk ander volk en zijn cultuur wordt gesproken, dan gebeurt dit met veel verheerlijking van alles van dat volk. Als het over Vlaanderen gaat, heb ik de indruk dat de VRT zich schaamt. Waaraan hebben we die houding en dat gebrek aan respect verdiend?
Oud 12 juli 2008, 15:51   #163
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En dan maar razzia's houden zoals in de 'goede oude tijd', liefst met Duitse schepers. Vergeet het zweepje niet.
beelden zeggen meer dan woorden

Laatst gewijzigd door De Waal : 12 juli 2008 om 15:52.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 15:53   #164
Luddo
Minister

Standaard

Het is toch normaal dat een verkoper van Fordwagens met een Volvo naar de klant rijdt en aan die klant al wat slecht is aan Ford in het zonnetje zet maar wel zijn pree, door Ford betaald, met de glimlach opstrijkt...
Zo ziet een joernalist van de VRT het, daarin gesteund door een meerderheid van de politiekers.
Oud 12 juli 2008, 15:55   #165
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En wat met rechtse terroristen ???
De linkse zijn wel talrijker. Maar daar gaat het uiteindelijk niet om. Wie gaat ze beletten dat ze op een linkse partij stemmen (de linkse terroristen dan).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 15:56   #166
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Indien ze na de splitsing aan de overkant worden geschopt zullen ze genoeg "gestraft" zijn, denk je niet?
Zelfs dat hoeft niet eens. Het zal voor hen al een erge straf genoeg zal zijn wanneer ze dag in dag uit een identiteitskaart met het woord 'Vlaanderen' erop zullen moeten met zich meezeulen, de staat die ze zo innig haten. Denk je ook niet?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 16:07   #167
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar het waren wel 4 Vlamingen hé Het waren de meningen van 4 bekende Vlamingen , hun politieke kleur was misschien de uwe niet, maar het waren Vlamingen , het is niet alsof ze het aan Plastic Bertrand zijn gaan vragen(niet dat ze dat van mij niet zouden mogen , hoor). Het is de Vlaamse feestdag en men laat 4 Vlamingen aan het woord, zo raar vind ik dat niet. Jullie doen alsof die mensen tegen Vlaanderen zijn omdat ze geen volksnationalisten zouden zijn, idd dat begrijp ik niet.

Op die niet-benoemde burgemeester na zijn er geen Franstaligen aan het woord geweest , tenzij ik me vergis natuurlijk en het was dan nog in het Nederlands. Kris Peeters kon gewoon zeggen wat ie wilde , zonder iemand naast hem om tegengas te geven.

En wat was er mis met die reportage in London? Ik ben het nu aan het herbekijken , ik zie daar dus echt niks verkeerd mee.
U snapt het echt niet, hé?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 16:11   #168
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De linkse zijn wel talrijker. Maar daar gaat het uiteindelijk niet om. Wie gaat ze beletten dat ze op een linkse partij stemmen (de linkse terroristen dan).
Niemand. Zomin dat rechtse terroristen zullen belet worden om op (ultra)rechtse partijen te stemmen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 16:12   #169
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik zou wel graag een duidingsprogramma hebben waar de presentatrice enige affiniteit heeft met haar eigen "roots" (daar draait het tegenwoordig toch allemaal om) in plaats van een agressiviteit tegenover haar eigen land en taal uit te stralen. Ik heb het hele programma niet gezien maar dit was zo opvallend bij Annelies dat ik het gewoon niet kon verdragen en maar naar iets anders gezapt ben.
Wat mankeert er aan Vlaanderen? Zijn Vlamingen niet evenveel waard als Walen, Zwitsers, Marokkanen en Oegandezen? Ik bedoel maar, als er over gelijk welk ander volk en zijn cultuur wordt gesproken, dan gebeurt dit met veel verheerlijking van alles van dat volk. Als het over Vlaanderen gaat, heb ik de indruk dat de VRT zich schaamt. Waaraan hebben we die houding en dat gebrek aan respect verdiend?
Juist, Marie...
Oud 12 juli 2008, 16:23   #170
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad , dat is wel de essentie van de irritatie bij sommige VRT-verslaggeving over het probleem van de vlaamse natie binnen de belgische staatsconstructie .
Nochtans herinner ik mij de definitie van een amerikaanse filosoof van wat 'kwaliteitsmedia' zijn : media die het positieve gesprek aangaan met de eigen natie . Dit wil niet zeggen dat er geen kritische reflectie mogelijk zou zijn ; maar hier is hetontaardt in kritiek zonder reflectie....
Oud 12 juli 2008, 16:23   #171
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
er is gewoon nood aan een objectieve rechtse media.
Objectieve rechtse media. Het tweede woord doet het eerste woord al teniet. Objectieve rechtse media is even objectief als objectieve linkse media.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 18:51   #172
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Men liet Francois Van Hoobrouck, de niet-benoemde burgemeester van Wezembeek-Oppemhoudt zelfs een 11 juli-toespraak houden.
Het enige wat er nu nog aan ontbreekt is dat de BRT zich zelf ook als voorstander van de uitbreiding van Brusel gaat uiten...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 18:56   #173
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Iemand een linkje naar die uitzending... dat wil ik nu eens bekijken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 19:41   #174
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U lijkt het niet te begrijpen. Denkt u nu werkelijk dat ik nog nooit naar de VRT of de RTBF gekeken heb? Perceptie. Ik zie niet wat u ziet, ook al kijken we beiden naar hetzelfde.

Jullie zien "haatzaaierij op de rtbf". Ik kijk vaak naar "mise au point". Sorry , ik voel mij nooit aangevallen door hetgeen die politici of die presentator daar elke zondag zitten te verkondigen. Jamais. Hoogstens eens zo'n burger die een paar dwaasheden e-mailt en die presentator die dat dan voor leest.

Maar bon , ik zal wel een heel slechte Vlaming zijn.
de presentator kiest die wel bewust uit.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 20:03   #175
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Iemand een linkje naar die uitzending... dat wil ik nu eens bekijken.
Normaal staat zou men hier die uitzending moeten kunnen herbekijken.
Alle uitzendingen van verleden week kan men bezichtigen... behalve die van gisteren...

Gelukkig heb ik gisteren een andere link kunnen saven:

Hier is De Schande te bekijken en te beluisteren

(bovenaan links Terzake aanklikken)
Oud 12 juli 2008, 20:57   #176
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Ik vond dat het eerlijk gezegd nog meeviel. Het enige waar ik mij aan ergerde was die burgemeester (vanwege zijn hypocriet gedoe) en de twee BV's Dimitri Verhulst en Lieve Blanckaert (zitten in feite enkel hun mening te verkondigen op basis van sentiment dan op basis van feiten).

Ik vond het wel interessant om te zien hoe de Britten over onze huidige crisis denken, en zoals ik al dacht, het laat hun volledig koud. Ik had dit reeds al gepolst op een internatioinaal forum en de meningen kwam overeen:

- Vlaanderen of Wallonië heeft gewoon geen imago bij de buitenlandse publieke opinie, enkel België
- Het kan hun niks schelen of België splitst of niet, zolang we goede producten leveren maakt het hun weinig uit
- Onze problemen zijn nogal complex om uit te leggen, en moeten genuanceerd kunnen worden
Oud 12 juli 2008, 21:02   #177
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Dank voor de link.

Picque en Demotte kwamen kijken, zoals de journalist terecht zei, wat de Vlamingen nu weer van plan zijn (hij dacht wellicht: nu weer uit hun mouw zullen schudden)
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 21:05   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Zijn betoog is nogtans volledig juist... Hij heeft volledig gelijk dat flaminganten vaak de neiging hebben om vlamingen die geen flaminganten zijn als een soort verraders te bekijken. Kijk maar hoeveel moeite u heeft om het rationele van zijn betoog te accepteren.
Ik zie weinig rationeel in zijn betoog, daar hij niet ingaat op de uiteengezette redenering over het gebrek aan objectiviteit bij de VRT tegenover het Vlaams-nationalisme. Voor het overige maak ik een onderscheid tussen identiteit en politiek streven; bijgevolg vind ik het geenszins problematisch dat niet iedere Vlaming een Vlaams-nationalist is (in welke vorm dan ook).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 21:26   #179
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Wat een flutvertoning is me dat?? Kan dat nog au serieus genomen worden, zo'n bende losers??

Dat men zo'n stelletje wannabe's hun mening laat verkondigen alsof het de redding zal zijn van een hele natie, en véél hallucinanter nog: als absolute waarheid en wijsheid?? Wat een biezondere idiote grap!!

Wat doen jullie met het geld dat jullie van ONS toekrijgt??
Oud 12 juli 2008, 22:04   #180
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar het waren wel 4 Vlamingen hé Het waren de meningen van 4 bekende Vlamingen , hun politieke kleur was misschien de uwe niet, maar het waren Vlamingen , het is niet alsof ze het aan Plastic Bertrand zijn gaan vragen(niet dat ze dat van mij niet zouden mogen , hoor). Het is de Vlaamse feestdag en men laat 4 Vlamingen aan het woord, zo raar vind ik dat niet. Jullie doen alsof die mensen tegen Vlaanderen zijn omdat ze geen volksnationalisten zouden zijn, idd dat begrijp ik niet.

Op die niet-benoemde burgemeester na zijn er geen Franstaligen aan het woord geweest , tenzij ik me vergis natuurlijk en het was dan nog in het Nederlands. Kris Peeters kon gewoon zeggen wat ie wilde , zonder iemand naast hem om tegengas te geven.

En wat was er mis met die reportage in London? Ik ben het nu aan het herbekijken , ik zie daar dus echt niks verkeerd mee.
En 4 die héél zorgvuldig zijn uitgekozen door de VRT en die zich graag afzetten tegen al wat vlaams is...

Als je dat al correct héét, tja,zo kennen we onze VRT wel....
Die zijn al bijna nét zo erg als tele milles collinnes en dat zal alvast komen omdat ze in hetzelfde gebouw huizen ,en bij een échte splitsing één van beide zenders zijn biezen moet pakken...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be